معضله جنگ و صلح در کشور ما داخلی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۵    ۱۳۹۸/۱/۲۸ کد خبر: 158236 منبع: پرینت

طالبان بانشر اعلامیه در مورد کنفرانس قطر ناخواسته افشا نمودند!
در کنفرانس اشتراک کننده ها به دو بخش تقسیم میشوند:
بخش یا گروه موسوم به سیاهی لشکر که در بحث های عمومی شرکت دارندو هیچ تاثیری بر تصمیم گیری ندارند.
بخش یا گروه تصمیم گیرنده که تعداد شان محدود و با صلاحیت تصمیگیری.

حالا این تصمیم گیرنده ها کی ها اند ؟
این گروه را کی ها برگزیده ؟
جایگاه نمایندگان واقعی مخالف طالب و تروریزم در کجا است؟
به نظر من بدون به قناعت رسیدن مخالفین واقعی طالبان امکان دسترسی به توافق صلح وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد به اشتراک کننده ها:
معضله جنگ و صلح در کشور ما تنها داخلی نیست، مشکل ما منطقوی، بینن المللی و بعد داخلی است.
به همین منظور طرح و برنامه یک کشور قدرتمند جهان یعنی امریکا برای بازگشت به صلح و ثبات دایمی درکشور نمی تواند زمینه همکاری کشور های مخالف امریکا را فراهم کند.

بادر نظرداشت موقعیت جیو پولتیک و جیو استراتیژیک و اهداف قدرت های منطقوی و جهانی باید سازمان ملل متحد به حیث یک نهاد با اعتبار بینن المللی مداخله صریح نماید.
جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل فراخوانده شود و چند مساله را باید برای حل قضیه کشور ما مورد بحث قرار دهد و تصمیم اتخاذ نماید
فرستادن نیروهای چند ملیتی تحت نظارت سازمان ملل که در ترکیب آن نیروهایی چینایی و روسیه نیز شامل باشد.

آتش بس دایمی
خلع سلاح گروه های تروریستی طالب
ایجاد حکومت موقت که در راس آن یک شخصیت غیر پشتون قرار داشته باشد.
برگزاری مجلس بزرگان برای تعدیل قانون اساسی.
برگزاری انتخابات
البته همه مسایل تحت نظارت نیروهای مسلح و کارشناسان ملکی با ترکیب متوازن همه کشور های درگیر فرستاده شده توسط سازمان ملل صورت گیرد.
در غیر این صورت ارمغان خلیلزاد، غنی احمدزی و کرزی حکومت طالبانی فاشیستی و آغاز یک جنگ بسیار وحشتناک دیگر قومی و مذهبی خواهد بود.

محمد اسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   دور از اشتراک کننده گان این دعوت .الله همه شانرا توفیق دهد و درک حقیقت که وجدان خویش را معامله نکنند اگر نیرنگ در کار باشد الله حساب گیرنده سخت است. حقوق الله و حقوق العبد اصلا باید خانواده شهدا از تمام ولایات و اقوام نیز دعوت میشد بر آنها همینجا عذر تضروع میشد که اجازه بخشیدن خون های تانرا بدهید تا این فلاکت از سر نسل های بعدی دور شود.
هر کس بنام قوم عدالت نکرد او از امت رسول الله نیست.
واقعا در هر فلم و سریال ممثلین در سه بخش میباشد
۱ بچه فلم
۲ سیاهی لشکر که هر واقعه که رخ میدهد یک تعداد تماشاه میکنند
۳لت خور که مخصوص لت خوردن است
امید وارم همه به نیت خیر دور از بر تری جوی قومی سمتی مذهبی اشتراک کنند .ولی این طرح ۲۵۰ نفری طرح خوبی نبوده زیرا دو برادر به یک مفکوره پیدا نمیشود چی رسد به ۲۵۰ نفر هر نفر اگر ۱۰ دقیقه صحبت کند ۲۵۰۰ دقیقه میشود نتیجه گیری چطور میشود .صلاحیت نتیجه را کی دارد.بهتر است از طریق ویدیو کنفرانس همین کنفرانس دایر گردد و مصارف ان به سیلاب زده ها تقسیم گردد.بدون ازد طالبان هم مشتاق دیدار اینقدر نفر نیست.باحترام نهایت زیاد شاید هم پس که بگردند اکثر شان چیزی بر گفتن هم نداشته باشد .

>>>   اقای سلیم! فرموده های شما زیادتررویا هاست که تحقق ان دشوار است.در وطن شما یک حکومت ابتدانیمبندوبعدتر مکلمل طالبی وپشتونی که حافظ منافع امریکاوپاکستان است حکمفرما میشود.سایر ملیتها خلع سلاح میشوند.درین مورد طالبان٫پاکستان وامریکایها به توافق رسیده اند.مبارک باشد۰
عاقل

>>>   این صلح افغا نستان یک قرن دیگر هم نخو اهد امد

>>>   جنگهای دهه های اخیر و خصوصاً نفاق اندازی های پاکستان ،و خاصتاً ایران، مردم کم سواد و ناامید ما را بحدی متفرق ساخته که دهه هاست که دنباله رو معامله گران سنتی هستند و اندک روشنفکران مان هم از غرب و شرق کمیشن گیرند و بس!
صلح ما بیشتر از آنکه بیرونی باشد یک معضل داخلی است که با اندک درک و انسجام محقق شده میتواند.
موسوی بلخابی

>>>   جنگ مدرن را آغاز کنید؛ تحصیل علم و تخصص کنید ، تخنیک و ظرفیتهای اساسی کار و جامعه را ارتقا دهید و ... تا اگر مصلحت منطقه و جهان بر ختم جنگ افغانستان باشد، مستفید شوندگان واقعی باشید.
مردم عام از جنگ نفعی نمیبرند بلکه بیرونی ها و جاسوسان شان است که سالها ما را می جنگانند تا صاحب آب ، نیروی کار و بازار مصرفی خود نشویم و منفعت آنها بیشتر باشد.
پشتون بیسواد ، سنتی و عقب افتاده هم دیگر فهمیده که شرایط تغییر کرده و ضمن مطابقت خود، اجتماع را منسجم تر بسازد تا از زیر سلطه نجات یافته و از شرایط پیش آمده حداکثر استفاده صورت گیرد.
لطیف بیژن پور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است