سعیدی: از نیروهای مسلح خود حمایت کنیم!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۸/۱/۲۲ کد خبر: 158169 منبع: پرینت

در حال حاضر افغانستان روز ها و لحظه های دشواری را پشت سر میگذراند تنها و تنها امیدی که وجود دارد تا این سرزمین یکبار دیگر به کام دهشت و وحشت به کام بربریت قرون وسطایی فرو نرود امید به خداوند پاک اتحاد و همدلی مردم افغانستان حمایت بی دریغ و پشتیبانی از قوت های مسلح که در بدل قربانی های فراوان خویش تا هنوز استوار و پایدار در مقابل دشمنان مردم افغانستان همچو کوه پایه های هندوکش، شمشاد و کوه بابا ایستاده اند. از سوی دیگر وجه تعاملی در سیاست های کنونی منطقوی و فرا منطقوی با در نظرداشت کمی و کاستی ها در رهبری نظام باعث گردیده تا افغانستان در معبر تنش های سیاسی، اقتصادی دریک روند رویارویی و زور آزمایی کشورها قرار گرفته و میدان خورد و خمیر کردن حریفان پنداشته شود.

متاسفانه روند رویارویی و تنش های سیاسی افغانستان را در یک بحران عمیق سیاسی امنیتی، اقتصادی و بی اعتمادی فرو برده است. جهت مهار این بحران ایجاب مینماید که تمام نیرو های وطندوست که منافع ملی را بر منافع شخصی مقدم میدانند بخاطر دفاع از قوت های مسلح و دست آورد های آنها با درایت و بصیرت سیاسی وارد تعاملات جدید حمایتی از نیرو های مسلح چه اردو چه پولیس ملی و چه امنیت ملی شوند.

با تاسف از چندی بدینسو دشمنان مردم افغانستان آگاهانه تبلیغات منفی را علیه نیرو های مسلح بخصوص علیه پولیس ملی در شهر های بزرگ بشمول کابل آغاز کرده اند درست است که بطور نسبی کمی و کاستی های وجود دارد اما به باور من بدون همکاری مردم نه تنها پولیس ملی هیچ نیروی نمیتواند که بطور شاید و باید موفق باشد طی ماه ها و روز های اخیر در اثر فعالیت های شبا روزی پولیس ملی عده ای از غارت گران حرفوی کشته تعدادی گرفتار و عده ای فرار را بر قرار ترجیح داده اند اما علت اصلی که هنوز تعدادی از چپاولگران دست از جنایت بر نداشته اند و باعث تشویش هموطنان ما اند و به قانون تمکین نمیکنند حمایت یک تعداد شخصیت های بی شخصیت سیاسی و مافیای زور و زر از این جنایتکاران حرفوی است.

بدبختانه در افغانستان آدمکشان، اختطافچیان اکثریت شان زیر چتر حمایت سیاسیون و قدرتمندان دیروز و امروز قرار دارند از همه هموطنان خدا پرست و وطندوست احترامانه تقاضا میشود تا در افشای چهره های کثیف چپاولگر و حامیان بی وجدان شان در هر مقام و در هر منزلت که هستند صادقانه و دلیرانه محافظین قانون را یاری و همکاری نمایند در غیر آن این سونامی که مطلقاً در حمایت بعضی از سیاسیون خود فروش و وطن فروش قرار دارد دامان همه را خواهد گرفت، در شرایط موجود حمایت از قوت های مسلح حمایت از استقلال حمایت از آزادی و حمایت از شرف و ننگ و ناموس است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای مسلح
سعیدی
نظرات بینندگان:

>>>   حمایت از قوای مسلح راه نجات است وبس!!!!!!!!!!!!
خلقی

>>>   تکرار حکومت شاهی؛
مامتعصب نیستم حق میخواهیم!
قابل توجه حکومت وحدت ملی !
ما به قوم پشتون احترام داریم واین بحث ما برمیخورد به عملکرد حکومت وحدت ملی جناب داکتر صاحب اشرف غنی وداکتر صاحب عبدالله عبدالله شما از جغرافیای ولایت بغلان فکر میکنم آگاهی ندارید.وچون در تعینات که شما در ولایت بغلان انجام داده اید سلیقه قومی وفاشیستی برخورد کردید.شما دراین تعینات خویش اقلیت را براکثریت غالب ساختید.بازیگران حکومت نفاق ملی حق تاجیک .اوزبک.هزاره .ایماق ودیگر اقوام در بغلان کجاست.
فکرکنم شما در بغلان از یک قوم رای گرفتید ویک قوم کوچک نسبت به اقوام بزرگ که ساکنین اصلی این ولایت هستند برتری دادید.
چی پلان و طرح را روی کار دارین مگر اینقدر این قوم به عینک تان شایسته به نظر میخورد که حق دیگران ودیگر اقوام بزرگ را گرفته برای یک قوم خاص هدیه میدهید. و این کارتان به جز نفرت ودوری مردم بر حکومت دیگر دستاورد نخواهد داشت. من به شخصیت همه این افراد احترام دارم اما بحث زمانیکه از وحدت ملی میشود وحقوق همیشه باید به صورت مساوی تقسیم شود مجبورآ یادآور شویم و حق خواهی بکنیم این مکلفیت ومسولیت ما است.که در برابر بی عدالتی باید ایستاده شویم و این عملکرد شما خلاف قانون اساسی وحقوق شهروندی است.و این ولایت را ما به دید افغانستان کوچک می‌نگریم تمام اقوام که در افغانستان هستند در بغلان زیست میکنند از هوا این ولایت تنفس میکنند.و حق دارن از مزایای این ولایت استفاده کنند. لیست ذیل تکلیف حرف ما رابرایتان روشن میکند.
1- والی پشتون
2- معاون پشتون
2- قومندان پشتون
وچندین ریاست کلیدی در این ولایت همه از قوم پشتون است.
این چنین رفتارها خشم مردم بر حکومت واز هم پاشیدن حکومت خواهد بود. امید است در این قسمت توجه جدی نمایید.همیشه برخورد قومی نکنید. نگرانی بعدی همه به شما بزرگان حکومت برمیخورد. شما اگر به حرف ما باور نمی کنید میتوانید به تاریخ گذشته سر بزنید عبرت بگیرد مردم زمانیکه از ظلم وستم به سطوح آمدن قیام میکنند نظام ها را از هم میپاشد.بازنگری در تعینات بغلان لازم وضروری است.
به فکرم در بغلان تمام مردم حق السکوت میگیرن و نفس برای حق طلبی ندارند.مردم بغلان بیدار شوید.
کدام فرزند بغلانی تاجیک واوزبک هزاره در کدام ولایات غرب وجنوب کشور به صفت والی ویا ریس هستند. برایم یادآور شوین .امروز بزرگترین پست های کلیدی بغلان توسط مردم های جنوبی وغربی اداره میشوند.
مردم شریف وآزاده بغلان ؛
خواب غفلت برای قرن ها به مزدوری شما را آراسته خواهد کرد.
شاید بعضی افراد مریض ما را متعصب بشمارند. اگر در این حق خواهی ما را متعصب هم صدا بزنند عیبی نیست .
(اکبری)

>>>   لينا روزبه حيدري
من خیلی کوشیدم ملی گرا باشم..خودم را افغان خواندم و نه افغانستانی...زبانم را دری گفتم و نه فارسی...ولی با خواندن نظریات برخی در پست ها به این موضوع پی بردم که در آخر روز، من در نگاه انها هیچگاه افغان نیستم چون دری زبان و از هرات ام، من شهروند دست دو و در ذهن شان یک مهاجر ایرانی و تاجکستانی ام!!!...چه ساده و ساده لوحانه، هرات باستان را با قدامت چند هزار ساله به ثبت رسیده اش، با تاریخ غنی زبان و فرهنگ و ادبش، با ایرانی خواندن باشنده گانش، به ایران میبخشند و چه حماقت امیز و عاری از درک و فهم، زبان دری فارسی را که زبان مولانای بلخ، خواجه عبدالله
انصاری، بهزاد، رابعه بلخی، مخفی بدخشی، بوعلی سینا، جامی، ناصر خسرو.. و... زبان تاجکستان و ایران میدانند و نه زبان افغانستان و تمام اعتبار آنرا به همسایه ها مفت میدهند!..و چه غمگینانه، بخش بزرگ و مهمی از خاک و هویت افغانستان را که جهان به نام ان و ادبا، شعرا، هنرمندان و فیلسوفانش فخر میکند، از افغانستان میگیرند و دو دسته تقدیم ایران و تاجکستان میکنند!!!..با هموطنی غرق در تعصب و اینگونه، من نیازی به دشمن ندارم

>>>   حمایت می کنیم مگر یک چیزبرای شان می گویم که به خاطر ع وغ خود و فامیل خود را رنج ندهند در هر جای که جنگ بود ابرومندانه فرار و خود را تسیلم کنند زیرا اگر کشته شوند نه ع و نغ در غم شان است فقط فامیل شان

>>>   نیرو های امنیتی هوشار باشید دیگر به کفتار های دولت بازی نخو رید خو د را نگاه کنید
این چنگ یک جنگ بی فاید ه است حیف تان نکرده که خود را بکشید برای کی چرا شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است