کمک های نقدی سالانه آلمان به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۲    ۱۳۹۸/۱/۲۸ کد خبر: 158222 منبع: پرینت

آلمان ۶۶ میلیون دالر به افغانستان کمک می کند.
وزارت مالیه افغانستان اعلام کرد، این مبلغ در عرصه‌های حکومتداری خوب، توسعه پایدار اقتصادی و توسعه شهری و زیربنای شهرداری ها در افغانستان سرمایه گذاری می شود.

در اعلامیه آمده است که در بدل این سرمایه گذاری، حکومت جرمنی از افغانستان انتظار دارد که به تعهدات خود مبنی بر آوردن اصلاحات در زمینه مبارزه با فساد، جلوگیری از خشونت علیه زنان، تساوی جنسیتی و تامین شفافیت در استخراج معادن عمل نماید.

اعلامیه به نقل از هیننگ پلاتی رییس بخش افغانستان و پاکستان در وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان اشاره کرده است که برلین به حمایت‌اش از افغانستان با تمویل بیش از ۴۸۵ میلیون دالر بطور سالانه تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
کمک
نظرات بینندگان:

>>>   ازین کمک ها هیچ فایده ای به مردم غریب افغانستان نمیرسد و نخواهد رسید چون همه از قبل بین دولتداران تقسیم گردیده است .

>>>   شفافیت در استخراج معادن در افغانستان قطعاً وجود ندارد.
خود منسوبین وزارت معدن و دیگر نهاد های دولتی آشکار اقرار میکنند که معادن افغانستان در مناطق نا امن از طرف مخالفین و در ساحات تحت کنترول دولت از طرف زورمندان بطور غیر قانونی استخراج میشوند.
درین زمینه باید ارگان های امنیتی مؤظف گردند که جلو قاچاق معادن گرفته شود و همچنان ادارات استخباراتی افغانستان به ادارات استخباراتی کشور های همسایه،در جهت جلوگیری از قاچاق مواد معدنی افغانستان به خارج از افغانستان همکاری کنند.
هرچند قاچاق مواد مخدره از حدود هفتاد نقطه مرزی افغانستان به خارج افغانستان صورت میگیرد.
اما نظر به کمیت مواد معدنی که مقدار آن زیاد است و توسط وسایط نقلیه و حیوانان باربری انتقال داده میشوند،شاید جلوگیری از قاچاق آنها آسانتر باشد.
علاوه برآن کنترول ساحات استخراج غیر قانونی معادن،با استفاده از درون ها و تجهیزات دیگر استخباراتی آسانتر است.
هرچند دولت افغانستان با وجودی که میتواند از راه هوا و نقشه برداری و تجهیزات تجسسی ،دقیق ارزیابی کند که در کدام مناطق افغانستان کشت کوکنار صورت میگیرد.اما هیچ اقدامی علیه کشت کوکنار صورت نمیگیرد.
تا جایی که من میدانم،به همین ترتیب در مقابل استخراج غیر قانونی معادن و قاچاق آن به خارج کشور نیز هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
دولت آلمان یک مرتبه نتایج مبارزه دولت افغانستان را در عرصه مبارزه علیه زرع و تولید و قاچاق مواد مخدره در افغانستان ارزیابی کند،بعداً مبارزه دولت را در سایر بخش ها بشمول شفافیت در استخراج معادن مورد بررسی قرار دهد و بعداً در زمینه تصویب کمک های مالی به دولت افغانستان تصمیم بگیرد.

>>>   این پو ل ها برای تهیه فلم در امریکا برای دختر اشرف غنی پرداخته می شود

>>>   او بيادر ديگرايشه خو تقسيم نكرديد همين يكي اش را به مردم تقسيم كنيد سر هر نفر سه دالر ميرسد فاميل هاي ده نفره سي دالر مستحق ميشوند يك ماه خرچ نان خشك و تركاري شان ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است