هیات مذاکره کننده طالبان از لیست سیاه خارج شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۸/۱/۲۳ کد خبر: 158181 منبع: پرینت

برخی اعضای هیات مذاکره کننده‌گان طالبان با امریکا از لیست سیاه ملل متحد خارج شدند.
به گزارش رادیو آزادی، یک منبع طالبان تایید کرد که به شمول شیر محمد عباس استانکزی رییس هیات مذاکره کننده طالبان و ملا عبدالغنی برادر رییس دفتر آن‌ها در قطر چهارده نفر از این لیست خارج ساخته شده‌اند.

انس حقانی، خیرالله خیرخواه، امیرخان متقی، مولوی شهاب الدین دلاور، ملا محمد فضل مظلوم و مولوی عبدالسلام حنفی از جمله کسانی اند که نام های آن‌ها از لیست سیاه ملل متحد خارج ساخته شده‌است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان خارج شدن این افراد از لیست سیاه را تایید کرده به رادیو آزادی گفت که خارج ساختن دایمی آنها از لیست سیاه نیز تعهد شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
لیست سیاه
نظرات بینندگان:

>>>   انس حقانی جانی ترین فرد طالبان که در زندان پلچرخی بود و محکوم به اعدام بود رها شد و از لست سیاه خارج شد.
مگر وحیدی از محوطه دانشگاه ربوده میشود و در زندان پلچرخی مسکن گزین میگردد.
شرم باد بر دستگاه قضایی و عدلی

>>>   Anwar Rawi
فاشیست های اوغان با پیروی از قوانین نانوشته شان ,شرایط را طوری ساخته و پرداخته اند که از هر راهی که بروی باید دست در دست آنها بگذاری و مطابق خواست آنها عمل کنی ...
جنگ و صلح شان , لویه چورگه شان , انتخابات شان و دولت موقت شان , همه خم و جم هایشان , چیزی جز ازیک جوک ناقص و بی خنده نیست !
ما فریب این هیاهو ها و چرخش و گردشهای آنها را نمی خوریم و در راه های که آنها پیش پای ما گذاشته اند گام نمی گذاریم , چون میدانیم که این راه به اسارت خودمان و اسارت مردم مظلوم ما می انجامد ؛ آنهایکه فریاد های ما را نمی شنوند و چهارنعل در راهای فاشیزم گام بر میدارند , به ندامت چیزی دیگری نصیب شان نخواهد شد ...
ای مردم ! هم خدا و هم بنده گان خوب و خردمند خدا گفته اند که از عقل تان کار بگیرید ؛ عقل برای زندگیست و یکی از کار های عقل انتخاب درست است ؛ انتخابی که شما را از بد بختی ها نجات دهد ؛ از فاشیست ها توقع خیر نداشته باشید .

>>>   سعیدی
با عرض سلام !
توهین وزیر خارجه امریکا به ملت افغانستان
همزمان با افزایش تلاش‌ها برای صلح در افغانستان وزیر خارجه امریکا طالبان و سایر جناح‌های سیاسی در افغانستان را غیر قابل اعتماد عنوان کرده و ملت افغانستان را به فساد و عدم راستگویی متهم کرده است.
حالا سوال اساسی اینجاست که روز گذشته وزیر خارجه امریکا مایک پمپئو در سخنان خود مردم افغانستان را مورد توهین قرار داد ولی رهبران حکومت وحدت ملی در مقابل سخنان وزیر خارجه امریکا تا کنون لب نگشوده و خاموش اند. آیا یک نوع ترس دارند یا لازم نمیدانند که چیزی بگویند.

>>>   MB
دقیقأ ، اگر همین رهبران قومی تاجیک و هزاره و ازبیگ خائن و فاسد نمیبود ، نه طالب وجود میداشت و نه پشقل زی ها سری ما حکومت میکرد

>>>   دروغ میگویند ملت ها را فریب میدهند اصلا لیست سیا غلط است حکمتیار در لیست سیا بود حال در زیر چتر خارجی ها تنفس میکشدوغر میزند وبسیاری های دیگرهرچه طالب نه تنها در لیست سیا نبود حتی انهارا تروریست نمیخواندند گرچه نزدیک به یک ملیون افغانرا به شهادت رسانیده اند ولی تروریست نزد انها کسی است که منافع شان را تهدید نماید وطالب والقاعده وداعش وحکمتیار همه حامی وتامین کننده ای منافع انها وکاملا تحت قومانده وژاندارم منطقوی انها اند ازین رو چیزی که در لیست نباشد چه چیز را از لیست بیرون مینمایند!!!
زید الله بیگنن

>>>   این ها را از لست سیاه به این خاطر خارج کرده اند که درلست دیگر جایی نمانده بود تانام "سپاه پاسداران" را بنویسند. من به هیچ وجهه نمی توانم احماقت آنهایی را قیاس کنم که از امریکا پیروی می کنند و یا علاقمند آن اند.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است