سرطان و مریضی های ژنتیکی، عوارض اورانیوم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۸    ۱۳۹۸/۱/۲۴ کد خبر: 158195 منبع: پرینت

مدارک و شواهد نشان می دهد که نیروهای نظامی امریکا اواخر سال ۲۰۰۱ از مقادير زيادي مهمات ساخته‌شده از اورانيوم ضعيف‌شده در افغانستان استفاده کردند که البته نظاميان امريکايي هنوز هم از اين مهمات استفاده مي‌کنند.

براساس گزارشات طبی میزان مبتلایان به سرطان در کشور، طی ده سال اخیر چندین برابر شده است.به گفته آگاهان مسایل صحی، حجم ویرانی های ناشی از جنگ های مختلف در کشور باعث شده است که نسبت ابتلا به سرطان و دیگر دردهای لاعلاج پیشرفت چشمگیری داشته باشد. از جمله عوامل افزایش ابتلا به سرطان، وجود تشعشعات و دشواری تداوی آن در داخل کشور است.

سلاح های حاوی مواد پرتوزا و مهمات رادیو اکتیف و ابتلا به مریضی های ناشناخته است!
این در حالی است که تاکنون گزارش های مختلفی از سوی نهادهای بین المللی درباره ابتلا به مریضی های ناشناخته سرطانی و دیگر امراض عجیب پس از حمله نظامی به افغانستان نشر شده است که از عمده دلایل آن استفاده نیروهای خارجی از سلاح های حاوی مواد پرتوزا و مهمات رادیو اکتیف می باشد.

همچنین قرار گرفتن در معرض اورانيوم ضعيف‌شده موجب آسيب‌هاي ژنتيکي، نقص‌هاي مادرزادی، سرطان، انواع مریضی شکر، آسيب ديدن سيستم ايمني بدن و ساير بيماري‌هاي جدي مي‌شود.

بنا بر تحقیقات، این ماده علاوه بر تاثیرات آتش سوزی و گستردگی انفجار، پس یک ساعت تنفس ذرات رادیو اکتیف آن که از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن می شود، سبب از بین بردن بسیاری از اجزاء داخلی بدن و تاثیر مستقیم بر روی DNA و متعاقبا اختلالات ژنتیکی خواهد شد.

پرویز بشرمل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اورانیوم
ژنتیک
نظرات بینندگان:

>>>   سالها برای من سوال است که:
ایا مردم افغانستان پیرو دین یا مذهبی هستند؟
واگر دین ومذهب دارند کدام دین است؟ ؟؟؟
ایا در دین انهاحرام وحلال وجود دارد ایا دروغ ونیرنگ ودزدی ورشوه رواست؟
این چه دینی است که در ان نژاد پرستی وتعصب برترین شاخصه ان است
ایا در دین انها به روز حساب وقیامت اشاره شده
وسالهاست این سوال مرا در گیر خود کرده...

>>>   خدا آمریکا و نظامیانش را نابود کند در ویتنام هم از نوعی ماده شیمیایی خطرناک به اسم عامل نارنجی استفاده کردند بر سر ژاپن هم بمب اتم ریختند از صدام زمان حملاتش به ایران حمایت کردند همانطور که از عربستان در حملات به یمن حمایت کردند و مردم یمن با بمبهایی که آمریکا به عربستان و امارات و کشورهای ائتلاف عربی فروخت کشته میشوند

>>>   زباله های اتمی پاکستان درخاک افغانستان دفن میشود

>>>   لعنت خدا بر کرزی و غنی و ملا عمر و ملا هیبت و بر حکام امنیتی و اطلاعاتی پاکستان باد که همچو زمینه یی را فراهم کردند.

>>>   مواد راديواكتيف توليد أشعه كما ميكند و اشحه كما باعث سرطان در وجود إنسان مى شود . أمريكا ممكن مواد راديواكتيف در أفغانستان استمال كرده است.

>>>   نکته قابل توجه که همه تا حال فراموش کرده ایم در این مقاله مورد بحث قرار گرفته. کشور ایکه حاکمانش بی درایت باشد، نصیبش غیر از تهاجم بیگانه و درد و مرض برای مردمانش نخواهد بود.

>>>   این یک واقعیت عینی است (به اساس تجربه شخصی خودم) که مواد رادیواکتیف هر قدر هم ضعیف باشد عوارض جانبی آن خطرناک و اجتناب ناپذیر است. من تقریباّ ۱۰ سال با مواد رادیواکتیف ضعیف (با توانمندی مایکرو کوری) سرو کار داشتم و فعلاّ سيستم ايمني بدن ام دچار اختلال است و من بطور متداوم باید استرویید بگیرم.

>>>   در عراق هم از بعد از حمله آمریکا به عراق سرطان زیاد شد البته فقط در مناطق عرب نشین عراق چون آمریکا به کردها حمله نکرد کردها شریک آمریکا در حمله به عراق بودند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است