عمران خان: برای برقراری صلح در افغانستان دعا می‌کنم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۸/۱/۳۱ کد خبر: 158274 منبع: پرینت

عمران خان نخست وزیر پاکستان می‌گوید که پس از این به حکومت افغانستان در پیوند به برقراری صلح در این کشور هیچ مشوره نمی‌دهد چرا که حکومت افغانستان مشوره او را مداخله تلقی می‌کند.

به گزارش جمهور به نقل از صدای امریکا؛ عمران خان، در منطقه قبایلی اورکزی پاکستان گفت که او اکنون برای برقراری صلح در افغانستان تنها "دعا" می‌کند.
وی همچنان گفت که با آمدن صلح در افغانستان، فعالیت های تجارتی در پاکستان افزایش خواهد یافت.

اظهارات قبلی عمران خان در مورد روند صلح افغانستان، واکنش تند حکومت افغانستان، سفیر امریکا در کابل و نماینده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان را برانگیخته بود.
عمران خان در ماه مارچ در یک نشست با خبرنگاران در اسلام آباد، حکومت افغانستان را مانع گفتگوهای صلح با طالبان خوانده بود. وی همچنین گفته بود که گفتگوهای صلح زمانی موفق می‌شود که یک "حکومت موقت" در افغانستان ایجاد گردد.

وزارت خارجه افغانستان این گفته‌های عمران خان را "نمونه بارز مداخله آشکار پاکستان در امور افغانستان" خواند و در واکنش به این اظهارات عمران خان، معاون سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد و سفیر افغانستان در اسلام آباد را نیز فراخواند.
نخست وزیر پاکستان به دنبال این واکنش تند حکومت افغانستان گفت که اظهارات او در مورد تشکیل حکومت موقت در افغانستان صرفا یک "مشوره برادرانه" بود و نباید "مداخله" در امور افغانستان تعبیر شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
این هم نتیجه دروغ و فریب
آیت قرآن شریف " مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین " . خداوند مکر و فریب غنی احمدزی را به خودش برگرداند. وقتی میگویم از دروغگو پشتیبانی نکنید ، کار خود را با دروغ پیش نبرید قبول ندارید. این هم نتیجه آن. تا حالا از خود پرسیده اید چرا طالبان با همه مذاکره میکنند اما با حکومت غنی نه؟ چون غنی بابای تان آنها را فریب داده. چون به انها دروغ گفته.
در انتخابات 2014 غنی و طالبان با هم تفاهم کرده بودند به این قرار که این طالب یعنی نظر محمد مطمئن میگوید:
با آن‌که داکتر عبدالله پیروز انتخابات ۲۰۱۴ بود اما تیم آقای غنی برای جلب حمایت بیشتر، با طالبان در سال ۲۰۱۴ پس از مذاکرات روی سه مورد توافق کردند؛ اول اینکه حکومت آینده هیچ‌گونه پیمان امنیتی با ایالات متحده امضا نکند. دوم توافق روی مذاکرات مستقیم با طالبان نه با پاکستان. سوم متوقف ساختن حملات هوایی و آزادی زندانیان طالب، که اشرف‌غنی پس از رفتن به ارگ به هیچ کدام‌اش عمل نکرد.
مطمین در مقابل به تعهد طالبان برای اشرف‌غنی نیز اشاره کرد و گفت که اما طالبان به تعهد شان عمل کردند. که موارد زیر بود:
۱ اجازه دادن به برگزاری انتخابات در ساحات تحت کنترل طالبان
۲ تشویق کردن مردم جهت رای دادن به اشرف غنی
۳ پر کردن صندوق‌های رای و تقلب گسترده به نفع اشرف‌غنی توسط طالبان...

>>>   Zafari
تا ارگ از وجود تروريست ها خالي نشود همين ديگ است و همين آش.

>>>   Nawid Parsa
ایجاد شورای ریاست جمهوری بعد از ختم دوره ریاست غنی به شمول غنی – عبدالله:
قانون اساسی بصورت صریح ختم دوره خدمت رئیس جمهور را اول جوزای سال پنجم میداند. نسبت تقلبات گسترده غنی در انتخابات گذشته و فضای کاملن بی اعتماد سیاسی به غنی باید غرض سوء استفاده از امکانات که خود غنی نیز کاندید میباشد راه حل جستجو شود تا ؛ یک نوع ترتیباتی گرفته شود که تداوم مشروعیت نسبی با موجودیت ع. غ حفظ گردد و هم فضای اعتماد سیاسی بمیان آید. بدین منظور پیشنهاد من ا ین است که به اساس یک توافق سیاسی :
1 – شورای ریاست جمهوری برای ا عمال تمام صلاحیت های مندرجه ماده 64 قانون اساسی برای رئیس جمهور بمیان آید. هر نوع تصمیم و فرمان مشترکن بنام شورای ریاست جمهوری صادر گردد به شمول صلاحیت های مالی و مقرری ها .
2 – شورای ریاست جمهوری متشکل از سه نفر انتخابی از سه قوم هزاره – تاجیک- اوزبیک "به شمول عبدالله -غنی " توسط کاندیدان ریاست جمهوری در حضور نماینده یوناما انتخاب شوند که برای ریاست جمهوری کاندید نباشند.
3 – مقر این شورا ارگ بوده و آقای غنی بیرون از ارگ دفتری داشته باشد .
4 – وظایف تمام مشاورین غنی و عبدالله خاتمه یافته و اداره جدید امور شورای ریاست جمهوری ، پرسونل و سخنگوی مطبوعاتی جدید اخذ موقف نمایند.
5 – شورای ریاست جمهوری مشترکن تا زمان ختم انتخابات ریاست جمهوری و تحلیف رئیس جمهور جدید به وظایف خود ادامه داده و تصامیم خود را بااتفاق آرا بگیرند.

>>>   کشور افغانستان نه تنها فدرالی بلکه تجزیه شود، زیرا اقوام متمدن افغانستان با پشتون ها هیچ گونه اشتراکات که بتواند اینها را با هم یک ملت درست کند ندارند. تاریخ مشترک، زبان مشترک و نژاد مشترک و فرهنگ مشترک ندارند به جز دین اسلام که آن هم در این زمان باعث یکجا شدن مردم افغانستان نمی شود زیرا امروزه بیش از 50 کشور اسلامی است پس چرا همه آنها یک کشور واحد را تشکیل نمی دهند. از طرف دیگر با تجزیه افغانستان به خراسان و پشتونستان امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی به کشور خراسان آمده در مدت کوتاهی جزء کشورهای مطرح جهان خواهد شد. کشور پشتونستان هم در آن زمان به دلیل اینکه اقوام دیگر از آنها جدا شده اند دیگر انتحار را ممنوع کرده به سمت پیشرفت و انکشاف گام بر می دارند.

>>>   خطاب رئیس جمهور ونزویلا به معاون رئیس جمهور امریکا !
مادورو گفت: "اما من یک فرد عادی از میان مردم می‌باشم، فرد کارکن و انسانگرا. هیچگاهی فرمان حمله به جایی را صادر نکرده ام، من این کار را نمی‌کنم، وما این کار را هرگز نخواهیم کرد. تجاوز به کشورها و پایمال کردن حقوق مردمان سایرکشور ها کار امریکا است و نه کار ما ". رئيس جمهور ونزوئلا خطاب به معاون رئیس جمهور امریکا گفت: "ما ملتی نیستیم که مثل شما در سراسر جهان پایگاه‌های نظامی داشته باشیم، شما ۸۰۰ پایگاه نظامی در جهان دارید. اشغال می‌کنید، حمله می‌کنید، در طول ده‌ها سال مردم جهان را بمباردمان می‌کنید و از کودتاها حمایت می‌کنید. من یک فرد عادی استم، انقلابی و سوسیالیست، بولیواری که به ارزش‌ها، و افکار آزادکننده ما سیمون بولیوار پابند می‌باشم".
برگرفته از سخنان مادورو در اسپوتنیک

>>>   مامون
دکتر ضیاء کجا پنهان شده ای؟ وزارت مخابرات در ۲۰۰ متری تو است
نخستین نشانه های سقوط قهری و فضاحت بار حاکمیت ضد ملی غنی شروع شده تا تروریستان مستقیم به ارگ برسند.
اینک یک گروه از تروریست های « سیاسی» به دستور خونتای طالب در دوحه، بعد از سبوتاژ مذاکرات مرموز از سوی حامد کرزی و دکترغنی، به حساس ترین ساختمان دولتی درکابل حمله ور شده اند.

معلوم نیست چه شمار کارکنان زن و مرد وزارت مخابرات در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند.

کجاست آن «قطعات ویژه!!» به سر گروپی دکتر یاسین ضیاء یا ضابطان نوکار در بست جنرال در وزارت داخله که به فرمان دکترغنی به شبرغان دیسانت شده و قوماندان نظام الدین قیصاری را با اهانت و شدت عمل به چرخبال فروبرده و او را در فضا از ریسمان آویخته و به کابل انتقال دادند. به نظر می رسد که نوبت به قلع و قمع مافیای حکومتی نیز رسیدنی است.

ساختمان وهجده طبقه ای وزارت مخابرات مثل برج چهارگوش ترسناک در میانۀ شهر ایستاده و همه جا از آدم و موتر خالی شده است. هیچ مانعی هم نیست. پس کجاست نیروهای کوماندو که با تانک ها و چرخبال ها به منظور دهشت افگنی به شهر مزارشریف دیسانت شده و قوماندانی امنیه را «فتح» کرده بودند؟
سراغ گل نبی احمدزی و داوود تره خیل را بگیرید که تانک را از روی پیکر چند جوان در چهارراهی زنبق عبور دادند... اکنون در کدام موش خان خزیده اند؟
کجاست آن قطعه تروریستی پی پی اس وابسته به ارگ که با محل درگیری کمتر از نیم کیلومتر فاصله دارند. غنی خائن که قوای مسلح را در جهت اهداف ضد ملی خویش به کار می اندازد، مگر نمی تواند همان قطعات را از عقب یا جناح راست یا چپ وزارت مخابرات مثلا به طبقه هشتم یا دهم دیسانت کرده و تروریستان را از دو جهت درهم بفشارند که یا تسلیم شوند و یا کشته شوند.
به دکتر ضیاء احوال دهید که آهن درتاب است. در کجا پنهان شده ای؟

>>>   لعنت الله منافقین !

>>>   دعا هم نكو مداخله هم نكو

>>>   مرا زخیر تو امید نیست شر مرسان
از چهل سال بدینسو نظامی گران پاکستان وکشور های خلیج بدون استثنا بالای اتش جنگ وطن عزیز ما پطرول ریختند وملت وکشور مارا کشتند وبستند وملیونها لیتر خون پاک هم میهنان ما را ریختنددو سه ملیون افغان را از دم تیغ کشیدند ومملکت مارا به ویرانه ای کامل تبدیل کردند اگر انها بهانه می اورند که ما مجبور بودیم از سوی کشور های غربی وانگلیس وامریکا وسایرین بالای مافشار می اوردند تا ما پول وسلاح در اختیار طرف های در گیر قرار داده وجنگ را مشتعل نگاه میداشتیم وچاره ای نداشتیم مجبور بودیم تا زیر فشار اداره کنندگان جهان عمل نمایم ونقشه وبرنامه های داده شده را تطبیق کنیم وپاکستانیها عذر بیاورند که مانه فابریکه داریم ونه صنعت مارونق دارد ونه صاحب معادن زیر زمینی هستیم و... تنها چیزی که در اختیار ما قرار داشت همین خون برادران افغان ما بود که با فروش ان بودیجه ای کشوری ولشکری خودرا به پیش میبردیم از قدیم گفته اند که اب تا گلو بچه زیر پا--خلیج هم بهانه بیاورد که خارجی ها ایران را به جان ما بلا ساخته از ترس وهراس ایرانی ها مجبور گردیدیم تا به قتل وکشتار نه تنها افغانها بلکه منطقه را بصورت کامل به اتش بکشیم در عراق ودر سوریه ولیبیا ویمن ودر مصر والجزایر وسودان خونریزی را ادامه داده وگذشته ازان خودرا در اغوش اسرایل بی اندازیم تا از تخویف وترهیبی که از جانب ایران ماراهراسان کرده بودند پناه ببریم برای یک مسلمان وحتی یک انسان این همه معذرت وبهانه قابل قبول نبوده در دنیا واخرت خواری وذلت وعذاب الهی در انتظارشان خواهد بود
شیخ علی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است