دادگاه صلاحیت تمدید دوره ماموریت حکومت را ندارد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۱    ۱۳۹۸/۲/۱ کد خبر: 158301 منبع: پرینت

دادگاه عالی صلاحیت تمدید دوره ماموریت حکومت را ندارد!
دادگاه عالی یکی از ارکان مستقل تشکیل دهنده دولت است، عرصه کاری دادگاه عالی قضاوت و تفسیر قوانین است.

در ماده یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی کنونی چنین آمده است: هرگاه بیش از یک ثلث اعضای مجلس، محاکمه رییس جمهور یا عضو دادگاه عالی را بر اساس اتهام به جرم ناشی از اجرای وظیفه یا ارتکاب جنایت تقاضا نمایند و مجلس این تقاضا را با اکثریت دو ثلث کل اعضا تصویب کند، متهم از وظیفه عزل و موضوع به محکمه خاص محول میگردد.

در همین قانون اساسی جعل شده نیز هیچ ماده وجود ندارد که دادگاه عالی صلاحیت تمدید حکومت ختم شده را داشته باشد.
بعد از ختم دوره کاری حکومت ادامه کارش غیر مشروع و کودتایی است.

محمد اسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادگاه
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   خود کوزه و خود کو زه گر خود دولت خود را تیعن می کند عجب مردم ساده را پیدا کرده این غنی یهودی

>>>   کسی پرسید خر تخم میدهد یا چوچه مخاطب گفت تخم میدهد
دیگری گفت نی بابا خر چوچه میدهد چهارمی گفت ازین بی غیرت شک
نیست که هم تخم بدهد و هم چوچه پنجمی گفت والله سرگین خر به تخم میماند ...
کلیم الله لوگر

>>>   عمر راوی
پنهان نمی کنم ، به نظر من در شرایط افغانستان ، برای دفاع از خود و براندازی حاکمیت فاشیزم قبیله ، مبارزه مسلحانه بهترین و موثرترین شکل مبارزه است. پارلمانتاریزم ، انجویزم، ریفرمیزم ، مدنی بازی و به ویژه این رسم های مزخرف معامله گری و با دزد دهن جوال گیری ، برای گرفتن قدرت در اوغانستان قطعا موثریت ندارند. دلیل اینکه بر مشی مبارزه مسلحانه تاکید نمی کنم و در باره اش نمی نویسم این است که خودم در درون کشور نیستم و نمی توانم در چنین مبارزه ای شرکت کنم.
در اوغانستان ، قومی که زور ندارد ، پایمال می شود. قانون آن جنگل همین است.

>>>   Raheel
هر مسلکی ناموس خود را دارد. مثلا ناموس معلمی حقیقت گفتن است. ناموس قضاوت تامین عدالت (قانون) است.
کسی که ناموس مسلک خود را نگه نمی دارد و آن را در اختیار و فرمان دیگران قرار می دهد و می گذارد که کسانی برون از مسلک به رضا و نفع خود از آن استفاده کنند- چه کاره است؟

>>>   Motaref
دادگاه عالی:
اشرف‌غنی به‌شکل مادام‌العمر رییس حکومت است.
در اعلامیه آمده است: قانون اساسی، انتخابات و دموکراسی هم قصه مفت است.

>>>   قبل ازین همین حکومت بنام وحدت ملی هم قانونی نبود و فعلا که فیصله دستوری ارگ را دادگاه عالی کرده در اینده هم قانونی نیست خود کوزه گر و کوزه خر هم گل کوزه است فیصله دادگاه یک چیزی بی معنی و بی مفهوم و غیر قانونی پرستیژ و حیثیت دادگاه را نزد مردم پایین اورده شدیدا ضربه زده است .

>>>   مردم حكومت تقلبي را بنابر ميانجيگري كشور هاي تاثير گدار خارجي پذيرفتند ولي حكومت كودتايي را افغانها چه كه هيچ كس قبول نميكند.

>>>   دوره حکومت به پایان رسید دوره پارلمان به پایان رسید نشت صلح قطر لغو شد جرگه مشورتی صلح تحریم شد همه مسایل که سرنوشت مردم به آن گره خورد از هم پاشیده در این صورت آنیده نامعلوم و مبهم گریبان گیر ملت افغانستان .
ع ع از کابل

>>>   خود کوزه وخود کوزه گر وخودهم گل کوزه ما کوچک بودیم در منطق میخواندم دور وتسلسل باطل است ولی حالا هم دور درست است وهم تسلسل چون در عقبش زور قرار دارد ومیگویند اب دم زور سر بالا میرود ریس جمهور قاضی القضات را معرفی وتعیین مینماید وقاضی هم دوره ای کار ریس ارگ را تمدید مینماید این هم شد دموکراسی در اصل همه برنامه وپلانها را بیرونی ها میدهند وبا این اعمال ریشخند ومسخره ملت ما بجایش د موکراسی را مسخره مینمتایند همه میدانند عین وغین بدون اجازه ای خارجی ها یک پیاله چای را نمیتوانند سر بکشند چه رسد به کار های کلان در پشت همه این کارکرد ها دسیسه ای بزرگتر روان است وان همانا سرپوش گذاشتن بالای چپاول ودست برد های شان که از همچو اشخاص معتوه واکسفایر شده وتاریخ تیر شده وبسیار مجبور کار گرفته تا انچه می برند با خاطر ارام وبدون دغدغه صورت بگیرد گویا انها از کشتن انسان وریختن خون ادمی حظ می برند ووقت خودرا خوش میگذرانندنه تنها در افغانستان امروزه در عراق ودریمن ولیبیا والجزایر ومصر وسودان در همه جا خوریزی را خوکرده اند
زیدالله بیگ

>>>   این تفصیر شما از دادگاه عالی به کلی غلط است:
"دادگاه عالی یکی از ارکان مستقل تشکیل دهنده دولت است، عرصه کاری دادگاه عالی قضاوت و تفسیر قوانین است."
در تمام کشور ها با نظام دیموکراسی، دادگاه عالی مستقل و غیر وابسته به حکومت است. دادگاه عالی بالا ترین ارکان قانون است که نه تحت اوامر رئیس دولت قرار دارد و نه تحت اوامر هردو مجلس نمایندگان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است