رها کردن ۱۷۵ طالب، از روی حسن نیت است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۸/۲/۱۴ کد خبر: 158527 منبع: پرینت

سخنگوی طالبان اشرف غنی و دار و دسته اش مزدور آمریکا عنوان کرد و بر ادامه به اصطلاح جهادشان علیه آمریکا و اشرف غنی تاکید نمودند؛ در چنین شرایطی آیا رها کردن ۱۷۵ طالب تروریست عقلانی، اخلاقی و از روی حسن نیت است؟

به باور من در شرایطی که طالبان بر طبل جنگ می کوبند و همین دیروز ۶ تن از مسافران بی گناه را در ولسوالی قره باغ تیرباران کردند چرا باید غنی و حکومت کابل ۱۷۵ تروریست را رها کند و یا صدای مصالحه با این گروه وحشی و خون ریز را سر دهد؟

این جنگ میان افراد یک قبیله نیست بلکه این جنگ میان یک گروه تروریست غیرقانونی مزدور یک کشور خارجی با دولت جمهوری اسلامی افغانستان است. از این رو در شرایطی که تروریستان بر طبل جنگ می کوبند هیچ کس حتی اشرف غنی حق ندارد با تروریستان مدارا کند و آنها را از بند رها سازد!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   Ewaz Hesarnaie
از همان نخست برای همه هویدا و آشکار بود که طالب یک پروژه آمریکایی و انگلیسی و عرب سعودی است و در همان زمان غنی در هر میز گرد یکی از پشتیبانان طالب بود و این امر بر هیچ کسی پوشیده نیست و اینکه غنی حال کارهای میکند که گویا برضد طالب است نقشی را که برای وی محول شده بازی میکند. این مردم است که باید بدانند. غنی هیچگاهی بر ضد طالب نبوده و نمیتواند باشد. جریان کنونی افغانستان یک درامه است و غنی گماشته شده و اجیر آمریکا است که نقشش را بخوبی ایفا میکند. این امر بزودی برای مردم بار دیگر آشکار خواهد شد و رها کردن طالب آدمکش چیزی دیگر جز روند این پروژه بوده نمیتواند.

>>>   Ľúçķy Baqir
براي همه ، حتي يك شاگرد مكتب هم مشخص است كه اين كشور بيمار را كي ها مديريت مي كند رحماني برار، طالب و دولت در دستگاه دولتي قوه اهرم بشتر دارد پس نوشتن ما ها و اعمال قدرت ما در حد نيست كه تصميم غني را تغير بدهد.
بنظر من آگاه سياسي در دستگاه دولتي خوب است ولي بي تفاوت بودن هم براي ما هزاره ها قابل هضم نيست.. پس خوب است حد اقل احساس مسوليت مي كنيم..

>>>   نشنلیزم پشتونی این کشور و ملت را تباه کرده، باید همه دست بدست هم بدهیم و این وطن را از طالب های تروریست و طالبان ارگ نشین پاکسازی کنیم. به امید اینکه اکثریت هموطنان پشتون ما نیز از خواب بیدار شوند وبا دیگر هموطنان یکجا ریشه های این سرطان را از بین ببریم.

>>>   من ازسرمداران خاين یک سوال دارم .که خداوند در آن بالا نظاره گر است سوال از این قرار است اگر به جای اینها . 175 نفر ازبک طالب ميبود ویا هزاره ميبود باز هم این خائنین آزاد می نمودند

>>>   یکنفر نیست از آقای /... بپرسد که چرا چنین کاری که مغایرت با قانون اساسی ومورد قبول مردم کشور نمیباشد دست به چنین اعمال پست میزند.بریزید به خیابان ها تظاهرات کنید بزنید کلوکور کنيد حرام زاده ها را مثل نادر غدار مغزی سر خراب اش را بشکافید.خاک برسر نماز اش را یاد ندارد فقط موش پشکبازي را خوب یاد دارد

>>>   ۱۷۵ طالب تروریست آدم کش جانى زورگو ووحشى از روی حسن نیت جرگه اوغانها آزاد مى شوند . و در مقابل پيشتر از صد نفر گلايه کننده باز داشت مى شود.

جرگه اوغانها پدیده قرون وسطایی که پيگارکنندگان پيغار کننده گان چه مردان و چه زنان را تحت فشار قرارمى داد . در قرون وسطايى حکومت مثل قيصر و رهبر حکومت مثل "قيصر" و رهبر دينى مثلا "پاپ رومن کاتوليک" باهم اتحاد مى کرد مثل رييس جمبور اوغنى با سيا ف (جملات الگوى اش از ابوبکر عمر ومعاويه وعثمان وعايشهولى نام محمد و خديجه و فاطمه وعلى وحسن وحسين فراموش اين وهابى سلفى شد ابو حنيفه کابلى را در قبر آزارداد.ابو حنيفه به به اهل بيت و همه اهل على وفاطمه ومعصومين نسل محمد احترام خاص داشت.شرمنده باد فاشيتى غنى و وهابت سيافى هردو حاکم و آخوند با زبان و دالر جرگه را کوچک و بى معنى ساختند.

جرگه های قبیله ای در تاریخ سیاه افغانستان (1957) همیشه سلاح در دست حاکمان سياسى و پوف و چوف روحانت مذهبى اند براى انحصار و قدرت مشروعیت قدرت حاکم زمان و قانونی کردناهداف حکومت است. در حقيقت حاکميت سياسى اوغنى و نفرى مذهبى روحانيت غنى يک نظر اند: دو روى يک سکه اند:
اشکال استدلال سياسى اوغنى
1- طالبان اوفغان يعنى پشتون اند همه تروريستان پشتون اند يعنى از تبار غنى

اشکال استدلال دينى مذهبى سيافى
2- طالبان مسلمان اند و کلمه مى خوانند

پيرامون استدلال اول طالبان و تروريستان در واقعيت اکثرا پشتون اندولى پشتون يک قوم ار چهارده قوم در هندوکوه است سيزه اقوام ديگر همراى طالبان ارطبات زبانى فرهنگى وهنرى رواجى وخوراکى نداردهمراى طالبان ارطبات زبانى فرهنگى وهنرى رواجى وخوراکى ندارد.
پيرامون استدلال دوم طالبان: سياف خوداش گفت که خود کفکان باانفجار بمعمل اسلامى نيست. چطور يک مسلمان مسلمان رامى کشد.
مذهب طالبان سلفى و واهابى است . مذهب اکثر مردم در کوهان هنوان حنفى و جفرى و هفت امامى و طريقتهاى زياد اند.
استدلال هردو همکار عليه مردمان 32 ميليونى سبک و پوده و خام است. بازداشت پيغار گر نه کار سياسى و نه کار دينى است.
سياف و غنى چرا شما از معاويه شخصيت الگوى سياف پيروى نکرديد و انتقاد وکنندگان را بازداشت شکنجه نمى کرديد بلکه بى نمازى تان را با عضو آب سرد خود را نمازى وبا نظافت مى ساختيد.
هيچ لويه جرگه در تاريخ سياه سياست وحشت قرون وسطایی نبوده که شرکت کنندگان عليه خواست اراده پيشنهاد حاکم خان وملا کلان اش راى مخالف داده باشد.
چرا ? منطق و عقل !
عقل سليم در بدن سالم! هردو شان نه سليم و نه سالم! اگر مى دانستند که 3200 شرکت کننده گان از طرف غنى دعوت شده بودند و نتيجه فيصله پيش از پيش معلوم بود يا تا وقتى گپ زده شود که هدف رييس جمبور وشاه فيصله شود.
امان اله خان کرزى وغنى لويه جرگه جنگير خان بزرگ را افغانيگى تر ساختندهنوز بى معنا تر٬ رشخندتر هجوتر وتراژدى کمدىتر پوليسى تر و پوچتر.

>>>   همین طالبان که رها گردد واپس همان خرک و همان درک میباشد از سابق کده زیاتر خر میشوند و درکشتارمسلمانان دریغ نمیورزند. طالب اصلاح نمیشود هیچوقت از رحم کارنمیگیرد همواره در کوشش ازار رساندن به مسلمانان است و نام اسلام را نزد مردم دنیا بد میکند چون اینها پرورده امریکا هستند. بسیار جای تاسف است که طالبان مانند مطمین و سید اکبر اغا و عبدالسلام ضعیف در تلویزیون ها مصاحبه میکنند و اعمال حکومت و مسلمانان را تقبیح مینمایند و از کارکردهای طالبان خر پشتیبانی میکنند اما حکومت ما انقدر ضعیف است که این گماشته گان یهود را دستگیر نمیکنند و محاکمه نمیشوند. کرزی خر حالا میگوید که خوب شد طالبان تنها برادر ما نبودند بلکه برادران دیگران هم هستند. به جوابش میگم که طالبان خر هستند وبرادران طالبان هم مثل تو ....هستند.
کمال شینواری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است