هاتف: من یک پیشنهاد برای رییس جمهور دارم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۸    ۱۳۹۸/۱/۲۰ کد خبر: 158146 منبع: پرینت

آقای احمدزی!
آدم‌های ملی زیادی می‌گویند حرف قوم را نزنیم، چون قوم مربوط عصرهای گذشته است. ولی من این یک مورد را بگویم. یعنی این پیش‌نهاد خوب و مفید بدون قوم‌بازی نمی‌شود.
بسم الله.

ببین آقای ولسمشر، ما هزاره‌ها یک مجموعه روشنفکر داریم که خیلی دهاتی و حتا ساده‌لوح هستند. مثلا همین من، آقای سخیداد هاتف. هم‌تباران من از دست من عصبانی‌اند. اول به این خاطر که خودم را روشنفکر می‌دانم. دوم به این خاطر که نمی‌فهمم. می‌گویند تو نمی‌فهمی که این اشرف غنی احمدزی چه قوم‌پرست خطرناکی است.

حال، مشکل من و امثال من در کجا است؟ هم‌تباران من راست می‌گویند. من و همراهان من این‌قدر ساده هستیم که تو هر حرکت کوچک مثبت هم که بکنی، ما فورا خوشحال می‌شویم. خوشحال چه که بالکل رقص می‌کنیم. ساده‌ایم. دل‌مان صاف است، یادمان نمی‌ماند. شاید به قول بعضی تندروان قوم‌مان واقعا «کم‌هوش»ایم.
اما گپ این است که ما تیپ ساده‌لوح احمق و دهاتی در میان مردم بینش و نگرش پخش می‌کنیم. یعنی پاره‌یی از حرف‌های ما وارد گفتمان‌های اجتماعی می‌شوند و سر از قضاوت‌های مردم بر می‌آورند.

پیش‌نهاد من این است:
بیا گاهی به خاطر فریب دادن ما جماعت ساده‌لوح با هزاره‌ها این‌قدر بدی نکن. حتا کمی پیشتر برو: برای هزاره‌ها کدام کار خوب کوچک هم بکن. حداقل ما را تحقیر نکن و بگو هزاره‌ها چون مردم آرام و بی‌ضرری هستند سزای آرامش و مدنیت‌شان تحقیر و زورگویی نیست. گاهی از این چیزها بگو‌؛ گاهی که مشاوران بدت در گوشت خواندند که چندی گذشته و هزاره‌یی تحقیر نشده، بگو «خیر است؛ تحقیر هزاره واجب که نیست». همین مقدار را هم که ما، یعنی روشنفکران ساده لوح دهاتی، بشنویم فورا مست می‌شویم. واقعا خر نیستیم البته. دل‌مان صاف است. یادمان نمی‌ماند.

گاهی می‌توانی یک خاین و دزد پشتون را محاکمه کنی. نمی‌گویم محکوم و محبوس‌شان کن. دهانم بسوزد. آخر، مگر می‌توان خاین پشتون را به زندان فرستاد؟ نه، فقط یک محاکمه‌ی شکلی و فرمایشی راه بینداز. ما دهاتی‌های ساده‌دل همان را هم باور می‌کنیم. ولی آقای احمدزی، این کار را نمی‌کنی. قبیله‌ات چنان برایت مقدس است که حتا از باب نمایش هم نمی‌توانی به دزد قبیله‌ات سخن درشتی بگویی. آن‌قدر در تعصب قومی‌ات غرقی که حتا برای فریب دادن من و امثال من، این روشنفکران دهاتی کم‌هوش و ساده‌دل هزاره، نیز گام کوچک درست و کم‌هزینه‌یی بر نمی‌داری.

همه چیز را از شاه حسین مرتضوی و کارمندان دولتی هزاره نشنو. خوب، آنان نمی‌گویند که تو رییس جمهور بدی هستی. آنان نمی‌توانند به تو بگویند که چرا با هزاره‌ها این‌قدر بدی. از دیگران، از آنانی که دور و برت نیستند و دوستت ندارند، هم بشنو. از آن چنبره‌ی ستایش هزاره‌گی که در حوالی ارگ و صدارت برپاست بیرون بیا. ببین که دل مردم، دربیرون آن چنبره، از دست استبدادت خون است؛ خُلق مردم از دست تحقیر دایمت تنگ است.

سخی‌داد هاتف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
هاتف
نظرات بینندگان:

>>>   سخیدا هاتف دقیقن واقعیت را گفت چرا فاروق وردک,عمرزاخیلوال ,احدی,اسماعی یون,جبار طاقت ودیگران محاکمه نمیشون ؟غنی احمدزی کمر خودرا برای نسل کشی بسته کرده.

>>>   مشكل اصلي ما عرف مزخرف پشتون واليست!
ليست هيأت رهبري وزارت شهرسازي و اراضی به اساس مشارکت قومی:
١- وزير پشتون
٢- معين شهرسازي پشتون
٣- معين مالي و اداري پشتون
٤- معين زمينداري پشتون
٥- معين ساختماني تاجيك
٦- معين مسكن هزاره
٧- رئيس تداركات پشتون
٨- رئيس مالي پشتون
٩- رئيس اداري پشتون
١٠ رئيس شهرسازي مركز پشتون
١١- رئيس املاك و اسكان پشتون
١٢ سرپرست رياست عمومي املاك و اسكان پشتون
١٣- رئيس اطلاعات و ارتباط عامه پشتون
١٤ رئيس منابع بشري پشتون
رئيس پاليسي و پلان پشتون
١٥ رئيس طرح و مقررات پشتون
١٦- رئيس مطالعات اجتماعي و اقتصادي پشتون
١٧ - سر پرست رياست نظارت و مراقبت پشتون
١٨- رئيس تصدي خانه سازي پشتون
١٩ رئيس تصدي افغاني پشتون
٢٠- رئيس برنامه ملي مسكن پشتون
٢١- رئيس برنامه تحكيم ثبات پشتون
٢٢- رئيس برنامه ساختمانهاي عامه و دولتي تاجيك
٢٣ رئيس برنامه كمپلكس اداري دارالامان و ولايات تاجيك

نوت: از ٢١ رياست اداره اراضي كه به اين وزارت مدغم
گرديده ١٧ پشتون سه تاجيك و يك هزاره

>>>   آقای هاتف
رفتار و برخورد های غنی خان (تز) است و برخورد و جریحه دارشدن عواطف شما و دیگر روشنفکران هزاره ( انتی تز) حالا در اینده بنکرید که ( سنتزی ) این دو همان آینده سازان افغانستان هزاره ها هستند
همین اکنون هزاره ها از نظر دانش و دیدگاه و فعالیت های هنری و سهمگیری هایی اجتماعی از تمامی اقوام افغانستان خیلی جلوترند .

>>>   بعد از شکست تیم فاشیزم غنی
مرتضوی را نه در ارگ راه است و نه در برچی عزت و پناهگاه و نه هم در ارزان قیمت آسایشگاه
و آنگاه معادله تغیر میکند
هر کچالو فروشی ژورنالیست نمیشود اما هر ژورنالیستی کچالو فروش میشود.

>>>   این قوم دو حالت را می شناسند:
یا آنقدر غَره میشوند که هر چه دانش و هرچه استعداد است، خداوند به اینها داده است و قوم برگزیده به شمار می آیند،
یا آنقدر مظلوم اند که در طول تاریخ جز ظلم و بی عدالتی چیزی دیگری نصیب اینها نبوده است.
اعتدال در فرهنگ اینها وجود ندارد.

>>>   آقاي هاتف، سياست تضرع مآبانه در قلمرو افغانستان هميشه از طرف فاشيزم قبيله ترس تلقي گرديده است.. خط و مشي انها تماميت خواهي و سركوب ديگر اقوام است. در حصه غني مسأله جديتر است، زيرا اين مردك مريض رواني است. وأما گله بايد از رهبران نامنهاد، معامله گر ، پول پرست و موقف پرست، شرف بأخته داشته باشيد.

>>>   عالی بود

>>>   آه چقدر راست فرمودید هاتف صاحب .اما کو گوش شنوا وچشم بینا وعقل سالم خداوند به داد همه ملت بیچاره ما برسد ما وشما را از چنگال این همه یهودیان پست فطرت نجات دهد
صفی الله از کابل

>>>   اقای عاتف شما سخن شما مورد تایید من است اما کجاست گوش شنوا کجاست ریس جمهور توافقی که حد اقل بفکر دیگر شهروندان این کشور بجز از قوم وزبان خودش باشد چه خوب گفته شده .
گوش کر بفروش گوش خر بخر .
کوش خر بهتر بود از گوش کر .
فاروق وردک ملیون ها دالر از وزرت معارف را با اصف ننگ معاونش دزدی کرد نهتنها که تحقیق ومحاکمه نشد بل وزیر دربارغنی خان است عمر زاخیل وال ملیون ها دالر را در زمان که وزیر مالیه بود از کابل بانک و خریداری تیل وزارت دفاع دزدید و حتی که امضاء ویر عدلیهانوقت که شش ماه قبل فوت کرده بود جعلکاری کرده که یکی از عضو هیت با زاخیل وال ریس هیت بود سفیر شد اکلیل حکیمی وزیر مالیه قبلی که سیزده ملیون دالر را دزدی کردوه است غنی احمدزی پس از استعفایش انرا مدال داده رخصت کرد جعلکاران و دزدان رای های پاک مردم را که بنفع غنی انجام داده بودند همه شانرا به اثر فشار مردم و رسوایی بیحد شان انها را در ارگ مشاور بنام این و ان ساخت ده هاخیانتکار و دزد و جاسوس از قوم و زبان خود اقای غنی احمدزی فعلا با ثبوت اثبات است اما چشم غنی در مورد جلوگیری ازین خیانت و جنایت شان کور است و گوشش هم کر است.

>>>   اشرفو از بی عقل ترین اوغاناست
کرزی در پشت تربون جار میزد او مردم دزدی میکند د خارج نبرد د اوغانستان مصرف کنید اما زاخیل وال د خارج برد اشرفو برای خانم دهن جوال را گرفت او د مننه جوال خو مونه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است