متخصص تقلب، معاون جرگه مشورتی!
حضور فرد باتجربه و کارآموزده ای مانند ضیاءالحق امرخیل در تقلب و جعل، به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور و معاون کمیسیون برگزاری لوی جرگه، در جرگه مشورتی، از حالا نشاندهنده تقلب گسترده در آرا و نظرات شرکت کنندگان در جرگه می باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۸/۱/۲۵ کد خبر: 158196 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)ضیاءالحق امرخیل متولد ننگرهار است و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در این ولایت به پایان رسانده است.
وی از کالج بــرین دیــگری در پاکستان دیپلوم کامپیوتر گرفته و از دانشگاه پاکستانی المرزوق در رشته عربی لیسانس دارد.
امرخیل در استخدام یوناما بود و به عنوان مدیر ارتباطات کوچی ها کار می کرد تا اینکه از جانب یوناما به کمیسیون انتخابات معرفی شد و در ابتدا به عنوان رییس عملیات ساحوی در کمیسیون انتخابات آغاز بکار کرد و سپس در سمت رییس دبیرخانه (دارالانشا) کمیسیون انتخابات تعیین گردید.
وی به کمک چندین کوچی پاکستانی موفق شد تا تقلب را در کمیسیون انتخابات نهادینه کند. از او به عنوان پدر تقلب گوسفندی در افغانستان یاد می شود.

در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، در یک مورد از تقلب ها، امرخیل با ملاتره خیل نماینده کوچی ها در مجلس توافق کرده بود که مقدار زیادی از برگه های سفید رای دهی در اختیار نیروهای تره خیل قرار بگیرد تا به نفع یک نامزد مشخص استفاده شود که در حین انتقال این برگه ها با هوشیاری فرمانده پولیس کابل در آخرین لحظات انتخابات به دست آمد.
جنرال محمد ظاهر فرمانده پولیس همان و قت کابل گفت، امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات را در چند مورد تقلب، با ثبوت گرفتار کردیم، اما او از زور کار گرفته حتی بالای پولیس تیراندازی کرده است.

امرخیل بدون توجه به جایگاه بیطرفانه در کمیسیون انتخابات، گاها وارد امور سیاسی شده و افراد بلند پایه و رهبران دیگر اقوام را مورد حمله قرار داده و به آنها اتهام زده است.
او بارها جنرال دوستم را به نسل کشی متهم کرد و در حقیقت یکی از افراد موثری بود که جلوی عملیات جنرال دوستم علیه طالبان را گرفت.
امرخیل بارها به داکتر عبدالله نیز تاخته است. او چندین بار عبدالله را به جاسوسی متهم کرده و ریاست اجرایی را مانع پیشرفت های حکومت دانسته است و در این اواخر نیز خواستار لغو ریاست اجرایی از بدنه حکومت وحدت ملی شده است.
ضیاءالحق امرخیل بارها رهبران هزاره و حتی کل قوم هزاره را جاسوسان ایران دانسته و بر آنها تاخته است تا سرپوشی بر جاسوسی های خودش برای پاکستان باشد.

اما در این میان هیچکدام از رهبران و سران سیاسی و اجتماعی جرات مقابله مستقیم با ضیاءالحق امرخیل را نداشته و از خود در مقابل این اتهامات عکس العملی نشان ندادند. شاید سکوت رهبران سیاسی و اجتماعی دیگر اقوام در برابر امرخیل، ترس آنها از زلمی خیلیزاد و یا دوستان آمریکایی و پاکستانی او بوده است.
خلیلزاد در جوزای سال 1393 رسما به رییس جمهور افغانستان اخطار داد که کنار گذاشتن امرخیل باعث عصبانیت سفارت آمریکا در کابل می شود و این برای غنی عواقب خوبی در پی ندارد. اما پس از واکنش های مردمی و اجتماعی به تقلب گسترده در کمیسیون انتخابات توسط امرخیل، وی مجبور به استعفا گردید که پس از استعفای وی افرادی جرات حرف زدن پیدا کردند و به موارد تقلب و فساد امرخیل در کمیسیون انتخابات اشاره هایی داشتند.

اسعتفای ضیاالحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات یک روز پس از انتشار نوار صوتی منصوب به وی از سوی تیم داکتر عبدالله صورت گرفت.
مجیب الرحمان رحیمی عضو ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله در برنامه فراخبر طلوع گفت: خوشحالم که یکی از مسوولان کمیسیون که در تقلب و به بن بست کشاندن پروسه ی انتخابات نقش اساسی داشت در پی منتشر شدن اسناد انکارناپذیر دست داشتن وی در تقلب، از صحنه کنار رفت.
به باور وی ادعای مقامات کمیسیون انتخابات و امرخیل در نشست خبری به یک مضحکه شبیه بود. ادعای مقام های کمیسیون در این که امرخیل در تقلب دست نداشت و هم ثبوت سند موجود را مورد شک و تردید قرار داده، بنابراین ادعا می کند که امرخیل فداکاری کرد و استعفا داد را به قضاوت مردم افغانستان واگذار می کنیم. امیدوارم که ارگان عدلی و قضایی این مساله را پیگیری کنند و افرادی که در تقلب دست دارند را به طور عادلانه مورد بازپرسی قرار دهند.

رحیمی با تاکید بر سند خیانت ضیاءالحق امرخیل گفت: نوار صوتی بسیار طولانی و فقط بخش هایی از آن ارایه شده است. تیم تحول و تداوم می داند که نمایندگی جامعه جهانی و سازمان ملل و حکومت افغانستان بعد از ارایه ی شواهد تصمیم گرفتند تا امرخیل کنار برود و برای وی این راه آبرومندانه را درنظر گرفتند. در کنار این که ما خواهان محاکمه وی در محکمه عادلانه هستیم زیرا تقلب در انتخابات خیانت ملی است از نهادهای امنیتی می خواهیم تا امنیت وی را تامین کنند.
مجیب الرحمان رحیمی اظهار داشت: در موضوع شنود مکالمات نیز در محکمه عادلانه ما حاضر هستیم تا در مورد منبع این نوار صوتی صحبت کنیم اما یک مساله ی مهم در اینجا وجود دارد این که امرخیل با خانم و یا خانواده ی خود صحبت نمی کرد بلکه به رای و امانت مردم افغانستان خیانت می کرد و تقلب بزرگی بر علیه مشروعیت نظام افغانستان را سازماندهی می کرد. نهادهای امنیت ملی، پولیس و ارتش کشور در صورت دسترسی به وی باید امرخیل را دستگیر و محاکمه می کردند، زیرا وظیفه ی این نهادها پس از شنود این مکالمات دستگیری خیانتکاران و محاکمه ی آنان است.

نقیب الله فایق نماینده مردم فاریاب در مجلس نمایندگان ضیاءالحق امرخیل را نوکر شبکه استخبارات پاکستان خواند. به نقل از آرمان ملی، پس از این که ضیاء الحق امرخیل، در گفتگو با تلویزیون ژوندون جنرال دوستم را متهم به نسل کشی کرد و گفت که جنرال دوستم زیر نام جنگ با طالبان، پشتون ها را در فاریاب به قتل می رساند، نقیب الله فایق یک چهره نزدیک به جنرال دوستم واکنش تند نشان داد و گفت: در جنگ فاریاب هیچ آسیبی به مردم عادی نرسیده است و جنگ در مناطق ازبک نشین است و در هر دوطرف، ازبیک ها می جنگند و پشتون ها هم از جنگ بر علیه هراس افکنان حمایت قاطع کرده اند.
فایق گفت: زمانی که جنرال دوستم برعلیه شبکه استخبارات پاکستان ISI صدا بلند می کند واضح است که ISI در افغانستان شاگردان و نوکرانی دارد که باید نابود سازی تروریستانی که از سوی پاکستان حمایت می شوند محکوم کنندو ما از آنها توقع نداشته باشیم زیرا طبیعی است که آنها به جانبداری از تروریستان، صدای شان را بلند می کنند و واکنش نشان می دهند.

با آنکه اسناد و شواهد موثق دال بر دست داشتن ضیاءالحق امرخیل در تقلب‌های سیستماتیک منتشر شد اما هیچ مرجعی او را مورد بازپرس قرار نداد.
تیم اصلاحات و همگرایی که خود را قربانی تقلب های امرخیل می‌دانست، اعلام کرد که بر ضد آقای امرخیل در دادستانی کل اقامه دعوا کرده‌است. آنها از مراجع عدلی و قضایی خواسته اند که به اسناد و مدارکی که نشان دهنده تقلب گسترده آقای امرخیل می باشد، بگونه بیطرفانه و عادلانه رسیدگی نمایند اما پس از این درخواست های مکرر، هیچ خبری از دادستانی کل و نهادهای عدلی و قضایی در خصوص بررسی پرونده آقای امرخیل در دست نیست.
تمامی نهادها، مهر سکوت بر لب بستند و از اظهار نظر در خصوص تقلب‌های سازمان یافته این مقام کمیسیون انتخابات و برخی از مقام های دیگر، خودداری کردند.
تیم اصلاحات و همگرایی خواهان ممنوع‌الخروج شدن و بازداشت آقای امرخیل شده بود اما در اوج تنش ها، آقای امرخیل به بیرون از کشور«فرار» کرد اما بعد از بالاگرفتن اعتراض‌ها نسبت به فرار او و انتقاد تند رییس کمیسیون انتخابات، با حمایت برخی مقام های ارشد دولتی به کابل برگشت.
رییس کمیسیون انتخابات در گفتگویی با طلوع نیوز گفت که اگر آقای امرخیل ملامت نمی بود و در تقلب های گسترده دست نمی داشت، از کشور فرار نمی کرد.
آقای نورستانی، به وضوح تقلب های وسیع در انتخابات ریاست جمهوری کشور را پذیرفت و یکی از عاملان این تقلب را امرخیل دانست. به دلیل مهندسی انتخابات از جانب امرخیل و همدست‌هایش، اصلاحات و همگرایی شکایت‌اش را به دادستانی کشور چند روز پیش سپرده است.

صداهای نشر شده منسوب به امرخیل و برخی دیگر اعضای کمیسیون انتخابات و برخی از مقام‌های حکومتی، نشان‌دهنده تقلب گسترده در انتخابات بود اما هیچ مرجعی به این صداها رسیدگی نکرد.
امرخیل و کارنامه سیاه و شرم آورش در حافظه و وجدان مردم افغانستان فراموش شدنی نیست. فایل‌های صوتی امرخیل حکم جعبه سیاه کودتای تقلب را دارد، حافظه تاریخی مردم سرجایش هست.

با وجود گذشته سراسر تقلب و جعل، اشرف غنی مجددا از ضیاءالحق امرخیل دعوت کرد و او را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب نمود.
"این تقرری عمدی و قصدی است تا از یکجانب آقای احمدزی به تعصبات قومی و قبیلوی دامن بزند و پایگاه مردمی خود را در میان پشتون های متعصب تحکیم نماید و با دامن زدن به مسایل قومی، پشتون های متعصب را وادار به اشتراک در پروسه انتخابات به نفع خود نماید و از جانب دیگر پیامی است برای اعضای کمیسیون انتخابات که از تهدید مخالفین و رقبای رییس جمهور نترسند به هر پیمانه و اندازه که می توانند تقلب نمایند و در نتیجه مورد نوازش آقای غنی قرار می گیرند.
گذشته از آن آقای رییس جمهور می خواهد از تجربه تقلب های انتخابات گذشته استفاده نماید که در زمینه تقلب هیچ کسی با تجربه تر از امرخیل نیست".

ضیاءالحق امرخیل در کنار مشاوریت عالی رییس جمهور، به عنوان معاون عمر داوودزی در کمیسیون برگزاری لوی جرگه نیز منصوب شده است. تا از موقعیت لوی جرگه به نفع اشرف غنی استفاده کرده و از انتخاب افراد گرفته تا تجمیع آرای عمومی دست باز داشته و تمامی تجربیات تقلب های گوسفندی در انتخابات گذشته ریاست جمهور را در این جرگه بکار بگیرد تا موفق گردد که چند صباحی دیگر اشرف غنی بر مسند قدرت در ارگ حفظ شود.

حضور فرد باتجربه و کارآموزده ای مانند ضیاءالحق امرخیل در تقلب و جعل، به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور و معاون کمیسیون برگزاری لوی جرگه، در جرگه مشورتی، از حالا نشاندهنده تقلب گسترده در آرا و نظرات شرکت کنندگان در جرگه می باشد.

خداوند ما از شر این متقلبان ماهر در امان بدارد.
کد (4)


متخصص تقلب، معاون جرگه مشورتی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرخیل
جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
عکس سه تا از کاندیدای سرتاپا خائن و گندیده را میگذارند و می پرسند که اگر تنها سه گزینه داشته باشید کدامیک را می پسندید. من سوال شان‌را با سوال پاسخ میدهم. شما دوستان اگر سه گزینه پایین را داشته باشید کدامیک را می پسندید؟

با پوزش از دوستان نازک‌مزاج!
ازمن نرنجید‌. به خدا قسم که اندازه انزجار من از دیدن عکسها و سوالهای شما چندین برابر انزجاریست که احتمالا از دیدن این عکسها به شما دست خواهد داد.

>>>   Pedram
ما در مقابل تمام مردم افغانستان مسوول هستیم!

اما پیشنهاد من این است که امنیت باید محلی شود. منظور من از این طرح برای محلی شدن امنیت این است که سربازان ما در مناطقی که بیشتر می شناسند و بلد هستند و از همان منطقه هستند باید به دفاع بپردازند. ما در بدخشان طی این دوسال حکومت خیانت ملی هشت هزار جوان بدخشانی را شهید دادیم. اگر چهار هزار بدخشانی در کندز ، تخار و بدخشان می جنگید امنیت آن مناطق تامین میشد. اما وقتی در مناطقی می جنگند که منطقه را بلد نیستند و نمی شناسند، در مناطقی می جنگند که همرزمش او را تسلیم دشمن میکند چگونه میشود امنیت تامین شود؟
پیشنهاد من به همه ای سربازان به خصوص به سربازان مان در بدخشان این است که اگر وضع این گونه ادامه پیدا کند به مناطق خودشان برگردند و از مناطق خودشان دفاع کنند. در خدمت کسانی نه جنگند و کشته نشوند که شایسته گی خدمت گزاری برای مردم افغانستان را ندارند.

سخنان سه سال پیش دکتر لطیف پدرام در مجلس.

>>>   چه ضرورت است که غنی چنین یک آدم بد نام و خاین را که مجرمی و محوراصلی تقلب انتخابات ۲۰۱۴ بود معاون کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی تعین می کند. زمانیکه مردم این صحنه ها را می بینند فکر می کنند که تقلب ، دسیسه ودزدی دیگری در راه است. این ها مردم را و خواست مردم را به مسخره گرفته است. خواست مردم افغانستان و خاصتاٌ کسانیکه این جنگ بیهوده دار و ندار شان را از ایشان گرفته و ان قاطبه مردم افغانستان است خواهان صلح است پس تدویر لویه جرگه یعنی چه ؟ آیادر لویه جرگه کسی خواهد کفت که من صلح نمیخواهم ؟ درامه های غنی و امر خیل و چند مفت خور دیگر حیف و میل ۵ ملیون دالر از دارای عامه مردم که نان خوردن ندارند به ناروا مصرف می شود.

>>>   این متن را در پیامخانه دریافتم. نتیجه عملیات طالب، چنانچه در سالهای گذشته دیده و ثابت شده است، درست همان خواهد بود که درین پیام آمده است.

"اعلان جنگ طالبان زیرعنوان الفتح برضد قوای اشغال گر نیست ، بلکه درتبانی با حلقات فاسد ارگ برای تصرف مناطق تاجیک نشین اوزبیک ها وهزاره ها است تا این مردم غیر خودرا ازمناطق شان جبرن کوچ داده و همتباران خودرا درآن ولایات مسکن گذین وجابجاسازند ، این یک بازی پیچیده استخباراتی است ، که حلقات فاشیستی می خواهندکه هم سربازان همتبار مارا نسل کشی کنند وهم مردم مارا ازمناطق شان مجبور به فرار نمایند ،
مردم اگر وجدان دارند و منطق دارند این بازی های شیطانی را درک کرده ودربرابر مثلث شومیکه متشکل از طالب داعش وارگ نشینان مستبد است سلاح بردارند ومقاومت وایستاده گی کنند ، درغیر آن معلومات که ماداریم ، دشمن بالای مردم شمال پلان ها واهداف شومی به سردارد ودرپی سرکوب اقوام دیگر اند درصورت غفلت قربانی بیشتری خواهند داد ،

خواهش ماهمین است که ازتوطعه ودسیسه و حرکت های مغرضانه واحمقانه این مثلث شوم نترسید مسلح شوید وازمناطق جان ومال ناموس وعزت خود دفاع کنید درغیر آن قربانی بیشتری خواهید داد!
#خراسانی"

>>>   واقعا شرم است به کسی که بنام تقلب گوسفندی مشهور است این جرگه را معاونیت کند لعنت خدا به متقلبین
غوری

>>>   فاسد ترین پست ترین متعصب ترین دیوانه ترین مریض ترین بی کفایت ترین متقلب ترین خود فروخته ترین ریس جمهور افغانستان غنی است و لعنت خدا باد بر چنین ریس دولتی که مردمش در چه حال وروز اند و خودش در فکر معامله بخاطر قدرت هر کسی که بخاطر منافع شخصی منافع 35 ملیون انسان دیگر را از یاد میبرد و از غنی دفاع میکند او از غنی کرده پست تر خواهد بود .
افغان

>>>   این خو یک گپ واضح است و با ثبوت که امرخیل کوچی در جعل و تقلب ارا بنفع اشرف غنی احمدزی عوام فریب در زمان کمپاین انتخاباتی پست ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ دست داشت و حتاکه از طرف قوماندان پولیس کابل بالفعیل گرفتار کردیده بود اشرف غنی احمدزی میداند بدون جعل و تقلب و خیانت به ارای مردم یک فصید رای مردم را بدست اورده نمیتواند جعلکاران و تقلبکاران و قومگرایان را که همسو با ان هستند دوست خود و همکار خود انتخاب میکند که نمونه ان بر علاوه از دیگران تعین و تقرر امرخیل خاین تقلبکار جعلکار جاسوس ای اس ای پاکستان بحیث مشاور خاص غنی در ارگ و معاون شورای مشورتی را میتواند یاد کرد.

>>>   به خاطر اینکه امر خیل در اینده هم گو سفندان را خوب چا ق کند تا غنی باز هم ریس جمهور شود و داکتر عبد الله ایزک تما شا کند

>>>   فرق بین ریاست جمهوری و "مشاوردانی چیست"؟؟؟!!!

>>>   به امر خیل شرم ، درد و مرگ است که دو باره به کلوخ مبرز اشرف غنی
ارتقا میکند .
سلطانه

>>>   رفتن گلبیدین از افغانستان چه مشکل را برای افغانستان بار می آورد که غنی از رفتن این خاین جلاد هراس دارد مفاد بودن این ....در افغانستان جیست که نقص رفتنش باشد ؟ هر چت زود تر برود گم شود که نفاق کم شود لعنت به این چتل

>>>   آقای امرخیل گوسفندی....اگر از نسل کشی حراص دارد برود و ناقلین بی خانه و بی فرهنگ خودرا به ولایات شان انتقال دهد .

>>>   امــــر خــــــیل فــرزند خاص الخاص جنرال حمید گل .... میباشد
از وی گیله نیست.

>>>   امرخیل یک شخص وطن فروش است از اجنبی ها و تروریست ها دفاع میکند.
HA.AF

>>>   با سوادی و.... در همین جا معلوم میشود رفیق دوستم از امرخیل صاحب عالیقدر در کدام محکمه شکایت می کند که عبدالله عبدالله نیز خبر شود تا موضوع خودرا نیز به ان محکمه بسپارد اگر شاهد کار باشد داکتر صاحب اسپنتا وکریم خرم بدون شرینی حاضر اند تا بر ضد امرخیل صاحب شاهدی بدهند.

>>>   هه هه هه.....
امرخیل نگرانی دارد تا گوسفند ها کشته نشوند.

>>>   جنرال دوستم باید به این حرف خود استوار وپابند باشد که علیه دزد وخاین ملی ضیاالحق امر خیل در مجکمه از بستن اتهامش شکایت کند وتعقیب هم کند اگر امر خیل از جانب ارگ حمایت نمی شد وکرزی به ان وظیفه نداده بود که در ارای پاک مردم دزدی وانداختن ارای تقلبی به نفع تیم مورد حمایت کرزی (تیم تحول وتداوم ) باید اکنون امرخیل خاین ملی که باالفعیل توسط قوماندانی امینه کابل مستند گرفتار گردیده بود به زندان انداخته میشد نه موترکمیسون انتخابات بعد از سبکدوشی اش ازوظیفه قرار میداشت ونه بادیگاردان در خدمت اش می بود ونه ازاد گذشت وگذار کرده میتوانست حمایت ارگ را هم در زمان کرزی وهم اکنون که جناب اشرف غنی در ان حضور دارد حامی امرخیل ... بودند وهستند در غیر صورت چطور موتر وبادیگارد در اختیار یک دزد وخاین بعد از ترک وظیفه در اختیار اش قرار دارد وشاید که معاش وامتیازات گذشته اش هم خاموشانه ومخفی برایش داده شود که که مردم خبر ندارد جسارت یک خاین ودزدو اتهام بستن علیه معاون اول ریاست جمهوری جز حمایت شخص اول دولت گذشته ودولت فعلی دیگر چه توجهی بوده میتواند باشد این گفته مردم در اینجا کاملا صدق میکند که از زور کاکا است که انگور در تاک ها است .

>>>   امر خیل غنی را به کرسی ریاست نشاند و غنی ناگزیز حامی امرخیل باشد پس دوستم به کدام محکمه خواهد رفت؟
دوراندیش

>>>   آقای امرخیل گوسفندی???????
نه او گوسفند ها را پر از راى کرد
نر بود ماده نبود نام اصلى اش فغان وفرياد بود
با نام منحوس و با جعل تقلب افغان را بلاى جان کرد

>>>   هنوز کجاست?
جنرال صاحب چند ستاره!
طالبان مانند "هیدرا" یا "هایدرا" چند سره است اگر يک سر بريده شود دوسرى ديگر مى رويد
"هیدرا" يک پيکراسطوره اى يونانى است.
اين هیولای وحشتناک مانند پرى- مارگونه چند سره است
هر غير پشتون بايد بازى "شادى بازى" پشتون و يا افغان را بخورد???
آقای امرخیل گوسفندی???????
او گوسفندان را پراز آرا به غنى جان کرد
رمه رمه را به پيش قوم وخويش فدافدا
کباب عروسى برادرجان کرد
سبزه هاى ميده شده از پانقرانص شان را
خينه بستن نکاح ياران کرد
يارى به کرى جان کرد

>>>   ګلم دوستم را امریکا جم میکند به نوبت خود منتظر باشد.

>>>   اگر در کشور آه و فغان مردی باشد که قانون را علیه مجرمین و ... ملی تطبیق کند {ضایع الحق } را به حلقه اعدام آویزان کنند افسوس نه مردی وجود دارد و نه قانونی.

>>>   آقاي امرخيل از طريق چاق كردن گوسفند ها واستعمال بيشتر از دونيم مليون رأي گوسفندي در موجوديت نورستاني صاحب بي كفايت با سر نوشت مردم افغانستان بازي كردي. حالا كه درين دنيا مربي داري، در روز آخرت مربي نداري، باز چه جواب خواهي داد؟

>>>   این گداخیل گوسفندی هیچ شرم ندارد ناقل بی شرم و بی حیا...
احمدی.

>>>   این خیل ناخیل گوسفندی از کارهای که کرده برود برجهنم...

>>>   امر خیل باید در مورد جرایم انتخابات که مرتکب شده محاکمه شود . اما او تحت حمایت رییس جمهور است چون جرایم را به نفع رییس جمهور ( آقای اشرف غنی ) انجام داده
نظر گل سلیمان خیل

>>>   او اینقدرخودرا کوچک نمیسازد که بایک گوسفند خودرا مواجه سازد!

>>>   امرخیل چشمانس سبز وریشش زرداست به قول ملاهای وطنی اینگونه اشخاص دشمن خداوند وپیغمبر است ص میباشد بدون کارهای نادرست که درجریان کپاین انتخاباتی انجام داده است خود دشمن ملت وخداوند لایزال است .

>>>   عمر خیل خودش حامی ترورست هاست واز ترورست ها حمایت میکند حق به جانب است.
ن ن

>>>   امر خیل یک شخص بیسواد و جاهل و خاین ملی اَست که ارگ با تمام قوا از ان دفاع مینماید. دوستم صاحب نیز جز ارگ اَست. اینها همه فریب دادن مردم و ساده اندیشان اَست وبس فقط مردم فقیر ما هستند صدمه می بینند.
گل اکبر

>>>   در حقیقت این یک برنامه از پیش ترایی شده بالای شما ست کرزی با یک تاکتیک بدون رضایت معنوی رییس کمیسیون انتخابات وقت آقای امرخیل را بعنوان رئیس دارل انشاء کمیسیون انتخابات معرفی کرد امرخیل کوششهای خوبی را برای فراهم آوردن امکان راه دهی برای مردم افغانستان از همه ای اقشار هم از پشتونها و دیگر اقوام برای انتخاب محمد اشرف غنی بعنوان رئیس جمهوری افغانستان البته از طریق ارائ اکثریت پنجاه به اضافه یک مردم افغانستان
همه ای دنیا بجز چند کشور مرموز این حقیقت را بخوبی درک کرده اند که اشرف غنی را مردم افغانستان رییس جمهور ساخته اشرف غنی ریشه شما را در خواهد آورد شما بازمانده گان شروفساد شما اعضاء باند های مافیایی یک یک تان را دمب و بالیشه کشیده یلا میکنه کشکی ما بجای امرخیل می بودم اگر ما گوسفند رحمان هستیم پس شما صد در صدبوز شیطان هستی امرخیل ملامت نیست امرخیل فقط زمینه رانتخاب خوب را برای مردم افغانستان فراهم کرده ودیگر هیچ از ۱۳ سال پیش که به اینجا رسیدیم تا ۱۳ سال دیگر بخیر ملتی افغانستان در یک برابری و برادری زندگی خواهیم کرد
جوزجانی

>>>   این خائین ملی معلوم است از طرف کی حمایت میشود این خائین باید در زندان بسر میبرد اما بهترین امکانات را در اختیارش قرارداده اند واو با این همه کثافت کاریکه در انتخابات انجام داد از گذشته بیشتر ظاهر میگردد به امید عدالت الهی

>>>   این شخص آخر به داعش می پیوندد

>>>   او چه کاره هست کدام موقف دولتی و یا سیاسی دارد ؟هر کس خیانت کرد به اسمانها میرسد پس اشرف غنی و عبدالله چرا میگویند مقابل فساد پیشه گان مبارزه کنید در حالیکه همه فساد پیشه گان نماینده های خود انها هستند

>>>   خوب به ما چه هستند کسانی که به سخنرانی وی گوش دهد

>>>   درهمانجا هم با یونیفورم پاکستانی حاضر شده

>>>   جای افراد مثل امرخیل که خیانت به امانت ملی که همانا اعتمادمردم است صرف زندان میتواند باشد تا عبرت برای نسل های بعدی باشد ولی با تآسف افرادی در کشور المان هم پیدا میشود که به همچو خاینین روحیه میدهد.
مهاجر از آلمان.

>>>   ایشان امروزها تمام تلاش و کوشش اش برای فراهم نمودن زمینه های استقبال از حکمتیار است. مطمن باشید در انتخابات آینده ایشان از شتر استفاده نموده جناب گلبدین را به عنوان رئیس جمهور با رای شتری به ارگ می رساند

>>>   در سابق جنرال بابر و حمید گل برایش کنفرانس میگرفت حالا که بادار ها تغییر کرده.

>>>   خطر خطر زنگ خطر
آمده شر آمده شر
وای دردسر

>>>   درافغانستان یکی از راهای مشهورشدن به نان ونوارسیدن خیانت است آن هم درسطح ملی.
اگردرجای دیگرمیبود این شخص خود را با ید بدار آویزان میکرد اما درافغانستان بی شرمانه درسمینارها وکانفرانس های علمی اشتراک میکنند(باکدام علم)

>>>   جالب هست که بدانیم و تفکر کنیم و اندکی تعصبات قومی و لسانی را کنار بگذاریم ان موقع پی خواهیم برد زمانیکه امر خیل را گفتند که تقلب میکند و در اخر همان ویدیو جنرال محترم از امرخیل صاحب بابت بد رفتاری و تهمت زدن معذرت میخواهد اما افسوس که اخیر ماجرای ان روز را فراموش کرده اید و خجالت اورتر از ان این است که شماهایکه به رهبر تان وفادار بوده اید و داکتر عبدالله را بهترین میدانستید چرا امروز به اوشان هم توهین و ناسزا میگویید ؟
کابل

>>>   هر کس نمیتواند گوسفند را چاق نماید .
الف از کاپیسا

>>>   این هم به یک چهره تاریخ شوم فاشیزم مبدل گردید.

>>>   برای ملت مهمتر از داکتر عبدالله و اشرف غنی خیانت به امانت ملی است که از طرف گله دزد کلان همچو دزد...به این وظیفه مقدس گماشته شد.

>>>   در افغانستان همه أمور سرچپه روان است، براي رسيدن به مقام و موقف ضرورت به دانش، تعليم و تحصيل نيست. خيانت بيشتر، موقف بلندتر . واگر خيانت به سويه ملي باشد، باز پاداش ان چوكي وزارت وَيَا مشاور ارشد است. جوانان بيجا پشت تعليم و تحصيل را گرفته اند. براي آينده بهتر فقط درس خيانت و جاسوسي را در مكتب فاشيزم خواندن است.

>>>   یک خائن ملی که با عمل کرد خائنانش انتخابات را به رسوائی خجالت آور کشاند باید محاکمه و مجازات سنگین میشد باالعکس از طرف جناب رئیس صاحب گوسفندی چوپان و گوسفند چاق کن آن مشاور ارشد در امور مردمی و سیاسی مافوق رتبه تعین میشود آیا از این رئیس جمهور توقع خدمت صادقانه و عاری از هر گونه ملیتگرائی خدع وفریب کاری را دارید ؟؟؟

>>>   درکشور ما فعلا روز گار طوری شده که.تبر زن و....یک رقم روان است. حالا ریس جمهور این مغزی متفکر فکر می کند که زمان تیرکمانشاه است.درکشور ما میلیون ها نفر دانشمند.تحصیل کرده استاد .فیلسوف.وجود دارد و این ها انسان های بیطرف اند که اصلا به هیچ حزب و تنظیم ربط ندارند.فقط عاشق کشور شان است.آخی تابه کی.خوداش را میزند به کوچه حسن چپ.شخصی را که بعنواني مشاور خودش مقرر نموده.یک بیسواد محض.و سوابق اش هم با گاو وگوسفند تقلب وبا ده ها فلاکتي دیگر بوده..البته در چوکات ریاست جمهوری .نقش مشاور مثلی سمبولیک است.اما امرخيل از اینکه غنی را با تقلب های زیاد بقدرت رساند.حالا غنی میخواهد وعده های که به امر خیل داده بود. انجام بده.چون موقع که امر خیل برای کثیف کاری هاورسوايي هایش نزد مردم متهم شد تا حالا ریس جمهور نتوانست کاری برای آمر خیل بکند.البته مقصري اصلی کرزي است که چنین شخصی بیسواد و چوپان را ریس کمسيون انتخابات تعیین نموده بود.کرزي برای اینکه به آن مقاصد شوم و پلید اش برسد.اکثریت اشخاص که در چوکات و اداره های کاربردی حکومت مشغول کار بودن بیسواد.کم دانش.گنگس وگيچ ضعیف ناتوان بودن.این نوع اشخاص برای کرزي بهتر بودن چون کرزي میتوانست آب را گلی نموده ماهی بگيرهد

>>>   اشرف عنی واقعن شرم وحیا ندارد

>>>   به این کشور کسی خدمت نخواهدکرد, چون اگر خدمت منی مجازات میشوی اگر خیانت کنی مشاور ارشد میشوی .
فرهاد فضلی هروی

>>>   خود اشرف غنی فساد پیشه است وامر خیل خاین وتقلب کار را دوست دارد دوباره غرض تقلب مقررش کرد .
بااحترام
خاکسار

>>>   حقيقت كه بايد در افغانستان خيانت كرد دزدي چپالوگري كرد البته اين براي هركس خو نيست تنها براي مافيا قدرت دار ها است ني براي هركس وطن پرست در زندان است مثل بشر دوست از مجلس كشيده ميشه توهين ميشه تهمت برايش زده ميشه.

>>>   او به رییس جمهور درامور تقلبات خدمت کرد حالا این هم باو کمک کند.

>>>   (درافغانستان همه أمور سرچپه روان است، براي رسيدن به مقام و موقف ضرورت به دانش، تعليم و تحصيل نيست. خيانت بيشتر، موقف بلندتر . واگر خيانت به سويه ملي باشد، باز پاداش ان چوكي وزارت وَيَا مشاور ارشد است. جوانان بيجا پشت تعليم و تحصيل را گرفته اند. براي آينده بهتر فقط درس خيانت و جاسوسي را در مكتب فاشيزم خواندن است).

>>>   کار امیر خیل و قومش دیگر از حد شرم و حیا گذشته آنان می گویند ما تقلب می کنیم و کیست که مانع از تقلب ما شود. امیر خیل از مزدوران حزب اسلامی و طالبان است و به نفع اشرف غنی فعالیت می کند و از این تقلب او به دست می آید که اشرف غنی با طالبان رابطه دارد و اگر با تقلب وارد کاخ ریاست جمهوری شود آن روز دیگر فاحه غیر پشتون و غیر طالب را باید خواند و صد شکر بر کرزی خواهید نمود.

>>>   امرخیل و تره خیل ووردکیان و زاخیلوال احدی و یون و طاقت ها ملت را تباه کردید .دوران سیاه بردگی را احیا میخواهید ولی درنهایت امر ناکام هستید.
الماس صدفی از غچولان وشامیانه.

>>>   وافعا شرم است به امرخیل به این ریش و ابا - با این تظاهر به صداقت و به این پست بلند نتوانست صداقت خود را اثبات نماید و قوم پرست بر آمد. همین قسم افراد هستند که نفاق را بین پشتون و دیگر اقوام میاندازند امیدواریم که ایشان سخت مجازات شوند نه اینکه مانند انتحاری ها آزاد شوند

>>>   امرخیل نوکر یهود و اسرائیل است و از همین سبب کرزی دوست اش داره. انشالله مردم شاهد آبروریزی های بیشتر این چاکر زرخرید یعنی امرخیل خواهند بود.

>>>   ... بر این خاینین و دست نشانده های بیگانگان
دوست محمد

>>>   ... متسفانه قوم وطایفه دغل بازان تاریخ اند...در هر عصر وزمان تقلب کاری خود را می کنندتا به مقصد ... خود که همان طایفه و قوم ملیت پشتون گرای است برسند نمی دانم چه وقت ... اصلاح می شوند ..

>>>   سلام به همه ملت عزیزم .امرخیل ....ازخدای بزرگ ....نه ترس داریدونه شرم .ازهمین ملت مظلوم بی دفاع یک کمی میکردید. شرم خوب چیز است. و از جهان وکشورهای غیراسلام شرم میکردید.که حتایک برگه وحتا یک ثانیه خیانت دروجودشان دیده نمیشود.نام خودرامسلمان میگذارید.وخیانت هایت صدبرابر کافرهای جهان است .
احترام به همه ملت عزیزم وکارمندان محترم شبکه afghanpaper.
مولوی حضرت ازقندهاروفعلآباشنده کابل.

>>>   این امرخیل جاسوس امریکا و پاکستان است و اشرف غنی را که یک امریکای است میخواهد بالای مردم افغانستان تحمیل کند.
عبدالمومن از قندهار

>>>   امرخیل گوسفند چران پلچرخی یک نوکر آی اس آی است در این هیچ شک و تردید وجود ندارد.

>>>   مردم افغانستان از ګفته های اقای امرخیل حمایت عام وتام خودرا اعلان میکنند
نماینده ملت درخانه ملت

>>>   چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است تقلب وتخلف امر خیل وشرکایی جرمی اش واضح وروشن است انکار ازان انکار از حقایق وجسارت بخشیدن مجرمین است پر کردن صندوق ها در ولسوالی تیزین و پر کردن صندوق ها رای در ولسوالی برمل و گرفتاری قوماندان امنیه کابل با دو موتر مملو از مواد انتخابات توسط امرخیل و سایر تقلبات دیگری کدام شان را با صفایی توطعه گویا میخوهند که ازهان عامه را مغشوش کنند ولی غافل ازینکه ملت همه چیز را خود بچشم مشاهده کرده هیچ چیزی به ان سایه افگنده نمیتواند .

>>>   جناب امرخیل بدستور متفکر گوسفند شانسی برای گوسفندان چاق کنی ازطرف متفکر جهان آموزش دیده و تربیت یافته برای حمایت تیم تحول و تداوم به این دلیل تیم اشرف غنی احمدزی مجبور است تا از عملکرد خیانت ملی امرخیل دفاع کند البته خوشبختانه تشت رسوایی هر دوی آن ها از بام افتاده و این باعث آغاز یک حرکت جنبش ملی افغانی ( هم پشتون ، تاجیک ، هزاره، ازبک ، حماق ، نورستانی ، بلوچ ، عرب ، هندو و غیره ... ) در سرتاسر افغانستان عزیر بر علیه تقلب کاران و تبهکاران رهبر قلابی ساخت اسراییل است.

>>>   امرخیل کوچی ازطرف حلقاتی درون ارگ کریم خرم خلیزاد کرزی ملاتره خیل کوچی ودیگران حمایه میگردید.دردور اول هم عامل تقلب وتخطی ها بود.باید برطرف میشد ولی برکنار نگردید.
احترام
معتصم بالله خان.

>>>   امرخیل باید مجازات شود.
وحید

>>>   آقای امرخیل خاین به ملت وآرای پاک مردم افغانستان است. برای شفافیت پروسهء انتخابات، که یک پروسهء ملی است وبه خاظر جلو گیری بازی با آرای مردم، ضرور است، که جناب رییس جمهور افغانستان هر چه زودتر، آقای امرخیل را ازوظیفه سبکدوش وبه عوض او یک شخص مصلح که دربین همه مردم از اعتماد ونام نیک برخوردار باشد تعین گردد.
با احترام محمد

>>>   افغان دوست.
اشرف غنی پول هنگفتی بخاطر تقلب به امرخیل خاین به ملت و آرای پاک مردم افغانستان سپرده است

>>>   امر خیل بیش از چند صد هزار ورق رای دهی را قبلا هم کشیده بود این فقط آخرین بار آن بود که گیر آمد این کار اول امر خیل نبود درمدت چند روز این کار را میکرد وتوانسته بود صد ها هزار برگه های رای دهی را بکشد واز پاکستان مانند انتحاری صندوق های رای دهی هم آورده شده بود اینبار یک اشتباه کرد که صندوق هم روان کرد که گیر آمد قبلا صندوق از پاکستان میگرفت واوراق رای دهی ودیگر مواد لازم مانند تاپه را امرخیل روان میکرد
اگر باور ندارید ولایات امن را که تقریبا همه مردم رای داده اند چند نفر است وولایات ناامن وجنوب را ببینید که چه تعداد مردم رای داده بعدا میدانید که امرخیل بیش از چند صد هزار برگه نه بلکه چند ملیون ورق را دزدی کرده است
اینبار مردم افغانستان به قیمت خون وجانشان از رای خود حمایت میکنند وامر از خشم وغضب مردم افغانستان خبرندارد زیرا درچرکستان کلان شده قهر وغضب ملت اگر بجوش آمد از تل ابیب هم گرفتارش میکنند دولت اگر به خیر مردم افغانستان است خو باید هرچه عاجل وظیفه این ...ملی را به تعلیق درآورد ویک کمیسیون 20 تا30 نفر تعین کند که این موضوع را جدا تعقیب کنند وبه مردم حقیقت را برملا سازد درغیر آن مسولیت همه بدوش دولت کرزی صاحب خواهد بود زیرا میترسم که ملیون ها افغان یکبار داخل کابل نگردند که کنترول این ملیون ها انسان کار بسیار مشکل است مانند سال 1385 باهرچیز بازی باریش بابا هم بازی درهرچیز تقلب دزدی وخیانت دررای ملت هم خیانت امرخیل لز زور ملت خبرندارد که ممکن مردم گوشت آنرا کباب ساخته وبخورند زیرا درهر انتخابات حد اقل ما یک هزار افغان خودرا ازدست دادیم کلک چقدر افغان های ما را دوستان وبرادران امرخیل قطع کردند ده ها وصدها ملیون دالر به کشور ما صدمه اقتصادی رسیده اما یک شخص بی وجدان وکثیف بارای ما بازی میکند

>>>   امبرجیل خیلی متعصب است بایدبکنارشود.
عصمتیان

>>>   امر خیل یک شخص .....ملی است همیشه دست به تقلب زده است این شخص انتخابات را به دور دوم برده میلون ها میلون دالر افغانستان را ضربه زده است باید محاکمه شود در غیران مردم افغانستان ارام نخواهد بود

>>>   رأی مردم امانت است کار امیر خیل خیانت بزرک به مردم افغانستان است باید مجازات شود !!
صالحی
>>>   لطیف پدرام:
صلح و جنگ مساله ی مربوط به مردم افغانستان/خراسان است. به جای لویه جرگه های انتصابی و زمان زده باید مردم تصمیم بگیرند.چون تصامیم لویه جرگه ها پیشاپیش معلوم است.
مسایل مهمی مثل صلح و ساختار دولت بعدی باید به رفراندوم یا نظرسنجی عمومی واگذار شود.فقط باید مردم مستقیما مشارکت کنند. این فراتر از صلاحیت پارلمان و صلاحیت لویه جرگه ها است.

>>>   این جرگه ها یک روش پوسیده و بی معنی است که همیشه حکومت ها وقت برای مهر تائید گذاشتن بر برنامه های از قبل تعیین شده خود از آن سهو استفاده نموده اند. معمولن فیصله های آن از قبل تعیین میشوند و اگر بازهم فیصله مطابق میل مرجع کار نبود او میتواند از آن سر باز بزند، مانند جرگه کرزی مداری.
غنی کوچی بازهم شش تا هفت ملیون دالر این ملت خسته و گرسنه را برباد میکند تا باز هم در چشم مردم خاک بزند.

>>>   افغانستان وضع بهتر هرگز نمي يابد ، دولت نامهاد افغانستان همين حالا توسط ISI اداره ميشود و تمام امور قصدأ مختل ميشود
نماينده هاي ISI عبارت اند از : امرخيل ، ذاخيل وال،فاروق وردك،داؤدزي، گلبدين،همدرد،گيلاني ها ، تني،رهبران طالبان و يكعدهء ديگر كه بهتر است خاموش باشيم
<<<مهاجر كابلي

>>>   به طرف چپ غنی و امر خیل دو خاین ملی دست های خود را بالای چول خود گرفته اند. لطفا معلومات بدهید که چرا این طور خجالتی ایستاده اند. آیا ندارند؟ معلولیت دارند؟ سر خمی دارند؟ آیا این رسم انسان های خلاف کار به اصطلاح پشت است؟ آیا میگویند که همه ای تان به فلانم؟ خدا کند یک جواب قناعت بخش بنویسید. تشکر بهار

>>>   اشرف غنی ضیاالحق امرخیل را برای اینکه در چاق کردن گوسفندان مهارت خاص دارد، بحیث معاون کمیسیون برگزاری لویه جرگه گوسفندی تعیین کرد.

>>>   ین خائن عوام فریب حال بنام جرگه میخواهد برای خودش کمپاین کند و ۴۰۰ میلیون پول ملت فقیر را برباد بدهد۰

>>>   شکر افغان داريم
ستان پارسان داريم
تقلب در هر سال داريم
تقلب در نام و نشان و ديار داريم
تقلب در استقلال داريم
تقلبات و جعلکاران داريم
علامه ها کردند شاعران ساختگى
در نوشته ها با برگهاى هاى خانگى
شکر رنج داريم
شکر گنج داريم
اى زيرک و تيز بين و يک نظر
برخيز و پرده کنار بزن از گنج رنج
رنج بردم در پسخانه
گنج ساختم در سال 44 يک و تنها
سازمان ساختم در سال 47 جوان و بيدار
اعلان کردم سرنگونى دولت افغان
پريشان و دوان دوان بسوى خاک پاکان
که بنياد شد از سوى سعوديان وانگريان
گنج خزانه روان شد به خارجه
تا کند پژواک تاپه ملل روى نخسه
ينوسکو زند مهرتمبر از بهر زمانه
پنج علامه انتخاب کرد سازمان جهانى
با قصد تاييد براى درج در دفتر ميراث فرهنگى
هر پنج گفتند در خزانه نيست رنج وگنج
نابرده رنج گنج ميسر نمى شود
اختراع کرد تولنه در سال 1936 حروف ڼ و ځ
پس چطور اين دو حرف در مکه در قرن نخست هجرى قمرى

ترانه هاى استقلال به هزاران داريم
در راه نجات جان و مال خود عقل هوشيار داريم
داد دخترک به پشتوان غيرت
حمله کم و گيرز زياد و فرار
آن زمان راستى داد ملالى "حيوانک"
به ننگ و ناموس غيرت از سوى کوچيگک
چادر اش سبز که در خون
لافوکان سرخ رنگ شد
و در ميدان ميوند شد تر درلوش
که شد ازآن جنگ ميوند بيرق
سياه و سرخ و سبز رنگ
چه خوب يک اسطوره و افسانه
ولى بيرق ابدالى در سال آغازين 1747 سرخ و سبز رنگ بود.
از 1949 همه بيرق هاى بارکزى وسدوزى ومحمدزاى تا سال 1927 شد سيا ه همه رنگ
مجدد سرهنديان داريم
فتواى هجرت حضرتان داريم
پناهندگان به ميليونان در پاکستان داريم
ميليونان پناهند در ايران داريم
عدم سپاسگزاى حق غلامان و برده گان
شکر همسايگان کلان داريم
خاک بوم مى کنيم قربان
ميهن مادرى مى کنيم قربان
زبان پارسى مادرى از صفت درى مى کنيم قربان
مى کنيم قربان
گر بر قصد خاک ناپاک شده ما
افغانان خارجى شده زاد و زى هاى ما
مى آورند با خود رهبران
و هزاران نظاميان افسران
از پنجاه کشوران جهان
قدمهاى شان به چشمان
مى بوسيم پاياى شان
مى بوسيم پاياى شان
پيسه انداخته به دهان افغان
کليد گنج پته خزانه در دست شان
رامشگر دريا آرزو بيان کرددر جان
يک کليد خانه پيش تو
يک کليد خانه نزد من
اما هر دو کليد خانه نزد افغان
هر زمان گفت اوغان
تاجيک به تاجيکستان
اوزبيک به ازبکستان
پارسيان به ايران
درى زبانان به دره ها
و آن ملالى - دخت جلالى
سفير افاغنه عمر دراز
در شهر آلمانى افغان کرد
هزاره به دشت مغليان
اين هوسانه گويان
که ادب و اخلاق ندارد مانند پدران
پشت کرده ان هم نوعيان
هستند در حقيقت از نسل و نژاد وتبار ملاعمر امير پنجتگان: همان شاهين هان با پنجه تيز
او بابا کل شان در تقلب کلان کار
در انتخابات پى در پى در تقلب با حيوانان شکم پر
فاروق وردکان پول مى گرفت براى مکاتب سرابى
که هر چه مى پاليد در موتر ميدد فاتحه موردگان

شما مردم فغانيد - و مسلمانيد
در تقلب و جعل کلاه بردارى مشهور جهانيد
در گناگارى ....... مشهور جهانيد

>>>   چرا همه برای رفتن "غنی" یک‌دست و هم‌نظر شده‌اند؟

دلیل خیلی روشن و واضح است. غنی کشور را به‌ سقوط مواجه و اقوام شریف آن‌را، به‌جان هم انداخته‌است.
او اندیشه‌ی قبیله‌ای دارد و جز به‌ قییله‌ و عشیره‌ی خودش، فکر نمی‌کند.

غنی دست نشانده‌ی بسیار خوبی‌است، ولی او به‌جای تطبیق برنامه‌های کار فرمایانش، مصروف عملی‌ساختن پلان‌ها و برنامه‌های قومی خودش شده‌است.
او هیچ‌باورمندی نسبت به‌قوای مسلح کشور ندارد، از همین جهت‌ است که وقتی جای می‌رود و یا در برنامه‌ی شرکت می‌کند، با آن‌که همه نیروهای ارتش، پولیس و امنیت ملی را مامور تامین امنیت خودش می‌کند، ولی بنابر بی‌باوری‌ها، آن‌شمار نیروها که در نزدیکی‌های او می‌باشند را خلع سلاح و حتی بند "بوت" ‌های آنان‌را هم در می‌آورد.

غنی متعهد هیچ‌کسی نیست. حتی کسانی‌که برایش (صندوق) پر کردند و (گوسفند) چاق نمودند، امروز با او "غنی" نیستند. به‌استثنای "امرخیل" دیده‌درا که گفته‌است: جرگه‌ی برگزار می‌کنیم که در تاریخ معاصر کشور یک مثال بماند.» بلی؛ انتخابات را هم به‌گند کشیدید که در تاریخ معاصر کشور و انتخابات در جهان به‌یک مثال ننگین مبدل شد و ماند.

به‌هرحال، جرگه‌ی فرمایشی "غنی" که قرار بود تداوم کار او را تضمین و تمدید کند، دیگر وجود ندارد، چون به استثنای چند (به‌تعداد انگشتان دست‌تان) انسان ترسو و نوکر صفت تاجیک، اوزبیک، هزاره و پشتون، دیگران همه این "جرگه" مصنوعی‌ را ترک و تحریم کردند. البته آنانی‌که بدیل "بدیل" گفتند و آنانی‌هم که قرار بود با "بایسکل" امنیت‌را تامین کنند، در نیمه‌ی ‌راه ترکید و در دریای "بی‌آب" غلتیدند و کنون، به‌جای "آب" شن پارو می‌کنند.

ختم کلام، آقای شاه غنی!
هیچ‌راهی ندارید، مردمان کشور بیش از این ترا تحمل نمی‌کنند/ندارند و در "جرگه‌ی" فرمایشی تو هم شرکت نخواهند کرد. آنانی‌هم که خودشان‌را اعضای این "جرگه" معرفی می‌کنند، از (ما) نیستند و از مردم (ما) هم نمایندگی نمی‌کنند‌!

مرتضی_جلالی

>>>   ای اوغان!
اگر تو کدام اثر و یا کدام نشانی تمدنی ات را آوردی و یا ثابت ساختی که قدامت آن بیش از 350 سال باشد؛ مطمئن باش که من پس از این هرچه را تو بگویی، هرچه را تو بخواهی و هرچه را که تو نیک بشماری من آنرا بی درنگ و بدون تردید خواهم پذیرفت و با تو دیگر سر ستیزی نخواهم داشت!
اگر نمیتوانی مطمئن هم هستم که نخواهی توانست.
قبل ازینکه بحث بجایی بکشد که آنگاه دست نوشته ها، سنگ نوشته ها، آثار علمی، فرهنگی و تاریخی تعیین کننده صاحب وطن اصلی باشد، و ثابت کند که اوغان کیست!؟ چه زمانی کشف شده است!؟ چه مکانی در چه زمانی افغانستان نام داشته است!؟ و آنگاه که ثابت شود قبل از اوغان چه کسانی بر خراسان حاکمیت داشته است!؟ و همینگونه ده ها نشانی و ثبوت دیگر؛ این تو خواهی بود که بایستی کشور من (خراسان) را به خودم بگذاری و خودت به عنوان یک مهاجری که در قرون نهم تا دهم به سرزمین من (خراسان) پناه آورده بودی یا آرام و بدون مزاحمت با من و هم میهنان گرامی ام، زنده گی کنی، و یا از همانجایی که آمده ای برگردی! به حق و موجودیت دیگران احترام قایل باش تا دیگران نیز کم از کم هم که شده تو را به عنوان مهاجر نه بلکه به عنوان هم میهن و برادر بشناسند.
پس حد و اندازه ات را بشناس!
ادریس خراسانی

>>>   این خائن عوام فریب حال بنام جرگه میخواهد برای خودش کمپاین کند و ۴۰۰ میلیون پول ملت فقیر را برباد بدهد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است