قبیله یعنی یک نفر ؟!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۸/۱/۲۴ کد خبر: 158189 منبع: پرینت

منطق قبیله منطق منحط انحصار است. غنی درکسوت یک خان قبیله انحصار را به اوج و آخر رسانیده است. اکنون حتی لباس قبیله برای دولت غنی گشاد است و زیبنده این دولت لباس طایفه است. بی جهت نیست که احدی آن خان دیگر قبیله پشت به غنی و روی سوی قبله عبدالله کرده است و از خیر و برکت غنی و دولت قصبه ای طایفه ای اش دل برکنده است.

انحصار جوهر و ماهیت تفکر قبیلوی است بدون انحصار منطق قبیله به تناقض می رسد و دچار تعارضات درونی می شود. منطق قبیله تکثر را بر نمی تابد. دشمنی آشتی نا پذیری میان منطق تکثر و منطق قبیله حاکم است. اشرف غنی خان خانان قبیله است و این را در کارنامه اش به خط درشت حک کرده است. گرچه هم اکنون هیچ جریان تاثیر گذار با غنی همراه نیست اما اردوی غنی بیشتر از این از سپاه و لشکر خالی خواهد شد. غنی نه توان جذب درانی هارا دارد و نه غلجایی هارا گرد خود جمع توانسته است. نه کرزی با غنی است و نه حکمتیار و اتمر نه طالبان غنی را جدی می گیرند و نه دموکرات های از غرب برگشته سلامی و پیامی به غنی دارند.

آری غنی یکه و تنها مانده است و بی کس و بی پناه شده است. درست گفته اند که (قبیله یعنی نفر).

هم اکنون جز چند نفر مزد بگیر تازه کار، هیچ فردی از غنی دفاع نمی کند. نام غنی در اذهان مردم تخریش کننده اعصاب است و دولت غنی عروسک خیمه ای شب بازی. پس بیایید این بساط شعبده بازی را برچینیم و این مترسک مزرعه قبیله را سنگ باران کنیم. راه مبارزه اما نه خشونت است و نه جنگ، بلکه منطق است و قلم.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قبیله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی .... ترین انسان روی زمین است. او مزدور اسرائیل و آمریکا است و ذره نمی تواند از تصمیم آنان سرپیچی کند. او به دستور آمریکا و اسرائیل در کشور بحران زایی می کند و در طول این پنج سال یک مورد کار مثبت برای ملت انجام نداده است. او دشمن افغانستان و ملت افغانستان است. او اهداف آمریکا و اسرائیل را در کشور به پیش می برد. این موجود خبیث باید از افغانستان بیرون رانده شود.

>>>   ههههه مترسک نه بلکه لرزه به اندام جواسیس غلامان دشمنان داخلی و بیرونی کشور است همه میدانند منطق بردهای بیرونی ره ناحق از خود تعریف نکن

>>>   نخیر چنین نیست یجز از دزدان وتیکه داران قومی تمام مردم باغنی است وغنی هرگز تنها نیست قبیله قبیله چی معنی هههههههههههه

>>>   غنی ریس جمهور است وما‌ به ریس جمهور خود افتخار می‌کنیم چون دوای ضد مکروب است و راه تداوی مکروب های ناعلاج را بهتر میداند غنی یک نفر نیست غنی ملیونی است. شما اگر کوشش دارید مه به نام این و آن بین غنی وملت اش درز اندازی کنید این حماقت شما را نشان می‌دهد احدی و کرزی خبیث را مردم در جمله انسان نمی شماره چون همین کرزی بیناموس بود که افغانستان را به این سرنوشت دچار نمود و همین اشرف غنی است که شروع نموده وچتلی این خبیث را پاک میکند وشما‌اطمینان داشته باشید که غنی تنها‌نیست غنی یک ملت در عقب خود دارد

>>>   سالها برای من سوال است که:
ایا مردم افغانستان پیرو دین یا مذهبی هستند؟
واگر دین ومذهب دارند کدام دین است؟ ؟؟؟
ایا در دین انهاحرام وحلال وجود دارد ایا دروغ ونیرنگ ودزدی ورشوه رواست؟
این چه دینی است که در ان نژاد پرستی وتعصب برترین شاخصه ان است
ایا در دین انها به روز حساب وقیامت اشاره شده
وسالهاست این سوال مرا در گیر خود کرده...

>>>   نه برادر غنی رئیس جمهور ما نیست غنی مزدور و غلام آمریکا و دیگر غربیهای کثیف است غنی متقلب بجز خیانت کشتار و خونریزی چه کرده است غنی یک آدم فاسد و وطن فوروش است غنی پست فطرت به دستور اربابانش همه ی هموطنان مان را بمب باران میکند همه اجیران که فریب خورده اند که سپر کفار شده اند قتل عام شدند چرا در خواب خرگوش هستی کی میخواهید بیدار شوید هموطنان بیدار شوید با سپاه فاطح یک جا شوید وطن عزیز مان را نجات دهید اگر حس وطن دوستی دارید به عنوان یک پشتون هرگز غنی فاسد را رئیس جمهور نمیدانم و قبول ندارم یک مزدور نمیتواند به نفع ملت کار کند لعنت بر این حکومت دست نشانده همه هم وطنان مان قتل عام شدند و یا مهاجر شدند همیشه ملت عزیز مان تحقیر میشود کی بیدار میشوید آخه چرا انقد از قافله عقب هستید به امید پیروزی سپاه فاتح ی اسلام ...
حمید هراتی

>>>   اصلا این سوال (سالهابرای من سوال است که)احمقانه است وتوهین به یک ملت و کشور اسلامی نمی دانم این اغای که این سوال را اینکونه وقیهانه مطرح کرده ازچه جا یه گای شعو ر وافگار ی بر خوردارند ؟ وهدفش از این سوال چیست ؟اغای سوال کننده ملت ما دین شان اسلام وپیرو ی مذاهب مطرح پیرامون اسلام است وحلال حرام را به اندازه شما شاید بیداند و دورغ نیرک وذردی ورشوه وتعصب ونزاد پرستی راهم می دا ند که دین مبین اسلام حرام کرده حشرنشر حساب قیامت حق است اما سوال این است شمایکی یک ملت ومردم کشوری اسلامی را تهمت می زنید در چه دین هستید ؟ ایا ؟و؟؟؟؟ و؟ درست است نمی کویم ازملت ومردم افغانستان معذرت خواهی کنید ولی یک مقدار وجدان داشته باشید وضمنااگر اهل افغانستان هستید بدا به حالت وافسوس کی نمک می خوری ونمک دان را........بهر حال براید متاسفم وبه ملت ومردمم وکشورم (افغانستان )افتخار دارم و سرافرازیش را خواستارم دورد ورحمت الهی برمردمم(14قوم که در قانون اساسی ثبت است)

>>>   بلی دین جمهوری اسلامی افغانستان دین مقدس اسلام است و دین اکثریت مطلق مردم مااسلام است. اما اینکه کسی از راه دروغ و حرام دزدی و نیرنگ خود را به هدف می رساند و اینکه نژاد پرستی و تعصب را بهترین رویش کاری خود بر میگیزند به دین اسلام باور ندارد زیرا اینها همه در دین اسلام ناروا و حرام است.

>>>   ستم كابلى‎ aan Ayendagan
عواید گمرکات ولایات هم مرز با پاکستان معلوم نیست به جیب که می رود؟
چهارتراش، سنگ مرمر و دیگرا مواد خام غیر قانونی بطوری دزدی همه روزه به پاکستان قاچاق می شود ولی هیچ یک از قوم شریف، نجیب و افغانستان دوست افغان صدای خود را بلند نمی کند اما در مساله گمراکات هرات و بلخ، فیس بوکچلونکی های غنی احمدزی، اسماعیل یونی ها، لری ها بری ها، خلقی ها و اوغان ملتی ها هر روز گلو پاره می کنند، یخن پاره می کنند، نماینده های شان در پارلمان بالای انسان های عدالتخواه حمله می کنند و حتی شغالیون شان در فیس بوک خود را انتحار می کنند.
امیدوارم نخبگان، قلم بدستان، روشنفکران و وطن دوستان قوم نجیب ، شریف و افغانستان دوست قوم افغان کمی به ولایت خود توجه کنند بنویسند و صدا بلند کنند.

>>>   به نظر شما عزیزان ورجاوند!
مبارزه با قوم گرایی از کجا باید آغاز شود؟

>>>   اویانی
«محصلین افغان»؛ «غذای افغان»؛ «کشور افغان»؛ و ...
کفر است این فغان!!!!

پس، آیا میتوانیم بگوییم دانشجوی انگلیس؛
دانشجوی جرمن؛
دانشجوی روس؛
دانشجوی هندو؛
دانشجوی ایران و ...

هممیهن گرامی!
دانشجو/محصل افغانستانی؛ انگلستانی؛ آلمانی؛ ایرانی، هندوستانی و ...
افغان نام تبار است.
نام زبان و قبیله و قوم ...
نام کشور ما (با آنکه تحمیل است) افغان نیست؛ بلکه افغانستان است و شهروندش، افغانستانی.
کمی بسوی جهان آگاه و آدمیت ینگریم و بیاموزیم!
هیچکسی نگوید و نتوان گفت چچن را روس؛ تاتار را روس؛ اینگوش را روس؛ کاباردین را روس؛ اسیتین را روس و ... و هشتاد و پنج تبار با زبان ها و دین ها و فرهنگ های گوناگون روسیه بزرگ (با آنکه از نزدیک به یکسد و پنجاه میلیون شهروندش، بیش از هشتاد درسد روس اند) را روس شمرد. به همگی، شهروندان روسیه گفته شود. هیچ روسی نگوید که چچن روس است و یا باید روس شود؛ چونکه میداند که نا شدنیست. هیچ تاتاری نگوید که روس تاتار شود؛ چونکه میداند که ناشدنیست.

همه شهروندان جرمنی نیستند و نشوند جرمن و ... سراسر جهان چنین و همینگونه.
تنها افغان با همان شیوه کمون سنگی و با شمشیر و روان بنگی، همه را افغان خواهد.
این ناشدنیست!!
دست برداریم ازین ستم فاشیستی و برساختکاری و دروغ و نیرنگ و زشتی ها و پلشتی های ویژه افغانی، که ناسازگار است با زمان نوین؛ که دیگر گنجایش پذیرش آن نیست که نیست.
کوه افغان؛ سنگ افغان؛ زمین افغان؛ آسمان افغان؛ تفنگ افغان؛ کشتن افغان و ...
ایکاش دانش بودی و ساختن افغان و ..
و خوراکه های بومی را نمیشود تاپه «افغان» زد.
این ناشدنیست در تاریخ؛ چونکه ناسازگار است با خرد آدمی؛ چونکه هر داشته ی هر سرزمینی از خود کتاب و تاریخ و سازنده یی دارد و ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است