نامزدان کابل دروازه پارلمان را بستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۱    ۱۳۹۸/۲/۲۱ کد خبر: 158622 منبع: پرینت

شماری از نامزدانی که در فهرست نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی کابل برنده اعلام شده بودند، در یک گردهمایی اعتراضی امروز شنبه، بیست‌ویکم ثور، دروازه پارلمان را بستند.
این نامزدان خواهان اعلام شدن نتایج انتخابات پارلمانی کابل و هم‌چنان انتخاب نشدن هیأت اداری پارلمان بدون حضور نماینده‌گان کابل‌‌‌اند. قرار است که انتخابات برای گزینش هیأت اداری مجلس نماینده‌گان امروز در عدم حضور نمایندگان کابل برگزار شود.

قرار اطلاعات، این نامزدان به اعضای مجلس نمایندگان اجازه داخل شدن به پارلمان را نمی‌دهند.
کمیسیون انتخابات تاکنون نتایج نهایی حوزه انتخاباتی کابل را اعلام نکرده است.
اعلام نشدن نتایج نهایی حوزه انتخاباتی کابل و عدم حضور نمایندگان این حوزه در مجلس نمایندگان، هفته گذشته در این مجلس باعث اختلاف میان نمایندگان شد و به همین دلیل برگزاری انتخابات برای گزینش هیأت اداری تا امروز به تعویق افتاد.

دور هفدهم پارلمان در ششم ثور در غیاب نمایندگان کابل و پکتیا افتتاح شد. کمیسیون انتخابات دو روز پس از افتتاح پارلمان، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پکتیا را اعلام کرد، اما نتایج انتخابات پارلمانی کابل تاکنون اعلام نشده است.
مسوولان کمیسیون انتخابات از احتمال اعلام شدن نتایج انتخابات پارلمانی کابل تا پایان امروز خبر داده‌اند.

چنين حكومت دو سره، چنين وزراي سرپرست، چنين پارلمان بي سرو بي پا و در نهايت چنين دولت بي كفايت در جهان كسي سراغ دارد؟

دکتر حیدر عدل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزدان
پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   کار خوب کردن اصلا در طول 5 سال ما یک دولت و یک ریس جمهور فهمیده و درست پیدا نکرده ایم فقط یک انسا ن مریض از مریض چه سا خته می شود

>>>   اگر همین دولت ع وغ جند ماه دیگر باشد همه باید از این وطن دست بکشند کو شش کنید علیه این دوشخص قدرت دوست مبارزه کنید و از صحنه دورشان کنید

>>>   .....باد بر نماینده هایی که به خاطر پولدار شدن در پارلمان آمده اند.

>>>   اين كار اشرف خوب يك مسقره بازي است. اين ادم اصلا حكومت كردن را ياد نداشته بيابي افغانستان را بيبينيد!

>>>   سه ولایت مهم و پایتخت کابل عضو قلمرو کشور در پالمان نماینده ندارد و غنی پارلمان را افتتاح میکند ولی صدای یک کشور دوست و یا دشمن بلند نشد گویا این با مشوره بیرونی ها صورت گرفته.
خراسان زاده

>>>   گرچه این خبر به پارلمان ارتباط ندارد،اما برای کمک های بشردوستانه خبر خوبی است.
در پی ایجاد پروبلم های تجاری میان امریکا و چین،چین از واردات مواد زراعتی امریکا به کشورش خود داری میکند.
دونالد ترامپ اعلان کرده است که بخاطر جلوگیری از ورشکست شدن دهقانان امریکا،دولت امریکا مواد زراعتی دهقانان را خریده و منحیث کمک بشردوستانه به دیگر کشور های دنیا توزیع میکند.
بنأ دولت افغانستان میتواند مواد مورد ضرورت زراعتی خود را به دولت امریکا ارایه کند تا ازین کمک ها بهره کند شوند.

>>>   چرا بستند از اول تا اخیر ریس جمهور (روغولیوانی) ملامت است کمیسیون دروغ وکیلان دروغ قانون دروغ وهمه وهمه فریب برای مردم یک انسان بی دسپلین وبی سیاست ورشخند هر مجلس و سخنرانی دیگر از این حکومت چی توقع دارید .

>>>   داکتر صاحب عدل :
مردم افغانستان روز به روز بیجاره و ذلیل میشوند رهبری حکومت فامیل های شان بخارج است همه شان پاسپورت خارج دارند این ها به وطن کدام دلسوزی ندارند و در این کشور صرف بخاطر پیدا کردن پول های هنگفت آمده اند اولاد مردم که حس زنده گی دایمی را دارند همه شان پایمال است روزانه 10 ها نفر نیزو های امنیتی کشته می شوند 10 ها نفر به اثر حملات انتحاری و انفجاری در جاده ها از بین میروند در مهاجرت که سال های قبل بود یک فامیل در یک ماه حدود 50 دالر گذاره می کرد اما امروز فامیل های افغان در ترکیه دوبی هند ماهانه هزار ها دالر مصرف دارند با بهترین جاه های قیمتی زنده گی میکنند پس میتوان گفت که در این کشور چه میگذرد
ع ع کابل

>>>   گربه ای مست وبی باک با موش های ضعیف ومستمندبازی تام هند گیری را به راه انداخته در یگان مسایل انها را ازاد ومختار میگذارد تا چند قدم در صحن حیاط بدوند تابه بیرون ودیگران نشان دهند که گویا این موش هابا قدرت اند وازادی عمل دارند از جمله تعیین مامورین پاین رتبه ودست کاری وتقلب در انتخابات واستفاده ای محدود از بودیجه و... ولی کلید اصلی واختیار کلی بدست دیگران است واین مسکین ها فقط همین دوسه قدم دویدن اجازه دارند واختیار وصلاحیت محکمه وپارلمان وسایر اداراتی دولتی هم بیش تر از عین وغینش نیست من ندانم این وکلای پیروز ویا ناکام بدون یک مشت پول دیگر چه گم کرده اند که تا این حدبه رفتن در پارلمان شایق وشوقمند اند
زیدالله بیگ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است