چرا هند میخواهد جنگ در افغانستان ادامه پیدا کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۳۹۸/۱/۱۸ کد خبر: 158123 منبع: پرینت

کارشناس امریکایی، مایکل کوگلمن، میگوید که روزیکه جنگ در افغانستان خاتمه پیدا کند آنروز آغاز ماتم ملی در هندوستان خواهد بود.
این کارشناس برجسته امور جنوب آسیا هفته گذشته گفت که با جدی شدن مساله صلح در افغانستان لبه تیغ نظامیان پاکستان و گروهای تروریستی متوجه هندوستان خواهد شد. و اینکه حمله انتحاری دو هفته پیش در کشمیر که جان ۴۶ سرباز هندی را گرفت، آغاز کار است!

این دقیقا همان حرفیست که من سالها میگفتم که هند با دامن زدن به ناسیونالیزم پشتونی، خط دیورند و پشتونستانخواهی میخواسته است که تنش میان افغانستان و پاکستان را خیلی کشیده نگهدارد تا فشار بالای پاکستان حفظ شود. پالیسی هند در چند دهه اخیر هم این بوده است که گروه های مسلح اسلامی را در بین افغانستان و پاکستان مصروف جنگ نگهدارد تا اینکه نه تنها که خیال کشمیر نکنند بلکه هزینه اقتصادی و سیاسی دشمنی با هند را برای پاکستان هم خیلی بالا ببرند. ولی شماری ازین ملت شهید پرور تصور میکرده اند که پیشک های هندی برای رضای خدا برای ما موش میگیرند!

یاد مان باشد که این دو کشور اتمی هرگز وارد جنگ تمام عیار دیگری نخواهند شد چون عاقبت آن نیک میدانند. حمله مختصر جت های هندی به خاک پاکستان چیزی جز کسب آبروی نسبی و تبلیغات حزب افراطی هندو - دو ماه پیش از انتخابات هند - چیز دیگری نیست.

ولی متاسفانه چیزیکه بیشتر خواهد شد جنگ نیابتی آنهاست که افغانستان فقیر ۷۰ سال است که میدان آن بوده و خواهد بود. یعنی هند به "لر او بر" بیشتر دامن خواهد زد و پاکستان هم به طالب و تروریزم بیشتر خواهد چسپید.
خلاصه اینکه تا که خر است و "لر او بر" است خرسواران کم نخواهند بود.

منان ناصح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   بله آقای ناصح کاملا درست و به جا فرمودید ملت ساده دل و خوش باور ما که همیشه قربانی ی منافع هندو های کثیف میشوند دل شان به این خوش است که هندوهای کثیف میان برای ما بند های آب و برق جور میکنند قافل ازین که هزاران برابر این از افغانستان منافع میبرند همیشه باعث به خاک و خون کشیدن هموطنان عزیز مان میشوند و باعث عقب ماندگی کشور عزیز مان میشوند هندوهای موش پرست و سگ پرست در طول شصت هفتاد سال اخیر مانع پیشرفت افغانستان اسلامی شده اند حکومت ما هم که یک حکومت دست نشانده و بیمصرف و خائن است شده الت دست بیگانگان ملت مسلمان و مظلوم مارا فدای منافع ی هندوهای گاو پرست موش پرست و سگ پرست و جاهل میکنند یا فدای منافع غربی های کثیف و گستاخ امیدوارم که این غنی و زن یهودش و دیگر غلامان کفار زودتر سرنگون شوند و به قهر خداوند گرفتار شوند و بروند به جهنم و سپاه فاتح طالبان بیایند با دیگر شخصیت های واقعا اسلامی و وطن پرست یک حکومت کاملا اسلامی و با شریعت اسلامی که از همه ی عقوام درش شرکت داشته باشند و یک حکومت خیلی قوی بسازند که از حمایت کامل ملت غیور و شهید پرور اسلامی افغانستان برخوردار باشد و مارا ازین اوضاع نجات بدهند و آریانا سعید فاحشه و دیگر امثالش که ملت مارا رو به فحشا برده اند مثل موش دم شان را بگیرند بندازن بیرون قانون اسلامی پیاده کنند به امید آن روز ...
حمید هراتی

>>>   هند نمیخواهد چرکستان وغلامانش میخواهد

>>>   بخاطریکه دزدان مسلمان ګم شود!

>>>   مر راوی
کشتار منظم و برنامه ریزی شده ای سربازان جوان تاجیک ادامه دارد. در منطقه « بالا مرغاب» بادغیس سربازان جوان که نود و نو در صد شان تاجیک استند، در محاصره نیروهای مسلح فاشیزم پشتونی شاخه طالبانش قرار دارند. شاخه طالبان ارگی به سرکرده گی اشرف غنی احمدزی ، اجازه نمی دهد که طیارات بالای شاخه مرگی حمله کنند و محاصره شکسته شود. اگر کاری از سوی خود تاجیکان ارتش صورت نگیرد، یک تعداد زیاد جوانان تاجیک در بالامرغاب به قتل خواهند رسید. باز هم و هنوز هم به خاطر تاجیکان بادغیس و به ویژه مناطق محاصره شده و جاهاییکه همین اکنون زیر ضربه فاشیست های پشتون قرار دارد، بسیار نگرانم.

>>>   هند نمیخواهد سرگرم منازعات در خاک خود باشد بنآ شعله آتش را در اوغانستان گرم نگه میدارد تا پاکستانی ها متوجه اوغانستان باشند نه هندوستان و همچنان هند میخواهد از اوغانستان به مثابه جنگ نیابتی استفاده کند.

>>>   هند بخاطر پاکستان کلا نظر مساعدی به کشورهای اسلامی ندارد از متحدان و دوستان اسرائیل و آمریکاست و طرفدار ترامپ و سیاستهای ترامپ . نتانیاهو و همسرش با بازیگران هندی عکس یادگاری گرفتند در هند برای هند ادامه جنگ افغانستان و کشته شدن مردم افغانستان و پاکستان و حتی کشمیر هند به دلیل مسلمان بودن اهمیتی ندارد از نظر هند افغانستان و پاکستان مسلمان هستند و مرگشان بهتر از زندگیشان است هند حتی اعلان کرده دیگر به مسلمانان تابعیت هندی نمیدهد هند حتی در مورد ایران هم که نزدیک مرزهای هند نیست به دلیل مسلمان بودن ایران همین نظر را دارد نگاه کنید به قراردادهای استعماری هند با ایران عدم پرداخت نقدی بدهیهای نفتیش به ایران . هند شکست و جنگ کشورهای اسلامی اطرافش را موفقیت و پیروزی میداند .

>>>   حمید هراتی.
چرا همیشه ازجنگ سالار های که یک عمر این مملکت را به ويرانه تبدیل نمودند یاد می کنی.مانندی طالب و جهادی های که در دهه70 خودشان را به مردم نشان دادن. برادر فعلا در قرن21 زندگی می کنیم. مادرمملکت ما نسل های جدید داریم که از فرشته هم پاکتر هستن.تحصیل کرده باسواد.دل رحم در کشور مامیلیون ها نفر همچنین اشخاص باشرف وبا وجدان وجود دارد.اگر میخواهیدکه افغانستانما آرام وصلح برقرار شود از نسل های جدید حمایت بکن نه از آن جنگ سالاران تاریخ گذشته و بنیاد گر که غیر از جنگ و اسلحه دیگر هیچ چیز ی را یاد ندارند‌. وده بار هم که این ها به صحنه بیایند همان آش است و همان کاسه هیچ چیزی عوض نمیشه.
حاجی سلطان میر

>>>   آقای حاجی سلطان میر هم وطن عزیزم برادر بزرگوارم خدمت تان عرض کنم اولا که مجاهدین جنگ سالار نیستند وطن پرست هستند حافظان سرزمین اسلامی افغانستان هستند همیشه از خاک افغانستان اسلامی حفاظت کرده اند با جانهای شیرین شان نگذاشتند که دین فرهنگ و ناموس افغانستان بی حرمت شود از غارت و دزدی ی معادن و دیگر سرمایه های ملی خاک اسلامی افغانستان جلوگیری کردند نه تنها سپاه فاتح طالبان بلکی یک عده از مجاهدین دیگر و ملت مظلوم و مسلمان و شهید پرور افغانستان مجاهدین هم خوب و بد شان را داشتند و دارند یک عده خبیث هم بودند و هستند که به نام جهاد وطن را فروختند و هنوز هم میفوروشند دلیل نمیشود که همه ی مجاهدین خائن یا جنگ سالار باشند دوما شما که میفرمایید که ما در قرن 21 زندگی میکنیم آیا هر قرن دین هم تغییر میکند یعنی ما باید در قرن 21 دین فرهنگ و ارزشهای اسلامی ی مان را تغییر باید بدهیم یا به کفار و متجاوزان و گستاخان اسلام ستیز اجازه دهیم که ارزشهای اسلامی ی مان را زیر پا کنند دین و فرهنگ مان را بی حرمت کنند آیا منطور تان این هست ایا اگر سپاه فاتح یا دیگر مجاهدین تسلیم کفار و سلطه طلبان گستاخ اسلام ستیز شوند دین برتر اسلام ناموس و فرهنگ اسلامی افغانستان بی حرمت و بی عزت شود به نظر شما این درست است بعد اون موقع سپاه فاتح اسلام و دیگر مجاهدین از نظر شما و امثال تان خوب میشوند این طرز فکر تان اصلا درست نیست هموطن سوما اینکه شما میفرمایید که در وطن مان نسل های تحصیل کرده هستند که از فرشته هم پاکتر هستند بله صد در صد هست قبول دارم آیا به نظر شما غربیهای کثیف و نوکران شان به این نسل جوان و تحصیل کرده و پاک اجازه میدهند که به قدرت برسند و طبق قانون اسلام و به منافع کشور عزیزمان کار کنند نه هموطن عزیزم هرگز این اجازه را نخواهند داد به نسل جوان و صادق و وطن پرست باید نصل جوان که وطن پرست صادق و پاک هستند با سپاه فاتح اسلام که طالبان هستند و دیگر بردران مجاهد وطن پرست یک جا شوند حق ملت مظلوم و ستم کشیده ی مان را از کفار گستاخ سلطه طلب بگیرند غربیهای کثیف گستاخ و سلطه طلب هرگز از راه صلح به نسل جوان اجازه ی حاکمیت و به قدرت رسیدن را نمیدهند چون غربیهای کثیف و گستاخ حکومت مزدور و دست نشانده میخواهند که به منافع آنها کار کنند و ملت مظلوم بدبخت ستم دیده ی مان را به خاک و خون بکشند و قربانی ی منافع کفار کنند مثلی که در طول تاریخ این کار را کردند هموطن خوبم تا روزی که غربیهای کثیف اسلام ستیز نوکرانی همچون غنی اتمر صلاح الدین عبدالله محقق قانونی و دوستم داشته باشند هرگز نسل جوان به قدرت نخواهند رسید ملت عزیز مان همینطور قربانی خواهد شد تنها راه نجات وطن عزیز مان و به حاکمیت رسیدن نسل صادق پاک و جوان و استقلال کامل میهن عزیز مان افغانستان و حفظ دین برتر اسلام و حفظ فرهنگ اصیل افغانی و اسلامی یکجا شدن و هم صدا شدن جوانان و ملت عزیز و ستم دیده ی مان با سپاه فاتح ی اسلام و دیگر برادران مجاهد و بیرون راندن غلامان کفار از وطن خواهد بود چون کفار با زبان خوش هرگز از وطن مان بیرون نمیرود من خودم نسل جوان هستم هرگز یادم نمیرود که چطور هموطنانم برادران و خواهران عزیز هموطنم به خاک و خون کشیده شدند چطور آوراه ی کشورهای غریب شدند فراموش نخواهم کرد به امید افغانستان مسقل و آباد ...
حمید هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است