خوش درخشيد ولى دولت مستعجل بود
ملتى كه "أَشِدّاءُ " را براى خودى و"رُحَماءُ " را براى دشمن و منافق مى خواند و تمام سهم او از نعمت دنيا و ثواب عقبى قبور مجللى است كه كنگره هايش از شرم سفرهٔ فقرا برخود مى لرزند و باران خجالت از نگاه مستمندان بر حريمش جاري است؛ همان به كه مجاور نشين زيارت قبور و ساكن قبرستان تاريخ باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۸/۲/۸ کد خبر: 158392 منبع: پرینت

هشتم ارديبهشت (ثور) سالروز پيروزى شكوهمند رستاخيز عظيم ملى مردم افغانستان مباركباد.
خوش درخشيد ولى دولت مستعجل بود.
بزرگترين عيب و ذلت اين است؛ كه به موفقيت، عظمت، عزت و افتخارات معنوى و سياسى مردم خود بى باور باشید،
و شرم آورتر آنکه از یاد و افتخارات پیروزی شکوهمند تاریخ خود شرم داشته باشی،
كسانى هستند كه در راستاى اهداف پليد دشمن،ارزش و بهاى مبارزات خود را به هيچ مى انگارند و ارزشهاى معنوى را در چارسوق بازار سياست به بهاى اندك فروخته اند.
آن رهرو تفكر باطل كه بر صراط غلط خود عشق مى ورزد و جانانه از مكتب و تفكر خود دفاع مى كند، بمراتب مستحق تحسين است نسبت به آن درماندهء صراط حق كه از بيان مكتب، انديشه و آرمان و تفكرخود شرم مى دارد !

براستى ما را چه شده است ، و برما چه مى گذرد؟
ملتى كه جرات بيان حقيقت و باز تعريف پيروزى هاى تاريخى خود را ندارد؛
قومى كه از بيان جهان بينى و تفكر خود خجالت مى كشد؛
مردمی که تعريف روشن از هويت تمدنى، چشم انداز فرهنگى، فراز و فرود تاريخى و سپهر جهان بینی خود ندارد؛
تمام شعاع تفكر و اندیشه اش در گرو لقمه‌ی خوان فساد آلود بازمانده همسايه شرور است بقول سعدی «بر او نمرده به فتواى من نماز كنيد».

ملتى كه "أَشِدّاءُ " را براى خودى و"رُحَماءُ " را براى دشمن و منافق مى خواند "وَكُلُوا وَاشْرَبُوا"را خوانده است "وَلَا تُسْرِفُوا" را وانهاده و تمام سهم او از نعمت دنيا و ثواب عقبى قبور مجللى است كه كنگره هايش از شرم سفرهٔ فقرا برخود مى لرزند و باران خجالت از نگاه مستمندان بر حريمش جاري است؛ همان به كه مجاور نشين زيارت قبور و ساكن قبرستان تاريخ باشد.

ملتى كه بايد؛ صاحب هويت، حافظ تمدن، نگارشگر تاريخ و پيشواى هفت اقليم جغرافياى تمدنى اش باشد؛ عزت، فرهنگ واعتبار تاريخى و مناعت طبع بلند خود را نثار طويله ى مركب همسايه مى كند و به دست بوسى كسى مى رود كه قرنهاست با اشغال ثروت معنوى و اعتبار تمدنى او براى خود تاريخ و تمدن آفريده است.
ملتى پراگنده و فاقد جاذبه و دافعه كه دل به شعار هاى واهى و عام پسند جواسيس بيگانه خوش داشته است.
نه هدفى روشن دارد...
نه استراتيژى معين ونه انسجام و تشكل...
و چونان كاروان طوفان زده و تاراج شده يى را مى ماند كه به بانگ سگ همسايه و شيهه كاروان اسب دشمن رقص كنان مرثيه ى شكست خود را مى سرايد.
ملتى كه از بزرگداشت جهاد برحق و جنگ مقدس خود خجالت مى كشد؛
ملتى كه عزت اش در گرو چند مفسد فى الارض و فاسد مجاهد نما چنان اسير و بيچاره شده است كه از عزت و افتخار ده ها ميليون مجاهد و دو میليون شهيد نمى تواند دفاع نمايد،همان به كه ديوار قبرستانش بلندتر از قامت تفكر و سپهرانديشه اش باشد!

نسل امروز و فردا بايد بدانند و بياموزند، كه فاتحان و مجاهدان اشتباه كردند و در اينباره بايد نقد علمى و اساسى صورت بگيرد.
جوانان ما بايد بدانند؛كه همسايگان ما يكى خط قرمز خود را پل محمود خان و ديگرى غرب كابل اعلام نمود و هردو از به قدرت رسيدن فاتح اصلى نبرد و رهبر رستاخيز عظيم ملى مردم ما جلوگيرى كردند.

بايد از خود بپرسيم چرا رژيم مستبدى كه بر مبناى مكتب فقهى يك مذهب (حكومت و سياست) مى كند، براى ما حكومت غير دينى را توصيه مى كرد و مى كند؟
جهاد مردم ما بحر خروشان و متلاطم يك رستاخيز عظيم ملى بود، اينكه چند تن از جهاد سؤء استفاده نموده اند، ثروت حرام اندوخته اند و بیت المال مجاهدان را به عنوان ميراث شخصى به تاراج برده اند، باعث زير سوال بردن تمام انقلاب و جهاد و مقاومت نمى شود.

دشمن؛ هژمونى هويت، تمدن و تاريخ ترا هدف مى گيرد، ارزشهاى اصيل فرهنگى و اجتماعى ترا از اعتبار و تقدس مى اندازد و تاريخ و هويت ترا بصورت كه مى خواهد برايت تحريف و تعريف مى كند، اين آغاز از خود بيگانگى است.

زمانيكه تو را به يك عنصر بى هويت، فاقد تفكر و جهان بينى و فاقد جاذبه و دافعه تبديل كرد،آنوقت سعى مى كند با معرفى ارزشهاى كاذب و فاقد اصالت عصبيت و تعصب مثبت ترا نسبت به تمدن ، فرهنگ و تاريخ ات ازبين ببرد، اينجا است كه انسان مسخ شده حقيقت هاى درخشان تاريخى خود را قربانى دروغ و فريب بيگانگان مى سازد.

اين مصيبت هم اكنون در ذهن و انديشه برخى از رجال مجاهدين ديروز آمده است و تا آنجا هويت خود را باخته اند كه رستاخيز عظيم ملى مردم ما را به اندازه ى يك رويداد ورزشى و هنرى هم ارزش و بها نمى دهند.
من امروز را به تمام مجاهدان گمنام وطنم كه با رنج ها و مرارتهاى فراوان در تنهايى با خاطرات خود زنده اند، از صميم قلب مباركباد مى گويم.

امروز روز مردم مجاهد كشور است نه روز كسانيكه با استفاده از نام جهاد و اعتبار جهاد قطر شكم به مال حرام افزوده اند و اموال بيت المال به تاراج برده اند و امروز خود را قيم مجاهدين و صاحب جهاد و مقاومت مى دانند!
برخی ها از جهاد برای خود پوستین قداست دوخته اند و فکر می کنند مصؤونیت ابدی دارند تا از امتیازات مادی، معنوی و سیاسی برخوردار باشند، آنها باید بدانند که جهاد نه به کسی مصونیت فراقانونی می دهد و نه امتیاز ابدی، متأسفانه مسخره ترین و مضحک ترین دستاورد مجاهد نماهای فاسد و مافیا سالار، میراثی ساختن امتیاز جهاد و بیت المال مردم افغانستان می باشد.

اکنون بعد از سه دهه زمان نقد خودمان فرارسیده است و نباید اجازه داد که یک طبقه نیمه اشرافی بدوی به بهانه اینکه چند روزی با رستاخیز عظیم جهاد مردم افغانستان همراه و همسنگر بوده اند، هوای زعامت ابدی و میراثی به سرشان بزند.
کسانیکه دیروز با داستان پردازی های خیالی تاریخ صدر اسلام، خود را نماد عدل فاروق اعظم و مظهر تقوای فاتح خیبر معرفی می نمودند و داد از پاکی و پارسایی و رستگاری می زدند، امروز در فساد و تاراج بیت المال دست یزید را از پشت بسته اند و از ابن زیاد چنان سبقت جسته اند که شمر و ابن ملجم عصر در مقایسه با آنان امام المتقین و صدرالعارفین زمانه اند.
پیمانکاران پیشاور چنان گستاخ شده‌اند که امتیاز جهاد مردم افغانستان را میراث ابدی و خاندانی خود فرض کرده اند و فکر می کنند از طرف خداوند فرمان انحصار ثواب و عقاب خلق الله را در دست دارند.

درود ما و خداوند بر روح مجاهدان و شهداء پاکباز و متقی وطن باد.
ما براى درك جهاد و انقلاب عظيم ملى و اسلامى افغانستان مى بايست در بستر زمان حركت كنيم و براى فهم درست تاريخ عصر جهاد نياز به شناخت تمام ابعاد سياسى ، اجتماعى ، فرهنگى و بين المللى دوران جهاد داريم.

امروز روزى بود كه معجزه قرن اتفاق افتاد،
كابل بدست مجاهدان راه خدا و آزادى فتح شد،
بدرستى وعده خداوند تحقق يافت و پابرهنه گان ظلمت ستيز سر بدار پرچم عزت و افتخار برافراشتند.
در كمال نا باورى كاخ امپراطورى شيطانى كرملين بدست مبارزان سرزمين خراسان فروريخت و داستان تاريخ اقتدارش بدست جوانمردان اين مرز و بوم مهر پايان يافت.
سالروز تجلى اقتدار معنوى و پيروزى رستاخيز عظيم ملى و جهاد سترگ ميهنى ما به وارثان اصيل فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ مباركباد.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هشتم ثور
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   در این محصولات نقش اصلی را اعضای حزب دموکراتیک خلق اعم از پرچمی و خلقی داشت. وقتی صبغت الله مجددی از پشاور به کابل آمد در کاروان او هیچ پیلوت طیاره، هیچ یک جنرال و افسر متخصص تانک، توپ، لونا، اوراگان و.... نبود. آن ها صد ها طیاره را از شیندند، بگرام، مزار، شبرغان و ... پیلوتان خلقی و پرچمی پرواز می دادند و بمباران می کردند. تانک، اورگان ها، توپ ها را نیز آن ها به حرکت در می آوردند. من لیست یک هزار جنرال، دگروال و جگرن خلقی و پرچمی را دارم که پس از سقوط حکومت شما در طرف های مختلف جنگ سهم داشتند و...

>>>   ملت یک ملت فقیر و بی سواد و غریب در طول تاریخ بوده است و در سر راه تمدن های بزرگی مانند چین و هند و قدرت های بزرگی مانند شوروی و چین و هند قرار داشته است.
هر قدرت استعمار گری که به این منطقه آمده است،از هخامنشی ها گرفته تا اسکندر مقدونی و ساسانیان و عرب ها و چنگیز خان و انگلیس ها و روس ها و امریکایی و غیره،مردم به دوقسمت تقسیم شده اند،نیم شان تحت سلطه قرار گرفتند و با یک لقمه نان بخیر و نمیر از جانب متجاوزین حیات بسر بردند و نیم دیگر شان با حمایت تسلیحاتی و یک لقمه نان بحور و نمیر از جانب همسایه ها تحت حمایت قرار گرفتند و بنام سرباز و مجاهد و غیره باهم جنگیدند و یکدیگر را کشتند و شهر ها و قصبات را ویران کردند و اقتصاد مملکت را برباد دادند.
پس چه افتخاری نصیب این کشور به غیر از قتل و جنگ و خونریزی و بربادی به این سرزمین به بار آوردند؟
اگر امریکا و یا روسیه و یا چین و یا جاپان و آلمان و فرانسه و دیگران بگویند که ما ملت هستیم،درست است،زیرا آنها برای رفاه و پیشرفت و ترقی کشور هایشان مبارزه کردند.
اما ملتی که از عدم موجودیت تشناب عمومی مردم شان در دریای کابل رفع حاجت کنند و همه شهر را بوی بگیرد و منتظر باشد که بهار شود و باران شود و رفع حاجت شان را باران بشوید و اگر خشک سالی شود،رفع حاجت شان باقی بماند،این یک ملت نیست،بلکه یک ذلت است.
حالا فهمیدی؟

>>>   Motaref
خبر دادند که کودک نوزادی به‌دلیل مسدودبودن جاده‌ها و ممانعت پولیس در نزدیکی دانشگاه کابل، جان داده و چشم از جهان بسته است. تاسف‌بار است. بدمستی‌های غنی احمدزی در آخرین روزهای از عمر حکومت نکت‌بار او به‌جای رسیده است که دو هفته می‌شود شهر کابل را گروگان گرفته و به‌خاطر یک همایش انتخاباتی، یک هفته تمام مکاتب، دانشگاه‌ها و تمامی نهادها دولتی و غیردولتی را تعطیل کرده است. غنی پیام جز مرگ برای مردم ندارد. غنی نام دیگر مرگ است.

>>>   جناب خراسانی صاحب!
غربی هاازابتدای حمایت مشروط شان از مجاهدین در فکر کنترول وبر اندازی انها نیز بودندوپاکستانی ها هم از همان اوایل مهره ای اصلی خودرا انتخاب ودر خورد ملت دادندحزب اسلامی را از بدنه ای جمعیت جدا کرده برای انها تشکیل علیحده ساختند وکنون رزمندگان دوحزب دارند که یکی جمعیت اسلامی ودیگرش حزب اسلامی بعد از تلاشهای زیاد علاقه مندهای جهاد ومتنفذین موجود در پیشاور حزب وجمعیت را باهم متحد ساخته اسم ان تنظیم را حرکت انقلاب اسلامی گذاشتند ورهبری ان را به مولوی محمد نبی محمدی دادند برایش دفتر وتشکیلات جور نمودند وکمیته های نظامی ومالی و...هنوز جناب مولوی صاحب بر اریکه ای قدرت ننشسته بودندکه اعضای حزب اسلامی همه دارای ها وما یملک حرکت را به دستور جماعت اسلامی پاکستان چپاول نموده از حرکت اسلامی خارج شدندودوباره به دامان ای اس ای وجماعت اسلامی مراجعه نمودند در پهلوی ای اس ای جماعت اسلامی پاکستان هم از حکمتیار سخت حمایت وپشتیبای مینمودوخود را از کمک های که به مجاهدین میشد و بودیجه ای مالی خودراتقویت مینمود ازین که جماعت علمای مولانا مفتی محمود وجماعت اسلامی باهم رقابت ودر گیر مسایل سیاسی ومذهبی بودند جماعت علمااز مولوی محمد نبی محمدی پشتیبانی نموده بالای ای اس ای قبولاندتا حرکت مولوی محمد نبی محمدی را هم به حیث یک تنظیم جهادی به رسمیت بشناسندحال مجاهدین سه حزب رسمی دارندجمعیت وحزب اسلامی وحرکت انقلاب اسلامی ومولوی نبی که در کویته مصروف تدریس بود اورا اوردند ورهبر اتحاد بنام حرکت کردند محمدی بیانیه ای خود رابعد از اعوذ بالله وبسم الله با این شعراغاز کرد
من کجاو دست گل چیدن کجا ای باغبان
ناله ای بلبل مرااینجابه زوراورده است
چندی نگذشته بودکه باز سروکله ای مصلحین ودلسوز های حقیقی ومجازی جهاد ومجاهدین پیدامیشود وپس ازبسیارموعظه ها ونصایح وگریان وناله وزاری اتحاد جدید میسازندکه نامش را جبه ای نجات ملی عنوان میکنند واین بار پای سی ای ای دخیل است وانگلیس ها از ابتدا از طریق ای اس ای جریانات را دنبال مینودوالبته در عقب هر ایتلاف یا اتحادی درکابل هم زدوبند های کودتا های ساختگی ویا راستی ترتیب میگردید وبا این کار خود هربار جان صد ها صاحب منصب های بیچاره را در خطر می انداختند وصد ها محصل ومتعلیم روانه ای زندان میشد وبلاخره شهید میساختندوبیشترینه این حرکت ها از داخل احزاب پیشاور به دولت وقت خبرداده میشدتا مبادا رقیبش کودتا را پیروز نموده کابل را نگیردواین خیال پلو ها ناگهان تحقق پیدا نکنداز جمله عملیات بالایحصار وعملیان چنداول کابل وبعد ده ها تنظیم بزرگ وکوچک دیگر ساختند مانند محاذ ملی وحزب اسلامی مولوی خالص که از حزب اسلامی حکمتیار جدا شده بود وحقانی معاون ان بود تامجاهدین را متفرق وپارچه پارچه نموده باشند خلاصه برامدن روسها متحقق میگردد وپروژه ای بنان سیوان که عین کنفرانس بن بود پیش برده میشودواین برنامه توسط بعض از گروه ها ناکام میگردد ونجیب به دفتر ملل متحد پناه میبرد وغربی ها انتقام شکست وناکامی نقشه ای بینان سیوان را ازمجاهدین میگیرند وپاکستان وخلیج و...را دستور میدهند که اینها را تا میتوانند بکشند وضعیف سازند وبعد این که قهرمان ملی را شهید میکنند وزمینه ای تجاوز ومداخله ای مستقیم را فراهم میسازند چه قبل تر ازان مسعود جلوهجوم به اصطلاح مجاهدین القاعده ولشکر طیبه و... رابالای اسیای میانه گرفت وگرنه امروزه این میدان نفتی در کنترول امریکا وانگلیس میبودگرچه مسعود خودرا قربانی نمود اما تطبیق برنامه های بیرونی هارا بعضا به تعویق انداخت وعده ای ازان را ناکام ساخت ازین رو محکمه ای اقتصادی امپریالیزم حکم اعدام او وربانی را صادر وعملی نمودند وامروزه که میدان برایشان خالی شده ودرینجا اردو وپولیس منظم ساختند وطالب را هم که ساخته وپرداخته ای خودشان است می اورند وسیل تکنوکرات های بی دین وبی وطن راهم جابجا کرده اند دیگر نیازی به بودن خودشان نیست میتوانند اوضاع واحوال را ازدور اداره وکنترول نمایند
پروبال ما شکستند ودر قفس گشودند
چه رهاچه بسته مرغیکه پرش شکسته باشد
مولوی حنفی سانچارکی

>>>   جهان قبلن ميان روسها و انگليسها تقسيم شده بود.و امان الله در شكل گرفتن كشور برابر مُلي هم رول نداشت.
2
Dit verbergen of rapporteren

>>>   Nikzad
نوش جان تان مال بیت المال را بخورید و در فکر ملت نباشید عزیزان

>>>   يك طفل هفت ماه به دليل راه بندان لوى جرگه قبيله ، جان بأخته است.
قاتل اين كودك #غنى است

>>>   کودتای خونین هفت ثور ١٣٥٧ مستقیما به همکاری ورهبری مشاورین نظامی شوروی که درزمان حکومت داودخان در اردوی افغانستان ایفای وظیفه مینمودند صورت گرفتند آغازی فصل تازه جنایت وبدبختی ها درافغانستان شروع گردیدند.گرچه ظاهرا این کودتای خونین به قومانده حفیظ الله امین یکی ازاعضای حزب خلق صورت گرفته است اما این کودتا مطابق پلان شوم وپلان جنگ سردحکومت وقت شوروی به طرف سرحدات سرحدات کشور شان صورت گرفته است.درسال ١٣٥٧ شمسی که درپوهنتون پولیتخنیک کابل محصل صنف سیوم بودم وبه چشم خود میدیدم که استادان شوروی درپولیتخنیک کابل از کودتای هفت ثور با چه خوشحالی وشادمانی به محصلین در صنوف مختلف پولیتخنیک تبریک میگفتند این استادان شوروی آنقدر خوشحال بودند که گویا درکشور خود شان تحول خیلی مثبت وخوشحال کننده صورت گرفته باشد وعملا مداخله شوروی ها درافغانستان آشکارا مینمودند.بعضی استادان شوروی درپولیتخنیک بی شرمانه ومغرضانه در صنوف درسی به محصلین میگفتند که اگر شمایان کدام ضد انقلاب ثوررا در هرجا میبینید فورا به نیروهای امنیتی دولت خلق وپرچم اطلاع دهید اما این اعمال مغرضانه شان با عکس العمل محصلین پولیتخنیک مواجه میگردید وبعضی محصلین با عکس العمل شدید از مداخله بیشرمانه ومغرضانه استادان شوروی را خوش نبودند و واکنش نشان میدادند که درنتیجه همه این محصلین وطن پرست وخداجو توسط اطلاعات جهنمی خلق وپرچم گرفتارشدند وزنده به پولیگون های پل چرخی زیر خاک شدند روح همه شان شاد باشند.کودتای خونین هفت ثور که فقط برای گرفتن قدرت دولتی توسط حزب خلق وپرچم بود خیلی به سرعت دچار اختلاف وکشمکش های داخلی شدند وجناح پرچم را به نام اشرف زادگان ازبدنه دولت جدا کردند ورهبران عمده پرچمی ها را به حیث سفیران افغانستان توسط وزیر خارجه حفیظ الله امین به ممالک مختلف اعزام کردند.جنایت کاران حزب خلق خیلی سریع ازطریق استخبارات جهنمی خود مخالفین نظام خودرا درهرگوشه وکنار افغانستان به محابس فرستادند وبعضی مناطق را به بمباران هوایی مطیع خود ساختند.بازهم حزب جنایتکار خلق برای سلطه قدرت داخلی شان بین نورمحمد ترکی وحفیظ الله امین اختلافات شدید بروز کردند درنتیجه حفیظ الله امین با یک توطیه موفق نورمحمد ترکی را ازصحنه سیاست دور کردند وباالاخره نورمحمد ترکی را بالیشت کشته وبه قول آبچکان کابل به خاک سپرد.حفیظ الله امین فقط صد روز در راس حکومت درکابل قدرت را به دست گرفته بود وبالاخره شامگاه شش جدی ١٣٥٨ شمسی توسط قوای شوروی درتپه تاج بیگ دارالامان کابل کشته شد وقوای شوروی به قومانده مستقیم برژنف ملعون وارد خاک افغانستان گردید وافغانستان را بی شرمانه طبق پلان دراز مدت حکومت وقت شوروی اشغال نمودند وببرک کارمل این وطن فروش خاین توسط قوای شوروی بحیث رییس شورای انقلابی قدرت دولتی را به نام حزب واحد دموکراتیک خلق افغانستان به دست گرفت جناح های خلق وپرچم ظاهرا دوباره متحدگردیدند.دوران حکومت ننگین ببرک کارمل مجاهدین ومبارزین جان برکف افغانستان درکنج وکنار افغانستان برای استقلال وآزادی افغانستان فعالیت وجنگ های چریکی وعلنی شان را باشدت بیشتر ادامه دادند ببرک کارمل این عروسک برژنف ملعون با بیحیایی ازروابط دوستانه ملت مومن افغانستان با دولت وقت شوروی در محافل ومجالس دولتی سخنرانی میکردند درحالیکه ٩٥ فیصد مردم مومن ومجاهد ومبارز افغانستان مخالف دولت دست نشانده دولت وقت شوروی بودند.درین مدت هزارها مجاهد ومبارز ومردم افغانستان عم از ذکور واناث واطفال توسط قوای زمینی وهوایی شوروی ها کشته ومعیوب شدند وخانه های مسکونی،کارخانه ها ومزارع شخصی مردم شریف افغانستان باخاک یکسان گردیدند.مردم شریف افغانستان علیه اشغال افغانستان توسط ارتش حکومت وقت شوروی و ممالک متحد پیمان نظامی وارسا درداخل افغانستان آنقدر به شدت مبارزه وجهاد ادامه دادند که با سرعت ازطرف ممالک پیمان ناتو واکثر ممالک بیطرف پشتیبانی نظامی وسیاسی گردیدند وخواستار خروج قوای شوروی ازافغانستان گردیدند.همزمان جنبش های آزادی بخش در ممالک اروپای شرقی که زیر سلطه حکومت وقت شوروی بودند اوج گرفتند وبرای اولین بار اتحادیه مستقل کارگری دربندر گدانسک پولیند به رهبری لخ والیسا شروع به فعالیت نمود و وخیلی زود به انقلاب استقلال خواهی در پولیند تبدیل گردید که شروع این انقلاب دولت کمونیستی پولیند سقوط کرد وحکومت جدید مستقل به رهبری لخ والیسا درپولیند شروع به کار کرد.انقلاب جدید درپولیند به کشورهای همجوار اروپایی شرقی هم خیلی زود تاثیر نمودند وحکومت های مقتدر اروپایی شرقی با انقلاب های جدید مردم شان یکی بعد ازدیگری سقوط نمودند وازچنگال وسلطه حکومت وقت شوروی خلاص گردیدند ودرعین زمان تحولات جدید درحکومت افغانستان شروع گردید وپایه های لرزان حکومت ببرک کارمل نیز به لرزان بیشتر درآمدند.بامرگ برژنف ملعون وفاشیست سقوط وتغیر حکومت ببرک کارمل نیز شروع گردید وباروی کار آمدن میخاییل گورباچوف ببرک کارمل ازقدرت کنار گذاشته شد وداکتر نجیب الله بحیث رییس شورای انقلابی ورییس دولت درافغانستان تعیین گردید.دولت دست نشانده داکتر نجیب الله هم با مقاومت شدید ازطرف ملت مومن ومجاهدین جان برکف افغانستان مواجه گردیدند بالاخره بافشار کشورهای خارجی وجوامع بین المللی وهم با مجاهدت بیسابقه مجاهدین جان برکف افغانستان دولت وقت شوروی به طرح خروج قوای شوروی ها ازافغانستان تن دادند وخروج شروع قوای شوروی مطابق جدول زمانی ازافغانستان شروع گردیدند.حکومت داکتر نجیب الله که باخروج قوای شوروی وقت، آینده حکومتش را لرزان فکر میکردند مصالحه ملی را درافغانستان مطرح کرد آخرین قوای شوروی در١٥ فروی ١٩٨٩ازافغانستان خارج گردیدند همزمان دولت داکتر نجیب الله درکابل وسایر ولایات حملات شدید خودرا علیه مجاهدین ادامه دادند که بامقاومت شدید مجاهدین ومبارزین جان برکف افغانستان مواجه گردیدند.داکتر نجیب الله که ازقدرت قوی مجاهدین اطلاع کامل داشت درعین زمان طرح مصالحه ملی در افغانستان ،استعفا وبرکناری ازقدرت خودرا را درافغانستان مطرح کرد دراین اثنا بود که یک کودتای نظامی توسط کمونیستان تند رو درشوروی هنگامیکه گورباچوف دررخصتی سالانه اش درجزیره دورافتاده بسر میبرد به وقوع پیوست واین کودتا با مداخله مردم واعضای پارلمان در اتحاد شوروی خنثی گردید وگورباچوف حزب کمونیست اتجاد شوروی بادایر نمودن جلسه بیوروی سیاسی ،حزب کمونیست اتحادشوروی را خاین اعلان نمود وخواستار منحل نمودن حزب کمونیست اتحادشوروی وقت گردید ودربیست وپنجم دسمبر سال ١٩٩١ میلادی حزب کمونیست اتحادشوروی بعد از هفتاد پنج سال قدرت سیاسی دراتحادشوروی ،حزب کمونیست اتحادشوروی توسط میخایل گورباچوف منحل گردید وجمهوری های اتحادشوروی ازبدنه دولت اتحادشوروی سابق جداومستقل گردیدند ودرعین زمان ثابت گردیدند که قدرت های استعماری تحت هرنام وطرح که باشند سرانجام با مبارزه وجنبش های آزادیخواهانه ملت شان سرانجام به استقلال و آزادی ناییل میایند.دولت مرکزی کابل به رهبری داکتر نجیب باالاخره بافشار مجاهدین ومبارزین جان برکف افغانستان وجوامع بین المللی روند استعفای داکتر نجیب الله بیشترگردیدوداکتر نجیب فکر خروج مصون خودرا با ارگان های ملل متحدمطرح کردند وداکتر نجیب الله که میخواست توسط نیروهای ملل متحد درشب تاریک از کابل خارج گردند و به هند کنار فامیل شان بروند توسط قوای ازبیک جنرال دوستم وجمعیت اسلامی درمیدان هوای کابل مانع خروج داکتر نجیب الله وهمراهانش گردیدند وداکتر نجیب الله مجبور گردید که بارفقایش دردفترملل متحد درکابل پناهنده گردیدند ودولت دست نشانده حزب دموکراتیک خلق وپرچم با کشته نمودن ومعیوب ساختن صدها هزار مجاهدین ومبارزین حکومت کودتای ننگین شان درافغانستان ختم گردید وافغانستان دوباره مستقل وآزاد گردیدوسران ورهبران حزب خلق وپرچم برعکس ادعاهای قبلی وانقلابی شان به دامن کشورهای سرمایداری وکاپیتالیستی پناه بردند وملت مومن،مجاهد جان برکف ودلیر افغانستان برای همیشه افتخار کسب استقلال وآزادی افغانستان ناییل گردیدند و به اصطلاح کمونیزم ملحد ومتجاوز را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپردند.
و من الله التوفیق. انجنیر عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   بسیار جالب و زیبا حقایق را بیان نمودید.
تمام سر افکندگیهای مجاهدین بخاطر اینست که هوای نفس خود را پیروی کردند. افمن اتخذ الهه هواه

>>>   بسیار جالب و زیبا حقایق را بیان نمودید.
تمام سر افکندگیهای مجاهدین بخاطر اینست که هوای نفس خود را پیروی کردند. افمن اتخذ الهه هواه

>>>   جناب خراسانی ،شما خیلی غلمبه سلمبه نوشته اید، خیلی ها هشت ثور رو به عرش الا برده اید، و نوشته اید ما مردم رو چه شد؟ من بهت میگیم چه شد، مردم اجیر اجنبی علیه وطنش شدند، مردم دلار و پول بیگانه رو ندیده بودند یهویی غرق در خود فروشی و دزدی، وطن فروشی شدند و همسایه هم از بیسوادی 99 درصد هم خوب استفاده کرد و همه دلار و پول که جیب خرچی بهتون داده بود دو باره با ویرانی بر بادی وطن تون بهتون هم نداد بلکه با افکار پلید خود مردان کشور رو به جان هم دیگه انداخت و از پول های باد آورده شما ها کشور خود را با پل های هوایی و راه آهن و دیگه تجهیزات مدرن آباد و از بیسوادی شم سوی استفاده و تا الان هم شما رو می چاپد بیدار شین که صبح شد خواب گران بسه الان هم کشور دارد بر باد میشه فکری کنن، گور پدر 7و 8 ثور متوجه الان باشید که 9 تور دیگه دادن می‌آید باز خواهید گفت خدا کفن کش سابق ببخشد که تجاوز به حریم مرده نمی کند صرف کفن می کرد.

>>>   البته منظورم برخی از مجاهدان بودند.
عزیزان وبزرگوارانی که مایلند اساس جنگهای داخلی مجاهدان را بدانند آخرین گفتگوی گلبدین با مسعود را گوش بدهند.

>>>   ایکاش بعد ازین پیروزی سترگ ، پیروزی مظلومان بر ظالمان تاریخ و زمان، از روی ایمان و وجدان این موفقیت را با فساد وهمدستی با بیگانگان وخونخواران به بد ترین وجه تبدیل نمی کردند وخون شهدای این جهاد و پیروزی را قدر و منزلت میدادند .امروز همه ای رهبران مانند مگسانی بدور شیرینی قدرت و مقام جمع شده اند و با استفاده از نام جهاد جیب ها نه بلکه بانکها را برای سه و یا چهار نسل آینده شان پر تضمین کرده اند .

>>>   خوش چورچپاول کرد ولی فرصت مستعجل بود
روز هشت ثور سر آغاز بدبختی وسیاه روری افغانستان است

>>>   چرا به جان هم افتیده اییم ؟؟
--------------------------
در شهر هرچه می‌نگرم غیر درد نیست
حتا به شاخ خشک دلم، برگ زرد نیست / " شهکار" /
وقتی میبینم تعدادی ازهموطنان ما خصوصآ ملیت تاجیک اکثرآ ازخورد تا بزرگ ویا از آگاه سیاسی تا ملایی مسجد.... طوری درسایت های اجتماعی درمورد 7 و8 ثور به جان هم افتیده اند و صفحات را با کلمات زشت وحتی دور از آداب واخلاق انسانی پر کرده اند وبه یک دیگر طوری دشنام میدهند که توگویی میراث داران افتخارات ویاهم برعکس جنایات این دوروز تنها وتنها مربوط به همین ملیت است. جالب اینکه اکثر این هموطنان درسالی دوبار مست و انقلابی میشوند وتمام زهروعقده های داشت ونداشت خودرا یکباره علیه یک دیگردرهمین روز میریزند و میکشایند. وبعد ازختم این دوروز درسکوت همیشگی تا سال بعد به خواب زمستانی فرو میروند.و نتیجه هم بعد از این همه گلو پاره کردن ها با شعار های " زنده باد ، مرده باد وحق برباطل پیروز باد...." بقول معروف" چه آوردی هیچ ، چه کردی هیچ.."!!
واقعآ درد آور است که مامصروف چه کاری هستیم ودرچه لجن زار بدبختی غرق شده اییم....؟؟؟
ولی بیخبر از اینکه اگر 9 ثور ویا تاریخ اسفناک وسیاه دیگری که درحال بوقوع پیوستن است موفق گردد ؛ آنوقت رحمی نه به طرفدران ونه هم مخالفین هفت ثوری ونه هم هشت ثوری خواهد نمود وتیغ فاشیزم قبیلوی درپوشش طالب ویا داعش تیزوتیزتر میگردد وسرها رابدون تفکیک ازتن تان جدا خواهد نمود. واقوام اوزبیک ، ترکمن ، هزاره هم ازاین وضعیت مستثنی شده نمیتواند.
بهتراست تا دیرنشده است به حال آید ازاین بگو مگوهای بی حاصل خود داری کنید.
باعرض حرمت عطا صفوی.

>>>   زیاد نگران غنی نباشید. ایشان را آمریکایی ها مهار می کنند. دوم، اگر آمریکایی ها رفتند؛ غنی قبل از آنها می رود و اگر ماند؛ کار یک هفته است. افغانستان مشکلات و معضلات اساسی تر دارد.
فقر
نفرت
سیاست و مذهب
همسایگان متخاصم
فساد
ناکار آمدی.
- جعفر رسولی

>>>   Ali Sajadi
كابل ما كه ملكيت اصلي مردم فارسي زبان است شاهد چهره هاي ناخوش آيند اينها وجرگه قومي غني سر كرده قبيله است
ما چه ملت بد بخت هستيم كه با اينها در يك جغرافيا زندگي ميكنيم و دوصد هفتاد سال است كه قبيله كوچي مهاجر به كمك انگليس روس و امريكا بالاي كشورحاكميت ميكند

>>>   Mazdak Farid
خلیل زاد با طلوع:
"مثلی که بودن ما به شرایط ربط داره،برامدنِ امریکا هم به شرایط ربط داشته باشه... ما از تجربۀ اتحاد شوروی هم یاد گرفتیم... دیدیم که یک برامدنی که در او وقت صورت گرفت،بعد از او چه وقایعی بدی صورت گرفت"...
*****
چرا امریکایی ها سیاست های بدی خویش رادرقبال کشور ما پس از خروج نظامیان شوروی از افغانستان نقد نمی کنند؟چرا آنها نخواستند یا نتوانستند با دولت افغانستان پس از برامدن شوروی ها کار کنند؟چرا پس از 92 نخواستند با ربانی و مسعود کار کنند ؟چرا سرنوشت افغانستان و دولت سازی در کشور مارا پس از برگشت نظامیان شوروی به وطن شان به پاکستان سپردند؟و صدها چرای دیگر!
آنچه آنها امروز می کنند؛تداوم اشتباهات دیروز است!

>>>   Arachid
خلیلزاد لابی اندیشه های بود که عامل این چراها بوده، او درحل قضایای افغانستان بیشتر “افغانی” فکر کرده تا بحیث یک انسان متمدن و واقعن دموکرات و آزاد اندیش ، هر روز بدتر از روز دیگر ،

>>>   اقای خراسانی!ما هردو شاید هم سن باشیم.شما این کلمات زیبا (جهادبرحق-جنگ مقدس-پیروزی شکوهمند-رستاخیز عظیم ملی-معجزه قرن) چرا توهین میکنید؟خداونداالاهی اگر غیر ازدزدی٫چوروچپاول وبیناموسی از مجاهلین چیزدیگردیده باشم ازدوچشم کور شوم.حرف٫کلمه٫جمله وهمه راتوهین کردید.
عاقل

>>>   حرف های همه برادران را خواندم ولی آنچه راکه ما جوانان میشنویم او این است که اخلاص وصداقت که درطبقه عوام مردم که درآن زمان درصفوف جهاد حضورفزیکی داشته اند قابل ستایش میباشد بسیارزهمات وتکالف را برای پیروزی جهادبرای ملت رنج دیده کشیدند ولی چیزیکی ما را دردورنج میدهدوازآن شاکی هستیم موجودیت اختلافات بین رهبران احزاب اکثریت وتعدد احزاب وهمچنان همایت وسانسور رهبران احزاب ازکشورهای همسایه بوده است این اختلافات وعدم وحدت نظرشان باعث شد که هم افتخارات خویش را ازدست دادن وهم درجهان بدنام شدند.
عبدالکریم(عثمانی)

>>>   خراسانی صاحب مقصد شما همان اشرار است که پل ها سرک ها مکاتب کلینیک هارابه دستور آی اس ای ویران میکردند معلم می کشتند داکتر میکشتند مکتب ومدرسه اتش میزدند دربین موتر برقی ماین می گداشتند
همان جنایت کگارانی که در اب دختران مکاتب مواد مسموم کننده می ریختند قطارهای مواد کوپگونی را حریق میکردند برق کابل را قطع میکردند
خراسانی صاحب تو که ادم باسوادی هستی یکبار کتاب تلک خرس نوشته یمک مقام آی اس ای را بخوان تابدانی این گوریلاهاای دست پرورده آی اس آی برابر یک موش هم ارزش ندارند ف واگر تو نمیخوانی ما خوانده ایم وحقیقت را میدانیم
ر

>>>   سخنان زیبا و معقول گفتین اما ای کاش همی قسم میبود.
افغانستان را 3 حزب دربدر کرد یکی حزب مجاهلین 2 حزب امرکایی و سوم روسیه .. اگر چه ایران و پاکستان نقش عمده داشت بازهم ما افغان ها بسیار بدبختی های را که از نتیجه جهاد بی معنا و فضول که از نام اصلی جهاد استفاده کردند و بلاخره افغانستان زیبا را به جنگستان تبدیل کرد. شکر است هزاران بار که غنی امد و یک اصلاح را از گروپ های منفور چپاولگران و غنمیت گران به دنیا اورد زنده باد غنی بابا . بابای ملت افغان .. زنده باد افغان ها مرگ به کسانی که میگویند افغان نیستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است