بیانیه محمد محقق درباره بازداشت عبدالرزاق وحیدی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۸/۱/۲۱ کد خبر: 158156 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (۸)
قرأن کریم:
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید براى خدا به عدل وداد قیام کنید و به عدالت‏ شهادت دهید و البته نباید دشمنى گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید ، عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است و از خدا وند بترسید که خدا به آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است.

محاکمه فرمایشى عبدالرزاق وحیدى وزیر مخابرات وتکنالوژى معلوماتى یک ظلم آشکار بر شخصیت حقیقى وحقوقى جناب آقاى وحیدى وتوهین و تحقیر وقیحانه علیه جامعه هزاره افغانستان است.

از سه سال پیش آقاى اشرف غنى رییس جمهور توافقى در یک نمایش مضحک به بهانه فساد مالى وظیفه وزیر مخابرات جناب وحیدى را به تعلیق درآورد وبه عوض آن به ترتیب مهره هاى مربوط به تیم خودش را بر خلاف قانون بحیث سر پرست نصب نمود ، بعد از سه سال بازى تبعیض آمیز ( موش و گربه )، سر انجام محکمه مربوطه ، جناب وحیدى را برائت داد ومعلوم شد که اینهمه خیمه شب بازى هاى تحقیر آمیز ارگ براى این بوده که حق تیم اصلاحات وهمگرایى را که با ۴ ملیون را ى وحق مردم هزاره را که با یکنیم ملیون راى پاک خویش بدست آورده بودند پایمال کند.

بعد از اعلام برائت ذمه جناب وحیدى از سوى محکمه مربوطه که تشت رسوایى ارگ از بام افتاد ومعلوم شد که جناب آقاى اشرف غنى جناب وحیدى را بناحق سه سال از وظیفه دور ساخته وحق یک بخش از مردم افغانستان را ظالمانه پایمال کرده است ، من این موضوع را با ریاست محترم اجرائیه وبرخى مقامات دیگر مطرح کردم که حال که بیگناهى وزیر مخابرات ثابت شده باید سر وظیفه اش به وزارت بر گردد واعاده حیثیت شود.

تا موضوع ادعاى باز گشت وحیدى به وزارت واعاده حیثیت شان به نحوى بگوش جناب غنى رسید براى پنهان کردن رسوایى شان در محاکمه نمایشى وزارت مخابرات وریالتایم ، در یک نمایش شرم آور دیگر ودریک دو سیه ساختگى دیگر که گویا مربوط به دوره حکومت قبلى در دوران معینیت آقاى وحیدى در وزارت مالیه بوده بار دیگر پاى ایشان را به محکمه کشانید.

محاکمه دوم آقاى وحیدى که براى سر پوش گذاشتن بر رسوایى تیم حاکم ارگ در جریان محاکمه سه ساله وزیر مخابرات انجام میشد، بیش ازحد ظالمانه بود ، که دستگاه به اصطلاح عدلى وقضایى فرمانبردار ارگ خیلى عجولانه و فرمایشى در ظرف چند روز محدود براى جناب وحیدى حکم سه سال حبس را صادر کرد و براى بردن شان به محبس پو لیس جور حکومت بشکل اختطاف گونه ایشان را از صحن دانشگاه که براى تدریس رفته بود اقدام نموده به محبس انتقال دادند.

اینجانب این اقدامات اهانت آمیز حکومت جور آقاى غنى را بشدت محکوم میکنم وحکم صادره علیه جناب وحیدى را سیاسى، خصمانه وتبعیض آمیز میدانم آقاى غنى در مبارزه بافساد صادق نیست، مقامات فاسد و دزدهاى ملیونى را که از تیم خودش بوده نه تنها محاکمه نکرده که براى شان عالیترین مدالهاى دولتى را تفویض کرده است.

همچنان لازم میدانم که از برادر محترم جناب داکتر عبدالله عبد الله بخواهم که تا با توجه به راى ملیونى وصادقانه که جامعه هزاره به تیم اصلاحات و همگرایى که شما در راس آن قرار داشتید دادند و شما مسؤل حفاظت وصیانت از راى و حقوق آنان هستید پا جلو گذاشته از حیثیت مردم و وزراى آنان که یکى شان غیر قانون حبس ودیگران از کابینه کنار گذاشته شدند دفاع نموده وبا ما و مردم همصدا شوند وبراى دفع ظلم وتبعیض ایستادگى کنند.

ونیز از ملت عزیز افغانستان وهمه سیاسیون کشور میخواهم که در برابر اقدامات ضد وحدت ملّى و حرمت شکنانه دستگاه جور اشرف غنى بى تفاوت ننشینند و جواب این اهانت ها وتبعیض هارا یکپارجه و متحدانه در میادین تحرکات مدنى وانتخابات بدهند وثابت کنند که مردم افغانستان متحد هستند و تبعیض وظلم علیه ملت را نمیپذیرند.

والسلام على جمیع عبادالله الصالحین
حاجى محمد محقق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
محقق
نظرات بینندگان:

>>>   جناب محقق صاحب
شما که جز از پیکر این حکومت هستید و میدانید که محاکم در تمام دنیا مستقل بوده و قضاوت مستقلانه میکنند .اگر محاکم حکومت شما مستقل نیست و ریس جمهور بر ان اعمال نفوذ دارد پس درین پنج سال یا چهار سال که صد ها انسان خوبتر از وحیدی به زندان رفتند علیه این عدم استقلالیت محاکم صدا بلند نکردید تا اینکه یک کسی از قوم وتبار خود شما زندانی شد بعد اه و فغان کردید .
اگر شما معاون یک حکومت مشارکتی هستید و خود را معاون ریاست اجراییه جهمهوری افغانستان میدانید بیایید به جرات بگویید که ستر ه محکمه یک قوه فرمایشی است و قضاوت ان زیر سوال است . تا همه دنیا بفهمد . اگر جرات اینرا ندارید بهتر است قومی و تباری عمل نکنید .

>>>   جناب محقق دیگر خیلی دیر شده است. ذلت و رسوایی مردم ما از زمانی آغاز شد که نصری ها با ادعای دروغین رهبری مردم هزاره خود را وارثان برحق حزب وحدت قلمداد کردند و مردم ساده دل نیز پذیرفتند. اما دیری نگذشت که همه حقوق مردم هزاره فدای هوس بازی های شما و خلیلی و حاج نبی و دیگران شد و شهرک شد و تلویزیون های شخصی و خانوادگی به نظر می رسد همان گونه که مردم را به آخر خط رساندید، خود نیز به آخر خط رسیده اید و این همان بن بستی است که خود ساخته اید مگر مردم احمق باشند که دوباره به فراخوان امثال شما لبیک بگویند. بس است بیش از این با سرنوشت این مردم بازی نکنید. به نظر اوغو و تاجیک و ازبک به مراتب از هزاره های نصری بهتر اند. برگردید به همان نانوایی که داشتید.

>>>   لطفا لاف نزنید عمل کنید عملکرد ضعیف شما سبب شد تا چینی اقدامی علیه یک استاد با شخصیت پوهنتون صورت گیرد هرگاه شما منحیث یک رهبر عمل میگردید روی پول وخانم های رنگارنگ رانمی دید و واقعا به ملت رنجدیدتان مصدر خدمت صادفانه میشدید هزگز چنین اتفاقی نمی افتاد این شما رهبران میان تهی وخالی مغز بودید که که نتوانستید کشور مملت خود را در طی 20 سال از مصایب ومشکلات نجات دهدی لطفا خاموش باشید
قیام

>>>   اگر خدا به انچه میکنداگاه است٫پس حبس وحیدی به اراده خداست.خودرا شور ندهید که گنهکار میشوید.
عاقل

>>>   اقای وحیدی به صفت انسان تحصیلکرده دو مطلب رابایدمیدانست.
۱-وزرای غیر پشتون حق دزدی ندارند.
۲-اگر پشتونها دزدی میکنند٫غیرپشتونهانبایدافشاگری کنند.
خودکرده رانه درداست ونه درمان.
عاقل

>>>   این یک واقعیت است که اقای وحیدی غیر قانونی و دزدانه و ظالمانه و مخفیانه راهی زندان گردیده است و شخص ریس جمهور غنی احمدزی عوام فریب دشمن مردمان فارسی زبانان بخاطر ترکیدن عقده مندی اش و قصد گیری از اقای محقق که فرمان سبکدوشی غنی را پشت پا زد و کمافی السابق بکار اش دوام داده است غنی احمدزی اقای وحیدی که از جمله طرفداران و هوا خواهان محقق است و از جانب محقق بحیث وزیر پیشناد و پس از رای گرفتن اش از جانب اکثریت اعضای پارالمان بحیث وزیر مخابرات مقرر گردیده بود وقتیکه غنی احمدزی با وصف صدور فرمان اش مبنی بر سبکدوشی اقای محقق از وظیفه معاونیت ریاست اجراییه کم اماد عقده خود را بالای استاد وحیدی بیچاره خالی کرد دزدانه و مخفیانه توسط دستگاه قضایی زیر نفوذ اش وحیدی را بدون هیچ جرم و گناه و بدون موجودیت وکلیل مدافع اش و یا دفاع از جانب خودش انرا از دانشگاه که مصروف تدریس بود بازداش و بزندان پلچرخی برده شده است اینکارظالمان است ظالمان که ریس جمهورانجام داده است.

>>>   با نظر دهنده اولی موافق هستم بیان واقعیت ایشان انکار نا پذیر است و میتوان به آن چند نکته را افزود کرد که قرارذیل میباشد:
۱- هرگاهی که یک فرد از اقوام غیر پشتون مورد تعقیب و ترغیب دستگاهای امنیتی و یا قضایی قرار می گیرد، ان وقت حلقات مخصوص که وظیفه نفاق و تفرقه انداختن از مرزهای بیرون این کشور به انها سپرده شده شدت و فعالیت انجام میدهند.اگر در قوم پشتون کسی به دزدی ملیونی و فساد موصوف اند. وظیفه دستگاهای قضایی و امنیتی است تا در مورد اقدام نمایند و اگر موضوع انها در حد اتهام است، باز فکر می کنم در تمامی اقوام مسکون این کشور اتهام ها وارد است و نباید یک قوم خاص مورد هدف قرارگیرد.
شریف

>>>   اقای محقق !۱-وحیدی بخاطر هزاره بودن محبوس شدوشما صرف بخاطرهزاره بودنش ازاو دفاع میکنید.پس فرق میان شما وغنی موجودنیست.
۲- این موضوع سیاسی به ایت وحدیث چه ارتباط دار؟
۳-(وتعز من تشاوتزل من تشا) هم ایت است.پس بااین بیانیه در مقابل اراده خداوندایستاده ایدوگنهکار هستید
عاقل

>>>   عاقل یک موضوع مسبت دو موضوع منفی

>>>   بزرگان وسیاسیون هزاره متحد باشید ومثل پشتون ها باشید هم در دولت باشید هم مخالف دولت داشته
باشید ودر عین حال باهم همکار باشید وظاهرا همدیگر را نکوهش کنید
وحید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است