اوج تعصب و بدبینی اداره اشرف غنی در مقابل هزاره ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۱    ۱۳۹۸/۱/۳۱ کد خبر: 158286 منبع: پرینت

زندانی کردن عبدالرزاق وحیدی به جرم واهی فساد نماد از اوج تعصب و بدبینی اداره اشرف غنی احمدزی در مقابل هزاره ها است!

در حکومت که به سطح ملی و بین‌المللی همه اتفاق نظر دارند که در فساد غرق است و جواب فساد را باید یک هزاره تبار بپردازد واضح می گردد که اصل ماجرا تعصب قومی است.

متاسفانه اداره اشرف غنی احمدزی اکنون در مقابل هزاره ها با عقده برخورد می کنند و صرف از بودن هزاره ها که چرا زنده هستند رنج می برند ورنه هزاره ها را از بدنه قدرت جارو کرده اند و از روی شرم هم که می شد در وجود فاروق وردک، عمر زاخیل وال و اکلیل حکیمی که دزدان درشت در سطح ملی و بین‌المللی هستند با توجه به اینکه عبدالرزاق وحیدی از محکمه براات گرفته بود نباید به زندان می رفت.

از اینکه عبدالرزاق وحیدی به خاطر هزاره بودن زندانی شده است هزاره ها لازم است که برای نجات وحیدی داد خواهی کنند.
در قدم اول سران هزاره که لاف رهبری هزاره ها را می زنند و از آدرس هزاره ها صاحب نام و نان شده اند، آن هشتصد نفری که برای پارلمان خود را کاندیدا کرده بودند و قیل و قال انداخته بودند که هزاره ها را در کره مریخ انتقال می دهند، مدنی نماهای که به دعوت مرتضوی به ارگ رفته در بدل یک شکم پلو برای متعصب ترین انسان کف می زدند و سرود می خواندند.

این همه هزاره که از نام هزاره ها می خواهند معاون چندوم ارگ شوند ، هزاره های که به شوق رفتن به قطر دستار و شال طالبانی به سر کرده اند که از حقوق هزاره ها سخن می گویند و بالاخره دانشگاه ابن سینا که وحیدی در آنجا تدریس می کرد چرا نمی جنبند و از راه های قانونی با ارگ در تماس نمی شوند مگر انتظار دارند که وحیدی به سرنوشت شیرخان فرنود گرفتار شود.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
غنی
تعصب
نظرات بینندگان:

>>>   مثل "پشتون و غیرپشتون" ، "شک به امریکا" ، "تحریک جداگانه اقوام" و "منفی نگری همیشگی به دولت"، "اشرف غنی" هم موضوع تخریب و منفی گویی جاسوسان و نفاق افکنان بیرونی و جاسوسان شان شده. چون اشرف غنی وطندوست است و سیاستهای محکم به مقابل دو همسایه مخرب و فاسدین داخلی دارد و زمینه سرمایه گذاری و نفوذ غربیها و بعضی قدرتهای جهانی را در کشور فرآهم میسازد که خصوصاً دشمن ایدئولوژیک امریکا بسیار اشرف غنی را بد میبیند نه که اشرف غنی مبارزه با فساد ، دفاع و منافع ملی در برابر همسایه ها ، جوان گرایی و تحرکات اقتصادی را به فایده تمام اقوام و خصوصاً فقرای افغانستان انجام میدهد و کمی امید به آینده را احیا میکند.
حسینی بلخابی

>>>   هزاره ها برای دادخواهی وحیدی چه داد خواهی کنند؟
آیا بروند بالای وزارت مخابرات حمله مسلحانه کنند و کارمندان آن را بکشند؟

>>>   من یک هزاره نیستم ولی تاجک و ازبک نیز نیستم یکی از اقلیتهای افغانستان ام.
امر من که یک پشتون بیسواد و نهایت خود خواه است برایم میگوید به من احترام کن من تابعیت بلژیک را دارم، من پول نیز دارم، اگر رازهایم را افشا کردی و برای کسی گفتی که من ناتوان و فاسد هستم از بام تو را به پایین می اندازم،تمام امکانات دولتی و پولهای دولت را بخاطر شهرت و فساد مصرف میکند و امکانات را همه در اختیار خود قرار داده است وووووو در حالیکه من ده مرتبه از وی کرده سوادم بیشتر و نیز دارای انگیزه حفظ عزت و کرامت افغانستان و افغانستانیها ام پس برایم مشوره دهید که در کجا و چگونه مشکلم را بیان کنم تا نتیجه بگیرم.
صلحشور

>>>   اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است و همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و همه ما را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور اوغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحدت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

>>>   حسین علی حسینی! بهانه وحیدی می خواهی چی کنی؟ هیچ از دستت نمی اید!
یزیدالله یزیدی

>>>   یگانه کاردرست بجا اشرف غنی درقبال معامله گران خود فروخته هاوجنایت کاران قرن قابل قدراست این کثیف مردم چه جنایت نبود که این .....ها برعلیه دیگراقوام نکردن خداوند این ریس جمهور را ازسر هزاره کم نکند:
علی اکبر "نایاب"

>>>   کسانی از اشرف غنی صفت کاذبانه میکند که از قوم و قبیل و همفکر فاشستی غنی هستند نه تنها که اشرف غنی عوام فریب قومگرای معتصب قوم است دزدی های کلان را توسط خسربره های لبنانی اش و ریس دفتراش و چند تا معامله گر دیگری انجام داده است در تاریخ کشور زن پادشاه و یا ریس جمهور کشور ما دست به خیانت و دزدی نده بود اولین بار است که رولا غنی متهم به دزدی و اختلاس دوصدو پنجاه ملیون دالر متهم گردیده است انهم از حق زنان کشور که جامعه جهانی به انها کمک کرده است از اشرف غنی این ببر کاغذی شیر غران جور نکنید که همه مردم کشور ما حتی کشور های جهان اصلیت و شخصیت را بخوبی درک کرده اند ضرورت به حامیان همکار و همفکر دزد و خاین ان نیست.

>>>   مردم مومن،صادق وزحمت کش هزاره های مناطق مرکزی افغانستان همیشه ازپروگرام ها وپلان های مترقی،انکشاف همه جانبه و وحدت ملی افغانستان استقبال نموده ومینمایند وبرای تحقق چنین برنامه ها سال های گذشته دوسال داوطلبانه به خدمت مقدس عسکری دردورترین نقاط افغانستان خدمت نموده اند که ملت زجر کشیده افغانستان شاهد چنین ادعا هستند.علاوه برآن این ملت مومن وزحمت کش در تربیه انواع حیوانات ،ترقی ورشد زراعت ،پشمینه بافی وغرس انواع درختان مثمر وغیر مثمر درمناطق مرکزی هزاره جات نقش عمده وآساسی دارند وازین درک سالانه پول زیادی منحیث عواید داخلی به خزانه دولت واریزمیگردند وباعث تقویه بنیاد اقتصادی دولت مرکزی میگردند.خوشبختانه مردم علم پرور وزحمت کش هزاره جات درتحولات سیاسی وسیع البنیادآخر افغانستان که توسط جامعه جهانی، زمینه تعلیم وتربیه وتجارت آماده گردیده اند ذکور واناث برای فراگیری علم وتربیه به مکتب ودانشگاهای دولتی وخصوصی میروند وبرای رشد اقتصادی افغانستان به انواع تجارت داخل وخارج مصروف شده اند.درین اواخر که جلسات و میتینگ ها درداخل وخارج افغانستان ، مردم مومن وصادق هزاره برای خاتمه جنگ چهل ساله واعاده صلح عادلانه داییمی وآشتی ملی قاطعانه پشتیبانی نموده ومینمایند ونمی گزارند که منافقین و ماجراجویان ودشمنان صلح وآشتی ملی به اهداف شوم وخطرناک شان برسند و برای تحقق صلح عادلانه وامنیت سرتاسری درافغانستان به اردوی ملی وپولیس ملی شامل گردیده اندو ازآزادی ودیموکراسی ورشد همه جانبه وطن شان دفاع نموده ومینمایند تا انشالله صلح عادلانه وآشتی ملی وهمزیستی مسالمت آمیز بین تمامی اقوام ساکن درتمامی نقاط افغانستان هرچه زود ترحکمفرما گردد.
ومن الله التوفیق
انجنیرعبدالرشیدناصری از آسترالیا

>>>   جنا ب اشرف غنی احمدزی رییس جمهور ما همیشه دربرابر مردم غیر پشتون برخورد عقده وی میکند وزرای پشتون خیانت کرده اند ولی هیچ گپی نیست.زاخیلوال وزیر مالیه وقت کابل بانک را به بحران برد باید مثل آن دونفر زندانی میشد.فروق وردک مکتب های خیالی تعمیرات خیالی .. اکلیل حکیمی پول برد. صرف وزرای تاکیک وازبیک وهزاره محاکمه میشوند دگیران هیچ. رییس جمهور باید همه مردم را بیک چشم بیبیند.
بااحترام عبید نجرابی.

>>>   '‎دست آوردهای #اشرف غنی در دوره ریاست جمهوری اش
‌گرد آوردنده شبیر کاکر
1_ 542 انتحاری
2_ 180000 نفر کشته در حملات انتحاری
3_ 45000 کشته از نیروهای امنیتی دفاعی کشور
4_ 150 آپارتمان تخریب در کابل
5_ بیش از 1000 طالب رها شده از بند
6_ بیش 60000 زن بیوه
7_ 14 ولایت در محاصره‌ و چنگ طالبان
8_ 100000000 قرضداری از آمریکا
9_ 32 وکیل ترور شده
10_ 243 تظاهرات بزرگ علیه حکومت
11_ ترورِ جنرال رازق‌
12_ داخل نمودن داعش در کشور
13_ پارلمان خانه اوج نفاق و قوم پرستی
14_ ۷۵٪ فیصد مردم کشور زیر فقر
15_ تخریب سرک ها
16_میلیون ها دالر بخشش به لبنان تحت عنوان پروژه
17_قتل 86 تن از نخبگان کشور در میدان
روشنایی(دهمزنگ)
18_ تفرقه‌ انداختن بین القومی
19ــ 90 فیصد چوکی های دولتی در تصاحب قوم و خویش ریس جمهور
و دها موارد دیگر که‌ میتوانید زیر همین‌پست اضافه کنید
نقد برهنه‎'
دست آوردهای #اشرف غنی در دوره ریاست جمهوری اش
‌گرد آوردنده شبیر کاکر
1_ 542 انتحاری
2_ 180000 نفر کشته در حملات انتحاری
3_ 45000 کشته از نیروهای امنیتی دفاعی کشور
4_ 150 آپارتمان تخریب در کابل
5_ بیش از 1000 طالب رها شده از بند
6_ بیش 60000 زن بیوه
7_ 14 ولایت در محاصره‌ و چنگ طالبان
8_ 100000000 قرضداری از آمریکا
9_ 32 وکیل ترور شده
10_ 243 تظاهرات بزرگ علیه حکومت
11_ ترورِ جنرال رازق‌
12_ داخل نمودن داعش در کشور
13_ پارلمان خانه اوج نفاق و قوم پرستی
14_ ۷۵٪ فیصد مردم کشور زیر فقر
15_ تخریب سرک ها
16_میلیون ها دالر بخشش به لبنان تحت عنوان پروژه
17_قتل 86 تن از نخبگان کشور در میدان
روشنایی(دهمزنگ)
18_ تفرقه‌ انداختن بین القومی
19ــ 90 فیصد چوکی های دولتی در تصاحب قوم و خویش ریس جمهور
و دها موارد دیگر که‌ میتوانید زیر همین‌پست اضافه کنید
نقد بره

>>>   عمر راوی
پنهان نمی کنم ، به نظر من در شرایط افغانستان ، برای دفاع از خود و براندازی حاکمیت فاشیزم قبیله ، مبارزه مسلحانه بهترین و موثرترین شکل مبارزه است. پارلمانتاریزم ، انجویزم، ریفرمیزم ، مدنی بازی و به ویژه این رسم های مزخرف معامله گری و با دزد دهن جوال گیری ، برای گرفتن قدرت در اوغانستان قطعا موثریت ندارند. دلیل اینکه بر مشی مبارزه مسلحانه تاکید نمی کنم و در باره اش نمی نویسم این است که خودم در درون کشور نیستم و نمی توانم در چنین مبارزه ای شرکت کنم.
در اوغانستان ، قومی که زور ندارد ، پایمال می شود. قانون آن جنگل همین است.

>>>   بلی وطن داران این قوم از تعصب بخلی از نسل بنی
اسرائل است از آدم کشتن درچاه آنداختن زنده به
گور کردن مکاری از آن نسل که برادرش را در
چاه آنداخت اینها هیچ وقت پشیمان نمیشود نه از ظلم
نه از کشتن نه از چپاوال کری آخ از این قوم بیحیا
وسلام هم وطن مهاجر

>>>   علی اکبر نایاب درست گفته!

>>>   میگویند بعد از مردن سهراب نوشدارو بدرد چه می خورد.تنها شانسی طلایی شما هزاره های .....همان دهه70 بود که تمام قانون را زیری پا گذاشتید. نتوانستید آن اتحاد روز های اولی پیروزی مجاهدین را حفظ کنید.قوم سلطه خیلی باهوشتر ازان بود. که رهبران شما3 طائفه ساده وبيسواد بودند که فریب.گلبيدين وسياف را خوردن در آن زمان سیاف خودش را چسپانده بود.به مسعود.حمله بیرحمانه را بالای منطقه افشار نمود آز آن طرف هم گلوخان سعی تلاش اش را برای کشاندن هزاره ها بطرف خودش نمود.که سرانجام به هیچ جای نرسیدید

>>>   با وجود هزاره بودنم هیچگاه از یک دزد طرفداری و حمایت نمیکنم وحیدی یک دزد بود باید به جزای اعمال خود میرسید که رسید اینکه چرا عمر زاخیلوال فاروق وردک و اکلیل حکیمی به جزای اعمال خود نمیرسد دران کار نداریم ولی دزد دزد است که به هر قوم و سمت مربوط باشد
حسین علی از دشت برچی

>>>   هرکس ، هرقوم ، هرگروه امتحان شانرا به مردم داده مانند آفتاب هویدا است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است