من به توانایی رسانه ها ایمان دارم
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۸/۲/۱۳ کد خبر: 158512 منبع: پرینت

آزادی مطبوعات؛ شاه بیت غزل توسعهٔ افغانستان

سوم می (۱۳ ثور)، روز جهانی آزادی مطبوعات گرامی باد.
یاد شهدای خبرنگار افغانستان را با تمام وجود گرامی می دارم.

رسانه‌ها که به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته می‌شوند، در صورتی که آزاد، متکثر و هدفمند باشند، روند توسعه یافتگی کشورها را تسریع می بخشند. بدون تردید در فقدان فعالیت آزاد رسانه‌ها، گذار به سوی تحولات سازنده و افکار عمومی پویا ممکن نیست.

خبرنگاران افغانستان با گسترش دانایی و توزیع آگاهی، نقشی برازنده در روشنگری جامعه داشته اند. اگر امروز یکی از بزرگ‌ترین دست‌آوردهای هیجده سال گذشته افغانستان را آزادی بیان می‌دانیم، بدون شک اعتبار این دست‌آورد، به قربانی‌ها و گام‌های استوار خبرنگاران و رسانه‌های ما باز می‌گردد.

با وجود این‌که در افغانستان بستر مناسب امنیتی برای فعالیت رسانه‌ها وجود ندارد، اما خبرنگاران افغانستان هیچگاهی سنگر اطلاع‌رسانی را خالی نگذاشته و با قربانی‌های فراوان، رسالت خویش را انجام داده اند.

خوشبختانه توان رسانه‌ای و آزادی بیان در افغانستان اکنون در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه در وضعیت مناسب‌تر و تخصصی‌تری قرار دارد و رسانه‌های ما به این توانایی دست یافته اند تا بگونه مستقلانه میزبان جدی‌ترین مناظرات سیاسی-اجتماعی باشند.

همبستگی و اعتماد اجتماعی بدون فعالیت و نقش تاثیرگذار رسانه‌ها ممکن نیست و بدون شک، رسانه‌ها بزرگ‌ترین روزنه را برای مساعد ساختن چنین بستری فراهم کرده و می‌کنند. رسانه‌های ما مژده تغییرات مثبت را می‌دهند و من به این توانایی ایمان دارم.

دکتر فرامرز تمنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رسانه
تمنا
نظرات بینندگان:

>>>   بله رسانه ها یا خبر نگاران نوکران خوبی برای آمریکا هستند خیلی خوب با روح و روان ملت مظلوم و مسلمان افغانستان بازی میکنند مردم را با خبرهای دروغین شان روانی کردند البته به دستور ارباب شان که آمریکای کثیف و انگلیس کثیف است رسانه های افغانستان همه مزدور هستند و تحت نظارت غربیها فعالیت میکنند همین رسانه های مزدور اسلام را تخریب میکنند هرجا اگر یک آدم وحشی وحشی گری یا تجاوز کند رسانه های مزدور میگویند فلان ملا این کار را انجام داد رسانه ها یا خبرنگاران سگهای خوبی برای کفار هستند به دستور اربابان کفر شان از اسلام چهره ی وحشی به نمایش میگذارند خدا لعنت شان کند از رسانه های افغانستان حرف نزنید که همه مزدور و جیره خوار هستند انسانهای پست فطرت ...
حمید هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است