شمارش معكوس اول جوزا شروع شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۴    ۱۳۹۸/۲/۲۳ کد خبر: 158654 منبع: پرینت

در حاليكه اشرف غنى با دستآويز فيصله دادگاه عالی مبنى بر تداوم حاكميت و اختياراتش بعنوان ریيس جمهور تا برگزارى انتخابات پيشرو، با خيال راحت به حكمروايى اش در ارگ ادامه مى دهد و هيچ دغدغه و دلهُره ى ندارد، ساير كانديدان رياست جمهورى در تب و تاب اول جوزا اند كه چگونه بتوانند غنى را از سرير ارگ به زير كشند.

شوراى كانديدان رياست جمهورى طى اعلاميه مشتركى كه قرار است بتاريخ اول جوزا رسماً ابلاغ شود. دو گزينه را فراراه ریيس جمهور غنى قرار خواهند داد:

- تداوم حكومت آقاى غنى بعنوان سرپرست رياست جمهورى سر از اول جوزا الىٰ برگزارى انتخابات، بشرط انصراف وى و معاونانش از كانديداتورى مجدد رياست جمهورى.

- در صورت عدم توافق روى گزينه اول، يكتن از جمع كانديدان رياست جمهورى براى احراز پُست سرپرستى، انتخاب و معرفى خواهد شد. كه او نيز بايد از كاندياتورى اش انصراف ورزد.

اما عليرغم اينهمه رأيزنى هاى موافق و مخالف، باور من آنست كه با فرارسيدن اول جوزا، هيچ اتفاقى نخواهد افتاد و آبى از آب تكان نخواهد خورد. غنى همچنان با چيغ زدن هايش در ارگ باقى خواهد ماند و سرِ كانديدان رياست جمهورى بى كلاه خواهد ماند.

زيرا كاخ سفيد به هيچوجه نميخواهد در آستانه مذاكرات سياسى و توافق احتمالى شان با طالبان و در بحبوهه افزايش تنش و تقابل نظامى شان با ايران، اوضاع در افغانستان دگرگون شود. در حال حاضر، بى ثباتى سياسى در افغانستان، بيشترين ضرر را به ايالات متحده امريكا در قبال دارد. و اين نكته ايست كه غنى بخوبى آنرا درك و از آن بهره بردارى مى نمايد.

امريكايى ها و متحدانش هرگز اجازه نخواهند داد تا مُهره هاى دستپرورده رقباى منطقه ى شان، ابتكار عمل را بدست گرفته، رشته هاى بافته شده شانرا پنبه نمايند.

مضافاً رقباى غنى در تحريم لوي جرگه مشورتى صلح، بوضاحت نشان دادند كه در عرصه عمل توانايى مقابله با غنى را ندارند. و اين بار نيز در برابر حاكم ارگ شكست ديگرى را تجربه خواهند نمود.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اول جوزا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   از همه وطنداران کشور به شمو ل همه ولایات منحیث یک شخص بی طرف تقا ضا دارم
که بعو ازید بالای سر نوشم اول جوزا دولت ع وغ کارش ختم است و از شما می خو اهم بعد از همین تاریخ همه بر پا خیزید و علیه این دولت ع وغ تضاهرات را در سراسر کشور بر پا کنید تا یک شخص مسلمان بی طرف در راس دولت به شکل سرپرست بیاید
دیگر به همه مردم غیور کشور می گویم که شما دیگر در این دولت که 500 نفر در راس دولت در جوکی های مختلف در قدرت است نگذارید بالایسر نوشت مردم غریب و نیروهای امنیتی که تمام روز کشته می شوند و فا میل شان در غم عزیزان خود سو گواری می کند
و ع وغ در غم کمک دالر برای فا میل های خود در کشور های خارجی می باشد

>>>   اگر برای یک هفته اعتراض سراسری در تمام افغانستان به گونه هم آهنگ با وجود وقوع چندین انتحاری با پایداری انجام شود غنی مجبور به استعفا میشود.
دا گز و دا میدان

>>>   اینها حرف های مفت است جنبه قانونی ندارد مخکمه فتوا صادرنموده که مطابق قانون الی ختم انتخابات رئیس جمهور به کارش ادامه دهد حالا غ مجبوراست اطاعت کند حتی اگر راضی هم نباشد وفعلا صرف برای رضای خدا به کارش ادامکه میدهد
ر

>>>   بعد از اول جوزا حکومت شاهی میشود اشرفغنی شاه
افغانستان است کسی نمیتواند او را از قدرت برکنار کند
حکومت از خود پشتونها است چونکه پشتونها اکثریت هستند...
رامین اسحاقزی

>>>   اقای منصوری به یاد داشته باش که ملت غیور افغانستان 5 جوزای دیگر راهم در رهبری داکتر اشرف غنی سپری خواهند کرد به این معنی که برنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری اینده اشرف غنی است وشما این ارمان شوم تانرا به گور خواهید برد و تاجائیکه دیده میشود هیچ بدیلی وجود ندارد تا با اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری مقابله بکند وبه شما تسلیت و صبر دل میخواهم ازینکه به هدف شوم تان نمیرسید
قمبرعلی از دشت برچی

>>>   منصوری! از ۱۸ کاندید ریاست بدون غنی کدامش دردبخور است؟ نی! هرگز! اگر غنی ابدا هم ریس باشد مشکل نیست اما بقیه یک روز هم لایق ریاست نیست!

>>>   نظر دهنده اول و دوم بهترین گزینه را پیشنهاد کرده اند که من هم موافقم تا با این مظاهرات از شر ع غ خداوند این ملت مظلوم را نجات دهد برادران و خواهران قوم پرستی و تعصب را کنار گذاشته اینکه از ما بنام های من تاجک هستم تو پشتون و ان هزاره و یا ازبک استفاده میکنند این به اصطلاح رهبران چپ و راست و تکنوکرات اینها همه امتحان خود را دادند پس همه با یک صدا علیه اینها بپا خیزیم تا خداوند نیز ما را کمک و یاری کند.

>>>   اگر در میان تظاهر کننده گان انتحاری ها رخنه کند چنانچه قبلاٌاین تجربه وجود داشته کی مسولیت آنرا به عهده میگیرد؟

>>>   غنی این دالر های کشور های کفری را هر گز رها نمی کند زیرا این کمک ها در جیب دخترش برای فلم سازی در امریکا به مصرف می رسد در غم مردم و در غم جو انان هر گز نیست که همه شا ن بیکار و بی روز گار هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است