هفتم ثور سرآغاز جنگ و غارت بود!
از آن زمان ببعد دیگر افغانستان روی آرامش و خوشی را بخود ندید و به منطقه ای برای آزمایش سلاح های قدرت های بیرونی تبدیل شد و مکانی برای تامین بودجه و مواد اولیه زرادخانه ها و کارخانه های کشورهای استعماری گردید 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۸/۲/۷ کد خبر: 158383 منبع: پرینت

هفتم ثور مصادف است با چهل و یکمین سال کودتای حزب دموکراتیک خلق به سرنگونی دولت جمهوری سردار محمد داوود نخستین رییس جمهوری افغانستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در این روز اعضای حزب دموکراتیک خلق با یورش به کاخ ریاست جمهوری، نبردی ده ساعته دولت محمد داوود و دولت حاکم را سرنگون کردند و حزب دموکراتیک خلق به رهبری نور محمد تره کی را بر کرسی ریاست کشور نشاندند و فصل جدیدی در تاریخ افغانستان رقم خورد. سردار محمد داوود با شانزده عضو خانواده اش به شمول کودکی دو ساله در ارگ ریاست جمهوری تیر باران شد.
پس از سی و یک سال بقایای محمد داوود و خانواده اش در پل گون پل چرخی پیدا شدند و در مراسمی با حضور مقامات و مردم دفن گردیدند.

می شود افغانستان را سرزمین کودتاها و توطیه های سیاسی نامید. داستان جابجایی قدرت در این کشور همیشه خونین و غم انگیز بوده است. سردار محمد داوود که وابسته به حزب کمونیست بود با همکاری شماری از سرداران بر ضد سلطنت مشروطه پسر کاکایش محمد ظاهر شاه کودتا کرد اما پنج سال بعد خودش قربانی کودتای دوستان سابق اش شد.

در پی درگیری روابط دوستانه داوود خان با اتحاد جماهیر شوروی و تیرگی روابط او با حزب دموکراتیک خلق افغانستان کشور را به سوی کودتای نظامی دیگری برد. بعد از مرگ میر احمد خیبر نمایش قدرت از طرف حزب دموکراتیک خلق افغانستان داوود را واداشت تا سران این حزب را به زندان بیاندازد اما آن هایی که بیرون از حزب مانده بودند برنامه کودتا را اجرا کردند.

حکومت جدید به زودی از سوی اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخته شد و مورد حمایت قرار گرفت.

شعار معروف کودتاچیان 7 ثور خانه، نان و لباس بود اما گورهای دسته جمعی روایت دیگری از این کودتا دارد. بر مبنای این گورهای دسته جمعی و حافظه افغانستانی ها مرگ بجای نان و خون و کفن لباس و گور بجای خانه سوغات کودتا چی ها و دوستان روسی شان به مردم افغانستان بود.

کودتای 7 ثور پیامدهای دردناکی برای مردم افغانستان داشت. این پیامدها شامل کشته شدن 1.5 میلیون شهروند افغانستان و مهاجرت 5 میلیون تن به خارج از کشور و معلولیت صدها هزار تن از هموطنانمان و یتیم و بیوه شدن هزاران تن و نابودی زیر ساخت های افغانستان بود.

سرانجام با جهاد و مقاومت مردم افغانستان بعد از چهارده سال مبارزه مسلحانه بر ضد نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به حکومت کابل ریاست جمهوری داکتر نجیب الله به سقوط مواجه کرد و به تاریخ هشت ثور 1371 به رهبری حضرت صبغت الله مجددی حکومت اسلامی روی کار آمد.

از آن زمان ببعد دیگر افغانستان روی آرامش و خوشی را بخود ندید و به منطقه ای برای آزمایش سلاح های قدرت های بیرونی تبدیل شد و مکانی برای تامین بودجه و مواد اولیه زرادخانه ها و کارخانه های کشورهای استعماری گردید.

کد(28)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفت ثور
کودتا
نظرات بینندگان:

>>>   با هفتم ثور از از اسارت ارتجاع بین المللی رها شدیم. با هشتم ثور دوباره تحت اسارت ارتجاع بین المللی رفتیم.
کابلی

>>>   سردارداودآغاذگرجنگ داخلی است . فضا دموکراتیک اعلان شده بود وقتیکه داود به دموکراسی قلابی خودپای مانده اعضای حزب را به زندان اندازد حیات بقیه نیز به خطر میافتد بغیرازسرنگونی رزیم داود چاره دیگری باقی نمیماند . پس داود خان است که ازراه سرکوبگری دیکتاتوری خودزمینه هرگونه خرابی آینده را موجب میشود . درغیرآن حزب دموکراتیک خلق افغانستان تا انقلاب هم فرصت داشت هم عجله نداشت . مگراعضای حزب درفکررفاهیت مردم خودبود اینکه پولخوران اجیر تاحال هم اسب گادی شدند کلیه مسولیت خرابی وطن بدوش پولخوران اجیراست نه اعضای حزب .عملا مشاهده میکنیم که ریش ملایی را هم قربان دالر کرده باانگلیس پیک جنگید کجایش مسلمان شد حالاهم درفکرخریداروطن است . یکصد سالدیگرهم وطن را به عقب زدند تا حکومت مستقل تشکیل شود . مرگ به وطنفروشان ! کمونیست

>>>   هفت ثور توسط افرادی که هیچ نوعه تجربه سیاسی نداشتند برپا شد پالیسی کشتار دسته جمعی یکی از بترین اهداف این حزب بوده که سبب خشم ملت در مقابل دولت وقت گردیده است ایشان می خواستند بدون نردبان به منزل بالا بروند (کاری را می خواستند که هنوز فرهنگ ان پیاده نشده بود )

>>>   نویسنده متن که به کد(28) خود را معرفی کرده ای!!!
حزب دموکراتیک خلق افغانستان برنامه عالی و انسانی را درقبال خود داشت که اگر دست امپریالیزم جهانخوار امریکا و نوکران جیره خوار آن عملاً بازی نمیکرد، مردم افغانستان و کشور عزیز مان حتماً پله های ترقی و تعالی را در ردیف سائر کشور مترقی جهان بزودی ها میپیمود. این امپریالیزم خونخوار امریکا بود که بخاطر دستیابی به معادن و مخازن افغانستان از سالهای سال قبل مداخلات بیشرمانه اش را آغاز کرده بود و همین رهبران خائین احزاب به اصطلاح اسلامی را در پاکستان و ایران بنام احزاب متحد هفتگانه و هشتگانه تقسیم کرده و هریکی را با سرازیر نموده کمک های مسلحانه و دالر برضد حکومت نو پای افغانستان که تازه راه ترقی و تعالی را بخاطر سعادت وخوشبختی افغانستان و مردم غریب و بیدفاع آن به پیش گرفته بود ، آماده نبرد ساخته و تا بالاخره منجر به سقوط حکومت داکتر صاحب نجیب الله گردیدند و صفحه جدیدی از خرابی و بربادی وطن و مردم ما با تحول 8 ثور در افغانستان شروع شده و هزاران هزار از هموطنان ما کشته ، معلول و مهاجر شدند و امروز همه ما و شما شاهد آن هستیم که امریکا و متحدانش چه ظلم و فجایع را بر سر مردم افغانستان وارد ننموده که هرگز شوروی به همچو اعمال دست نیازیده بودند. همچنان همین رهبران مجاهدین که خود را حامی اسلام در کشور میدانستند چطور غرق در زر اندوزی و فساد هستند و هریکی شان با اخذ چوکی های به اصطلاح پر درامد و اوج فساد اداری چه فجایع را برحق ملت و مهین ما روا میدارند و این امریکائی ها و متحدانشان چطور از منابع سرشار این میهن که تاکنون دست نخورده باقیمانده است ، استفاده غیر قانونی نموده جفای را برحق مردم و میهن ما انجام میدهند.
پس تو ای نویسندۀ متن !!! خود قضاوت کن که عامل بدبختی و خرابی این میهن کیست ؟ امریکای جهانخوار و متحدانش و یا حزب دموکراتیک افغانستان و اعضای وطن دوست و خدمتگار مردم افغانستان ؟
ث.م.ن .

>>>   هفتم وهشتم ثور هر دو روز در تاریخ گشور روز سیاه ثبت گردیده ولی سیاه تا سیاه فرق داردسیاه روشنتر هفتم ثور بوده زیرا افراد این روز چور چپاول وغارت ملی را انجام نداده از نگاهی پاکی وجدان و ضمیر به جیب خود نبوده واقعآ وطن پرست بودند اعضای آن صاحب یک نمره زمین هم در گشور وجود ندارد که به خیانت متهم شده باشد واقعآ در فکر ملت و گشور بوده انیکه اشتباه کرد موصوع جداگانه است واما روز هشتم ثور روز بدنامی اسلام در جهان روز چور وچپاول روز غارت بیت المال روز قتل وقتال مردم بی کناه روز بی ناموسی روز جنگ قدرت روز فروش گشور بنرخ گبار برای چهل گشور وبلاخره روز فناونابودی هست بود گشور توسط جاهلان نا اهل وبی فرهنگ گشور ثبت شده که تکرار حوادث ووقایع آن بشریت به حیرت خواهد افتاد .
قلندر شاه

>>>   اگر داود کودتا نمیکرد کودتا کردن مود نمیشد.
غنی چون مجاهدین را از دست داده در پی مرده های گور کمر بسته.

>>>   بزرگترین گناهی که ح.د. خ.ا مرتکب شد این بود که یک تعداد اشرار را مثل ....خود از محبس رها کردندو عده مثل راکتیار از نزد شان فرار کرد اگر غم همه را به درستی می خوردند ما امروز همه خوشبخت میبودیم.

>>>   روز های ۲۶ سرطان ۱۳۵۶ ، ۷ ثور ۱۳۵۷ ، ۸ ثور ۱۳۵۷ هجری شمسی
شروع بد بختی ملت افغانستان است که یک از دیگری زاییده شد . تا امروز
بیش از ده ملیون نفر شهید ، معیوب و معلول ، مفقود و گدای کشور های
خارجی شده ایم و هنوز هم این مصیبت دوام دارد .
گناه اول به پای کسی ختم میشود که کودتا را شروع کرد و او داوود بود
که به همکاری مستقیم شوروی ( در نظر مخفی ) انجام داد و بعد هم خود را
و فامیل خود را به خاطر اینکه به دست دشمن نیفتد از بین برد .عاملین این
فجایع هیچکدام قابل عفو نیست .
حاجی عبدالله سلیمان

>>>   کودتای هفتم ثور ۱۳۵۷ برخواسته از کودتای بیست وششم سرطان ۱۳۵۲
شمسی است داوود با اعلان جمهوری قلابی وتکیه به بلشویک شوروی
موجب بربادی شد . من مرد پیرم و شاهد بسا صحنه ها .
حاجی محمد خلیل کابل

>>>   بیایید تابع حق و وجدان باشیم نه تحت تاثیر محافل تجلیل سیاسی .
روز ۲۶ سرطان ۱۳۵۲ - ۷ ثور ۱۳۵۷ روز های کودتا و ۸ ثور ۱۳۵۷
روز به قدرت رسیدن مجاهدین و کوتاهی مجاهدین در حکومت داری ایام
بدبختی مردم افغانستان است که در راس ایجاد این بدبختی کودتای
داوود قرار دارد . ملت موجود عقل و خرد دارند خوب را از بد فرق میتوانند.
م. ش. زمین بوس کابل

>>>   در این روز از زیر چکک در زیر باران نشستن است

>>>   تمام دوستان عا لیقدر که برضد ح دخ ا چیزی می نویسنداز نظر املا پروبلم دارند. نکند خدای نا خواسته بیسوادان باشند.

>>>   پیش از کودتای ثور ارتجاع برضد داود خان درپشاور تحت قومانده بوتو لانه کرده بودند ،حتی اگر کدتای ثور ننی بود بازهم آن شغال ها جنگ چریکی را ادامه میدادند

>>>   کسانیکه روسهارا اشغالگر می گفتند خود شان هر ماه وسال به زیارت وجلب کمک روسها رفتند ومیروند

>>>   داوود خان با همه ضعف ها و دیوانه مزاجی که داشت، ادم وطن دوست بود. وی خواهان ترقی کشور بود. پروژ های افتصادی که در زمان وی به بهره برداری سپرده شد و یا کار ساختمان آن شروع شد و یا هم مورد ارزیابی قرار گرفت تا امروز به حال خود باقی است.
برعلاوه داوود خان اولین شهید جنبش مقاومت ضد بیگانه بود.
شعیب

>>>   لاف وپتاف نور را بخوانید تا شاخ بکشید:
نوشته از جناب مامون :
گزارش واصله مشعر است که حامد کرزی از طریق احمد «مشاهد» به استاد عطا محمد نور پیام داده بود که هرگاه ایشان در انتخابات پیش رو، با تیم انتخاباتی وی همدست شود، نه تنها معاونت اول بلکه صفحات شمال را در تحت فرمان وی خواهد داد.

عطا محمد نور درپاسخ به احمد مشاهد می گوید: هرگاه خود شما به عنوان دوست وهمسنگر من، نامزد ریاست جمهوری شوید، حمایت همه جانبه ما را با خود خواهید داشت؛ اما در مورد کرزی صاحب، من طرح بهتری دارم!
عطا نور می گوید که هرگاه كرزي از نامزد جمعيت اسلامي حمايت كند، او را رئيس اجرائيه مي سازيم، پنجاه فيصد واقعي دم و دستگاه حكومت را به او مي دهيم. وی گفته است که معاونت اول تیم جمیعت، استاد حاجی محمد محقق و معاون دوم باتور دوستم خواهد بود
ر

>>>   هر انسانی شاید بعد از پنجاه سالگی به این فکر بیافتد که چرا این را کردم و چرا این را نکردم.من از انچه نکردم وهمیشه رنج میبرم اینست که چرا در صف ح دخ ا بر ضد خرافات و خرافاتی ها نرزمیدم. اگر کشته هم میشدم ارزشش را داشت.

>>>   روز هشتم ثور ۱۳۵۶ روز افتخار و مباهات است و درخشندگی خاص دارد
که ارزش آن به پول و مادیات براورد شده نمیتواند جز به معنویت و کود معلی و
بلند تاریخ . کمونیزم نه تنها در افغانستان به گورستان تاریخ سپرده شد بلکه
دنیا از شر آن نجات یافت ......
کمک های قطب مخالف کمونیزم هم قابل پاس و قبول احسان است ...
اما با دریغ و درد وافر که بی تجربگی سران مجاهدین در بافت های سیاسی
ثمرات جهاد را به خاک نشاند و نتوانستند در روابط بین المل و بعدآ در حکومت
داری لیاقت نشان دهند و تابع یک رشته احساسات دینی شدند و واقعیت های
جهانی را در مد نظر قرار ندادند و مغرور فتح شدند و بی توجه به آنجه رهبرد
موفقیت در عرصه ء جهانی بود، که در خلای آن جنگ های داخلی در گرفت .
و سبب ضیاع و فرار سرمایه های ملی و بشری شد . گروه خراب کار و
متحجر و عقب مانده بر شانه برازنده کشور تحمیل و حاکم گردید و اوضاع
شکل منفی گرفت که تا امروز میسوزیم .
م . ش . ف کابل

>>>   انقلاب هفت ثور یک تحفه خداوندی به مردم لافغانستان بود حیف که ناشکری کردند واز دست دادند

>>>   كودتاجيان خلق وبرجم اين مزدوران وطن فروش خلق وبرجم رؤسها هزار ها إنسان را به نام امبرياليزم كشتند وزنده به كور كردند وجالب اين است كه حالا أكثريت اينها خود شان به دامان امبرياليزم بناه أورده اند ومردارى هاى امبرياليزم را با قاشق وبينجه نوش جان مى نمايند . اينها منفور ترين أشخاص تاريخ ملت ما اند كه نه وجدان داشتند ، نه غيرت ونه شهامت ونه دين . فقط شراب ، بول وزن براى انها از همه جيز كرده ارزش داشت .

>>>   مى كويند وقتى كه لينن مردار شد وى را كرم زد كرم وكنه هايش به افغانستان هم سرايت نمودند كه بنام خلق وبرجم مسما شدند وكشور مارا تباه نمودند وتا امروز هم موجوديت همين كرم وكنه هاى لينن است كه كشور ما به اين حالت وروز است .

>>>   اشرف غنی از داود پشتیبانی میکند به خاطر چند چیز است: اول- این که داود بنیاد فاشیزم را ساخت .. پشتونستان و پشتون سازی هویت سازی، دوم- به خاطری که داود ضدیت خود را با سرکوب اولین مخالفین ح.د.خ.ا. که بعد ها به مجاهدین مشهور شدند، ثابت ساخت.
بنا از نظر کمونیستان و فاشیستان بسیار مهم است که از داود تجلیل شود. اما هیچ کدام این گروه ها به نفع مردم نبودند و نه استند. مردم در ظرف بیش از چهل سال همه را دیدند و امتحان کردند. اما با تاسف که هنوز هم تاریخ را جعل و از جنایتکاران تجلیل میشود. الهی مردم بی طرف و مستضعف را از شر چنین جاهلان متعصب در پناه خود نگهدار!
کریمی از خیرخانه کابل

>>>   مرحوم ظاهر شاه میدانست که داوود خان با روس ها تنیده است .
علی اکبر

>>>   پیغمبر خدا گفته هر وقت برای جلوگیری از ضرر و زیان.اقدام کنید به نفعی ملت و مملکت آنجا است.ای اگر بخواهیم که به گذشته توجه کنیم.ادامه زندگی ما و نسل آینده ما به باد می رود.تنها راهی حل و رسیدن به آرامش وصلح وپیشرفت .وحدت و همبستگی مردم خداجو افغانستان است .هیچ کس دلش به ما نمی سوزد .ما مردم افغانستان خود ما باید همدیگر را به آغوش بگیریم کینه و کدرت ها را کنار بگذاریم دراینصورت میتوانیم کشور و مردم را از این باتلاقی که خارجی ها برای ما بوجود آورده رهایی پیدا کنیم
( مهاجر

>>>   داوود خان مشاق پادشاهی بود ولی خام فکر کرده بود که میتواند شوروی
( آن مار خوش خط و خال را بازی میدهد ) جمهوری اعلان کرده ای او از
پاد شاهی مطلقه بد تر بود. چه جمهوری که خود کوزه و خود کوزه گر
خود رند سبوکش . بشکست و روان شد اما ده ما ویران شد.
حفیظ الله بدخشان

>>>   اگر ما مردم افغانستان این مشکلات که دامنگیر ما شده .به گردن همدیگر بی اندازیم خودرا بیگناه دیگران را فاسد و گناه کار بدانیم.باید100 سال دیگر هم درهمین حال و روز باقی می مانیم. میگویند ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است.اگر ما مردم اتفاق همدلی.برادری خود را مستحکم کنیم همه چیز خود به خود حل می شود.

>>>   بد بختی افغانستان با کودتای ۲۶ سرطان ۱۳۵۲ داوود خان دیوانه کلید خورد.
محمد ایوب میوندی

>>>   خودکامگی و غرور سردار ولی دیوانگی های داود و تعصب قومی سردار نعیم اساس بدبختی های چهل ساله افغانستان است.

>>>   حکومت کمونیستی تره کی مشکلاتی زیادی را به بار آورد ولی تنها امتیازی که داشت نفی قوم گرایی و نژاد پرستی بود. یادم هست که در تقسیم اراضی هرچند بر خلاف عرف و قانون بودمعیار آن فقط بی زمینی بود حالا از هرقوم و نژادی که بود برای دولت فرق نمی کرد. در دایچوپان من از نزدیک شاهد بودم که زمین های پشتونها را به مردم هزاره که در این منطقه دهقان و بی زمین بودند تقسیم کرده بود. پشتونها و اربابان بسیار ناراحت و عصبانی بودند و تبلیغ می کردند که گرفتن این زمینها غصبی و خلاف شرع است. یکی از متعلمن مکتب به اسم عیسی محمد که خلقی و پشتون بود در میتینگی که به این مناسبت برپا کرده بودند در سخنرانی اش به صراحت گفت که اگر این سخن شما درست است که گرفتن این زمینها غیر شرعی و غصب است پس باید همه پشتونها از ولسوالی دایچوپان کوچ کنند و بروند به پاکستان برای اینکه این زمینها از هزاره ها بوده و توسط پشتونها غصب شده است. این متعلم مکتب بعدها در آشوبهای به نام جهاد کشته شد.

>>>   امی افت سور درهفغانستان خیلی روزی بدی بود زنده باد مجاهدین سربکف !

>>>   خداوندروح ظاهرشاهرا شاد داشته باشد که درطول تاریخ همیشه گشور مادر گیر جنگهای داخلی وخارجی بوده ودوره ظاهرشاه اندکی آرامش وامنیت حکمفرما بوده سروجان وناموس مردم در حفظ وامان بود ونظر به تکنالوژی آن زمان پیشرفت خوبی داشتیم اما با ک.دتای سیاه داود همه چیز برهم خورد مسله پشتونستان وغیره را دامن زد واختلافات را در کشور بمیان آوردوفارغین لیسه ها را در وظیفه استخدام نمیکرد تا پوهنتون بخوانند بدون درک از وظعیت گشور مانند حکومت فعلی که معیار تحصیلات است باید حداقل لسانس باشد درصورتیکه فارغ 12 در آن وقت سویه شان بالاتراز لسانس امروزی بود وبه یاددارم که مرحوم پاهرشاه در سالگرد استخوانهای سردارداود گفت که داود خان را خدا بیامرزد اما من او را نمیبخشم چرا که نظام دولت را برهم زد وهمه را ویران کرد
احمدازکابل

>>>   شورش وقيام مردم از خاطر يك مقدار كشتار هاي ناحق خلقي ها وپرچمي بود كه مردم بيكناه را خيلي نا مردانه فقط وفقط به جرم مسلمان بودن شهيد كردن مردم كه حتي روزانه مزدوري ميكردن شبانه ميبردند وشهيد ميكردن ... ولي أصل موضع چيزي ديگر بود چرا خودتان را ومردم مسلمان افغانستان را گلميزنيد وهميشه فريب ميدهيد و دورغ ميگويد اين موضع كه عرض ميكنم خود خلقي وپرچمي خوب ميدانند كه أصل هدف مقصد ايديوژي شان چي بوده وچي مي خواستن در يك كلام كمونيستي مكتب كمونيست ايديولوژي شان چيست هدف شان چي بود ضد دين مقدس اسلام مردم افغانستان در بي ديني خيلي حساس هستند اين فراموش كرده بودن حتي اربابان شان كه افغانستان گورستان مكتب كمونيست هاست حالا هر چي اينكه مجاهدين بنام جهاد وينام دين اسلام چي كردن شما كمونيستهاي جنايت كار فكر كنيد مثل شما يك تعداد مزدور خائن وغيره هم بودن ولي در أصل مجاهدت شهدا پاك ومقصد بود كه چهره اصلي شما مزدوران كمونيست را به معرفي رسواي تان كرد وسر نگون كرد از خون پاك شهيدان مكتب كمونيستي از دنيا وجهان نيست ونا بود شدن وحالا يك تعداد از نسل همان مرتد ها باقي مانده سگ واري غف غف ميزنند
والسلام علي از كابل

>>>   اگر 7 ثور بوقوع نمی پیوست هشتم ثور نبود .عده 26 سرطان را سرآغاز جنگ هامیدانند درحالیکه اگر کودتای 7 ثور نمی شد.رژیم داود خان تمام شورش هارا مهار کرده بود افغانستان از26 سرطان الی 7 ثور شاهد پیشرفت های در تمام عرصه هابود اگر 7 ثور نمی شد امروز ما شاهد پیشرفت های زیادی می شدیم. و ازتمام همسایه ها پیشرفت داشتیم.

>>>   ظاهرشاه یک تنبل بی پرواه به ملت و یک عیاش بیخبر از درد ملت بیش نبود۰
این محمدزائی های حرامزاده در پنچاه سال حکومت راحت و بی جنجال شان بر مردم حتی نتوانستند یک سیستم کانالیزاسیون برای پایتخت سلطنت خود بسازند. همه و همه مصروف عیاشی، خوشگذرانی، و سهو استفاده از منابع کشور برای راحت خودشان بودند.

>>>   شما اشتباه میکنید.
هفتم ثور آغاز بدبختی مردم این سرزمین نبود،بلکه آغاز بدبختی مردم این سرزمین در دوران آریانا کبیر،لشکر کشی هخامنشی ها به مردم این سرزمین بود.
بعد از آن که هخامنشی ها در مقابل یونانی ها شکست خوردند،الکساندر مکدونیا و یا به گفته شما سکندر مقدونی به این سرزمین حمله کرد و همینطور که به تاریخ نگاه کرده برویم،حمله هامون های سفید و موریاهای هندی و ساسانیان و عرب ها و چنگیز خان و انگلیس ها و روس ها و طالبان پاکستانی و در نهایت امریکایی ها.
بنأ در تاریخ حملات به این سرزمین،حمله روس ها فقط در یک مقطع زمانی معین بوده است و پیش از آن نیز حملات به این سرزمین وجود داشته است و بعد از آن نیز وجود داشته است.
این که شما گواه تنها این جنگ ها بوده اید،دلیل شده نمیتواند که شما آغاز جنگ ها و بدبختی های مرده افغانستان را از همین تاریخ آغاز کتید.

>>>   مهم اينست كه ملت در كدامش سير بود غارت ورشوت تفرقه ميان افغاها وغيره جنايات دركدامش اغاز شد 7ثور يا در8ثور

>>>   تفکرات بدوی و انکشاف نیافته نویسنده ونظر دهنده ها نشان می دهد که ما هیچ درسی از تاریخ نیاموخته ایم.

>>>   هفته ثور به قول آقای انورالحق اخدی، هژمونی تسلط دوصد و پنجاه ساله ی پشتون ها را سرنگون ساخت.
بلی هموطن، صفحه نوینی برای سعادت و خوشبختی و کامگاری مردم گشوده شد.
اما انگلیس که دین اسلام را تا هنوز در دست دارد، با این سلاح خطرناک تاکنونی بازیگر موفق میدان است. از برکت دین اسلام امروز هم در کشور ما مسلط شده است. این طالب، داعش و ده های دیگر پروژه ی کیست؟
گلا جان از لغمان شریف

>>>   دور طلایی برای مردم افغانستان بود - ولی تنبلی که کردند - اخوان الشیاطین رامکمل نیست ونابود نتوانستند ، فقط خیانت در همین مورد صورت ګرفت ، اګر تمام اخوان الشیاطین ازبین میرفت امروز به پدیده های مفلوک چون طالب ومجاهلین مواجه نم بودیم

>>>   درست است که هفت ثور روز جرقه آتش زدن افغانستان است اما هشت ثور این جرقه را به شعله هایی تبدیل کرد که بعد از چهل سال هم کسی قادر به خاموش کردن آن نیست.

>>>   سیـــــــــــاه ترین روزدرتاریخ افغانستان هشت ثوراست ،
هفت ثور میگفت:
اصلاحات ارضی محو بیسوادی ، پیشرفت ، ترقی ، منع دختر فروشی ، رفع گروی ،
هشت ثورمیگوید :
غنیمت ،غارت ،چور، چپگاول ،غصب ،

>>>   از شعارهای آنزمان :
زنده باد نابغه شرق رفیق نورمحمد ترکی، زنده باد قوماندان انقلاب شکوهمند ثور رفیق حفیظ الله امین ، مـرگ برامپریالزم در راس امپریالزم جهانخوار امریکال ، نابود باد ارتجاع منطقه ،...

>>>   از این دولت هایکه در این اوخر امده 7 ثور بهتر بود همه یکسا ن زندگی می رکیکردند برای غریب بهترین گذینه بود نه حالا که تمام روز بلند کنزله ها از پو ل حرام سا خته می شود و غریب غریب تر و سرمایه دار سرمایه دار تر شده می رود این دولت امپریالزم جها نخور امریکا

>>>   یاد7ثورگرامی به امید آزادی واستقلال برای افغانستان

>>>   هفت ثور از طرف يك گروه بي علم بي عقل و اكثراً .... به كمك و امر شوروي سرخ حكومت وقت داود خان را با زور توپ و تانك و بمبارد هوائي و قتل تمام فاميل داود خان و قتل اكثر نظاميان و مأمورين عاليرتبه و پيرو داود از بين برده و ده ها هزار نظاميان غير خلقي را در شب و روز اول كودتا روانه پوليگونهاي پل چرخي نمودند كه تا حال نه نام و هويت مكمل شان و نه محل دفن شان مشخص شد، تنها استخوان هاي داود خان و فاميلش را دريافتند و دوباره در دارالامان دفن شدند. بيشتر از پنج مليون افغان مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شدند و تا ابد بد بختي هاي معنوي و مادي را خواهند كشيد، عده كثير از استادان پوهنتون ها ، مكاتب و مدارس ، محصلين پوهنتون ها ، علماي بيگناه ، كسبه كاران، حتي شاگرد صنف هفتم مكتب را هم كشته اند، و اميدوارم كه خداي عادل مانند تره كي و ببرك و نجيب ، تمام خلقي ها و پرچمي ها شرمنده دنيا و آخرت نمايد. خَر هاي ميراث خوار هفت ثور بايد به حق تن دهند كه ظلم حكام شانرا حتي قواي چنگيز هم نكرده ، آفتاب با دو انگشت پت نميشود، اگر هفت ثور نميبود هشت ثور بوجود نمي آمد، و علت سياهي و ناكامي هشت ثور بخشش قاتلين ملت يعني اعضاي پليد خلق و پرچم بود كه عدالت انتقالي از بين رفت و كس مجازات نشده بلكه زمينه فرار و مهاجرت به غرب آرامتر هم براي قاتلين ملت فراهم شد، اي كاش حساب تمام شهدا و مجروحين و نا پديد شده گان دوره سياه هفت ثور تدوين شده و أماكن دفن شان شناسائي ميشد و عاملين قتل شان مجازات ميشدند، و پس از آن ديگر كسي نه از هشت ثور و نه از يازده سبتمبر جرأت همچو جسارت و زور گوئي را ميداشتند.
كاسه ليسان شوروي و پليدان خلق و پرچم كوشش نكنيد بالاي زخم هاي ما متضررين هفت ثور كه سبب آوردن هشت ثور شده ، نمك بريزيد، خداوند شما ها را هم توسط همين مظلومين به اشد مجازات ميرساند.
لعنت و عذاب خداوند بر تمام حكمروايان ظالم و مدد گاران شان باد.

>>>   من شاهد آن روز سیاه هستم
نوکران روس از جمله سلیمان لایق فعلن نوکر امریکا شدند و ملت برباد رفت

>>>   هفت ثور منشعه فرق بين طبقات محروم و اشراف زاده ها بود، نبود عدالت اجتماعي حقوق و چانسهاي نامساوي اقشار ،

>>>   بلی وطن دران شما همه از تاریخ سیاه گذاشته باخبر
هستید هفت ثور وهشت ثور هردو روزکاری ملت را
سیاه کرد تباه کرد ازدوران عبدالرحمن قاتل تا حالا
چه سیاه روزی کشید ظاهر در نام آدم بود یک آدم
بی خیرد وخیره سری بیش نبود
هفت ثور سیاه ترین روز ملت
هشت ثور خونین ترین روزکار ملت
وسلام هم وطن مهاجر

>>>   براستی که هـــشـــــــت ثور سر آغاز جنگ و غارت گری بود

>>>   چرا آمریکا واسرائیل وانگلیس وعربستان وپاکستان وعربها ومرتجعین با7ثورمخالف هستند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است