روسیه خواهان پیگیری جرایم جنگی آمریکا در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۸/۲/۴ کد خبر: 158343 منبع: پرینت

فدراسیون روسیه خواهان از سرگیری پرونده جرایم جنگی امریکا در افغانستان شده است.
به گزارش رسانه ها سفارت روسیه در کابل با نشر خبرنامه ی خواهان از سرگیری پرونده جرایم جنگی امریکا در افغانستان شده است. در این خبرنامه آمده است که هرچند از آغاز کار دیوان بین المللی جرایم زمان زیادی گذشته است اما تا اکنون پرونده جرایم جنگی امریکا به گونه رسمی آغاز نشده است. مقام های روسی اعلام کرده اند که کشورشان به حیث یکی از قدرت های تأثیر گذار جهانی خواهان پیگیری این پرونده گردیده و تأکید دارند که مرتکبان جرایم جنگی در افغانستان باید به کیفر برسند.

این موضوع در حالی مطرح می شود چندی پیش دیوان بین المللی جرایم از به تعلیق در آمدن روند تحقیق جرایم در افغانستان خبر داده و تأکید ورزیده بود که در حال حاضر زمان مناسب برای رسیده گی جرایم جنگی در افغانستان فرا نرسیده است زیرا در حالت کنون اگر بررسی ها انجام شود، افراد که مدعی هستند به عدالت دست نخواهند یافت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
جرایم جنگی آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   انگلیس،روسیه،پاکستان،امریکا،نمیتوانند راجع به جرایم جنگی در افغانستان حرف بزنند.
زیرا هرچهارشان در لشکر کشی به افغانستان(پاکستان توسط طالبان)،مجرم هستند.
باید یک مرجع بیطرف درین مورد قضاوت کند.

>>>   روسیه! طوریکه از نامش پیدا است رویش سیاه است!دو ملیون افغان را کشت اما برایمان هیچ نکرد! روسیه باید تاوان مان را بپردازد بعد باز بجفد!

>>>   مامون
امنیت ملی به سفارت عربستان اطلاعات می فروشد
تمام بسته های اطلاعاتی در مورد تحرکات و شبکه های ایران در افغانستان در اختیار سفارت ریاض قرار داده می شود.

خبرمؤثق دراختیار گزارشنامه افغانستان قرار گرفته است که نشان می دهد ادارۀ امنیت ملی افغانستان به سفارت عربستان درکابل در مورد فعالیت ها و تأسیسات ایران در داخل افغانستان و حواشی مرز ها اطلاعات جمع آوری کرده و آن را در اختیار شعبه جاسوسی سفارت عربستان قرار می دهد.
این نخستین بار است که چنین گزارشی به شعبه خبر گزارشنامه افغانستان واصل شده است.
درخبر آمده است که اجنت خاص سفارت عربستان به نام ابوخالد هر هفته یک بار به ریاست روابط خارجی امنیت ملی مراجعه کرده و بسته های اطلاعاتی در مورد شبکه های ایرانی را به شکل کتبی تحویل می گیرد.
عربستان درازاء این همکاری، به شماری از افراد خاص درامنیت ملی و دولت افغانستان به ویژه برای شخص معصوم استانکزی و گروهی از اعضای ولسی جرگه ماهیانه پول می پردازد. نکته مهمی که درین راپور قید شده، مشعر است که عربستان حدود 20 هزار مدرسه خرد و بزرگ دینی را درسراسر افغانستان تحت پوشش گرفته و پول آن را به دولت افغانستان تادیه می کند. هریک ازین مدرسه ها، حد اوسط ۳۰۰ طلبه زن و مرد را تحت تربیه گرفته اند.
درخبراشاره شده است که مبادله و فروش اطلاعات سری به سفارت عربستان درزمان مأموریت محمد حنیف اتمر در مشاوریت امنیت ملی درارگ تحت نام « تفاهم نامه» شکل رسمی به خود یافته بود.
بسته های اطلاعاتی به طور مشخص در مورد لشکرفاطمیون و خانواده های آن ها به عربستان ارجاع شده است. شمار چشمگیری از فرماندهان پیشین استاد سیاف و حکمتیار درین حلقه تنظیم شده اند و به عربستان کار می کنند.

>>>   روسیه می خو اهد امریکا را به جرم 40 سال جنگ در افغانستان مقصر بسازد
و کشته شدن هزار ها جو ان ما را بپردازد

>>>   اول بايد روسيه جواب جرايم خود را داده و غرامات قتل و جرح و بربادي مليونها افغان را بپردازند ، بعد از آن امريكا و ديگر متجاوزين مجبور ساخته خواهند شد تا راه روسيه را تعقيب نموده و غرامت بپردازند.

>>>   اتحاد شوروی در زمان حضورنظامی اش در افغانستان به اندازه کافی جنایات ضد بشری وجنایات جنگی را مرتکب شده است.که روسته به عنوان میراث دار اتحاد شوروی نیز باید درکنار آمریکا مجازات شود
سروری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است