فشار روحی باعث درگیری مهاجران در کاله فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۷    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158464 منبع: پرینت

در شهر مرزی کاله در فرانسه، صد‌ها مهاجر افغانستانی و ایرانی با هم درگیر شدند و این درگیری به زخمی‌شدن چندین تن از آن‌ها، از جمله یک مهاجر زیرسن افغانستانی انجامید. به گزارش مهاجر نیوز، یکی از انجمن‌های کمک به مهاجران که پس از وقوع این حادثه به محل درگیری رفته به پرسش‌های مهاجرنیوز پاسخ می‌دهد.

یکی از روزنامه‌های محلی فرانسه به نام "صدای شمال" از درگیری صد‌ها مهاجر افغانستانی و ایرانی در شهر کاله خبر داده و می‌نویسد که در طی این درگیری شدید چندین نفر زخمی شدند. بر اساس گفته‌های این روزنامه جمعه شب (۲۶ ماه اپریل) تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی و ایرانی با هم درگیر شدند. هنوز دلیل اصلی که باعث این درگیری شده معلوم نیست ولی ظاهراً موضوع مربوط به انتقام گری یک درگیری قبلی بوده است. این روزنامه می‌نویسد که پناهجویان ایرانی جمعه شب به شدت تحت تاثیر الکل بوده اند.

پس از درگیری جمعه شب، درگیری دومی نیز میان این پناهجویان روز شنبه (۲۷ ماه اپریل) رخ داد و باعث زخمی شدن چندین تن شد. پولیس و آمبولانس ‌در صحنه حضور داشتند و افراد زخمی به شفاخانه انتقال داده شدند. کارکنان آتشنشانی شهر کاله نیز خیمه/چادر های را که مهاجران به اتش کشیده بودند خاموش کردند.

دلیل اصلی درگیری میان پناهجویان افغانستانی و ایرانی در شهر کاله چیست؟
این نخستین بار نیست که پناهجویان در این منطقه مرزی باهم درگیر می‌شوند و اغلب اوقات آن‌ها به دلیل دشواری موقعیتی که در آن قرار دارند با هم جنگ و دعوا می‌کنند. ما تا هنوز نمی‌دانیم آیا موضوع خاصی باعث درگیری میان پناهجویان افغانستانی و ایرانی شده یا نه اما فکر می‌کنیم که مثل همیشه، رنج و مشقت زندگی آن‌ها را وادار به درگیر شدن با هم کرده است.

این پناهجویان افغانستانی و ایرانی با چه مشکلاتی در شهر کاله روبرو هستند؟
مشکلات پناهجویان در این شهر بی‌شمار هستند و اگر بخواهیم به بخشی از آن اشاره کنیم می‌توان گفت: نداشتن امکانات اولیه برای خوابیدن درست، غذا خوردن، حمام رفتن، در ارتباط با جامعه و دیگران بودن، برخورد بد پولیس منطقه و دیگران و به همه این‌ها باید مشکلات روحی پناهجویان را نیز اضافه کرد.

پناهجویان با چه مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند و چه دلایلی باعث این مشکلات شده اند؟
نخستین دلیلی که باعث مشکلات روحی نزد پناهجویان شده است بی‌سرنوشتی است. بیشتر پناهجویان در شهر کاله می‌خواهند با انگلستان بروند اما به دلیل بسته بودن مرز‌ها نمی‌توانند این کار را بکنند و در این شهر سرگردان و بی‌سرنوشت مانده‌اند. پولیس شهر هم اغلب آن‌ها ‌را آرام نمی‌گذارد و باید مدام فرار کنند و در ترس و استرس به سر ببرند. در این شهر با پناهجویان طوری برخورد می‌شود که گویا آن‌ها فاقد صفات انسانی هستند.


آیا پناهجویان در این شهر به امکانات اولیه دسترسی دارند؟
انجمن ما (Utopia56) و چندین نهاد دیگری که به پناهجویان کمک می‌کنند پس از تلاش‌های زیاد و ماه‌ها مبارزه با مقامات شهر کاله توانستند در سال ۲۰۱۷ در این شهر برای مهاجران امکان دسترسی به آب و سرویس بهداشتی را فراهم سازند. از سال گذشته به این سو نیز به پناهجویان در این شهر غذا توزیع می‌گردد و اغلب، به دلیل شرایط روحی بد پناهجویان، حتی در موقع توزیع غذا ممکن است درگیری بین‌ آن‌ها رخ بدهد. باید گفت که این پناهجویان سرگردان آب، غذا، خواب و آرامش کافی ندارند.

چرا مشکلات این پناهجویان از راه قانونی حل نمی‌شود؟
راه‌حل‌های زیادی برای پایان بخشیدن به مشکلات پناهجویان وجود دارد اما دولت و مقامات امنیتی نمی‌خواهند به این مشکلات پایان ببخشند. آن‌ها حتی نمی‌خواهند با انجمن‌های که به مهاجران کمک می‌کنند گفتگو و این راه‌حل‌ها را مطالعه کنند. به طور مثال، پیمان دوبلین وضعیت را برای پناهجویان خیلی دشوار ساخته اما دولت نمی‌خواهد به این پیمان پایان ببخشد.

از چندین سال به این سو، پناهجویان ــ افراد مجرد، خانواده‌ها و حتی پناهجویان زیر سن و تنها ــ در شهر کاله در شمال فرانسه با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند. هدف بیشتر این پناهجویان رسیدن به انگلستان است اما قبل از رسیدن به آن‌جا، آن‌ها ماه‌ها و حتی سال‌ها سرگردان و بی‌سرنوشت در شهر کاله می‌مانند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاله فرانسه
مهاجران
نظرات بینندگان:

>>>   دعوا بخاطر مزاحمت ناموسي بوده كاري كه ما افغانها درش استاديم ايرانيها هم شروع به دعوا كردن چندتا شونم مست بودند باعث شد دعوا بالا بگيره

>>>   بد کردن که آمدن زنده گی در افغانستان بهتر و در ایران بهتر بهتر است . این هیچ مشکل نداشتن وهیچ گونه خطری مواجه نبود ونیست فقط به هوای اروپا خود را به این ذلت انداخته . متائسفانه که هنوز مردم این بدبختی وبیچاره گی این مهاجرینیکه در فرانسه ویونان گرفتار هستن عبرت نمی گیرند هجوم بطرف اروپا دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است