پنجاه درصد عواید گمرک هرات حیف‌ومیل می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۸/۲/۲۲ کد خبر: 158628 منبع: پرینت

پنجاه درصد درآمد گمرک هرات به دلیل عدم محصول کالاهای وارداتی حیف‌ومیل می‌شود.
به گزارش سلام‌وطندار، کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید، اسناد معتبری از فرار عواید از گمرک هرات در دست دارد که نشان می‌دهد در برخی موترها قالین بار شده است، اما به دلیل این‌که محصول گمرکی قالین زیاد است، زیر نام ظروف شیشه‌یی که محصول گمرکی‌اش ارزان تر است، محصول شده است.

علیزایی می‌افزاید، برخی موترها که 80 تُن کالا بار دارد، اما در اسناد گمرکی 20 تُن محصول شده است که این موضوع از یک‌سو فرارعواید را نشان می‌دهد و از سوی دیگر اضافه وزن موترها سبب تخریب شاهراه شده است.
رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید، هیأتی که به منظور بررسی فساد در گمرک هرات از کابل آمده بود، بدون بررسی وضعیت و گرفتن معلومات به کابل برگشته است.

با این حال، عبدالله شیرزی، رییس گمرک هرات به سلام‌وطندار می‌گوید، رئیس شورای ولایتی در فرار عواید دست داشته و حالا که دست‌اش از فرار عواید کوتاه شده است، ادعای فساد در این گمرک را مطرح می‌کند.
رییس گمرک هرات هرچند از موجودیت فساد در این گمرک انکار نمی‌کند، اما می‌گوید که او آمادۀ پاسخگویی به نهادهای عدلی و قضایی کشور است.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید، ادارۀ محلی حاضر است اسنادهای مبنی بر موجودیت فساد در گمرک این ولایت را بگونۀ جدی بررسی و با عاملان آن برخورد کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیزایی
گمرک هرات
نظرات بینندگان:

>>>   فساد در گمرک هرات از حالا نیست . هر روز ملیون ها افغانی خساره به دولت میاره . همه کارمندان و ریس گمرک در آن دخیل هستند. جالب استگه ارگان های عدلی و قضای چرا خاموش هستند.
غلامرضا

>>>   هه شان در جیب ع وغ پرداخته می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است