تصویب اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۸    ۱۳۹۸/۲/۲۳ کد خبر: 158638 منبع: پرینت

مجلس ایران کلیات لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تصویب کرد.
مجلس ایران در جلسه علنی یک‌شنبه، 22 ثور‌) کلیات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را با ۱۸۸ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در مجلس تصویب کرد.

این لایحه برای تأیید نهایی باید به تأیید شورای نگهبان ایران برسد و پس از آن، برای توشیح به ریاست جمهوری برود.
در این نشست، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور و لعیا جنیدی معاونت حقوقی دولت در دفاع از این لایحه صحبت کردند.
به گزارش ایرنا، محمود رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام، در موافقت با این لایحه گفت که قانون فعلی که انتقال تابعیت را تنها از طریق پدر می‌داند، مربوط به سال ۱۳۱۳ و در دوره رضاخان تصویب شده و آن دوران را به "زمانی که زن را به عنوان یک کالا و وسیله در نظر می‌گرفتند" توصیف کرد و گفت: "بر اساس کدام منطق اعطای تابعیت یا انتقال خون از مادر به فرزند را رد و زن را از این حق محروم می کنید".
اما مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مخالفت با این طرح گفت: "اگر بدون برنامه‌ریزی و حساب و کتاب عمل کنیم، مشکلاتی خواهیم داشت، بعضی در تشریح این موضوع، مبحث شرعی بودن ازدواج زنان را مطرح می‌کنند؛ در صورتی که این موضوعی حقوقی است".

کد (9)




حاصل ازدواج اتباع خارجی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مادر ایرانی
تابعیت
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر بنده حقیر و فقیر نداشتن تابعیت به مراتب بهتر از داشتن تابعیت ایرانی است
قلندر از ده مسکین

>>>   بلی این کار اکر تصویب شود ایران هم مانند
پاکستان وآریانا نام صد سال پیش افغانستان است
نسل پشتو نیزیم که همان آوغان آدم کش است
در ایران جای کزین میشود همان قومی که افغنستان را
پاکستان را خراب کرد پشتون یعنی اوغان که همان
آفغنه است افغانستان دولت افغا نستانی ملت افغانی
پول این کشور افغنه یعنی پشتونیزیم بلی بلی بلی
این سه برادری کم شده است
آمپرالیزیم پشتونیزیم صهیونیزیم این سه آدم کش است
بلی سواد داران محترم خوب تحقیق کنید پشتون
یعنی که یعنی چه از هر لحظ از انسانیت از فهم
از رفتار از چلبازی که همان کلک بازی است
از سیه دلی ازخوی کینه توزی هزاران عیب دیکری
وسلام هم طن خاریج کشور

>>>   حالا شورای نگهبان به این سادگی این موضوع را قبول نمی کند.آنها هزار بهانه و نیرنگ جور میکنند.
طور مثال:
مادران ایرانی که پدران شان از ملیت هزاره افغانستان هستند،ازین قانون استفاده کرده نمیتوانند،زیرا خطر این میرود که نسل آینده ایران دارای چشم های تنگ .... شوند و این باعث میشود که هنگامی که توریست های خارجی به ایران می آیند،فکر میکنند که آنها به کشور چین داخل شده اند و یا این که هنگامی که توریست های چینایی به ایران می آیند،آنها فکر میکنند که اداره توریستی کشور شان آنها را بازی داده است و آنها را به کدام شهر چین،تحت نام ایران آورده اند.
شورای نگهبان این مسایل را دقیق میسنجد و بعد از اًن تصمیم میگیرد.

>>>   کارخوبی است تااطفال تولد شده ازین زوج ها مطمین مکتب بخوانند وازحقوق شهروندی برخوردار شوند حق درمان وبیمه صحی داشته باشند.
بااحترام داکتر عبیدالله فضلپور.

>>>   برای مهاجران افغان در ایران هر کاری بکنند باز هم فحش میدهند مهاجران افغان در ایران باعث جدایی و تنش بین مردم ایران و افغانستان شده اند حتی تابعیت گرفته ها هم‌ فحش میدهند با اینهمه دشمنی و نفرت از ایران چرا به افغانستان یا تاجیکستان نمیروند جای سوال است

>>>   سکوت و خموش هستى اى افغانتباران افغان شده گان و يا اوغوشده گانسکوت وخموش هستى افغانتباران افغان شده گان و يا اوغوشده گان ?
مقاسيه کن دولت اوغون -
و دولت هفتگون- هفت شهرعشق و هفت اقليم
ستان من بدون لغت عبرى افغان چه زيباست اين سرزمين هفت نيکويى
پارسى چه زيباست !
فواد (دل) ماست پارسى
شرين ماست پارسى
فرهاد ماست پارسى
منيژه (مينيش پارسى باستان و پارسى پهلوى دل يا قلب و ياعشق)
و بيژن ماست پارسى

>>>   ...طبق قوانین ایران فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی ومرد خارجی تابعیت کشور پدر را می گیرند
همچنین مطابق قوانین افغانستان فرزندان حاصل از ازدواج مرد افغان با زن خارجی افغانستانی محسوب می شوند ...پس بنابراین فرزندان زنان ایرانی دارای شوهر افغان،افغانستانی محسوب می شوند وجای بسی تعجب است که چرا مجلس ایران تابعیت ایرانی به اینها داده است.به نظر می رسد اهداف ایدیولوژیک حکومتی و ضد ایرانی پشت این قضیه باشد.

>>>   وقتیکه به افغانستان برگشتند حکومت افغانستان باید به آن مادر کودک ها تابعیت بدهد

>>>   قلندر از ده مسکین
تا وقتی تابعیت نمیدادند به فرزندان مادران ایرانی فحش میدادید چرا ایران تابعیت نمیدهد امروز که میخواهند تابعیت بدهند میگویید نداشتن تابعیت بهتر از تابعیت ایرانی است؟ از ایران دعوتنامه برای افغانها نفرستادند که بیایند همانطور که آمدند برگردند حالا که نداشتن تابعیت بهتر است

نظر دهنده سوم در ایران بیشتر از هرکس به هزاره ها تابعیت دادند البته شما قومی ناراصی هستید که در افغانستان از غنی و پشتونها و تاجیکها و در ایران هم از هزاره ها ناراضی هستی شورای نگهبان همیشه به نفع شما هزاره ها کار کرده تا به نفع ایران چون مشتی اسلامگرا هستند بدون داشتن کمترین حدی از روحیه ملی

>>>   به هزاره ها و تاجیک ها تابعیت ایران بدن
ولی نباید به پشتون ها تابعیت داد

>>>   هزاره ها و تاجیک ها تابعیت ایران بدن
ولی نباید به پشتون ها تابعیت داد
تاجیکها خودشان کشوری به نام تاجیکستان دارند چرا باید ایران به آنها تابعیت بدهد ؟ به تاجیکستان بروند و تابعیت تاجیکستانی بگیرند به هزاره ها هم به حد کافی تابعیت داده شد و به حد کافی به ایرانیها فحش دادند آنها هم به تاجیکستان بروند زبانشان هم دری است پشتونها هم که بیشتر ترجیح میدهند در پاکستان و افغانستان زندگی کنند حتی همزبان ایرانیها نیستند ایران به دلیل تحریم در شرایطی نیست که به کسی تابعیت جدید بدهد و دیگر به کسی تابعیت نمیدهد تابعیت به فرزندان مادران ایرانی هم فقط بخاطر آه و ناله این فرزندان بود هرچند بعد از گرفتن تابعیت هم فحش میدهند کما اینکه تا بحال همین بودند افغان زادگان مقیم ایران .

>>>   یعنی به قول ما ایرانی ها، جون به جونتون کنند، باز ملت نق نقو و غر غرویی هستید. "خلق پر شکایت گریان" به قول مولوی که بقیه رو ملول می کنید. چرا انقدر طلبکارید شماها؟ بیخود نیست چهل ساله در جنگ و ستیز با هم هستید.

>>>   شورای نگهبان هم اگر رد کنه، مجمع تشخیص، تصویبش خواهد کرد. بالاخره هزاران کودک با پدران افغان الان در ایران زندگی می کنند که اگر بر اساس تابعیت مادر دارای شناسنامه ایرانی بشوند به نفع خود اونها و جامعه ایران هست. حالا این وسط یک عده افغان ناز می کنند که بی تابعیت بودن بهتر از تابعیت ایرانی است؟ به درک. اگر به شما دادند نگیرید.

>>>   تا بعیت داده شده هزاران کودک در ایران زندگی می کنند به نفع جامعه ایران هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است