همه مدعيان رهبري مردم كشف عورت شده اند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۸/۲/۸ کد خبر: 158391 منبع: پرینت

طبقه حاكم، نخبگان حاكم، دولت حاكم وكلا نظم حاكم، نظم دست ساز واشنگتن است.
كافي است چند روزي كنار دروازه فرماندهي حمايت قاطع و سفارت امريكا بنشيني و ببيني كه چه كساني با چه درجاتي غرض رسم تعظيم و عرض حسن نيت سر بر درگاه مي گذارند.

باور كردني نيست كه در قضيه جرگه، اين نظم ساخت امريكا از درون دچار تنش و اختلاف شده باشد. حكومت دست ساز جان كري به يك طرف ايستاده و نخبگاني كه توسط امريكا آدرس شدند و بر مردم تحميل گرديدند در سوي ديگر ايستاده اند و تحريم كرده اند.

فراواني در اردوي تحريم گران نشان مي دهد كه نظر غالب و سفارتي با آنها است و غني را نه نخبگان وابسته، بلكه به صورت غير مستقيم، سفارت هاي ناتو تحريم كرده است.

سنت سياست در افغانستان همينگونه بوده كه حاكمان در پايان دوران حكومت شان به مردم روي مي آورند، ملي گرا و بيگانه ستيز مي شوند و گذشته خود را ناديده مي گيرند.

حتي در مورد عبدالرحمن و مخصوصا پسرش حبيب الله كه سرسپردگي تمام داشتند و فرمان حكومت از انگليس گرفته بودند نوشته اند: هر زماني كه از لندن يا وايسراي هند ناراحت مي شدند تهديد مي كردند كه طرف دشمنان انگليس را مي گيرند و از كابل براي وزيرستان و قسمت هايي از هند كه مسلمان بودند اعلام جهاد مي كنند.

نزديك ترين موردش همين كرزي است كه هر روز اردوگاه بدل مي كند و اخرين موردش هم ریيس جمهور غني است كه براي آينده قدرتش به مردم چسبيده است.

بدتر اينكه هيچ جايگزين آبرومند و مردم مداري براي اين ساختار وجود ندارد، همه مدعيان رهبري مردم كشف عورت شده اند و محوري براي تمسك نگذاشته اند. مردم از ترس مرگ (افتادن به دست طالبان) خود كشي مي كنند و به دنبال اين حكومت و اين رهبران افتاده اند.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدعیان رهبری
کشف عورت
نظرات بینندگان:

>>>   Motaref
خبر دادند که کودک نوزادی به‌دلیل مسدودبودن جاده‌ها و ممانعت پولیس در نزدیکی دانشگاه کابل، جان داده و چشم از جهان بسته است. تاسف‌بار است. بدمستی‌های غنی احمدزی در آخرین روزهای از عمر حکومت نکت‌بار او به‌جای رسیده است که دو هفته می‌شود شهر کابل را گروگان گرفته و به‌خاطر یک همایش انتخاباتی، یک هفته تمام مکاتب، دانشگاه‌ها و تمامی نهادها دولتی و غیردولتی را تعطیل کرده است. غنی پیام جز مرگ برای مردم ندارد. غنی نام دیگر مرگ است.

>>>   جهان قبلن ميان روسها و انگليسها تقسيم شده بود.و امان الله در شكل گرفتن كشور برابر مُلي هم رول نداشت.
Dit verbergen of rapporteren


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است