فاشیزم قبیله را باید در جایش نشاند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۸/۱/۲۹ کد خبر: 158249 منبع: پرینت

مقاومت را از هرجای و هر وقت آغاز کنید دیر نیست، تجربه چند سال اخیر نشان داد که معاملات انفرادی برای رسیدن به پست هایی موقتی و فرمانی فرصت هایی زیادی را از مردم ما گرفت، در شرایط حساس کنونی دل بستن به افراد و بخصوص افراد آزمون شده و معامله گر بدون برنامه و دورنما جز کمک به تحقق گام به گام برنامه هایی فاشیزم قبیلوی چیز دیگری در پی ندارد.

منظور دفاع از پست نمایشی که احمدضیا بدون مشوره با مردم به آن تکیه زده بود نیست.
در چنین یک شرایط فردی را نمی شناسم که بتواند رهبری جنبش مقاومت علیه فاشیزم قبیلوی را به تنهایی رهبری کرده بتواند.

به باورمن باید یک گروه از شخصیت های با درونمایه و برنامه ای دورنمایی این مسوولیت خطیر را بدوش بکشند، جوانان و شخصیت هایی شناخته شده ای نترس در یک محور واحد که جبن تاریخی را در درون شان مهار ساخته باشندپیش کسوت این حرکت مقاومت مردمی شوند.
زمان حرف های مفت گذشته باید گام عملی خوب و مثبت و مردانه و مردم پسند برداشت و با جبن وداع کرد.

این مساله را هم خوب میدانیم که فاشیزم به جز زور به چیز دیگر تمکین نخواهد کرد این زور مردم است که مسیر حرکت را تعیین خواهد کرد و در این راستا استفاده از قوت نظامی و تشکیل جبهه ای متحد شامل نیروهای اقوام دیگر حق مشروع کسانی است که جانب مقابل به توطئه می خواهد همه ای این نیروها را از صحنه حذف کند.

راه حل همین است که برای عدالت گستری باید قد راست ایستاد خم خم رفتن درین مبارزه خود کشی و مرگ تدریجی برای یک قوم و فرهنگ و هویت است.
هنوز دیر نشده به همت و نیروی شخصیت ها و جوانان با درد و با درک و متعهد به آرمانهای مردم برای حفظ هویت وفرهنگ از این مرحله وبحران باید عبور کرد.

به فاشیزم قبیله باید فهماند که دیگر کاسه صبر لبریز شده، این ساختار باید تغییر کند و تغییر موازنه در قدرت و اشتراک مساوی همه اقوام در تصمیگیری های کلان ملی باید عملا تحقق یابد، حرفهای بسیاری برای آینده وجود دارد که در مسایل کلان ملی باید تغییر کند.

محمداسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاشیزم قبیله
مقاومت
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نویسنده از کدام "شخصیت" ها شما دارید صحبت میکنید؟ آیا مخاطب تا همان هائی اند که یک تعداد آنها لعاب دهن اتمر را می لیسند و یک تعداد شان از کرزی را"
من که کدام "شخصیت" را نمی بینم که برای مردم کار کند، همه برای مفاد شخصی و برای قدرت تلاش دارند.
اگر هر کدام اینها برای قوم خود کار میکردند، حالا هیچ یکی از اقوام افغانستان نباید تا این اندازه فقیر و بیچاره می بودند.

>>>   گپ از زور نزن ههههه باز فراری خواهی شد بیچاره و دست به دامان بادار که همیشه نقشه تفرقه را برایت داده است همیشه فاشیزم را شما گسترانیده اید تعصب در وجود شما موج میزند حرف تان با عمل تان یکسان نیست اگر از آدرس حزب باشه کدام حزب تان فراگیر است همه اقوام را در خود دارد بخیر از چند جیره خوار اجراه یی شرم است شرم چقدر عوام فریبی همیشه دعوای تان این است که یک قوم در قدرت بوده به اندازه ای که برایتان قدرت داده شده دست به غارت بیت المال زدین زمین های بیت المال، خانه های مردم را همه را چور و غضب کردین مردم به چه چیز شما اعتماد کننده که قدرت را مکمل بشما دهند همه مردم این را درک کردن که حکومت گوریلایی و مافیایی را نمیخواهند با اگر گپ نهایی به زور رسید داگز دامیدان بیان به همایه بادارت به چنگ که معلوم کنیم

>>>   اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است و همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و همه ما را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور اوغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحدت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

>>>   این کشور آریانا است.

>>>   زاغ و بودنه گرفتن؟ در امید سرجای نشاندن پشتون نباش! قصیده عنصری تا حال تاثیر نکرده تا همت ّیدا شود!
سلیم سالم

>>>   جنگ مدرن را آغاز کنید؛ تحصیل علم و تخصص کنید ، تخنیک و ظرفیتهای اساسی کار و جامعه را ارتقا دهید و ... تا اگر مصلحت منطقه و جهان بر ختم جنگ افغانستان باشد، مستفید شوندگان واقعی باشید.
مردم عام از جنگ نفعی نمیبرند بلکه بیرونی ها و جاسوسان شان است که سالها ما را می جنگانند تا صاحب آب ، نیروی کار و بازار مصرفی خود نشویم و منفعت آنها بیشتر باشد.
پشتون بیسواد ، سنتی و عقب افتاده هم دیگر فهمیده که شرایط تغییر کرده و ضمن مطابقت خود، اجتماع را منسجم تر بسازد تا از زیر سلطه نجات یافته و از شرایط پیش آمده حداکثر استفاده صورت گیرد.
لطیف بیژن پور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است