طالبان امروز جای پای مجاهدین قدیم!؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۸/۲/۸ کد خبر: 158397 منبع: پرینت

مجاهدین که با کمک‌های مالی و تسلیحاتی غربی‌ها و همکاری مستقیم پاکستان، وارد جهاد مقدس با حکومت کمونیستی و سپس ارتش سرخ شدند، در دوران جهاد، جنگ‌های داخلی، تعطیلی مکاتب، کشتن معلمین، انفجار پل‌ها، انفجار بند آب و بند برق، تخریب سرک‌ها، تخریب ساختمان‌های دولتی، موشکباران کابل و.... مهم‌ترین دستاورد شان قبل از پیروزی بود.

مسوول دفتر افغانستان در استخبارات پاکستان در کتاب تلک خرس می‌نویسد ما برای تخریب زیرساخت‌های افغانستان، برای تخریب پل، پلچک، سرک، بند آب، بند برق و ساختمان‌های دولتی نرخ مشخص کرده بودیم و گروه‌های مجاهدین با آوردن عکس و اسناد از تخریب‌کاری‌های شان، از ما پول دریافت می‌کردند.

مجاهدین بعد از پیروزی، کابل را با خاک یکسان کردند، عده‌ای زیادی را کشتند، عده‌ای زیادی را آواره کردند، ارتش افغانستان را نابود و تمام تجهیزات پیشرفته ارتش که شامل ۴۰۰ هواپیمای جنگنده، بیش از ۴۰۰۰ تانک پیشرفته، موشک‌ها و... همه را از بین بردند و یا به پاکستان فروختند. همان مسئول استخبارات پاکستان در همان کتاب نوشته است که ما موفق شدیم توسط مجاهدین افغان، زیر ساخت‌های افغانستان را تخریب، کابل را خاکستر و اردوی مقتدر افغانستان را که داوود پایه‌گذاری و خلقی‌ها و پرچمی‌ها تجهیز کرده بودند، نابود کنیم.

امروز طالبان یا مجاهدین جدید، دقیقا همان وظیفه مجاهدین قدیم را انجام می‌دهند و به دستور پاکستان زیرساخت‌های کشور را نابود می‌سازند.
هشت ثور مبارک‌باد!

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
مجاهد
نظرات بینندگان:

>>>   در این محصولات نقش اصلی را اعضای حزب دموکراتیک خلق اعم از پرچمی و خلقی داشت. وقتی صبغت الله مجددی از پشاور به کابل آمد در کاروان او هیچ پیلوت طیاره، هیچ یک جنرال و افسر متخصص تانک، توپ، لونا، اوراگان و ...... نبود. آن ها صد ها طیاره را از شیندند، بگرام، مزار، شبرغان و ... پیلوتان خلقی و پرچمی پرواز می دادند و بمباران می کردند. تانک، اورگان ها، توپ ها را نیز آن ها به حرکت در می آوردند. من لیست یک هزار جنرال، دگروال و جگرن خلقی و پرچمی را دارم که پس از سقوط حکومت شما در طرف های مختلف جنگ سهم داشتند و

>>>   Motaref
خبر دادند که کودک نوزادی به‌دلیل مسدودبودن جاده‌ها و ممانعت پولیس در نزدیکی دانشگاه کابل، جان داده و چشم از جهان بسته است. تاسف‌بار است. بدمستی‌های غنی احمدزی در آخرین روزهای از عمر حکومت نکت‌بار او به‌جای رسیده است که دو هفته می‌شود شهر کابل را گروگان گرفته و به‌خاطر یک همایش انتخاباتی، یک هفته تمام مکاتب، دانشگاه‌ها و تمامی نهادها دولتی و غیردولتی را تعطیل کرده است. غنی پیام جز مرگ برای مردم ندارد. غنی نام دیگر مرگ است.

>>>   Amiri
از آنجا که در جغرافیای کشور ما حیوانات زیادی فراری اند و خران و گوسفندان بیچاره که گیر‌ مانده اند. قبل از ۸ ثور در چهاردهی زمین پرنده های زیادی با ما یکجا در فضای نسبتا امن تر‌ زندگی داشت. امروز نسل نو اگر تصادفا کدام نوع آن را ببیند از تعجب و هیجان جیغ خواهد زد. در جای که اسلام در خطر افتد آنجا را با فرار انسان ها انقراض حیوانات تهدید خواهد کرد

>>>   اگر جهاد مجاهدان نبود، امروز نسیم جان این گونه نفسش از جای گرم (قم) بر نمی آمد. معلوم نبود که خانواده و ناموس ایشان همانند هزاران خانواده قربانی هوس خلقی ها و پرچمی ها به چه سرنوشتی دچار می شد. یک تحلیل گر واقعی هیچ گاه یک دوره تاریخی آن هم از نوع جهادی را این گونه به باد تمسخر و توهین نمی گیرد. آقای جعفری زمانی که کشور مورد تجاوز قرار گرفت شما به دنیا نیامده بودید و امروز نیز در خیابان های قم تحلیل گری می کنید. اگر راست می گویی چرا در تهاجم طالبان به جاغوری یک بار نرفتی؟ شما جز قاعدین منتقد هستید. اگر ...

>>>   نسیم جان تو فقط برای سیاه نمایی خلق شده ای. به نظر من هم مجاهد و هم طالب از شما مفت خواران بهتر است
تو بوگی خو

>>>   درود جناب جعفری ، حال بگذریم از 7 و 8 ثور، تاریخ هر دو رو فراموش نمی کند که 7 چه کرد و 8 چه کار کرد و الان منتظر 9 ثور بود که چه دست آورد خواهد آورد و قدم دیگه آنها چه خواهد بود، با تکرار خاطره گذشته میشه همه رو بیاد داشت اما الان وقت است که هیچ خاطره از ذهن آدمی پاک نمیشه، افغانستان دارد سال های سال با خاطره های کشتن، دزدی، تجاوز، ویرانی بر بادی دارد دست و پنجه نرم می کند و این نوشته جز اینکه مردم رو غمگین و دیگه کاری نمی کند سال های سال تکرار و بعدا فکری به الان بکنن که چه میشه باز تکرار خاطره های جدید دارد مردم رو مشغول و دیوانه می کنن و این همه بیا وبرو که تقریبا چهار ماه و خوردی دارن با کلمات مقدس صلح بازی میشه نتیجه هم تا الان صفر است صرف مصروف نگه داشتن مردم است و بس این چه گونه صلح است که حتی با بلدوزر هم باز نمیشه؟ این ور برو این کشور آنون کشور تا چه زمانی این صلح لعنتی با جان مردم این کشور با بازی خودش دارد ادامه میده خوشی آرامش و امنیت رو از این کشور گرفته، تو رو خدا بسه است.

>>>   پاکستان از زمان ایجاد اش تا امروز در برابر کشور ما دشمنی را اختیار کرده خیانت و جنایت شانرا بواسط غلامان و اجنتان و جاسوسان شان انجام داده در قدم نخست گلبیدین را در زمان حکومت داوود خان پس از انجام قتل صرابی وزیر پلان داوود خان بواسط گلبیدین و مرجان نام که به پاکستان فرار کرده بودند توسط همین گلبیدین حکمتیار جاسوسان دیگر را ای اس ای جذب و بر ضد کشور ما انها را فرستادند تا جنایت و وطنفروشی شانرا انجام دهند گروه طالبان بسر کردگی ملا لعین کور عمر را در زمان حکومتمجاهدین که بدستور ای اس ای گلبیدین با وصف اینکه صدراعظم حکومت مجاهد بود جنگ و ناامنی را دوام داد و با پرداب راکت های کوراش که از جانبپاکستان دراختیارش قرار داده بود صد ها هموطن کابل نشین را بشهادت رساند و تا زمانی از چهار اسیاب بشهر کابل منحیث صدراعظم نیامد تا که نظامیان وپاکستان بزیر نام گروه طالبان و امارت خود ساخت پاکستان به چهاراسیاب نزدیک شدن و پس از ان وارد شهر کابل شد که با ورود ان بکابل - کابل هم تحت اشغال نظمیان پاکستان بنام طالبان قرار گرفت رهبران گروه طالبان بشمول گلبیدین حکمتیار و چند تای دیگر انها همه شان جاسوسان و غلامان پاکستان از جمله اجیران ای اس ای پاکستان هستند همین وطنفروشان طالبان ترورست و حزب خود ساخت ای اس ای بنام حزب اسلامی گلبیدین این وطن را بیشتر از دیگران ویران کرده و دستور پاکستان را عملی کرده اند اشرف غنی احمدزی مدافع سابق طالبان که در یک توافق تیم انتخاباتی و توسط جانکیری به چوکی ریاست جمهوری دست پیدا کرد با اندیشه خاینانه قوم اش و ضعف ناتوانایی خودش در کار ریاست جمهوری ویرانی و خرابی کشور و قتل و قتال ملکی و نظامی را بحد نهایی ان بالا برده است و هنوز هم دلش از چوکی کنده نمیشودمردم است که تاوان این خیانت غنی را میپردازند پسر و دختر اش در امریکا نشسته و پول مردم ما را چپق زده با انها روان میکند و خودش و خانمش بر تخت سلطنت ارام نشسته چه غم دارند.

>>>   فقط همان یکسال اول را مردم افغانستان .جهاد حساب می کنند.مراحل بعدی همه.بيناموسي.دزدی غارت چور چپاول بود.بعضی مواقع بعضی از غارتگران. در سخن رانی شان صحبت از جهاد میکنند.افسردگی به آدم دست می دهد.واقعا استفراغ آدم میآید.بلی این را هم میدانیم که اگر جهاد غارتگران و دزدان وحشی.وبيناموسان نبود.امروز کشور ما به این حالت گرفتار نمی شد.تازمانی که مملکت در دست همان کمونستان بود .سرمایه ما ناموس ما زندگی ما همه در رفاه و امنیت بود .از روزی که پای دزدان وحشی بیناموس ها به شهر باز شد ما تاامروز.روز خوشی را ندیدیم به ناموس ما تجاوز شد مال و زندگی ما بغارت رفت بهترین عزیزان ما را ازدست دادیم.آواره دربدر شدیم خدمتگار و نفر خدمت خارجی ها در پاکستان و ایران و کشور های خارجی دیگری شدیم.گر چه همگی بخوبی درک نمودند.اگر کسی اسمی این قطاولطريقي را جهاد میگذارد دراصل به خودش توهین و دشنام داده
( زلمی لغمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است