اندر باب ۷ و ۸ ثور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۸/۲/۸ کد خبر: 158396 منبع: پرینت

هر چند تاریخ نیز توسط افغان ها جعل شده است ولی آنچه را در کتوب درسی مکتب و سپس دانشگاه و هر کتاب تاریخ دیگر خوانده ایم سر گذشت این وطن و مردمانش جز کُشت و کُشتار چیزی دیگری نبوده است.
نمی دانم چرا ۷ و ۸ ثور برای بعضی ها کاسه ی داغ تر از آش شده است و به بهانه این روز می خواهند عقده های متعصبانه خویش را بیرون بریزند و به اقوام ساکن در کشور اهانت کنند.

حالا قبول که باعث و بانی ویرانی های کشور در چند دهه اخیر ۷ و ۸ ثوری ها بوده اند اما آیا قبل از این دو روز ما حال و روزی بهتری داشتیم و بعدش چه؟ امروز که همه چیز فهم، دانشمند و سیاست پوهه شده ایم وضع مان از آن زمان بهتر است؟ فردا چطور؟

من قبل از رهبران سیاسی خود ما ملت را مقصر همه ای بدبختی ها و سیاه روزی ها می دانم و اگر ما متعصب نشویم، به سر و صورت یکدیگر خویش نزنیم، به بهانه های مختلف به قوم و قبیله هم نتازیم، بجایش همدیگر پذیر باشیم، برای وطن و هم وطنان خویش مهربان و خوش قلب باشیم، به گذشته سیاه کشور صلوات بفرستیم و برای آینده اش صادقانه کار کنیم، قطعاً هیچ قدرتی مانع پیشرفت و ترقی ما شده نمی تواند و این را باید همه مان درک کنیم که ۷ و ۸ ثور در کنار سایر موارد فقط بهانه یست برای ایجاد اختلاف و برهم زنی روابط عمومی مردم افغانستان.

سهیلا صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثور
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   Arachid
خلیلزاد لابی اندیشه های بود که عامل این چراها بوده، او درحل قضایای افغانستان بیشتر “افغانی” فکر کرده تا بحیث یک انسان متمدن و واقعن دموکرات و آزاد اندیش ، هر روز بدتر از روز دیگر ،

>>>   #عمران_خان_در_ایران: ما مانند افغانستان نیستیم که با وجود حمایت نظامی ناتو و ارتش 300 هزاری نتوانیم از خاک خود در مقابل تروریستان دفاع کنیم.
#پی_نوشت1: اشاره عمران خان به حاکمیت تروریستان طالب به بیشتر از 60 فیصد از خاک افغانستان است.
#پی_نوشت2: اشرف غنی مایه ننگ و سرافکندگی ملت بزرگ افغانستان است که با سیاست تضرع و طالب پروری اش ارتش قهرمان مان را تا این سرحد خجالت زده کرده است.

>>>   Rostam Samangoni Ariai
یک مشت ....که در پشت پرده همه با هم همدست اند و در روی پرده یکی تکنوگرات و یکی خلقی و پرچمی و یکی اخوانی و دیگری هم دموکرات شمشیر تیز دارند برای ویرانی فر و گوهر پارسی

>>>   رزاق مامون
جعبۀ سیاه تقلب انتخاباتی اخیر کشف شد!
رجب علی اندیشمند مجموعه مدارک ثقه را به کمیت 300 دوسیه به سفارت امریکا و یوناما تحویل داده است. علت تأخیر دراعلام نتایج انتخابات همین قضیه بود.
خبر فوری واصل شده به گزارشنامه افغانستان مشعر است که درواپسین هفته های پایان مأموریت خونتای ارگ، رجب علی اندیشمند یک تاجر ملی به انبوه ای از مدارک و اسناد ثقه در بارۀ تقلبات سازمان یافته در انتخابات اخیر از سوی ارکان دولت و مجریان کمیسیون انتخابات دست یافته است.

اندیشمند مجموعه مدارک ثقه را به کمیت 300 دوسیه به سفارت امریکا و یوناما تحویل داده است. علت تأخیر دراعلام نتایج انتخابات همین قضیه بود.
رجب علی اندیشمند از حوزه کابل کاندید مستقل ولسی جرگه بود و با به کار اندازی یک تیم چهل نفری ازجوانان متخصص IT وکمپیوتر ساینس چندین ماه شبانه روزی کار کرده است که درنتیجه به جعبه سیاه تقلب دست یافته است.
اگر این اسناد درمعرض قضاوت عامه قرار داده شوند، دیگر هیچ آبرویی به خونتای ارگ و کمیسیون فاسد انتخاباتی باقی نمی ماند.
اقای رجب علی اندیشمند از لابلای تحقیق به این نتیجه رسیده است که پانزده نوع تقلب انتخاباتی انجام گرفته و اسناد و مدارک درین رابطه به طور کامل در دسترس است. از جمله این که چطور رای یک آدم بالا برده شده و آرای دیگران چه گونه درمحفظه کمپیوتر قید مانده است. اینک پنجره به سوی یک افتضاح تاریخی و گیج کننده گشاده شده است.
خبر مشعر است که مسوولان دولت وکمیسیون نسبت به این انکشافات به وحشت اندر گشته اند.

>>>   Chopan
این افغانستان آرمانی اشرف غنی، و حواریون او است. افغانستان، آرمانی اسماعیل یون، طاقت و کسانی که از یکسو صحبت از وحدت ملی و افغانیت می کنند، ولی از آنسو در افغانستان رویایی آنها جز " افغان " که همان " پشتون " است، جا ندارد. در افغانستان رویایی اشرف غنی، طالب جنایتکاری مثل عباس ستانکزی، قابل قدر و حرمت است و از صدر نشینان اما محمد سرور دانش، بعنوان معاون دوم اشرف غنی، و نماینده یک قوم بزرگ بومی این کشور، حتی در عکس و در نمایه هم نمی گنجد!
در افغانستان آرمانی پشتونیست ها کرزی، که دیگر هیچ سمت رسمی در دولت وحکومت ندارد، بعنوان ملی مشر به زور برمردم تحمیل می شود، اما معاون اول اشرف غنی، جنرال دوستم که نماینده یک ملیت بزرگ و بومی این سرزمین است حتی در عکس های تبلیغاتی و تشریفاتی هم جا ندارد!
این عکس از تلویزیون مسما به تلویزیون ملی است؛ تلویزیونی که اصولا باید آیینه تمام نمای همه مردم افغانستان فارغ از تعلق تباری و مذهبی و سمتی و زبانی آنها باشد، ولی این رسانه مهم بجای اینکه صدای رسای همه مردم افغانستان باشد، در گنداب تفکر قبیلوی غرق شده و به پخش افکار غیرملی مشغول است.
جایگاه زنان را در اندیشه قبیلوی که همانا زادگاه و پرورشگاه اندیشه طالبانی است نگاه کنید. زن در لباس سیاه و زندان آبی رنگی که او را به دلیل جنیست از بقیه جامعه جدا میسازد و زن را مبدل به نماد اطاعت و پیروی از اسلام سیاسی - قبیلوی میکند.
اینست افغانستان آرمانی اشرف غنی، و پشتونیستها در دو سر طیف افراطی قبیله که همه تلاش شان به هدف بهم وصل کردن همین دو سر طیف افراطی است، تا حلال شکسته پشتونیسم دو باره بصورت ماه کامل در آسمان سیاه سرنوشت مردمان غیرافغان، نمایان شود و حاکمیت استبدادی قومی احیا شود .
اینست افغانستان آرمانی اشرف غنی....

>>>   7 ثور یک تحفه خداوندی بود که داد ودوباره ازین مردم همیشه ناراض پس گرفت ،
حالا قدرش را دانسته اند همه ازان توصیف وتعریف میکنند ومیگویند خدا دذوباره هفت ثور را باز گرداند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است