طالب جان: چقدر هوای صبح کابل زیباست...
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۴    ۱۳۹۸/۲/۱۸ کد خبر: 158593 منبع: پرینت

سلام جناب طالب! شنیدم باز هم انفجار دیگری را انجام دادید، شنیدم که رمضان است و مجاهدین تان خواستند تا با ثواب بیشتری در این ماه به بهشت بروند، چه نوید های زیبایی میدهید در نشست های دوحه و مسکوِ تان.

مانده نباشید آقای طالب... حتما خوشحالید که امروز با کشتار مردم کابل فشار دیگری بر نشست های صلح با خارجی ها داشتید، شما چقدر زیبا و سیتماتیک بازی می کنید و مردم را می کشید، چقدر رمانتیک مردم را در لابه لای گفتگوهایتان با خلیلزاد وعدۀ بهشت و حوریان سیمین تن و زیباروی نهفته در اهداف توسعه طلبانۀ تان می دهید اما... ها می خواستم بگویم اما کودکی بی خبر از همه جا در پس کوچه های شهر نو به دنبال زنده ماندن می گشت، مردی تنها چادرک دخترک متعلمش را پیدا کرد و در گوشۀ چشمش اشک حلقه زده بود. دکان مردی در آتش سوخت و تمام مال و منال او در میان امتیازی گیری هایتان با جهان از بین رفت.

قهرمانی بزرگی کردید جناب طالب، راحت کشتید و انفجار دادید و زنان و مردانی که روزه بر لب؛ بر سرک های داغ کابل با حملات شما جان دادند؛ آفرین تان، قهرمانی کردید که خانواده ای را بی سرپرست و فرزندی را یتبم و مادری را داغدار نمودید.

طالب جان! چقدر زیبا است که شما پس از توافق با خارجی ها بیایید کابل؛ باور کنید اربابان برایتان کروزینگ های شیشه سیاه خواهند داد ، تعمیرهای مجلل و میهمانی های شبانه ارزانی تان خواهد کرد و شما در ورای دالرهای امریکایی خواهید خندید و در هوتل های پنج ستارۀ کابل ریدبال و انرژی درینک خواهید نوشید. چقدر رومانتیک خواهد بود که خبرنگاری از شما دلیل اینهمه کشتار را بپرسد و شما هنوز هم خدا و پیامبر را دستاویز منفعت طلبی سیاسی تان قرار دهید.

طالب جان! من و تو در همین شهر نو خواهیم دید و تو شاید باز هم شرم نخواهی کرد که بر روی خون های کشته شده گان شهر نو قدم خواهی زد و با بادیگاردهای تا به دندان مسلح ات زیر لب خواهی گفت: "چقدر هوای صبح کابل زیباست".

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   هوای کابل زیبا و بی‌غیرتی و بی‌صفتیِ سرانِ حکومت زیباتر!

>>>   آنها پشت هوای کابل نمی گردند.
همانطوری که مجاهدین آمدند و چور و چپاول و دزدی و قتل و قتال کردند و شهر کابل را به ویرانه تبدیل کردند،طالبان نیز در مرتبه قبل چنین کردند و حالا نیز چنین میکنند.
هوای کابل را بابر خوش داشت.
خوشا عشرت سرای کابل و دامان کهسارش
که ناخن بر دل گل میزند مژگان هرخارش.
اما فعلاً:
بدا هوای پردود و انتحاری و کوه های خشک اش.
زبوی و تعفن و مرداری گم شد بوی مشک اش.

>>>   هوای پخاور خیلی بهتر از کابل است همانطور که پول کلدار بهتر از افغانی است

>>>   افتخار به ثاقب.خداکند کافر گفته ترورت نکنند.هزارسال زنده٫موفق وسرفراز باشی.
دهلوی

>>>   آقای ثاقب واقیعت تلخ که در جامعه افغانستان جریان دارد به شکل کنایه به آدرس طالب ارایه نمودید اما ایکاش آنهده بیوجدان هایکه چندین دهه است بنام اسلام , جهاد , مقاومت , عدالت و دموکراسی و امثالم مردم بیچاره مارا به خاک خون کشیدند و حالا هم می کشند بنویسد ما میگیم لعنت به همه .

>>>   جهنم جايشان باد.

>>>   ما اوغان های هلمندی هستیم ولی این طالب ها مطمیین باشید اول با مادر خود ودوم با خواهر خود همبستر میشوند وبعدا خود را انتخاری میکند و با ISI یکجا به جنت شان میروند . لعنت خدا به سر این خران مزدور . گل خان وتور خان از ولایت هلمند .

>>>   کسی که شرف و ایمان و غیرت و وطن خود را به بیگانگان در بدل پول فرخته باشد ما از انجام جنایات این ظالمان مرتدان دین لعنت شده خداوند و بندگان خدا چه توقع یی جز خیانت و جنایت و بدستور اربابان شان که درین ماه مبارک رمضان انهابه وحشی گری شان جنایت نابخشودنی را انجام دادند ده ها خانه را بی سرپرست و ده ها مادر و پدر را بسوگ فرزندان شان نشاندند و با افتخار ازین عمل ننگین ضد اسلامی و انسانی شان افتخار امیز انجام این جنایت ضد بشری را توسط خودشان رسما اعلان نمودند و مسولیت انرا پذیرفتند اشرف غنی و دارو دسته خاین ان که در شورای مشورتی زیر نام نام صلح رهایی زندانیان طالبان جنایتکار را قوله سردادند و غنی امدزی به ان صحه گذاشت در حالیکه همه میدانند که قطع نامه پایانی جلسه طبق خواست ارگ و از جانب ارگ طرح ان ریخته شده بود حال در برابر این جنایت ضد بشری که توسط طالبان قبیله قوم و زبان غنی در شهر نو انجام داده اند در برابر ملت دیگر چه روی سفید باقی مانده جز سیاهی چه گفتنی خواهید داشت به عمرداوود زی جاسوس انگلیس پولپرست شکم کلان و ضیاالحق امر خیل دزد خاین ارای مردم و جعلکار و تقلبکار این دو تن خاین را از نام گرفتن شان عرق بر جبین انسان پایین میگردد که نام از این دو خاین گرفته شود سیاف هم در اخر عمر فریب غنی را خورد و خود را شرمسار تاریخ کرد.

>>>   آقای ثاقب
من به هیچ صورت نمی خواهم از طالب دفاع کنم مگر گلبدین بیش از اینها کابل را راکتباران نکرد؟ مگر احزاب اسلامی کابل را تکه تکه نکردند؟ مگر در پل باغ عمومی دریای خون جاری نشد و دست جدا شده یی زنان از تن شان در آن حملات راکتی بدست گدایان نیفتاد که چوری های آن دست های بریده را بیرون آورند
مگر همین کشتار های بی حساب میراث شوم و فراموش ناشدنی احزاب اسلامی نیست ؟ مگر یادتان رفت که که در زمان حکومت مجاهدین ، شهر کابل بین همین احزاب تقسیم شده بود و هر کدام از آنها در مناطق مختلف کابل برای خود مرز و سرحدی ساخته بودند
آیا هم اکنون افراد همین احزاب اسلامی با سربلند و گردن برافراخته ، پست های مهم دولتی را اشغال نکرده اند مگر همین اکنون گلبدین با بیشرمی تمام در کابل کشت و گذار نمی کنند و مهمانی نمی رود و مصاحبه هایی مملو از دروغ و ریا و فریب را به خورد من و شما نمیدهد
پس فرق بین آنها و طالب و داعش چیست ؟
مگر هر دو طرف را امریکا و پاکستان و سعودی و امارات تامین نمی کند ؟
نتیجه می گریم که افغانستان کشور نفرین شده است . کشوریست که باید بسوزد و بمیرد . گویی حکم خداست که زندگی و لذت بردن از زندگی برایش حرام باشد .
افغانستان متلق به مردمی که در ان بود و باش دارند نیست افغانستان مرکز طمع همه کشور های جهان بخصوص کشور های منطقه است .
و خوبختانه در این جنگ های تحمیلی هیچکسی برنده هم نیست و نخواهد باشد
چرا ؟ چونکه در بیش از چهار دهه ، نتیجه جنگ های استعماری و تحمیلی را دیدیم،
تا حکومت ملی و مردمی و تمامیت خواه و مستقل از نفرت زبانی و قومی و نژادی و مذهبی و عقیدتی در افغانستان حاکم نباشد سرنوشت محتوم ما همین است که خود شاهد هستید .
ممنون

>>>   زنده باد جرگه قبيله

>>>   مجاهد شرم کرد که کابل را ویران کرد و همه چیز را فدای باداران پاکستانی و ایرانی شان کردند ولی حال بر همه چیز حاکم هستند؟ اشرار و شرم غیرت اصلآ توقع نداشته باشید

>>>   اګر این جهاد باشد! صد لعنت بر این جهاد!

>>>   نشست دوحه هیچ نتیجه نمی دهد . فعلاً خلیلزاد را درمورد صلح وآتش بس جواب رد داده اند.که طالبان زاده امریکا می باشند.
جطور میتوان افغانستان را امنیت نمود .
بااحترام
خاکسار

>>>   اقایی ثاقت از این داستان لیلی و مجنون که نوشته اید بدون اینکه خود را خوش بسازید دیگر هیچ جایی را نمیگرد وقتیکه در یک میز همرای کافر نشسته شراب خود را نوشجان میکنید و به خاطر بی عزتی ناموس مردم پلانهای خسمانه همرای کفار میسازید صرف بخاطر چند دالر چتل دنیا واخرت خود را خراب میکنید چرا این قدر ناله نمیگوید ایا یک روز اواز خود را در مقابل وحشت این جانوران امریکایی و چوچه های انها بلند کردید که همه روزه در هر ولایت صدها کودک و سیاه.سر را بمباران میکند. ایا انها انسان نیست

>>>   Salam
آزاد کردن زندانیان طالب از سوی غنی برای چاپلوسی به طالبان است تا مگر طالبان غنی را هم در میز مذاکره جا دهند . شیر خان مگر جرمش بیشتر از طالب بود که او را در زندان کشتند ولی طالب که انسان می کشد، نتنها حرمت می کنند بل قتل و آدم کشی اش را هم نادیده می گیرند . وای به این جهالت و تعصب قومی .

>>>   Bakhshi Zafari
ميگن مسله ي تجزيه كشور در محافل بين المللي مطرح است.
يكي از راه هاي حل معضله همين است.اگر نتوانستيم هموطن خوب باشيم اميد است بتوانيم همسايه ي خوب باشيم.

>>>   Salam
اگر سیستم فدرال داشتیم ، ازبیک ها ، تاجیکان و هزاره ها ، طالب و داعش را در مناطق شان مجال رشد نمی دادند و نفوذ شان را به حد اقل می رساندند ودر دراز مدت آنها را به شکست مواجه می کردند . زیرا کشور های همسایه تاجیکستان ، ازبیکستان و روسیه مستقیم همکاری می کردند .اکنون مناطق پشتون نشین در شمال پایگاه اصلی طالبان اند و از آنجا سایر نیرو های افراطی غیر پشتون را هم تحت تاثیر و مدیریت می گیرند .

>>>   Qasani
رنگين دادفر اسپنتا:
طالبان به دستور پاكستان در انتخابات رياست جمهورى گذشته از اشرف غنى حمايت كردند، حتا ملاهاى طالبان به گونه علنى به آقاى غنى تبليغ كردند.
جلد دوم كتاب روايتى از درون

>>>   Khalid
مشاور شورای امنیت ملی از زندان بگرام بازدید کرد
امیدوارم برای انتخاب ورزیده ترین تروریستهای برای ازادی که غنی وعده کرده است به بگرام نرفته باشد. از این دم بریده های شکی نیست

>>>   Arianfar
سياسيون جوانان
آب بقا کجا و لب نوش او کجا؟
ببین تفاوت ره را که از کجاست تا به کجا؟
نباید خلط مبحث کرد. ما خواستار نظام دموکراسی راستین، دادگری اجتماعی، پایان دادن به خودکامگی، تمرکز هنه اختیارات و صلاحیت ها در یک دست و مشارکت دادن مردم در مدیریت کشور هستیم. برعکس طالبان خواستار امارت اسلامی و متمرکز ساختن همه قدرت در دست یک نفر و یک گروه.
ما برای دست یافتن به عدالت اجتماعی خواستار اصلاح نظام و قانون اساسی کنونی هستیم. اما طالبان برای غصب کامل قدرت.
کسانی که این تفاوت بزرگ را نادیده می گیرند، سخت در اشتباه به سر می برند.

>>>   در زندان‌های افغانستان توازن "قومی" در نظر گرفته نشده‌است،
رهایی بی‌ رویه‌ی "زندانیان" که معلوم نیست بر اساس کدام راه‌کارها صورت می‌گیرد، در حقیقت، تداوم تطبیق همان برنامه‌ی پیش از به‌قدرت رسیدن "غنی" است که گفته‌بود:«در زندان‌های افغانستان توازن "قومی" در نظر گرفته نشده‌ و همه زندانیان متعلق به یک‌قوم خاص هستند، و این برای من قابل قبول نیست.» البته به این سادگی‌ها هم این مطلب را بیان نکرده‌بود، بل با جیغ‌ها و فریادهای منحصر به‌خودش مطرح کرده بود که حتمن شما به یاددارید!
حال پرسشی که مطرح می‌شود این‌ست که؛ آیا (۱۷۵) تنی ‌را که قرار است "غنی" به‌نام زندانیان "طالبان" رها کند، واقعن مربوط به این گروه هستند!؟
#مرتضی_جلالی

>>>   اصلا امریکا نمی خو اهد صلح در کشور اید زیرا یک مرتبه می گویند که ما از افغا نتان می برایم باز روز دیگر پیشمان می شود می گوید نمی برایم بالای مردم ما فلم پر می کند

>>>   رنگين دادفر اسپنتا خاموش باشد اين "مولى سرخک" مانند داودخان "شاهزاده سرخ" "ارباب زاده سرخک" هرات حتى در همان روسى وچينى دوستى خود پايه . وى وزير خارجه کرزى يک زن پشتون تبار از خانواده ذوالفقار دارای دو تیغه یا دو زبانه را سفير آلمان تفويض نمود و همين شوهر اول آلمانى بود و مرد دوم امريکايى وخود سفير تماس به سفارت اسرائيل گرفت با وجود دولت کشور چار قطبى پشتون و روهيله وپټان تحت نام "افغان" و "افغانه" (سامى: عبرى و عربى - نسل نسيوناليسم يهوديت و اسرائيل
) افغان نام فارسى و پشتو و بلوچى و کردى و توارنى وهندى نيست: فغ و فغان و جمع عبرى وعربى افغان
کسانيکى يعنى "ثبات روحى و روانى" ندارند ( ضد "ثبات روحى و روانى" دوقطبى مى شود. در روان شناسى و روان کاوى "دوشخصيته". از يک طرف خود را ضد طالبان مى داند و از طرف ديگر با برادر طالبان و آزادگر طالبان از زندان در "زير يک لياف (شال) خود را پنهان" مى کنند. اين يک متل آلمانى است (unter einer Decke stecken ) بدين معنى که باهم همکارى نمودن. بلى اين اقوام چهار تگه و يا "چهار هويته" يکبارخود را اسرائيلى بار ديگر ايرانى ( يا آرياى يا آرين ى ... ) مى نامند. زبان پشتو زبان ايرانى و بکلى مثل زبان پارسى ميانه مى باشد. تا وقتيکه ساکنان چهار هويته يک هويته نشود - زمينه شهروندى فراهم نمى شود. نام افغان سد و مانع پيشرفت عدالت وآزادى استقلال و اخلاقيت است چهار ستون دولت. کلمه اسرائيلى و يهودى و عبرى دور انداز از ستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است