ماه بندگی و عبودیت را حرمت نگهدارید
آیا می شود برای یکماه هم که شده کشت و کشتار و غارت و چور و چپاول را متوقف کرد تا مردم با خیال راحت به امور معنوی و عبادات خود بپردازند و ادامه سرسپردگی و اطاعت محض فرمان های غربی و شرقی را به ماه های آتی موکول کرد یا خیر؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۸/۲/۱۶ کد خبر: 158563 منبع: پرینت

ماه خدا، ماه خیر و برکت، ماه رحمت، ماه غفران و ماه بندگی و عبودیت فرا رسید.
مطابق معمول تبریکات مسوولان به مردم ملکی مخابره شد، تعداد ساعات کاری کارکنان دولتی کاهش یافت و قیمت برخی ارزاق عمومی در بازارها افزایش پیدا کرد اما بازهم بعدهای ارزشی و معنوی مورد غفلت واقع شدند.

پس از ریخت و پاش های جرگه قبیله ای غنی، با فرارسیدن این ایام روحانی در ماه میهمانی خداوند، سفره های رنگین اغنیا و خواص و ارگ نشینان برای همقطاران و دیگر منسوبان حکومتی یا زورمندان محلی یا رهبران احزاب گسترده می شود و اسراف و افراط به اوج خود می رسد.

اکرام ایتام و سر زدن و دلجویی از فقرا و خانوارهای داغدیده و قربانی ناامنی و بی سرپرست بیش از آنکه مایه ی عبرت و آموزه ی دینی دولتمردان در رمضان المبارک باشد دستآویز ریاکاری و فخر فروشی و تبلیغات سیاسی آنان قرار می گیرد.

اما با همه ی سخنرانی ها و حرکات نمایشی و تبلیغات و شعارهایی که بزرگان و چهره های شاخص در این ماه سر می دهند، همچنان فاصله میان مردم ملکی و حکومتی ها روز بروز بیشتر می شود و احتکار در خانه ی برخی سران حکومتی و احزاب و زر اندوزان، نان خشک مردم را نیز از سفره های خالی شان می رباید.

مهمتر و اصلی تر از تمام مسایلی که گفته شد و هیچ یک نه از آموزه های الهی و نه از درس های اخلاقی ماه میزبانی خدا از میهمانان مومن خود بود؛ می رسیم به ناامنی و جنگ و انتحار و اختطاف و انفجار و باج گیری از مردم و دادگاه های صحرایی و فساد و پخش برنامه های مبتذل از کانال های عمومی و غیره...

بر مخالفان مسلح اعم از طالبان و داعش و دیگر گروهک های تروریستی فعال در افغانستان که داعیه دار اسلام هستند و غربزدگی حکومت را بهانه ی مخالفت و جنگ قرار داده اند؛ فرض است که اگر اعیاد بزرگ دینی و ایام سوگواری و دیگر تاریخ های حرمت دار را زیر پا گذاشتند و به ارزش های اسلامی بی حرمتی کردند، حداقل ماه مبارک رمضان را حرمت نگاه دارند.

افراد مسلح بر کوه بالا شده لحظه ای درنگ کنند که آیا می شود برای یکماه هم که شده کشت و کشتار و غارت و چور و چپاول را متوقف کرد تا مردم با خیال راحت به امور معنوی و عبادات خود بپردازند و ادامه ی سرسپردگی و اطاعت محض فرمان های غربی و شرقی را به ماه های آتی موکول کرد یا خیر؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روزه
رمضان
نظرات بینندگان:

>>>   فرارسیدن ماه معنویت را تبریک گفته و میدانم مردم مهربان و هموطنان غریب و غریب پرور ما مواظب اطرافیان و همسایگان و همنوعان خود در این ماه مبارک هستند و نخواهند گذاشت کسی در این سرزمین گرسنه بماند.
شیما کابل

>>>   ماه نزول قرآن، به همه مبارک باد!

>>>   رمضان تان مبارک! خداوند پاک به بزرگی خود روزه، نماز و عبادات همه ما را قبول فرماید و همه دعا های نیک همه ما افغانها و مسلمانان را به درگاه خود قبول کند

>>>   سلام به همه وطنداران و مسلمانان جهان!
ماه پر فيض و پر بركت رمضان به همگي مباركباد .
بيائيد كه براي نابودي تمام دشمنان افغانستان و صلح آرامش دائمي
در وطن عزيز ما افغانستان دست دعا به درگاه رب العزت دراز كنيم .
و از تفرقه اندازي و توهين به يكديگر خود داري كنيد. به اميد قبول طاعات وعبادات همگي وبه اميد افغانستان آباد و سر بلند .
يك هموطن شما از شهر مسكو

>>>   با عرض سلام خدمت مسئولين سايت و خوانندگان عزيز !!
ماه مبارك رمضان به همگي مبارك باد. طاعات وعبادات شما قبول درگاه حق .
تصاوير زيبائيكه از مسجد جامع بزرگ و تاريخي شهر هرات باستان پخش كرديد واقعآ زيبا و ديدني بود . شور و شوق ماه مبارك رمضان در چهره همگي ديده ميشود . لطفآ از ديگر مساجد و شهر هاي افغانستان اگر چنين تصاوير موجود داريد پخش كنيد . به اميد صلح و آرامش در سراسر افغانستان.
نذيراحمد "نوريار" مسكو

>>>   برادران وخواهران هم وطن سلام!
حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه
نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به شما تبریک عرض میکنم
الـتـمـاس دعــا عبدالله از هواده

>>>   خانه ات آباد به این موضوع اموزنده.

>>>   ماه نزول قرآن، به همه مبارک باد
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ﴿البقرة/۱۸۵﴾
“ماه رمضان [همان ماه] است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است [كتابى] كه مردم را راهبر و [متضمن] دلايل آشكار هدايت و [ميزان] تشخيص حق از باطل است؛ پس هر كس از شما اين ماه را درک كند، بايد آن را روزه بدارد.”

الله تبارک و تعالی را سپاس‌گزاریم که یک بار دیگر در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان قرار داریم. درحالی‌که حلول ماه پرمیمنت رمضان 1438 هجری قمری را به تمام هموطنان و کافه‌ی امت اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌دارم، از الله تبارک و تعالی عاجزانه می‌خواهم تا این ماه مبارک را سبب خیر و برکت و صلح و امنیت برای مردم افغانستان و باقی سرزمین‌های اسلامی بگرداند.

رمضان جاری درحالی مهمان افغان‌ها می‌شود که متأسفانه کشور ما همچنان مضطرب و بحرانی است. جنگ و بی امنیتی نه تنها دوام یافته؛ بلکه به پیچیدگی و وسعت آن نیز، افزوده شده است. روزانه طور اوسط خون 150 تن افغان به این نام و آن عنوان ریخته می‌شود و به همین تعداد زخمی و معیوب هم بجا می‌ماند.

ظلم و بی‌عدالتی از یک طرف و فقر و بیکاری از طرف دیگر، کمر اکثریت آحاد ملت را خم نموده و آن‌ها را از تأمین مایحتاج زندگی شان عاجز ساخته است. فساد و رشوه ستانی، اختلاس و تاراج دارایی‌های عامه، به امری عادی و روزمره تبدیل گردیده است.

پروژه بازی و خوش خدمتی برای بیگانه‌گان به اوج خود رسیده غرور ملی و منافع جمعی معنایش را از دست داده است. در یک کلمه، جای معنویات را مادیات و جای ارزش‌ها را ابتذال پر نموده است.

در چنین شرایطی رمضان کریم به سراغ ما آمده تا یک‌بار دیگر به خویشتن خویش بازگردیم و به حال خود و جامعه‌ی خود دلسوزانه بیاندیشیم و در پی چاره شویم.

ماه رجوع به قرآن:

اولین گام در راستای هویت یابی و تغییر رمضانی را از رجوع به قرآن کریم باید آغاز کرد. قرآن عظیم الشأن، بهار دل‌های مؤمنان و نسخه‌ی شفابخش تمام امراض نهان و آشکار ایشان است و این ماه، ماه نزول قرآن عظیم الشأن نیزاست. روزه‌ی مسلمان زمانی معنویت و معنا پیدا می‌کند که در طول ماه مبارک رمضان، رابطه‌ی نزدیکی با کلام الهی برقرار نماید. تلاوت فردی را در جدول شباروزی اش بطور جدی جا داده، حد اقل یک‌بار تمام قرآن را تا آخر رمضان بطور فردی ختم نماید. کوشش نماید تا نماز تروایح را با امامی تعقیب کند که حق قرآن را ادا نموده به مقتدی فرصت سمع درست آیات قرآن‌کریم را بدهد. همچنان نمازهای شبانه اش را با تلاوت‌های درازتر، با کیفیت و زنده بسازد.

فهم فقه رمضان:

ازین‌که روزه‌ی ماه مبارک رمضان عبادت بزرک و تأثیرات آن در صورتی‌که درست انجام شود، بس عمیق و پایداراست. پس جا دارد که درآغاز هر رمضان وحتا قبل از رمضان یک‌بار دیگر فقه رمضان را دوباره مرور کنیم تا آنچه را در مورد رمضان می‌دانستیم تازه و آنچه را نمی‌دانستیم در فهم ما اضافه شود. چرا روزه فرض گشته است؟ شرایط و ارکان آن چیست؟ مفسدات و مبطلات آن کدام‌ها اند؟

اثرات فردی رمضان چیست و نتایج اجتماعی آن کدام‌ها اند؟ این‌ها و مثل این‌ها ده‌ها سوال دیگر اند که قبل از دخول ماه مبارک رمضان باید به آن‌ها پاسخ داده شود. این تشنگی را می‌توان ازطریق برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، سخنرانی‌ها، مطالعه‌ی کتاب، خواندن مقاله وغیره مرفوع گردانید.

با درنظرداشت مصروفیت‌های هموطنان شهر نشین، شاید یکی از بهترین شیوه‌های کسب فهم ضروری در رابطه به رمضان، برنامه‌های تنویری زیر عنوان ” کنفرانس استقبال از رمضان” باشد که همه ساله از جانب برادران و خواهران جمعیت اصلاح به تعداد کثیر در سراسر کشور دائر می‌گردد.

ماه عبادت‌های نفلی: عبادت‌های فرضی در رمضان و غیر رمضان باید با توجه و اهتمام کافی ادا گردیده هیچ‌نوع سستی و بی اعتنایی در مورد آن‌ها صورت نگیرد. خوش‌بختانه که در ماه مبارک رمضان ثواب هر عمل فرضی (مانند نماز) هفتاد مرتبه بیشتر از اوقات عادی اجر دارد.

و اما رمضان موسم ایمانی است که فرد مؤمن باید طی آن علاوه بر فرایض نمازهای نفلی را نیز، در شب و روز به کثرت و با کیفیت ادا نماید. هدف کلان مسلمان از روزه، کسب تقوی و حصول نزدیکی با الله متعال است، و نوافل یکی از بهترین راه‌های تقرب با الله متعال و نزدیکی با وی است چنانچه پیامبر-صلی الله علیه وسلم- در حدیث قدسی از الله متعال نقل می‌کند:
وَمَا يَزَالُ عَبْدِي يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّوَافِلِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ وَيَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا وَرِجْلَهُ الَّتِي يَمْشِي بِهَا وَإِنْ سَأَلَنِي لَأُعْطِيَنَّهُ وَلَئِنِ اسْتَعَاذَنِي لَأُعِيذَنَّهُ…رواه البخاری} ترجمه نوشته شود

ماه ذکر و استغفار:

ذکرالله با اسماءالله الحسنی و به عباراتی‌که که در قرآن و سنت آمده است، یکی از عبادت‌های بی‌زحمت و پر ثوابی‌ست که هر روزه دار به آسانی می‌تواند اوقات فراغت خود را به آن‌ها مشغول شود. اذکار صبح و شام، اورادی‌که در مواقع و مناسبت‌های مختلف خوانده می‌شوند و هم چنان کثرت استغفار به الفاظ مسنون، از بهترین وسایل بخشش گناهان بنده و تقرب وی با الله می‌باشد.

چنانچه الله متعال می‌فرماید:
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ ﴿البقرة/۱۵۲﴾
“پس مرا ياد كنيد [تا] شما را ياد كنم و شكرانه‏ ام را به جاى آريد و با من ناسپاسى نكنيد.”

در روزها وشب‌های ماه مبارک رمضان فرصت‌های طلایی‌ای وجود دارند که حتماً باید با مناجات و دعاهای روزه دار پر ساخته شود. از بهترین اوقات استجابت دعا در رمضان، علاوه بر اختتام نمازهای فرضی، فرصت قبل از افطار و بعد از نماز تهجد و لحظاتی‌ست که تشنه‌گی و گرسنه‌گی روزه دار به اوجش رسیده باشد.

البته یکی از اوقات استثنایی قبول دعا شب‌هایی‌ست که احتمال می‌رود با شب قدر مصادف باشند یعنی شب‌های طاق از 21 الی 29 ماه. ماه همدردی با فقرا و مسکینان: مفهوم رمضان نا تکمیل خواهد بود، اگر جانب همدردی با فقرا و مواسات با مسکینان را از آن دور نماییم. ما اگر در طول یک‌ماه به اراده‌ی خود از گرسنه‌گی و تشنگی رنج می کشیم، باید حالت آنانی‌ را نیز درک نماییم که در طول سال از ناداری چیزی برای خوردن ندارند و اولاد شان از نوشیدن نوشابه‌های گوارایی محروم اند که اطفال فامیل‌های مرفه در مقابل پول از بازار خریداری می‌نمایند.

پیامبر -صلی الله علیه وسلم- که از بعثت تا هجرت و از هجرت تا رحلت با فقرا و مساکین امت محشور بودند، درین رابطه می‌فرمایند: مسلمان واقعی نیست، کسی‌که خود سیر می‌خوابد در حالی‌که همسایه اش گرسنه است. در حدیث دیگری آمده که نبی رحمت -صلی الله علیه وسلم- همیشه بر فقرا از سخاوت کار می‌گرفتند، به‌خصوص در رمضان المبارک چون بادهای وزنده‌، خیر شان به هر طرفی می‌رسید.

ماه صلح و آشتی:

داشتن اخلاق نیک و تعامل دوستانه با دیگران، از کارهایی‌ست که آن‌را در ماه رمضان تمرین باید نمود. پیامبر -صلی الله علیه وسلم- درین مورد فرموده اند:
}إِذَا كَانَ يَوْمُ صَوْمِ أَحَدِكُمْ فَلا يَرْفُثْ ، وَلا يَسْخَبْ ، فَإِنْ سَابَّهُ أَحَدٌ أَوْ شَاتَمَهُ أَوْ قَاتَلَهُ فَلْيَقُلْ إِنِّي امْرُؤٌ صَائِم}..ترجمه.
در حدیث فوق پیامبر -صلی الله علیه وسلم- با صراحت تام فرد روزه دار را نه تنها از صحبت فاحش و تعدی زبانی بالای دیگران منع می‌کند؛ بل ویرا امر می‌کند در صورتی‌که چنین تعدی‌ای از طرف دیگران باشد، باید با حوصله‌مندی تحمل گردیده برای طرف مقابل با کمال تواضع گفته شود که روزه داراست و اجازه‌ی گفتن فحش و نا سزا و یاهم درگیری و دعوا با وی را ندارد.

در کشوری‌که مردم به‌خاطر مخالفت‌های سیاسی و حتا فکری، همدیگر خود را داو و دشنام می‌دهند وحتا از سال‌هاست که میان افغان‌ها جنگ و مقاتله‌ی حقیقی وجود دارد، عمل به چنین پیامی آشتی طلبانه، بیش از هرجای دیگری مبرم‌تر است.

چه خوب است که جریانات سیاسی و مدنی و تمام آنانی‌که حرفی برای گفتن دارند، به احترام ماه مبارک رمضان، لهجه و خطاب خود در برابر دیگران، حتا مخالفین سرسخت خود را اصلاح نموده، با روحیه‌ی همدیگر پذیری و با رعایت آداب اختلاف با همدیگر تعامل نمایند.

و چه خوب خواهد بود، اگر اطراف درگیر در کشور، به عوض شعله ور نگه‌داشتن آتش جنگ بین الأفغانی، درین ماه پر برکت، به‌طرف صلح و آشتی و مسالمت و همدیگر پذیری روی آورند.

تدویر کنفرانس مردمی صلح در شهر تاریخی مزار شریف در آخرین روزهای ماه مبارک شعبان که به ابتکار شورای صلح و نجات افغانستان ترتیب یافته بود، می‌تواند سر آغاز خوبی در راستای تقویه‌ی داعیه‌ی صلح در کشور باشد که امیدواریم، با گام‌های بعدی از طرف سائر قوت‌های صلح خواه و أمن پسند در خلال ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ادامه یابد.

از الله متعال آرزومندیم تا رمضان پیش رو و رمضان‌های دیگر را سبب کسب خدا ترسی و تقوی برای مردم و باعث بازگشت صلح و امنیت واقعی به کشور ما و سائر بلاد جنگ زده‌ی اسلامی بگرداند-
آمین.

>>>   اگر واقعأ میخواهید حرمت ماه رمضان را نگاه کنید، اغنیا سفره های افطاری خویش را با غریبان تبدیل کنند.
اما خوبتر از آن آن است که شما از نگاه اقتصادی یک جامعه یی را بسازید که هیچ کس از کمبود مواد خوراکه رنج نبرد. در آنصورت شما ضرورت به روزه گرفتن نیز ندارید. زیرا روزه بخاطر یک عامل فرض گردانیده شده است. در صورتی که عامل وجود نداشته باشد، معلول نیز از بین میرود.

>>>   رمضان کجاوحرمت آن کجا ودر شهرگردیزکجا وای وای ازدست این گنهکاران ما.
سیدصوفی گردیزی

>>>   به نظر من ملا امامان و علمای ما اول تلاش کنند که خود را تصفیه کنند همین کفایت میکند . برای راهنمایی مردم.
زیرا باید خود یک الگو باشند
هر چه بر سر این مردم می آید از جهل بزرگان است.
نوریه -مشهد

>>>   تبریک و تهنیت ماه عظیم و پر از خیر وبرکت رمضان بر تمامی عالمیان !انشا الله که نصیب همه در عید فطر اجر وعیدی این ماه (قرب الی الله )بگردد.فرصت ها مانند ابر در گذر است و بهترین وقت جوانی است٫همه و مخصوصا این قشر عزیز و نیروی عظیم جامعه باید بکوشنئ تا از برکات این ماه٫از سحرهای ان٫با انس به قران و تدبر در ایات الهی کمال استفاده را ببرند.
وخداوند نیز به قشر موثر روحانیت روز به روز بصیرت و روشنگری و قدرت مبارزه با طاغوتیان را مرحمت بفرمایدکه انتطار و نیاز به الگو گیری مردم از این قشر بسیار میباشد.التماس دعا فرج از همه شما مهمانان خوب خدا.
خدمت گذار کوچک شما از جامعه روحانیت

>>>   ماه رمضان ماه نزول تمام برکات نعمت ها ی پرورد
گارعالمیان است ازخداوند ج تمام افغانها درماه رحمت دراین ماه که اصلا دعارد نمیشود بخواهیم ودعانمایم الله به فضل خود ماازشردشمنان اسلام ووطن ما نجات داده وامینت سرتاسری به وطن مان بیاید که دیگرمردم این ملت رنجیدیده درحقارت زنده گی نکنند.
عبدالقادر"دژکام " غور

>>>   عبادت بجز خدمت خلق نیست.
به تسبیح و سجاده و دلق نیست.

>>>   ماه رمضان ماه بندگي تبريك!
ما مسلمان نماها به و يژه در اين سرزمين جنگ زده در يازده ماه از هيچ جنايت و خيانتي دريغ نمي ورزيم دروغ ميگيم، غيبت ميكنيم، مال مردم را ميخوريم، زمين ديگران را غصب ميكنيم، آدم ميكشيم، در بازار مردم را فريب مي دهيم در مسجد خدا را... از جوان مان تا پير مرد مان آلوده به گناه هستيم اما همين كه "ماه رمضان" شد همه "لباس تقوا" مي پوشيم فرشته ميشيم مدعي پاكي، صافي، صداقت، درستي و راستي مي گرديم و ديگران را هم توصيه به اعمال نيك مي كنيم!
كاش هميشه رمضان باشد تا آهسته-آهسته گفتار و پندار نادرست مان بر اساس همين گفته ها تغير كند دست از جنايت برداريم انسان بشيم اگر نميشيم حد اقل مسلمان واقعي بشيم!
از خداوند بزرگ براي شما عزيزان و خانواده هاي محترم تان سلامتي، آرامش، آسايش را در سايه ايمان و بندگي خواستارم...
فرا رسيدن ماه رمضان را به تك-تك شما دوستان صفحه ام تبريك ميگم.
گل امیری

>>>   طالب احمق زدین پوست دیده است
معنی دین را کجا فهمیده است

>>>   صلح پایدار از جنگ آزادی و آزادیبخش با دیکتاتورها می گذرد.بدون آزادی و دموکراسی و حاکمیت قانون در کشور، ادعای هر گونه صلح و عدالت و امنیت فریب و دروغی بیش نیست. زنده باد آزادی و دموکراسی.

>>>   ایکاش ما مسلمان میبودیم ایکاش ما انسان میبودیم و به شیر انسان بزرگ میشدیم ایکاش مغز ما مغز خر نمیبود ای کاش در اسلام معلومات میداشتیم ایکاش از جنس سگ زاده نمی شدیم ایکاش کافر میبودیم مگر انسان و انسانیت میداشتیم افسوس صدافسوس که پیشخوان هم خجالت کرکری سیاه هستند حتی برشما کافر هم حساب نمی شوند.

>>>   Shafaq
تصویری که ادیان در کل، و برای ما مسلمانان دین اسلام از خدا و بخشاینده بودن و کریم و رحیم بودن اش می دهد، در اصل مردمان کشور های که به پیشرفت در ساحات مختلف رسیده و حاکمیت قوانین مدنی را در جغرافیای کشور های شان استحکام بخشیده اند و نسل اندر نسل در امنیت و آرامی زنده گی می کنند و از همه مزایا و امکانات زنده گی می توانند استفاده کنند و لذت ببرند، باید بیشتر و پیشتر از ما مسلمین شکر گذار خدا باشند و طاعات و عبادات بجا بیاورند.
خدای را که دین معرفی می کند، در واقعیت هرچه عقل است، کریمانه و رحیمانه به این مردمان عطا فرموده زیرا موفق شدند خردمندانه زنجیر های حماقت را از پای تعقل باز کرده و به سیارات و ابحار دست یابند و به کجا ها که نرسیدند و هر روز در صدد رسیدن به افق های بلندتر و بازتر اند، در حالی که برای ما مسلمین که نماز خوانده و روزه گرفته و به زیارت ها رفته و گریه و زاری کرده خود را کور کردیم، فقط غم ریش و حجاب و دست بسته یا دست باز عبادت کردن و تا دلت بخواهد . . . را عطا فرموده است.
چند روز قبل از تشریف آوری ماه رمضان هم آنقدر تبریکی می خوانی و سرور و شادی می بینی که فکر می کنی افغانستان سویس است و انسان در ان مملکت ارزش انسان را دارد، پس ما حالا شکرانه ی کرامات خدای دین مان را با طاعات و عبادات بجا می آوریم!؟ همین لحظه یکی از متدین ترین گروه های تروریستی اسلام عزیز بر میز معامله ی سرنوشت ما نشسته است و همه منتظر غرق شدن در چاه عمیق و سیاه دولت اسلامی هستیم.
هر که خودش می داند و باور اش اما اگر بدون احساسات و بدون ترس از دوزخ و شکنجه های الهی به وضعیت بسیاری از کشور های اسلامی و به خصوص کشور خود نگاه کنی، به شکر گذاری آدم ها از "خدای دین" و عدالت اش تعجب می کنی!؟ به این می ماند که یهود باشی و به رسم سپاسگزاری دست هیتلر را ببوسی.
دگه اینیطو گپا!
برای همه عزیزانی که آگاهانه و از صدق دل نماز می خوانند و روزه می گیرند و باورمند به هر دینی که هستند، عقیده ی شان را به کسی تزریق نمی کنند و انسان را محترم می شمرند و حتی روشنگری می کنند تا دیوار های خرافات فرو ریزد، سخت احترام دارم.
منظور ما اما جای دیگر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است