عبدالرزاق وحیدی از چه اسراری باخبر است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۳    ۱۳۹۸/۱/۲۱ کد خبر: 158159 منبع: پرینت

عبدالزاق وحیدی از چه اسراری باخبر است و چرا بازهم خواهان محکمه علنی ایستناف است؟

قضیه اصلی از این قرار است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری قبلی عمر زاخیل وال وزیر مالیه، عبدالسلام رحیمی و عبدالرزاق وحیدی به صفت معاونان وزارت مالیه ایفای وظیفه می کردند که عمر زاخیل وال و عبدالسلام رحیمی میلیون ها دالر را برای کمپین انتخاباتی اشرف غنی احمدزی از بودجه وزارت مالیه به مصرف رسانیدند و آقای عبدالزاق وحیدی از این رمز و راز با خبر است و بعدها که مناسبات محمد محقق با اشرف غنی احمدزی تیره گردید و وحیدی از تیم محمد محقق به مقام وزارت رسیده بود اشرف غنی احمدزی به خاطر این که انتقام از محمد محقق بگیرد خواست که به جرم دزدیدن یازده میلیون دالر پول توسط وزیر مالیه برحال آن وقت اکلیل حکیمی، عبدالزاق وحیدی را محاکمه و برای ابد روانه زندان کنند.

از آنجا که محاکمه علنی صورت گرفت و تهمت و توطئه کار نکرد و وحیدی براات حاصل کرد، بعد از براات حاصل نمودن وحیدی حلقه فساد و دزدان کلان مافیایی وابسته به اشرف غنی احمدزی از ترس افشا گری پول های کلان که از وزارت مالیه به صورت غیر قانونی در انتخابات ریاست جمهوری برای اشرف غنی احمدزی به مصرف رسیده بود باز هم در صدد توطئه و دسیسه برآمدند و دوسیه دیگر را برای وحیدی روی دست گرفتند که وحیدی عمق توطئه و دسیسه را پی برده خواهان برپایی محکمه علنی گردید.

چون وحیدی می دانست که در صورت حضور حقوق دانان، مردم عامه و خانواده مطبوعات می تواند بازهم توطئه و دسیسه را خنثی نموده براات حاصل کند و چندین بار خودش به پای خود به محکمه مراجعه نموده خواهان برگزاری محکمه علنی گردید اما از آنجایی که دادستان ها و قضات قمچین و چماق برای اجرای سیاست ارگ نشینان است و از جانب ارگ وظیفه داده شده بود که به هرگونه که می شود وحیدی را مجرم شناخته و به زندان محکوم نمایند از این جهت برگزاری محکمه علنی را رد کردند و در غیاب وحیدی محکمه دایر نموده و ایشان را به دستور ارگ نشینان روانه زندان نمودند.

لذا ارگ نشینان از افشاگری وحیدی ترس و بیم دارند که اگر برای وحیدی دادخواهی صورت نگیرد امکان آن وجود دارد که سرنوشت وحیدی مشابه به سرنوشت شیرخان فرنود گردد، پس یگانه راه تطبیق اجرای عدالت برای عبدالزاق وحیدی این است که محاکمه علنی ایستناف برگزار گردد تا حقیقت معلوم گردد، لذا چون آقای محقق خودش طرف قضیه است باید عبدالله را زیر فشار بگذارد.

آقای خلیلی نباید در زمینه سکوت نماید و هر کاری که از دستش می آید اجرا نماید و آقای دانش با وجود اینکه یک روز بعد از قضیه باخبر شده است بازهم چون به رمز و راز قوانین می فهمد لازم است که زمینه قانونی محاکمه علنی وحیدی را آماده نماید . در این زمینه تراژدی سرنوشت شیرخان فرنود را لازم است جدی بگیرند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
محاکمه
نظرات بینندگان:

>>>   وحیدی اکر نفر خوب می بود وقتی که دیکران پول ریشوت می کیرد چرا افشا نکر د . معلوم میشه که همرای دوزد سرجوال را محکم می کیرد.

>>>   اگر اقای وحیدی به سرنوشت شیرخان فرنود مبتلا شود بهتر خواهد بود بخاطریکه مردم افغانستان از شر یک دزد رهایی پیدا خواهند کرد
پیرام قل از شهر مولاعلی

>>>   سه نهاد اصلی صدور احکام و فرامین آقایان هریک: حمیدی رئیس لوی سارنوالی،رئیس ستره محکمه سیدیوسف حلیم و رئیس شورای علماء آقای کشاف همه از ولایتهای لغمان و ننگرهار (مشرقی اند) بنا آنها به هیچ وجه پرونده های حنیف اتمر و اکلیل حکیمی و امثالهم را بررسی نمیکنند اینها نیز جزء از همان باندهای تباه کننده فساد و تعصب هستند.به ده هزار دالر غیر قانونی اکلیل حکیمی به اینها پرداخته است و به دها خویشاوند اینها را معاش میدهد و اتمر نیز به دها اعضای خانواده اینها را در اماکن مختلف دولتی جابجا ساخته است همین لحظه چوچه مرغ کشاف نیز وظایف بزرگ دولتی دارد و غیره بنا عبدالرزاق وحیدی چوب سوخت است وبس.
کمال یوسف

>>>   دزد وحیدی دزد عمر زاخل وال اشرفغنی سلام رحیمی فارق ورک اکلیل حکیمی است شادزدان باید بخاطر ملت ازین برده شود نه یک فرد بی گناه همانند وحیدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است