حمله به یک خانواده مهاجر افغانستانی در شهر یزد ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۸/۲/۳ کد خبر: 158332 منبع: پرینت

دستگیری ضارب متواری پدر شهید مدافع حرم در دستور کار پولیس قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری پولیس ایران، 26 ماه حوت 1397، در یکی از محلات شهر یزد به دلیل اختلافات شخصی و مزاحمت پارک موتر و موتورسیکلت در کوچه، درگیری رخ می دهد.
در این درگیری، ضارب با وارد کردن ضربه ای به سر پدر شهید مدافع حرم، باعث مصدوم شدن وی شده که بلافاصله فرد مصدوم به بیمارستان منتقل می شود.

پولیس پس از اطلاع از این موضوع، به محل اعزام و ضمن شناسایی فرد ضارب، وی را دستگیر می کند، متاسفانه به دلیل عدم آگاهی افسر نگهبان کلانتری و نیز مداخله یکی از پرسنل، متهم آزاد می شود.
فرمانده انتظامی استان یزد پس از اطلاع از این واقعه، ضمن دلجویی از خانواده محترم شهید مدافع حرم؛ دو پرسنل خاطی کلانتری را تا اطلاع ثانوی و روشن شدن پرونده از کار معلق کرد و دستور سریع برای دستگیری متهم صادر می کند.

و اما اصلا ماجرای ضرب و شتم پدر شهید مدافع حرم افغانستانی در یزد، نوشته خبرنگار ایرانی، علی اصغر مرتضایی راد؛

خانواده شهید سادات به تازگی به محله جدیدی نقل مکان کرده بودند.
یکی از همسایگان به خاطر برخی رویکردهای نژادپرستانه ای که بعضا در یزد نسبت به افغانستانی ها وجود دارد به سراغ این خانواده رفته و با برخوردی تحقیرآمیز به پدر شهید می گوید که شما افغانی هستید و محله ما جای افغانی ها نیست، باید محله را ترک کنید.

دفعه بعد همان همسایه باز به درب خانه شهید می رود؛ البته اینبار با پنجه بوکس؛ بعد از یک درگیری لفظی، با پدر شهید گلاویز شده و با پنجه بوکس به سر او میزند و پدر شهید بیهوش میشود؛ با سر و صدای پدر، مادر شهید هم به دم در می آید که او هم مورد ضرب و شتم ضارب قرار می گیرد، سایر اهالی خانه هم که داخل خانه بوده اند از راه می رسند و ضارب سه نفر دیگر از جمله خواهر شهید را هم مورد حمله قرار می دهد.

بعد از این ماجرا ضارب با پررویی تمام از خانواده شهید شکایت میکند که این خانواده هم متعاقبا از او شکایت می کنند. ضارب توسط پولیس دستگیر می شود اما چند ساعت بعد به واسطه دو نفر از اقوامش که در اداره پولیس مسوولیت داشتند از بازداشتگاه آزاد می شود و متواری می گردد.

متاسفانه از این ماجرا ۳۵ روز می گذرد و هنوز فرد ضارب متواری است. شاید بپرسید چرا این ماجرا بعد از این همه وقت در رسانه ها مطرح شده است؛ جدای از بحث نزدیکی اتفاق به ایام تعطیلات عید و عملکرد ضعیف رسانه ها، علت اصلی مطرح نشدن ماجرا باز هم بهانه های امنیتی و تلاش برای حل ماجرا در سکوت رسانه ای عنوان شده است، که البته همین بهانه و سکوت رسانه ها باعث شده علیرغم این که طبق برخی اخبار ضارب هنوز از یزد خارج نشده، پیگیری جدی برای دستگیری او صورت نگیرد.

خوشبختانه دو نفری که به آزادی ضارب کمک کرده اند از خدمت تعلیق شده اند اما این شاید حداقل مجازات در قبال فراری دادن این مجرم باشد.
پدر شهید در بیمارستان شهید رهنمون بستری است و در کما به سر می برد؛ حال او نیز به شدت وخیم است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خانواده افغانستانی
یزد ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ازین نوع برخورد های فاشیستی مقابل افغانهای مهاجر همه روزه در ایران اتفاق می افتد.

>>>   بلی وطن داران ماها ازاین نژاد پرستی در افغانستان
بنام هزاره یا فارسی سوختیم در حد آخر
متسفانه در ایران وطن داران بنام افغانی یا قیافه
نداشتن در حد آخر زجر کشیدند نمیدانیم آخر ما چه
چه میشود اما خدا بزرگ است
مکن با تهی دستان سیتم
که دستی است بلائ دست تو هم

>>>   نگران نباشید بزودی دستگیر میشه دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره هر چند من توی خبرگزاری ها قعلا این خبر رو نخوندم و اولین بار از همینجا خوندم

>>>   امیدوارم این پدر زودتر بهبود پیدا کند و ایکاش این پدر و امثال این پدر جوانانشان را راهی سوریه نمیکردند و اجازه میدادن خود عربها برای سوریه تصمیم بگیرند این پدر شهیدش را میتوانست شهید راه وطنش کند نه شهید نگهداشتن اسد در قدرت .

>>>   یک جرم وقيحانه صورت گرفته و باید عادلانه بررسی شود.

>>>   سال ١٣٨٦يه گروه هشت نفره افغان به خونه هاي مردم در يزد حمله مي كردند و دست و پاي مرد خانه را مي بستند و به زنان تجاوز مي كردند و بهد از دزدي پول و طلا فرار مي كردند بعد از ده ها جنايتي كه انجام دادن بلخره دستگير شدند از اون زنان نسبت به افغان تا كينه ي شديد در دل يزدي ها هست عمل اونها از روي نژاد پرستي نيست از رو ي نفرت هست خيلي فرق ميكنه يزدي ها خيلي آرام و مهربان هستند ولي اون ماجرا باعث شده اونها نخان افغان در شهرشون باشه كه البته بيفايده هم بوده جمعيت زيادي افغان اونجا هستند ....

>>>   نژادپرستی همواره مورد نکوهش قرار داشته است. عمیقا از این اتفاق ناراحت هستیم.پلیس باید فورا فرد ضارب را دستگیر کرده و سیستم قضایی باید وی را محاکمه کرده و به سزای اعمال شنیعش برساند.بی شک عمل زشت ان فرد ضارب بیانگر مهمان نوازی و اخلاق و فرهنگ اصیل ایرانیان نیست.
بعنوان یک ایرانی ازین اتفاق ناراحت هستم.

>>>   اگر خانواده شهید نمیبود بازهم پیگیری میشد؟

>>>   هرچند خبری در رسانه های ایرانی دراین خصوص تاکنون مشاهده نشده است .اما درصورت صحت این خبر باخاطیان باید با شدت برخورد شود.شهید مدافع حرم وشهید جنگ تحمیلی با صدام یزید؛ چه ایرانی باشد وچه افغانستانی وپاکستانی از نظر انقلاب اسلامی هیچ تفاوتی ندارد.
شهدا مایه افتخار انقلاب اسلامی هستند وخانواده شان روی سر ما وچشم ما جای دارند.شهدای مدافع حرم لشکر پیروز فاطمبون افغانستان ارج ومنزلتی عظیم نزد حق تعالی واهل بیت النبوه دارند.امیدوارم پولیس ایران این انسان نادان وبیشعور را هرچه سریعتر دستگیروبه سزای اعمال ننگینش برسانند.
درپایان برای پدر معزز شهید مدافع حرم عترت وعمه سادات ارزوی شفای عاجل دارم.خداوند ما را مورد شفاعت این شهدا قرار دهد.زنده باد رزمندگان
لشکر پیروز فاطمیون افغانستان.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   ایرانی ها در کوچه و بازار به هزاره ها صدا میکند که بربری ....و آنها را اذیت میکند چرا هزاره ها با آنهم غلام ایران هستند و از ایرانیان پیروی میکنند و رهبر هزاره ها محقق میګوید که منافع ایران برایش ار منافع افغانستان کرده برتری دارد.
احمدی

>>>   خداوند ظالمین را به سزای اعمال شان برساند.

>>>   ایرانی ها اشخاص با معرفت ودل رحم مهربان هستن. بلاخره هر کشور آدم های خوب و بد دارد اما مهاجرین افغانی در ایران درصورتیکه مطمئن شود که طرف ایرانی شخص مهربان باشخصیت و صالح میباشد .کارگر افغانستانی هم از دل و جان وفادار و سعی می کند هیچ وقت خطا کاری و خیانت نکند و همیشه صداقت خودش را حفظ کند.و متاسفانه بعض ازاشخاص مشکلات را بوجود میآورند.هر دوطرف را آزرده میکنند
( مهاجر

>>>   ....بر غنی و دار و دسته اش و دور دستا خوانش و همکاران دور نزدیکش که همگی طمع بر مقام و پول دارند

>>>   مردم یزد از افغانستانی ها کینه دارن، واسه خاطر یه قضیه چندسال پیش که رفتن به یه حانواده تجاوز کرده بودن،یزدیها خیلی ناموس پرست هستن قضیه ناموسی بشه تا خونت رو نریزن ول کنت نیستن

>>>   بنده مال اردکان یزد هستم از شنیدن این خبر واقعا ناراحت شدم.این وضعیت انعکاس خبر در شهر یزد و پی گیری هاست:"حالا چند روز است که این خبر به همراه عکس پدر شهید که در بیمارستان شهید رهنمون یزد بستری است، به همراه شماره تماس سردار میررحیمی، فرمانده نیروی انتظامی یزد دست به دست می‌شود؛ پیامی با این مضمون که بیایید همگی با ایشان تماس بگیریم تا تعداد درخواست‌ها زیاد شده و به این موضوع رسیدگی شود.

با همین شماره تماس می‌گیریم. روایت سردار کاملاً متفاوت است؛ او تاکید می‌کند اصلاً بحث ایرانی و افغانستانی و خانواده شهید و… نیست. پدر این خانواده ضایعات فروش بوده و رفت و آمد به خانه‌اش زیاد است. اختلاف اینجا سر جای پارک موتورها بوده است. ضارب برای اعتراض به وضعیت شلوغی کوچه می‌رود که با پسر خانواده درگیر می‌شود. پدر شهید هم برای میانجیگری می‌آید که متأسفانه این اتفاق می‌افتد.

زخمی شدن خانواده شهید هم تنها حرف است و آن طور که دیدم فقط کمی دست مادر او به دیوار کشیده شده است.»
صحبت‌های سردار میررحیمی و اطلاعات پرسنل پزشکی بیمارستان شهید رهنمون از وضعیت پدر شهید را در پادکست رادیومهر بشنوید.

>>>   احمدی
برادر اگر واقعا برخورد ایرانیها با هزاره ها اینطور بود که تو میگویی چند میلیون هزاره در ایران زندگی نمیکردند البته ایرانیها به دلیل مشکلات اقتصادی در کشورشان دیگر نمیخواهند مهاجر خارجی فرقی نمیکند افغانستانی یا پاکستانی به ایران بیایند ای کاش به سوء سابقه افغانهای مقیم یزد و اقدامات شرورانه آنها در همان شهر یزد قبل از واکنش مردم هم توجه میکردی

>>>   امثال این وحشی از ما نیستن، ایرانی نمیدونیم اینارو، امیدوارم هرچه زودتر دستگیر و بشدت مجازات بشه، هرگونه اهانت به برادران افغانستانی و خانواده شهید رو بشدت محکوم میکنیم..

>>>   مردم شهر یزد و همه ایران خواستار دستگیری و مجازات این فرد هستند...

>>>   محترم صاحب احمدی/
من در دانشگاه مشهد طب خوانده ام وشش سال درایران زندگی کردم.انتقادات زیاد به قوانین مهاجرتی ایران دارم واین قوانین را در طراز وشان انقلاب اسلامی ایران نمیدانم که امیدوارم این قوانین تغییر کند.اما در مشهد وچند سالی که بودم مهاجران هموطن زیادی دیدم که اکثرا از قوم شریف هزاره هستند که عده ای سالهاقبل از انقلاب اسلامی به انجا رفته اند وزندگی مناسبی دارند و دراینشش سال ندیدم کسی به هموطنان ما بد بگوید وبی احترامی کند ولی درهمه جای دنیا انسانهای بی شخصیت فاشیست وشوونیست ونشنالیزم افراطی واحمق وجود دارد.شرکت در جنگ سوریه وعراق جوانان عزیز هزاره بخاطر شخص ودنیاپرستی نیست یک جهاد عقیدتی است که انان از عترت رسول خدا پاسداری میکنند انها از ظلمی که داعش وبادارغربی به مردم مظلوم سوریه وعراق کردند به فرمایش پیامبر گرامی اسلام که من اصبح ولم یهتم به امرالمسلمین فلیس بمسلم که هر مسلمانی صبح کند وبه امور برادران مسلمانش اهتمام نورزد مسلمان نیست؛ لبیک گفته اند.بنظر من رزمندگان لشکر پیروز فاطمیون جهادگران جهاد اصغر وجهاد اکبر هستند ودو اجر میبرند .من به اینکه مجاهدین رزمنده لشکر پیروز فاطمیون افغانستانی هستند از غرور برخود میبالم.داعشیان دستگیر شده در مصاحبه هایشان گفته اند اگر درجلوی ما جبهه مقاومی وجود داشت ما میگفتیم اینها یا ایرانی هستند یا افغانستانی.سلام خدا بر دل مادران رزمنده شهید لشکر پیروز فاطمیون.در ضمن من در جایی نخوانده ونشنیدم که جنانب محقق در خصوص ترجیح دادن منافع ایران برمنافع اافغانستان گپی بزند وجایی نوشته کرده باشد اگر داکیومنت )یا سندی دارید بیاورید ونشان بدهید)//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   دوستان عزیز در همه ی جای دنیا نژاد پرست وجود داره اینکه به یه سنگ همه رو بزنی که عقلانیت نیست.
در همین سایت بارها شده که به ایران و ایرانی توهین شده ولی باز هم نظر منتشر شده.
پس همونطور که میبینید در همه جای دنیا نژاد پرست وجئد داره.
در ثانی آخه مایی که همه مون ترک و کرد و لر تاجیک و فارس و هزاره همه جزو یک اقلیم هستیم دیگه نزاد پرستیه چی

>>>   در یزد یک جنایت از یک جوان جاهل سر زده این همه غوغا سلاری نمی خواهداز این نوع مشکلات در جوا مع بشری زیاد واقع می شود خوبی هارا هم در کنار این بکذارید بعد قضاوت کنید در عین اینک باهم وطنم اظهار همدردی دارم وخواهان پیگری جدی از ناحیه نیروی انتظامی یزدرا دار م که جوان خاطی در پنجه قانون قرار بیکرد وبر طبق عمل زشتش محاکمه شود ...
مهاجر

>>>   من به عنوان بک ایرانی به شدت از شنیدن این خبر ناراحت شدم و امیدوارم هر چه سریع تر این فرد نژاد پرست را دستگیر و به سزای اعمالش برسانند

>>>   مااز اقوام پدر شهید هستیم این کار صد درصد نژاد پرستانه است مشکل ضارب جانی فقط افغانی بودن سید بوده نمیدونم چطور با پرویی تمام میگن افغانی وایرانی برادرند خوبی ها رو ببینید وقضاوت کنید؟ ما تا حالا خوبی ندیدیم این روز ها حتی بچه های دانش اموز نمیتونن تو کوچه وخیابون رفت وامد کنن چون افغانی بگیر دستگیرمیکنند ومدارس به بچه ها برگه میده که اردوگاه نبرنشون حتی بچه دبستانی های ما نمیتونن رو زمین خدا راه برن وبازی کنن برادر دلت خوش کدوم خوبیه که میگی قضاوتمون نادرسته


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است