عبدالله به روند اختناق در لوی جرگه انتقاد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۸/۲/۱۱ کد خبر: 158446 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت در مراسم گرامیداشت از اولین سالگرد جانباختن خبرنگاران در رویداد تروریستی کابل گفت: تعهد ما به آزادی بیان نمایشی نبوده و در روند گفتگو های جاری صلح قابل معامله نیست. با توجه به قربانی هایی که برای آزادی بویژه آزادی بیان در کشور داده‌ایم، به هیچ صورت در موقعیتی نیستیم که توقع داشتیم یا مردم توقع دارند. هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب در پیوند با آزادی بیان فاصله زیادی داریم. اما هیچ کار ما از چشم تیز بین تاریخ و داوری مردم افغانستان بدور نخواهد ماند. صدای مردم باید شنیده شود، اما همین مردم بازهم در انتخابات تمثیل می‌کنند و یک محاسبه‌گرخوب اگر بود، مساله معلوم خواهد شد که بازی به کدام طرف روان است و اگر باز هم محاسبه‌گرغلط را سناتورساخته و تاج سرخود قرار دادیم باز هم این وضعیت ادامه خواهد داشت.

عبدالله اضافه کرد: خفه‌کردن صدای مردم در گلوی شان نتیجه ندارد. هر حرف و هر انتقاد باید شنیده شود و خفه‌کردن انتقادها شرم‌آور می‌باشد. خفه‌کردن صدای مردم در گلوی شان ما را در برابر قضاوت مردم قرار می‌دهد. حتی اگر خبرنگاران خارجی را برای لابی‌گری خود استخدام کنیم؛ اما این مردم هستند که آخرین قضاوت را می‌کنند. مردم اگر امروز قضاوت نمی‌توانند، فردا قطعاً قضاوت می‌کنند.

عبدالله به دوره امان‌الله خان نیز اشاره کرد و گفت که هرچند امان‌الله خان در کسب استقلال کشور گام برداشته و مورد حُرمت افغان‌ها می‌باشد؛ اما در کارنامه‌های او اعدام پدر استاد خلیل‌الله خلیلی و بازداشتن خلیلی از تعلیم و تحصیل می‌باشد. همچنان که خفه‌ساختن صدای خلیل‌الله خلیلی از سوی امان‌الله خان کارساز نبود و خلیلی امروز از شعرای به‌نام و قابل احترام حتا برای شعرای ایرانی می‌باشد، امروز نیز خفه کردن مردم نتیجه ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   این بیچاره هم خودش نمیفهمه چی میخواهد
یک دم امان الله خان
یک دم لویه جرگه
بیچاره منقرض شد
هراتی

>>>   مردم فریبی بس است اشرف غنی احمد زی به هرترفند بتواند مردم برای مردم دروغ وچال فریب در کارنامه اشرف غنی احمدزی است

>>>   جرگه قبيلوي گوسفند خيل صاحب نتيجه اش جز پشقل چيزي ديگري نخواهد بود. حيف يكتعداد ادم ها كه در ان شركت كردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است