چرا طرح دو گزینه ای شورای نامزدان رد گردید؟
برای شورای نامزدان فقط یک راه باقی می ماند و آن اینکه چگونه اشرف غنی را به زور از ارگ بیرون نمایند. در صورت کشیدن مردم به جاده ها، ارگ نشینان از گزینه انتحاری و انفجاری استفاده می نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۷    ۱۳۹۸/۲/۲۴ کد خبر: 158671 منبع: پرینت

چرا طرح دو گزینه ای شورای نامزدان ریاست جمهوری برای ایجاد حکومت موقت از جانب ارگ نشینان رد گردید؟

طرح دو گزینه ای شورای نامزدان ریاست جمهوری مبنی بر اینکه اگر اشرف غنی احمدزی می خواهد بعد از اول جوزا به عنوان رییس حکومت موقت به کار خود ادامه دهد باید از کاندیداتوری ریاست جمهوری منصرف گردد و یا اگر منصرف نمی شود حکومت موقت را برای شخص دیگری که مورد قبول برای اکثریت نامزدان ریاست جمهوری، احزاب سیاسی و شخصیت های مطرح قابل قبول باشد واگذار نماید.

یک طرح آبرومندانه و تا جایی به نفع اشرف غنی احمدزی است زیرا اگر اشرف غنی احمدزی بپذیرد که حکومت موقت را تا انتخابات ریاست جمهوری سرپرستی می کند ممکن است تا یک مدت نا معلوم در قدرت باقی بماند. چون هنوز معلوم نیست که انتخابات می شود و یا نمی شود.

محافل بین المللی برای برگزاری انتخابات پول می پردازند و یا نمی پردازند و بالاخره کمیسیون های انتخاباتی ظرفیت و توانایی برگزاری انتخابات را دارند و یا ندارند اما به چه دلیل اشرف غنی احمدزی به فیصله شورای نامزدان ریاست جمهوری تمکین نکرده و از طریق کودتای نرم زیر نام دادگاه عالی خود را تا هر زمان که خواسته باشد مستحق ارگ می داند.

اشرف غنی احمدزی نیک می داند که که مخالفان خود را با دو گزینه سرکوب می کند، یا از طریق قوای مسلح و کماندو ها و یا هم از طریق انتحاری و انفجاری. نامبرده مطمئن است که هرگاه در قدرت باشد هر زمان که انتخابات صورت گیرد از درون صندوق انتخابات نام ایشان به نام پیروز انتخابات می براید فرق ندارد که کسی در انتخابات شرکت می کند و یا نمی کند، رأی می دهد و یا نمی دهد.

در نتیجه برای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی فقط یک راه باقی می ماند و آن اینکه چگونه می توانند اشرف غنی احمدزی را به زور از ارگ بیرون نمایند و در این مورد باید راه های عملی را جستجو نمایند زیرا در صورت کشیدن مردم به جاده ها ارگ نشینان بدون درنگ از گزینه های انتحاری و انفجاری استفاده می نمایند.

در صورتی که مردم به جاده ها برایند لازم است که امنیت و حفظ امنیت مردم درنظر گرفته شود، تکیه بر قانون و یا استدلال قانونی در افغانستان به همان اندازه بیهوده است که مسأله وحدت ملی بیهوده است، در افغانستان زور قانون است و الفاظ بیکاره و فریب کارانه وحدت ملی.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای نامزدان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   حماقت بزرگ ازین درکجا است که مردم را به خشونت علیه دولت و حکومت تشویق و ترغیب نمائید اقای عدالت این نامزدان دربین مردم جا ندارند که مردم رابه جاده ها علیه حکومت بکشند بلکه این نامزدان درطول 18 سال گذشته امتحان خودرا به ملت و مردم افغانستان داده اینها تمام شان جاسوسان و گماشتگان بیگانه ها هستند وبرای منافع انها و توسط انها نامزد شده اند
جاوید سالنگی از کانادا

>>>   انتخابات شدنی نیست ؟ اگر انتخابات را نشخوار مینمایند پس جنگ با طالبان هم باید ادامه یابد و امریکا هم از پلان صلح و خروج قوای خود صرف نظر کند و دیده شود که طی پنجسال آینده چند هزار افغان بیگناه که در چنگ غنی و طالب اسیر اند کشته ، معلول و آواره می شوند ؟ خداوند ما را از شر این ش... نجات بده.

>>>   راه جدیدی برای بقای ریاست جمهوری اشرف غنی کشف شده است.
آقای دانش هم از آن حمایت کرده و گفته است انتخابات مجلس هم چندین سال برگزار نشد و همان نمایندگان قبلی در مجلس باقی ماندند. این روش خلاف قانون را آقای دانش به ریاست جمهوری نیز سرایت داده است. این عذر بدتر از گناه است. چرا دولت اشرف غنی انتخابات مجلس نمایندگان را به تأخیر انداخت و چهار سال تمام مجلس غیر قانونی را بر مردم افغانتسان تحمیل کرد. این خود ناکارآمدی دولت را ثابت می کند که نمی تواند بر طبق قانون حکومت داری کند. و آلان هم که ناتوان از ایجاد شرایط انتخابات ریاست جمهوری است این خود تقصیر دولت است دولت مکلف است که شرایط را برای انتخابات آماده کند تا بر طبق قانون رئیس جمهور انتخاب شود. ممکن است این انتخابات سالها مانند انتخابات مجلس انجام نشود و اشرف غنی باید یک دوره دیگر را بدون انتخابات به عنوان رئیس جمهور باقی بماند! از کجا معلوم شاید اشرف غنی بر انجام نشدن انتخابات تعمد دارد تا شش ماه شش ماه ریاست جمهوری خود را توسط ستره محکمه تمدید کند و تا زنده است مسند ریاست جمهوری را از آن خود نماید. آقای دانش بر طبق کدام قانون و ماده قانون اساسی مهر تأیید بر ریاست جمهوری غیر قانونی اشرف غنی می گذارد. اگر او معاون اشرف غنی نبود آیا باز هم همین سخن را می گفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است