عمر زاخیلوال را بهتر بشناسید!
عمر زاخیلوال باوجود سابقه کاملا مجرمانه از فساد مالی گرفته تا فساد اخلاقی و از همه مهمتر جاسوسی برای آمریکایی ها، هنوز در حکومت وحدت ملی چه می کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۸/۲/۲۱ کد خبر: 158617 منبع: پرینت

زاخیلوال در کنار غنی چه می کند؟ این سوالی است که همه حامیان اشرفغنی از جواب دادن به آن طفره می روند! مخالفان غنی با این حربه برفرق حامیان وی کوبند و خیانت های فراموش نشدنی این فرد خاین را بر رخ حامیان غنی می کشند.

واقعا عمر زاخیلوال در کنار اشرفغنی چه می کند؟
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper عمر زاخيلوال در سال 1346 زمانیکه پدرش در ولایت بدخشان ایفای وظیفه می کرد، چشم به جهان گشود. تعلیمات ابتدایی خویش را در ولایات کنر، پروان، پنجشیر و زادگاه آبایی اش ننگرهار به اتمام رسانید.
عمر زاخیلوال بعد از تهاجم شوروی به پاکستان کوچید و بعد از مدتی اقامت در آن کشور، عازم کانادا شد.

زاخیلوال در کانادا توسط یک دختر ایرانی الاصل با تابعیت آمریکایی که مامور سازمان سیا بود، جذب سازمان جاسوسی آمریکا شد و با این دختر رابطه پنهانی داشت و در حقیقت این دختر واسطه اصلی وی با سازمان سیا بود.

زاخیلوال با هدایت آن دختر، در سال 1384 به افغانستان برگشت و نخست به حیث مشاور ارشد وزير انكشاف دهات، رییس اداره خصوصی سرمایه گذاری یا آیسا و عضو شورای عالی افغانستان بانک ایفای وظیفه نمود و بعدا به حیث مشاور رییس جمهور در بخش اقتصاد پذیرفته شد.

زاخیلوال در ماه عقرب سال 1387 از طرف رییس جمهور کرزی به حیث سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوری و در ماه دلو با سفارش وزیر خارجه آمریکا، به عنوان وزیر مالیه به پارلمان افغانستان پیشنهاد گردید.


وی در زمان تصدی وزارت مالیه، ماهیانه به آمریکا، یا دبی، یا ترکیه و یا پاکستان سفر می کرد و در تمامی سفرها اولین ملاقات هایش با دختر رابط سازمان سیا بود و در این دیدار ها توسط آن دختر تخلیه اطلاعاتی می گردید.

اقدامات خودسرانه و فساد مالی و اخلاقی و از همه مهمتر جاسوسی وی در حالی ادامه یافت که کرزی تا آستانه برکناری وی پیش رفت و حتی تا سه ماه زاخیلوال را به حضور نپذیرفت و می گفت: نمی خواهد این شخص فاسد را ببینند ولی در عمل توان برکناری وی را نداشت.

در قرارداد خریداری تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی که توسط شخص عمر زاخیلوال به امضا رسیده، ۳۷۰ میلیون دالر اختلاس صورت گرفته است. در حالیکه هیات 370 میلیون دالر را با اسناد به ریاست جمهوری ارایه کرد، ریاست جمهوری با کاهش 270 میلیون دالر تقلب به رسانه ها از تقلب 100 میلیون دالری در قرارداد فوق خبرداد و نامی هم از تقلب گرفته نشد.

در سال 1391 گزارش‌هایی به نشر رسید که گویا یک میلیون و هشتاد هزار دالر به حساب بانکی شخصی عمر زاخیلوال سرازیر شده است. این پول ها در حساب های بانکی زاخیلوال در بانک های "الفلاح و استاندارد چارتر بانک" از سوی افراد و شرکت های خصوصی انتقال داده شده است. زاخیلوال این حساب های بانکی را تایید کرد و گفت که وی این پول ها را از تجارت شخصی اش بدست آورده است.
وی بارها به حساب های بانکی خواهرش ملالی و دیگر اعضای خانواده اش مبالغ هنگفت واریز کرد و پس از آن نیز گزارش هایی دیگر از فساد اداری و مالی زاخیوال به نشر رسید.

در ماه اسد سال 1391 عزیزالله لودین، رییس وقت اداره مبارزه با فساد اداری از ریاست جمهوری خواست که وظیفه عمر زاخیلوال به حالت تعلیق درآورد. لودین گفته بود که اتهامات گسترده ‌ای در مورد فساد و رشوه در وزارت مالیه وجود دارد که برای بررسی بیطرفانه آن نیاز است پست زاخیلوال به حال تعلیق درآید؛ اما بدلایل نامعلوم با وجود اصرارهای مکرر اداره مبارزه با فساد اداری، وظیفه زاخیلوال به تعلیق درنیامد.
جالب اینجا است بجای اینکه جناب زاخیلوال از تمامی وظایف اش تعلیق شود، به عنوان مشاور مالی و اقتصادی رییس جمهور تعیین شد.

پس از افشاگری های متعدد پیرامون فساد مالی و اخلاقی زاخیلوال، برخی از سفرای خارجی در کابل و همچنین سخنگوی سازمان ناتو به رییس جمهور تذکر دادند که زاخیلوال را از بدنه دولت بیرون کرده و محاکمه نماید اما این کار از دایره اختیارات رییس جمهور بیرون بود و باید سفارت آمریکا در اینباره تصمیم می گرفت.

زاخیلوال در سال 1394 به عنوان سفیر افغانستان در پاکستان مقرر گردید. از اینجا ارتباط وی با سمیع الحق نزدیک شد و از جانب آمریکایی ها ماموریت یافت تا زمینه تقویت طالبان را روی دست بگیرد و در این زمینه فعالیت کند و 25 جلسه دیدار وی با سمیع الحق بیانگر همین قضیه است و الا چه دلیلی دارد که سفیر یک کشور بارها با یک عالم افراطی پاکستانی در خانه اش دیدار داشته باشد؟

نکته جالب دیگر این است که طی رفت و آمد های زاخیلوال بین افغانستان و پاکستان، بارها چمدان وسایل همراه وی مفقود شده و سر از انگلیس و آمریکا درآورد. این مطلب در روزنامه داون پاکستان نیز نشر شده است اما هرگز علت این کار اعلام نشد.

زاخیلوال چندین بار از سوی دولت طرد شد ولی دوباره به سفارش سازمان جاسوسی آمریکا روی کار آمد و بجای محاکمه مدال دریافت کرد.
با وجود بسیاری از اسناد و مدارک و شواهد مستند، وی هرگز از پست های مهم دولتی برکنار نشد، فقط از یک پست به پست دیگر انتقال یافت. از آنجایی که مورد تایید آمریکا بود، در دولت گاه بصورت مستقیم و گاه بصورت غیر مستقیم مسوول خزانه و تعیین مخارج دولت بود.

در واقع این جناب زاخیلوال بود که تعیین می کرد به هر وزارتخانه چقدر مخارج بدهد. بارها دیده شد که وی بدون درنظرداشت مصوبات مجلس و حتی دستور رییس جمهور، بنا به صلاحدید خودش عمل می کرد و به دلیل وابستگی کامل او به سازمان سیا، بسیاری توان اعتراض در مقابل او را نداشتند.

در ماه های اخیر عمر زاخیلوال ماموریت یافت تا روی انتخابات و نامزدان انتخاباتی کار کند. به همین منظور در ماه میزان سال گذشته سران فاشیست پشتون را به خانه خود در کابل دعوت کرد و با زیرکی تمام آنها را بسوی خواسته های آمریکایی ها سوق داد. در آن جلسه، عمر داوودزی، حنیف اتمر، حکمت‌خلیل کرزی، زلمی رسول، فاروق وردک و انوارالحق احدی شرکت داشتند و نتیجه آن شد که دیگر اقوام هرگدام به چندین دسته و گروه تقسیم شوند و استفاده از این پراکندگی به فاشیست های پشتونی برسد بدون آنکه حتی منافع قوم پشتون درنظر گرفته شود!
در حقیقت اینها از نام قوم پشتون در راستای منافع آمریکایی ها استفاده می کنند و هرگز بفکر پیشرفت و اعتلای قوم شریف پشتون نیستند.

زاخیلوال در کنار این که تابعیت کانادایی دارد، گرین کارت آمریکا را نیز دریافت کرده است.
بازهم یکبار دیگر این سوال را تکرار می کنم که عمر زاخیلوال باوجود سابقه کاملا مجرمانه از فساد مالی گرفته تا فساد اخلاقی و از همه مهمتر جاسوسی برای آمریکایی ها، هنوز در حکومت وحدت ملی چه می کند؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زاخیلوال
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی که خود اشرف غنی مزدور آمریکا است باید اینگونه افراد دراطراف او باشند. اصلا خود اشرف غنی مفسد و جاسوس آمریکا است. ذاخیلوال و فاروق و امثال اینها شاگردان اشرف غنی هستند.

>>>   وی یک فراماسونر است که افغان یوناتید بانک را که مربوط به افراد ماسونی است تاسیس نموده اند
برات علی فوشنجی

>>>   دوستان محترم !
هميشه در مورد فساد و اختلاص زاخيلوال وزير اسبق حكومت اغاى كرزى صحبت ها صورت گرفته يكتعداد اسناد موثق نيز ارايه داشتند مگر كجاست گوش شنوا و كى ميتواند كه از زاخيلوال بپرسد و يا انرا به محكمه علنى بكشانند خودش عضو باند مافيا اقتصادى فعاليت ميكنند فقد و فقد بخداوند بسپاريد كه چوب خدا صدا ندارد صبر مردم افغانستان بخدا

>>>   زاخیل وال باید هر چه زودتر محکمه صحرایی شود ،آنهم در پیشروی مسجد شاد وشمشیره ولی که گناهان اش پاک شود ورنه او اصلاح نمیشود .
عبدالله ریحان

>>>   زاخیلوال فرد فاشست است

>>>   اینکه این انتخاب نادرست بوده انتقاد وارد است باید رسانه ها از رئیس جمهور سؤال کنند که چرا چنین کسی که مشهور به فساد است را انتخاب کرده ولی اینکه رئیس جمهور کشور را به عنوان مأمور و جاسوس بیگانه قلم داد شود کاری نادرست تر از این انتخاب است به هرحال ایشان فعلا رئیس جمهور منتخب این کشور است کاری نکنیم که سنگ روی سنگ بند نیاید
محمد تقی رضایی از قم

>>>   طوری همه میدانیم انهائیکه دراختلاس بزرگ دست داشته است کی انهارا به پای محاکمه کشانده است و کی توانست انهارا ازکشور مطلوبه اش دوباره جهت حساب دهی اش به کشور بازگرداند اشرف غنی توانست که دزد را به ضم یکتعداد تا ثبوت ادعای های که بالایش است نزد خود نگهدارد ورنه موصوف هم میتواند مانند رئیس اسبق دافغانستان خارج ازکشور شود انوقت هیچ کاری صورت نخواهد گرفت

>>>   دراصل کل ما دزد هستیم وگرنه سه روز اعتصاب علیه این... جایش خالی میشود چرا ما مردم گشنه سربلند نمیکنیم؟؟.
م

>>>   آقای زاخیل وال یکی ازکسانی است که درطول 13سال حکومت گذشته بزرگترین خیانت مالی واقتصادی را درحق کشور نموده است.
ع

>>>   خنده ام می گیرد مگر اشرف غنی با تقلب ریس جمهور نشد چطور می تواند با فساد مبارزه کند خواب است وحال خودش در فساد غرق است مخارج دو دوره کمپاین اشرف غنی را وزیر مالیه داده است
مهاجر از ایران شیراز چوپان

>>>   ...يك خاين هستى چطور جرعت ميكنى در بإره أين وطن گپ بزنى اول سرخودت إز زدن است هيج شرم ندارى مچم نسل چي هستى ٠
م. ى

>>>   حضرت عمرزاخیلوال در ماۀ جون سال ۲۰۰۷ میلادی ۵۰ هزار دالر را به بیرون از کشور انتقال داده است. اما درماه می همین سال برای مصارف خانواده اش ۵ هزاردالرازحساب اش بیرون کرده است.

دوماه بعد از آن درماه جولای سال ۲۰۰۷ یک صد هزاردالررا برای خرید یک خانه به واشنگتن میچول بانک کانادا انتقال داده است، یک ماه بعد درست به همین بانک ۵۰ هزاردالردیگر نیزبخاطرخرید یک خانه دیگر فرستاده است. اما درماه می سال ۲۰۰۸، ۵۰ هزاردالررا نخست به حساب بانکی اش درچارتربانک و پس ازآن بگونه شتابزده و درهمان روز به حساب بانکی اش دررویال بانک کاناداد انتقال داده است. درماه اکتوبرسال ۲۰۰۸ ، ۷۰ هزار دالر را به خواهرش ملالی زاخیلوال برای خرید خانه به کانادا فرستاده است.بربنیاد این سند چارتربانک سرانجام درسال ۲۰۰۹،۶ هزار دالر را به حساب بانکی اش دررویال بانک کانادا انتقال داده است. دریک سند دیگری ازستندردچارتربانک که شماره حساب بانکی زاخیلوال درآن است چگونگی حساب های وی را درسال ۲۰۰۶ در این بانک نشان می دهد. درماه اپریل سال ۲۰۰۶، ۷۴۱، ۶ دالر را از دافغانستان بانک به این بانک انتقال داده است که ازدیاد پول دراین حساب بانکی ماهانه ادامه داشته است ،پس ازچهار ماه مقدار پول زاخیلوال در این حساب به بیشتر از ۱۰۹هزار دالر رسید! درهمین حال یک سند دیگری از بانک الفلاح نشان می دهد که بیش از ۲۶۴ هزاردالر به حساب بانکی فضل عمرننگیالی که شماره حساب بانکی آن است از حساب بانکی زاخیلوال انتقال داده شده است.

>>>   ذاخیلوال، دزد و اختلاس گر مشهور و معلوم الحال که ملیونها دالر بیت المال را در کمپاین های انتخاباتی اش مصرف کرد قبلاً مشاور ارشد اقتصادی اش تعیین گردیده۰ سال که نیکو است از بهارش پیداست۰

>>>   زمانیکه سال قبل به کابل بودم من از دوستان نزدیک زاخیلوال حرف های زیادی در مورد بد اخلاقی وی شنییده ام اما هیچکدام حاضر نشد اسنادی ارایه نمایند
شجاع درویش از کشور زیلاند جدید

>>>   فقط میخواهم اضافه نمایم که زاخیلوال بعد از اینکه در کانادا مسکن گزین شد در جریان تسلط طالبان نیز به داخل افغانستان رفته بود که در همان زمان طالبان اشتباها وی را منحیث جاسوس اسیر گرفته بودند که با مداخله ای اس ای دوباره ازاد شد و به کانادا امد و تا لحظه ایکه به کابل رفت از موقف طالبان حمایت میکرد و افغانستان را اشغال شده توسط امریکایی ها خطاب مینمود ادم چند رنگست... که فکر با شیطان هم قرابت نزدیک داشته باشد

>>>   ای خدا بحق خون شدای پاک راه حق خزانه وال (زاخیل وال )را هم مانندش را ازسر مابگیر که دیگر تحمل چنین اشخاص متعصب ... را نداریم عیفی همان خاکی که توبدنیا آمدی...
بدخشی ازکابل

>>>   زاخیلوال یک شخص خاین ملی میباشد باید حکومت جدید آنرا محکمه نماید
ولی کابل

>>>   نوش جانش بتوانی در نمانی او این کار را کرد اشخاصی دیگری هستند که در خیانت نیم این شخص را انجام نداده اند اگر وافعیت مینویسید باید چشم پوشی نکنید و از همه با بنویسد ...
بیوفا از کابل

>>>   زاخیل وال شخصیت از کجا کرد ده بار در دزدی های صد ها ملیون افغانی از گمرکات وقراردادی ها گرفتار شد تلویزیون ها اعلان کردند وپول داد خودرا خلاص کرد
این بیچاره را که من میشناسم سالها درپاکستان خشت مالی میکرد حالا هردزدی اش از صد ملیون افغانی بالاتر است

>>>   این شخص بی کفایت و فاسد را همه میشناسند این شخص به کمک دار و دسته اش دارایی های ملت افغانستان را به باد فنا برده است
شغنانی کابل

>>>   زاخیل وال از پول دولتی به نفع شخصی وفامیلی خود استفاده نادرست وسوء استفاده کرده است به دخترش که در امریکا بود زریعه استعلام ماهانه مبلغ 6000دالرامریکایی حواله کرده بود نقل استعلام درانترنت نشر شده.همچنان خانم شان همزمان دوجلد پاسپورت داشته که دریک ان آزرو زاخیلوال ودر دیگرش آرزو....همسر کنابوزیر صاحب مالیه جاپیآن از میدان هوایی در یک سایت انترنتی نشر شد.زاخیلوال پول های کابل بانک را در کمپاین به نفع کزری مصرف کرد کابل بانک را ورشکست ساخت.قوم پرستی واختلاس هم کرد چون کرزی حامیشان است به پارلمان هم پول داد ابقا شدو.صدو قطعه کابل زمینی.

>>>   این کاملآ هویداست که بخش مالی یا بخش اقتصادی کشور از درک همین اشخاص طالب و دیسانت شده- یعنی اشرفغنی کوچی در اول -و بعدآ احدی و زاغ خیلوال حکومت کرزی را به درجه اعلی فساد در جهان /مدال ... را نصیب نموده اند.100 درصد دزدیها توسط خارجی ها به همکاری همین آقایان متفکر؟؟؟؟ و 90 درصد دزدیها توسط همین ها بنام دزدان داخلی صورت گرفته.
کابلی

>>>   بیشتر ازین درمورد دزدی ها و عیاشی ها و چور و چپاولهای زاخیلوال ننویسید که میترسم باز در پشت میکروفون بیاید و زار زار بگرید!
آدم دلسوز

>>>   دوستان عزیز و هموطنان گرامی سلام بر همه،
آنچه بنده در لابلائی مطالب فوق در مورد آقای زاخیلوال مطالعه نمودم، چشکمدیدهای خودم از این آقا در ذهنم تجسم یافت. حیف است بر دولتی به نام جمهوری اسلامی که چنین یک فرد بی شخصیت .... آن باشد و در بیرون از کشور نمایندگی از کشور اسلامی نماید. من در یکی از جلسات که خودم در آنجا حضور دشتم، آقای زاخیلوال را یک فرد بی شخصیت و بی هویت یافتم. برخوردش در جریان مجلس بطوری طفلانه و مضحک بود که از شرم زیر عرق شدم و سرم را پائین انداختم تا نمایندگان کشورهای دیگر که در آنچا حضور داشتند مرا نبی نند. من کاملا شرمم میآید که چنین شخص را کارمند عالی رتبهء کشور همچو افغانستان بدانم. حیف است بر ملت مجاهد که با خون خود کشور را آزاد کردند اما چنین اشخاص بی هویت نتیجهء تلاش آنها را ربود.
کامل بیک شهر مزار شریف

>>>   گدای دیروز میلیونر امروز حضرت عمر ذاخیل وال: از شروع حکومت موقت تا امروز... وزیر در وزارت مالیه افغانستان حضرت عمر ذاخیل وال که درشبکه اطلاع رسانی افغانستان قبلا نوشته شده است همچنان در وزارت ترانسپرت دوروی ،غرق فساد اخلاقی ، غرق فساد اداری، متعصب، چور وچباول داد وگرفت دارای عامه توسط کاکایش ،سید مبین شاه ،موسی کاموی ، سبحان الله فهیمی و صالحی رئیس دفترش،عضو حذب اسلامی س ای س پاکستان،مصارف پول خزانه، اسفاده سیاسی به اینده از مستور معین مالی خواهر زاده محترم داکتر عبدالله ،واز یکی برادر های هزاره عیدالرزاق وحیدی معین اداری . دعوت ها و شب نشنی ها داخلی وخارجی ای همه مصارف از بودجه دولت صورت گرفته ... جمع آوری اطلاعات در مورد احمد شاه مسعود شهید برای حذب اسلامی و آی س آی پاکستان... امروز میلیونها دالر ساخت فروشگا در کانادا پولش از کجا شد و جالبتر که اسم مغازه هم اسلامی است... پول حرام ولی فروشات اسلامی .
امل

>>>   اینها همه جواسیس خارجی بخصوص جواسیس پاکستان و انگلیس و امریکا وعربهای سوسمارخور و ترکیه اند.
اینها درهیچ کشوری در نمیمانند- همه ای دنیا را با خود دارند- چنانچه درین اواخر کرزی روسیه و چین را نیز بافته-
اینها ازپدر-پدر وظیفه شان چپاول و مزدوری به خارجیها و باداری بالای داخلیها بخصوص اقوام خراسانی میباشد-وگرنه -ببنیم یکسال میتوانند بدون خارجی حکومت نمایند؟؟؟؟
کابلی

>>>   عمر زاخیلوال و بازهم 370 میلیون دالر اختلاس!
در سال 94 در قرارداد خریداری تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی که توسط شخص عمر ذاخیلوال وزیر پیشین وزارت مالیه به امضا رسیده است، ۳۷۰ میلیون دالر اختلاس صورت گرفته است.

در حالیکه هیات 370 میلیون دالر را با اسناد به ریاست جمهوری ارایه کرده است، ریاست جمهوری با کاهش 270 میلیون دالر تقلب به رسانه ها از تقلب 100 میلیون دالری در قرارداد فوق خبرداد و نامی هم از تقلب گرفته نشده است.
براساس یافته های هیات بررسی، این قرارداد به ارزش یکصد میلیون دالر با یک شرکت در قالب چند گروه انعقاد شده بود.

جالب اینجا است که قرارداد تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله همزمان (در طی یک هفته و با عین جنس) به امضا رسیده است، اما قرارداد وزارت دفاع که توسط شخص زاخیل وال به امضا شده است، مبلغ ۳۷۰ میلیون دالر گرانتر (قیمت تر) از فرارداد وزارت امور داخله است که توسط وزیر اسبق داخله و معین مالی وزارت مالیه به امضا رسیده بود.

در این اختلاس شرکت های ودان، داووی گروپ (شوهر شکریه بارکزی) و غضنفر گروپ نیز نقش بزرگ و اساسی دارند.

>>>   اگر شعار های ع وغ در عرصه مبارزه با فساد حقیقت داشت بس مختلصین را بدون در نظرداشت اینکه کمیاین انتخاباتی کدام یک را تامین نموده به مراجع عدلی معرفی کنند تا مردم به انها باور بیدا کنند.
وطندوست

>>>   ... زاخیل وال حالا زیر سایه غنی نشسته وپول دارد تشویش نکنید اورا هیچ چیزی نمی شود.......
امل

>>>   ...هر جرم باید در یک محکمه عادلانه و غیر سیاسی با دلایل موجه به اثبات برسد و به متهم حق کامل دفاع از اتهام داده شود . و این محکمه باید از هرنوع نفوذ سیاسی و غیره علایق مبرا باشد . و قضات ان باید کاملا اکادمیک و متخصص باشند و بدون کدام جبر و اکرا بتواند حکم صادر کند...

>>>   واقعآ جای شرم است که آقای اشرف غنی داد راستی ،صداقت ، اصلاحات و مبارزه با فساد میزند و لی آقای زاخیل وال که سردسته و هامیان اختلاص ګر ان است نه تنها از باز پرس و تحقیق در مورد اختلاص کابل بانک و قرارداد های وزارت دفاع که خود وی شخصآ در آن دست صورت نمیګیرد یک دزد و اختلاص ګر را به حیث مشاور خود در پهلوی جا داده است مردم افغانستان از جناب ریس جمهور چه توقع اصلاحات و ترقی داشته باشند. به قوق معروف
هرچه بګندد نمک اش میزند
وای از آن روز بګندد نمک
خراسانی

>>>   تشکر از افغان پیپر که این روسیاهان را افشا میکند

>>>   انکه در این نظام مربی دارد مربا میخورد بنا زاخیلوال غنی را به حیث مربی دارد و هر جنایتی انجام دهد معاف است .
دوراندیش

>>>   صهیونیستان فاشست مانند عمر زاخیلوال و بازهم 370 میلیون دالر اختلاس کرده است.

>>>   در اینکه زاخیلوال در موارد دیگری اختلاس کرده و از صلاحیت خود سو ءاستفاده کرده جای شکی نیست. ولی قرارداد مربوط به تیل و روغنیات وزارت دفاع مربوط به وزارت دفاع میشود نه مالیه.
والله اعلم

>>>   زاخیلوال عضو کمیسیون نظارت بر قرارداد ها بوده است و در پای سند قرارداد امضا کرده است. پس معلوم است که مسوولیت هر نوع اختلاس و خلاف ورزی را دارد. اما این شخص خیلی زرنگ و چالاک است و با تغییر سمت باد و شمال فورآ سمت حرکت خود را هم تغییر میدهد. از آنجاییکه وی با در اختیار داشتن وزارت مالیه، در مبارزات انتخاباتی تیم تحول و تداوم کمک و همکاریهای گزاف مالی داشته است بعید میرسد که به پای محکمه کشیده شود.

>>>   چرا اين ... را معكمه نميكنند
بهرام

>>>   در دیگر کشورها اگر کسی ولو رئیس جمهور هم باشد متهم به خیانت ویا شبه خیانت شود فورا استعفا میدهد مثلا در فرانسه ودر اسرائیل و... در افغانستان هرقدر خیانت بزرگتر باشد به کرسی بلند تر مقررت میکنند در واقع زاخیل وال درین خیانت ها تنها نیست بزرگان دولت فعلی واقای کرزی وشاید اقای خلیل زاد وبعض از تجار مانند الکوزی وداویشوهر باریکزی همه درین خیانت ها و دست برد هاشریک اند اینها بعبارـة واضح میگویند هرچه از دستت می اید انجام بده ما به اختلاس ها ادامه میدهیم
لالی از ننگرهار

>>>   سلام به همه ملت عزیزم .که همه شمارادوست دارم.ملت عزیزم بایدبدانندکه زاخیل وال فاسددرزمان حکومت کرزی همه گمرکات کشورراباهمه دارائی کشورکه دروزارت مالیه بود. دربانک های خارج ذخیره کردکه همه دیدیم.وخائین دراین کشورمقدم است بیشترازیک ملیارددالررادوطول 13سال همراه کرزی صاحب چورکردند.وحالابه ملاغنی فهماندکه ازیک وزارت چیزی جورنمیشودمن بسیارکارمهیم رادرپیش رودارم که بایدعملی شود.اشرف گفت که چه کارمیکنید.گفته همه وزارت خانه هابایدازیک دست اداره شوندوپول همه وزارت خانه هابایددرارگ جلسات اقتصادی شان دائیرشود.وازهمین ارک وازمشاوراقتصادی ریس جمهورهدایت بگیرند.دراینصورت آدم میتواندکه همه بودیجه کشورراجمع کند.اشرف غنی هدایت دادکه هرکاریکه تومیدانیدهمان درست است شمابسازیدترتیب کنیدهمه اسنادخودراامضایش بدوش من این است خیانت وفسادگسترده که بچه غریب سلاح نداردکه همراه برادران ناراضی کرزی ومخالفین احمدزی مقابله کنند.هرروزمثل مال سربریده میشوند.واین خائنان درفکرجیب پرکردن میباشند.خداآن ملت راسروری دادکه تقدیرش به دست خویش بنوشت.به آن ملت سروکاری ندارم که دهقانش برای دیگران کشت.این مفسدین رایک جنرال یک ستاره پاکستانی هدایت میدهدوفریب میدهدازاین هاکدام امیدی نیست این هامسخ شده هستند.
احترام به همه ملت عزیزم وکارمندان محترم شبکه afghanpaper.
مولوی حضرت باشنده کابل

>>>   زاخیلوال به پول ملت هیات اداری و اکثریت وکلا را خریداری نموده
و اقلیت مخا لف خودرا به گروگان گرفته وهر چه بخواهد کرده میتواند .
دوراندیش

>>>   زاخیل وال هم خودش در فساد غرق است و یک شخص فاسد و نشنلیست است که تمام افغان ملتی ها را در وزارت مالیه جابجا ساخته است. همین افغان ملتی ها عامل فسادهای ګسترده بوده و ګشور ما را بسوی نابودی سوق داده اند. به ګفته برادری که بیان داست که هر جایکه پول است آنجا فساد است. لطفا وزارت مالیه را دقیقا برسی نماید. وزارت مالیه ملکیت شخصی اش نیست که تمام پشتونها را در این وزارت تعین نموده است.۹۸٪ پشتوږنها در تشکیلات این وزارت قرار دارد. این خود یکی از خیانت های بزرګ محسوب میګردد باید برای جواب به محکمه خواسته شود.

>>>   افسوس که وکیلان خبر ندارند که آقاس زاخیل وال 11 نفر از اعضای خونواده خورا که تحصیلات عالی ندرند بحیث مشاویر به معاشات خیلی بالا برای وزارت های مختلف استخدام نموده است در حالیکه معاشات عدی مامورین را دو ماه شده است که اجرا ننموده است.
لعلی

>>>   کجا هستی اداره مبارزه علیه فاسد
کجا هستی اداره لوی ثارنوالی
کجا هستی اداره تفتیش ریاست جمهوری
بخیال ام که این سه اداره را حالا جناب ریس صاحب جمهوری
مشوره میته که بگوید این پول از زمان آن است که... باز هم مثل
قضیه کابل بانک کسی پرسان اش را نمیکند بی غم باشید
هموطنان عزیز کشور که حیف میل شد گدام ... است که پرسان کند
محمد ولی از کابل

>>>   خوب برادر همه گپ های شما قبول اما نگفتید که این همه معلومات ازکدام مرجع بدست أورده اید ،از جاسوسی زاخیوال و. از اخلاق بد انسانی اش امید همه چیز را وضاحت بدهید و. اسناد را هم شریک سازید وخود را هم معرفی نماید
عبدالله ریحان

>>>   انورالحق احدی تجارت را فرموش نکنید حدودا مبلغ 15000000 دالر امریکای را از طریق صرافی حاجی روزی خان ازماه جدی 1390 تا ماه چهارم سال 1391جهت خرید زمین به دبی حواله کرده است ...

>>>   هموطنان عزيز
اين همه دزدي ها را بگذاريد كه از اين كرده هم اين آقاي لبلبو فروش گل هاي زياذ ديگ هم كاشته
1 گرفتن بول از كابل بانك
2 چرفتن بول از كابل بانك توسط چوكره اش كه گاهي از عقب احدي روان است و گاهي از عقب اين وزيرك به نام خان افضل هده وال
3 از ظاهر الكوزي برسيده شود كه همه خيانت هاي عمر جان را حاضر است افشا كند مانند
محصول كاغذ تيشو به عوض سگرت
4 كرايه خانه وي در وزير اكبرخان سرك 13 توسط غفار داوي برداخته ميشود
اما اي هموطن عزيز
نشود كه با رفتن اين قبركن و آمدن قبر كن ديگر سر عمر جان بشيمان نشويم

>>>   با سلام،
پیشنهاد می کنم برای اثبات دزدی و رشوت ستانی آقای عمر زاخیلوال رسماً از دولت کانادا استعلام شود. چراکه به گفتۀ یکی از دوستانم که مقیم شهر اوتاوای کانادا می باشد، آقای زاخیلوال بعد از وزیر شدن در کابینۀ دولت فاسد کرزی، چندین تعمیر را در آن شهر خریداری نموده است. خواهش میکنم تا از طریق سفارت کانادا در کابل رسماً خواسته شود که نامبرده به چه ثروتی رسیده است.
مطالب طلوع نیوز فقط قطره ای از دزدی های نامبرده است، ایکه در معاملات او در خارج چقدر پول مبادله شده و چقدر پول دیگر هم بصورت نقد به کانادا انتقال یافته هم بررسی شود.
یکی از اقوامش در کانادا قسم خورده که نان خوردن خود ره هم بزور پیدا می کرد.
یک افغان مقیم کانادا

>>>   به ناشرین محترم شبکه انترنییتی افغان پیپر ومبصرین که ازانجاواینجامینوسید ودرد دل مینماید درود واحترام تقدیم مینمایم !
عرض اینکه هرکی هر مطلب را به هموطنان خود درقید قلم میاورد به من قابل احترام است ،ولی نباید به خاطر یک شخص قوم ،ملیت ، مذهب ان را به ملامتی بګریند . بهر حال درین نوشته وبحث فوق شخص بنام حضرت !عمر ! زاغ خیلوال که تحت محاکمه به اصطلاح به جرم سواستفاده از دارای ملی وفساد ګرفته شده وبیدن شک وشبهه زاغ خیلوال دور ازین جرم وفساد نیست وارتکاب جرم ان به حق وقابل انکار نیست .

حضرت عمر زاغ خیل وال کیست ؟ ازسالهای ۱۹۸۵ میلادی به این سو مذکور را به شرح ذیل میشناسم و زاغ خیل وال در پشاور اولا عضویت حزب اسلامی را طبق معمول هر افغان که مهاجر به پشاور میګردید باید عضویت یک تنظیم را میګرفت روی این ملحوظ حزب اسلامی جمعیت اسلامی قویترین تنظیمهابودند که هر افغان تا حدی زیرسایه این دوتنظیم مصون بود که زاغ خیلوال عضویت این دو تنظیم را بدست اورده وبعد درموسسه (اشین فوندیشن ) که امر این سازمان امریکایی را (کارلا ګرشمن ) به عهده داشته زاغ خیلوال به مرور زمان توانست په قونسلګری امریکامقیم پیشوررا رابطه خودرابه همکاری کمیته نظامی حزب اسلامی ، اداره معین ای اس ای مسول امورمجاهدین و موسسه اشین فوندیشن قایم سازد وبه همین سلسله قبل از ۱۹۹۰ به صفت مهاجر درکانادا پذیرفته شد ، درسالهای ۱۹۹۲ الی نوزده نودوهشت دریکی ازکالجهای اتاوا توانست در بخش احصایه سرتیفکت را تحصیل ودریکی از شعبات شاروالی اتاوا دریک ناحیه شرقی به حیث جونیر کلرک مقرر شروع بکار نمو د . دوسال بیش را تکمیل ناکرده اضافه بست ویا لی اف ګردید ، وقت بیکاری خودارا دریک مغاذه یی (پیزا پیزا) به دلیوری مشغول بود ، که در سال ۲۰۰۱ یک بخت با این بد بخت یاری کرد ولاتری ماموریت درافغانستان را نصیب ګردید ، زاغ خیل وال نه داکتر ،نه ماستری ،نه استادی را سند داشت ونه حتی یک اطاق خواب البته قبل از ماموریت ولاتری زاغ خیلوال با یک ازدوستان من ( احمدشاه ملګری ) دریک اطاق یک خوابه به صفت یک مهمان زندکی میکرد ،این ګفته من را ممکن اکثریت از دوستان که این وزیرصاحب !!! را در اتوا میشناسد بخواند وباید چشم دید ها وحالت اورا بیشتر روشن سازد ، مطلب وهدف ازین نوشته وتبصیره که من دارم اینست که افغانستان کشور ویا شهر ناپرسان است شمشیر زن و ک.... زن معلوم نیست کدام ریس کدام وزیر وکدام وکیل ومامور دولت کرزی بچه ادم وشیر مادر را خورده از فهیم پهلوان پنپه ګرفته تا قانونی پقانه رحیم وردک ګاوکن تا فاروق وردک بزکن از خلیلی پچق ګرفته تا محقق ماهیچه وغیره وغیره ایا ما هم اینهارا نمی شناسیم میشناسیم ولی به خاطر وطندار ی وغیره خود را مکلف نمی دانیم اګر دیګر هیچ کرده نمی توانیم بیاید خداوند جلجلاله و محمد (ص) را حاضر وناظر دیده به افشای این ناکسان ودزدان قلم وقدم را برداریم در افشاګیری انها از هیچ وسیله دریغ ننمایم خداوند ج با ما یار یمیکند وملت به دام کشیده ما از شرشان نجات خواهد یافت .
باحترام

>>>   هموطنان شریف
اختلاس ۲۵ میلیون دالری احدی در قراردادی انتقال گندم کمکی هندوستان واقعت دارد و همین اکنون جریان دارد. چون هنوز فقط ۱۰۰ هزار تن انتقال یافته و ۱۵۰ هزار تن ان باقی است.
اگر وجدانی وجود دارد میشود از ادامه خیا نت احدی جلو گیری بعمل اید.
ف.س.وزارت تجارت

>>>   دوستان و هم وطنان عزیز: دولت که نهادش با ... تقلب و فریب مردم نهاده شده باشد عاقبت آن به کجا خواهد رسید. اینک مصاحبه ... کلان مملکت با بی بی سی که متن کوچک آنرا با شما دوستان شریک میسازم و قضاوت بدست شما خواننده های محترم خواهد بود.
آقای زاخیلوال در مورد ادعای واریز شدن یک میلیون دلار به حسابش بانکی‌اش، گفت که این پول ذخیره او نبوده بلکه در حساب او در گردش بوده و دوصد هزار آن را یک بازرگان برای مصرف در مبارزات انتخاباتی حامد کرزی در سال ۱۳۸۸ به حساب او ریخته است.
این ... صرف از دوصد هزار دالر حرف میزند نی از یک میلیون دالر. در حالیکه هشت صد هزار دالر را هیچ جوابی نداده است.
ازین مطلب چنین استنباد میگردد که با (... جوال را گرفته است) یعنی همکاری با ...
از میدان وردگ

>>>   زاخیلوال فکر میکند مردم را فریب میدهد اما سرقت آن بکلی واضع است از وضع روانی این ... به وطن ما آمده چون خودش کانادایی میباشد ما متیقن هستیم که این ...را هم مرتکب شده که بعدآ افشا خواهد شد زیرا یک عادت بسیار بد دیگر ....هم دارد
سردار محمد کارمند وزارت مالیه

>>>   تشكر زيادازشبكه اطلاع رساني افغانستان ميكنم كه مطالب جالب را بيش كش مردم افغانستان ميكند . وازين شبكه خواهش ميكنم كه تصويردوران جهادآقاي زاخيلوال رابه ملت افغانستان نشان دهدتاهمه مشاهده كنندكه آقاي زاخيلوال دران زمان به كدام قيافه بود وحالا به كدام قيافه است.... !!!‏.
كريم ازبدخشان

>>>   داشتن چنین دولت دست نشانده ومزدور امریکا توقع خدمت از خائنا؟عجیبه آغا.......

>>>   جناب آقای زاخیل وال این را میگوید شرمنده گی دنیا، باش که آخرتت چی خواهدشد.
روحانی

>>>   غنی مدیون زاخیلوال است او فعلا به نفع غنی مشغول اختلاس از دولت است و غنی خوشحال است از این انتخاب.
شیما

>>>   زاخیل وال همین اکنون در شهر اوتاوا پایتخت کشورکانادا دو خانۀ لوکس هریک به قیمت پنجصد هزاردالر خریداری کرده است وپول آن را نیز نقد پرداخته است. درخالی که سال ها دراین شهر زنده گی می کرد وبرای رفتن به دانشگاه برای درس وبعدا" برای تدریس ازبس شهری ودرتابستان ها از دوچرخه استفاده می کرد وتوان خرید یک عراده موتر را نیز نداشت. هرچند او وبرادرانش در این شهر تجارت کوچکی دارند اما این تجارت کوچک نمی تواند این همه درآمد داشته باشد.

>>>   ما هم از اول فکر کردیم که چقه آدم باانصاف و قانع است
منحیث وزیر مالیه به دو میلیون دالر بسنده کرده
اما حالا معلوم شد که این مبلغ ناچیز برای گمراه کردن مردم بوده و حقیقت گپ ده ها میلیون دالر است

>>>   خدا شاهد است که حرفی را اگر کم و یا زیاد بگویم، چون روزه به دهن هستم: سرمایه زاخیلوال به هیچ جه صدها میلیون دالر نبوده بلکه در بین پنجاه تا یکصد میلیون دالر است. این رقم را آقای محمود کرزی در یک نشست دوستانه در منزل اش بیان داشت و موصوف از مشکلاتی در روابط خود و زاخیلوال در این اواخر یاد آورد شد. و معلومات نود درصدی موثق خویش را با دوستان در مورد اندوخته های زاخیلوال شریک ساخت، خداوند سخت از نزد شان بازخواست کند.
منبع نزدیک به جلالتمآبان

>>>   حالا اگر مبارزه با فساد از جانب شخص رئیس جمهور صرفاً شعار نیست باید که این خاین و طنفروش را به سزای اعمالش برساند در غیر ان اگر براعت گرفت باز همان دیگ است و همان آش .

>>>   کر باشی کور باشی دزد باشی فاسق باشی اما پشتون باشی

>>>   با این خصوصیات بهترین فرد برای این حکومت است درانتخابات بعدی بعد از سپری شدن دوردوم ریاست جمهوری غنی زاغ خیل باید خودرا کاندید ریاست جمهوری نماید
ر

>>>   روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که قیمت جایداد های حضرت عمر زاخیل وال از افراد کلیدی کرزی و اشرف غنی، در دوبی و کانادا به 75 میلیون پوند انگلیسی بالغ می شود. همچنان مشارالیه 47 میلیون پوند سرمایه شخصی نیز دارد. حضرت عمر بچه یک ملای فقیر از چپرهار است که عمرش در فاقه گی و عسرت گذشته است. این مه سرمایه از کجا آمد؟

>>>   یک کتاب به نام افغانستان در چنگال خونین فساد نوشته شااغا صدیق مجددی چاپ شده است انرا پیدا نموده بخوانید همه این دزدی ها را مستند گزارش داده ا

>>>   کاشکی همین یکنفر میبود زیاد اند

>>>   سر خیل گدایان که نداشت نان
کنون گشته عمر جان
زاخیل به خودش فخر کند چونکه عمرجان
دزد است و چنین دزد ندیدیم به دزدان

>>>   در دولتی که سر تا پا آمریکایی است این سوال که عمر زاخیلوال چه می کند، خنده دار است.

>>>   سرپرست وزارت داخله :
منسوبین قهرمان پولیس ملی سه گرام چرس ودوبوتل فانتا راکه خیلی ماهرانه در بین یک خریطه پلاستیکی جابجا شده بود کشف ودستگیر و.ضیط نمودند مجرمین بالفعل دستگیر وتحت تحقیق قراردارند !!!
پولیس ملی : اگر مجرم دستگیر میکنی یا میتوانی مرد استی این دزد چراغ بدست را دستگیر کن !
ر

>>>   دیلی میل: سرمایه زاخیل وال 122 میلون پوند انگلیسی است!
روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که قیمت جایداد های حضرت عمر زاخیل وال از افراد کلیدی کرزی و اشرف غنی، در دوبی و کانادا به 75 میلیون پوند انگلیسی بالغ می شود. همچنان مشارالیه 47 میلیون پوند سرمایه شخصی نیز دارد. حضرت عمر بچه یک ملای فقیر از چپرهار است که عمرش در فاقه گی و عسرت گذشته است. این مه سرمایه از کجا آمد؟ متأسفانه تاریخ افغانستان با تاریخ دیگرکشور ها تفاوت دارد. خداوندگار تاریخ افغانستان در واقع بنده همین حضرات است و هماره به سرخ رویی همین حلقات و خواص نوشته شده و می شود. به تاریخ یک صد سال اخیر نگاه کنید.

>>>   وقتیکه جاسوس امریکاست، پس درین دولت باید نقش فعال داشته باشد واین جای سوال نیست، از جاسوسان امریکا کی درین حکومت حق دار تر است؟!
بهارکی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است