بازداشت وحیدی سیاسی و قومی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۸/۱/۲۰ کد خبر: 158150 منبع: پرینت

محکمه استیناف علنی راه حل انسانی و عادلانه برای تعیین سرنوشت عبدالزاق وحیدی است!
اما چرا علنی؟

خوانندگان محترم بیاد دارند که در هنگام که محکمه قبلی آقای وحیدی جریان داشت آقای اشرف غنی احمدزی برای اکلیل حکیمی دزد یازده میلیون دالری نشان و مدال اعطا کرد تا زمینه را برای آن آماده نماید که به جای اکلیل حکیمی مسوولیت یازده میلیون دالری دزدیده شده را به گردن وحیدی بیاندازند و دهن ایشان را خاموش و به حبس ابد محکوم نمایند.

از آنجایی که جریان محاکمه علنی بود استدلال های دادستان ها مسخره ، بدون اسناد و به اساس تهمت و توطئه بود قضات محکمه زیر انظار عمومی و مطبوعات مجبور شدند که آقای وحیدی را از تمام توطئه ها و دسیسه ها براات دهند که این امر موجب خشم ارگ نشینان گردید و از ترس اینکه آقای وحیدی دزدی های میلیاردی ارگ نشینان را افشا نکند ایشان را پنهانی محاکمه و به سه سال حبس محکوم کردند و با استفاده از قوای امنیتی مخصوص و حتی تانک هاموی حریم دانشگاه را نقض نموده و یک انسان بی سلاح را از صنف در حالت درس دادن اختطاف می نمایند.

همه می دانند که قضیه وحیدی سیاسی و قومی است و هدف از اختطاف ایشان هم خاموش کردن ایشان است چون آقای وحیدی انسان بادانش ، ذیرک و عضو کابینه بود که از بسیاری رمز و راز های فساد بزرگ مالی ارگ نشینان باخبر است از همین جهت است که محکمه استیناف آقای وحیدی باید علنی باشد تا اینکه حقوق دانان ، مردم عامه و خانواده مطبوعات بالای آن نظارت داشته باشند در آن صورت اگر آقای وحیدی مجرم شناخته شد ایشان را به دار بزنند و دست و پای ایشان را قطع نمایند و اگر براات حاصل کرد ایشان را اعاده حیثیت نمایند ، شاید متعصب ترین انسانها هم مخالفت با برپایی محکمه علنی ایستناف ننمایند ، پس از تمام دوستان و خوانندگان احترامانه تقاضا می گردد که کمپین براه اندازی محاکمه ایستناف علنی را برای آقای عبدالزاق وحیدی را راه اندازی نمایند .

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
بازداشت
نظرات بینندگان:

>>>   دوسيه هاي آن جناب بي سواد وزير اسبق مخابرات به اندازه زياد است كه خودش هم نميداند چه قسم برائت گرفته و يا از خود دفاع نمايند.

>>>   یک چیز واضح است که مسءله قومی وسیاسی است درغیر آن درمحاکمه عنی اول براءت گرفته بود اکنون غیابی محکمه شده دسیسه است. مثلیکه نادر غدار محمدولی خان بدخشانی را درمحکمه علنی که میخواست اعدام کند ولی درارگ مردم را جهت محکمه ولی محمد خان دروازی خواسته بود همه بپا استاد شدند درین وقت ظاهرن ازاعدام اومنصرف وبه زندان فرستاده شد ولی چند روز بعد اعدامش کرد .این محکمه ازطرف غنی احمد زی غیابی است .هدفش قومی وخصومت ها وتبعیض های نژادی میباشد اگر عادلانه باشد عمر زاخیلوال,فروق وردک ,ملاترهخیل,وصدها خاین دیگر هم است که محاکمه شوند.

>>>   مشكل اصلي ما عرف مزخرف پشتون واليست!
ليست هيأت رهبري وزارت شهرسازي و اراضی به اساس مشارکت قومی:

١- وزير پشتون
٢- معين شهرسازي پشتون
٣- معين مالي و اداري پشتون
٤- معين زمينداري پشتون
٥- معين ساختماني تاجيك
٦- معين مسكن هزاره
٧- رئيس تداركات پشتون
٨- رئيس مالي پشتون
٩- رئيس اداري پشتون
١٠ رئيس شهرسازي مركز پشتون
١١- رئيس املاك و اسكان پشتون
١٢ سرپرست رياست عمومي املاك و اسكان پشتون
١٣- رئيس اطلاعات و ارتباط عامه پشتون
١٤ رئيس منابع بشري پشتون
رئيس پاليسي و پلان پشتون
١٥ رئيس طرح و مقررات پشتون
١٦- رئيس مطالعات اجتماعي و اقتصادي پشتون
١٧ - سر پرست رياست نظارت و مراقبت پشتون
١٨- رئيس تصدي خانه سازي پشتون
١٩ رئيس تصدي افغاني پشتون
٢٠- رئيس برنامه ملي مسكن پشتون
٢١- رئيس برنامه تحكيم ثبات پشتون
٢٢- رئيس برنامه ساختمانهاي عامه و دولتي تاجيك
٢٣ رئيس برنامه كمپلكس اداري دارالامان و ولايات تاجيك

نوت: از ٢١ رياست اداره اراضي كه به اين وزارت مدغم
گرديده ١٧ پشتون سه تاجيك و يك هزاره

>>>   چرا بدون برپایی محکمه استیناف ایشان زندانی شدند؟
استیناف باید علنی و با حظور متهم و وکیلش صورت بگیرد.

>>>   شما هم که متاسفانه اگر قوم تان باشد اگر قاتل وحشی دزد جنایت کار هم باشد دستگیر بشود میگویید قومی است بحث قومی را دامن میزنید اگر خائن پشتون باشد دستگیر نشود اگر خائن تاجیک باشد دستگیر نشود یا ازبک یا هزاره باشد دستگیر نشود و محاکمه نشود پس چطور وطن پیشرفت کند حتما خائن و دقل است که دست گیر شده خواهشا بحث قومی را دامن نزنید خانه ی تان خراب شود چرا وطن را خراب میکنید با این شایعات البته اینم بگم از رئیس جمهور تان گرفته تا کوچیک ترین سرباز دزد و خائن است فقط خیانت فساد و جنایت لعنت بر این نظام فاسد و دست نشانده ....
حمید هراتی

>>>   هرنفر شما که گرفتار وبه پنجه قانون سپرده شود باز داد میزنید که این قومی است با عساکرجنگ میکنید ، کانتینرها را میسوزانید برای شما قومی میشود
میخواهید هرقسم بدماش ودزد خود را زیر چترقومی گفتن نگهداری کنید نخیر اجازه نیست برای خرابکاران

>>>   غنی و مخکش هایش قومی عمل میکنند و سخت متعصب و عقده ئی عمل میکنند.

>>>   بلی باید محکمه علنی باشد تا واقعیت روشن و واضح و بدون کدام هراس اقای وحیدی به سمع همه برسد تا واضح گردد که مجرم واقعی کی هاست ضمننا اکلیل وزیر فراری غنی هم باید درمورد ادعای دزدی های ملیون دالری باید به محکمه احظار شود .غنی فاشیست باید جواب دهد در مورد بی عدالتی که در وطن راه انداخته .
افغان

>>>   در رابطه با بازداشت وحیدی :
من بمثابه یک حقوق دان غیر وابسطه به کدام جریان سیاسی و یک شخص بی طرف خاطر نشان میسازم که ک
۱ چرا وحیدی صاحب به محکمه حضوری حاضر نشده در صورتیکه ابلاغیه محکمه را مبنی بر حضور به جلسه محکمه دریافت نموده باشد عدم حضور وی به محکمه خود یک سر پیچی از دستور قانونی محکمه است و قانون اجرات جزایی در زمینه صراحت دارد .
۲ محکمه اتهام نامه حارنوال را مطالعه و دلایل مبنی بر محکومیت وی را موجه دانسته مدت سه سال حکم تنفیذی را اصدار نموده و به مجرد اصدار حکم تنفیذی معنی اش این است که متهم با به زندان برود و توقیف شود .
۳ هرگاه متهم یا وکیل مدافع اش بر این حکم غیابی محکمه قناعت نداشته باشد و انرا غیر عادلانه می پندارد درینصورت دلایل که دارد به استناد قانون به محکمه فوقانی شکایت کرده و میشود دلایل خود را حتی توسط وسایل ارتباط جمعی غرض قضاوت حقوق دانان نشر کنند .
حال یک تعداد افراد وابسته به وی به دلیل قومی و تباری بدون انکه از محتویات دوسیه اگاهی داشته باشند مقامات عدلی و قضایی را دشنام میفرستند که یک عمل غیر اخلاقی است
بهتر است دلایل بی گناهی خود را اگر مدلل و متکی بر احکام قانون باشد و به مطبوعات ارایه کند و حقوق دانان و انجمن وکلای مدافع طبعا منحیث یک متضرر و شهروند از وی دفاع خواهد کرد .

>>>   دنیا می داند وحیدی مزیر مخابرات یک فرد متعهد است به وطن نه اشرف غنی احمد زی که دزدی ملیونی گرده است نمونه اش ئن اشرف غنی در ننگرهار از پول دولت برای انتخابات پول می دهد این خود دزدی روشن وآشکار را نیست
بلکه است...

>>>   هر دزد دزدی را به خود میکنند وقتی دستگیر شود باز سخن از قوم میگویند دزد قوم ندارد باید به جزای خود برسد

>>>   جالب است که باز داشت رهزنی بن نام موسی ترخیل قومی و سیاسی نیست مګر باز داشت علی پور و نظام الدین و اگر توان دولت برسد که حمید خراسای ... را دستگیر کند، دران صورت سران باند های مافیایی انرا قومی و سیاسی می سازند.
ولی

>>>   دیشب در تلویزون درین باره دو نفر حقوقدانان مطرح کشور محترمان مدد زی و مصباح مصاحبه کوتاه داشتند و واضحاٌ گفتند که این محکمه و به زندان انداختن کاملاٌ خلاف قانون و خلاف اخلاق انسانی است .این محکه آنچه نویسنده متن آقای حسن علی عدالت نوشته کرده اند در مطابقت قراردارد اما یک چیز را باید تذکر دهم که روی توده گران تا به ابد سیاه است و هر روز چهره های منحوس و نیات که مملو از نفرت و کدورت قومی است برای مردم به نمایش می گزارند.

>>>   بله!!!
علی پور قومو
حکیم شجاعی قومو
وحیدی قومو
خو کو کدام توره نشان بتی که مو کارشه بکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است