پنج میلیون دالری که آب می برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۸/۱/۱۸ کد خبر: 158111 منبع: پرینت

تا چند روز دیگر لوی جرگه مشورتی صلح برگزار می شود.
وزارت مالیه می‌گوید که برای برگزاری این جرگۀ مشورتی ۳۶۹میلیون افغانی‌که نزدیک به پنج میلیون دالر می‌شود از کود ۹۱ ریاست‌جمهوری هزینه خواهد شد.
برای من سوال است که حکومت کدام یک از این بخش های صلح را به جرگه می گذارد:

آیا صلح خوب است؟ آیا باید با طالبان صلح کرد؟ آیا افغان‌ها صلح می خواهند؟ و چند موضوع واضح دیگر که پاسخ همه افغان‌ها چه لویه جرگه برگزار شود و چه نه، به این سوالات مثبت است.
این کشور مشکلات فراوانی دارد. نباید بودجه ملی صرف مسایل بیهوده شود.

می دانید که با این پول می توان دو میلیون و پنجصد هزار کتاب درسی چاپ کرد و یا هم حدود بیست هزار محصل را برای تحصیل و آموزش یکساله به خارج فرستاد.
در قرن بیست و یکم و در کشوری که تمامی نهادهای حقوقی و تصمیم گیری وجود دارد، چه نیازی به صرف این همه پول و برگزاری جرگه است؟ اینکه و نیازی به جرگه نیست، ما به کجا روان هستیم؟

فرامرز تمنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جرگه مشورتی
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   نتیجه انتخابات که مشخص است غنی دوباره رییس جمهور خواهد شد اینهمه هزینه را صرف اشتغال جوانان کنند

>>>   پول شخصی کسی خو نیست پول دکاندار مامور و غیره کسانیکه جواز کار دارند مالیه میپردازند است .این یک مثل بزرگان است که در یک دسترخوان اصراف دیدی بدان که در دسترخوان(صفره) دیگر حتمن ظلم روان است.

>>>   افغانستان را که تباه کرده است،دوستی و دشمنی و رقابت و هم چشمی و سیالی و شریکی و مهمانداری و مصارف زیاد عروسی و غیره.
کرزی همراه طالبان و یک تعداد نماینده های افغان ها در ماسکو به مصرف ولادیمیر پوتین جلسه دایر کردند.
خلیل راد نماینده امریکا از هفته ها بدینسو در قطر با مصرف امریکا مذاکره میکند و سفر های طولانی را بین قطر و کابل و پاکستان و ترکیه و امریکا و دیگر جاها انجام میدهد.
درین میان اشرف غنی نیز بخاطری که از کاروان رقابت به عقب نیافتد،لویه جرگه مشورتی صلح را با مصرف چند صد میلیون افغانی در خیمه لویه جرگه برگزار میکند.
نا گفته نماند که حالا یک مود دیگر نیز بر آمده است که محقق افتتاح کرده است.
او خلیل راد و کرزی،مؤسسین جلسات مسکو و قطر را دعوت داده است.
ببینیم که قانونی و دوستم و دیگران چه وقت مهمانی به افتخار شان انجام میدهند؟

>>>   بیست هزار محصل؟
یعنی با ۲۵۰ دالر برای یکسال!؟

>>>   کمپاین غنی است

>>>   جرگه نصوار است نه جرگه مشورتی

>>>   خرچ اگر کیسه دیگران بود حاتم تاهی اسان بود غنی انقدر خسیس پول پرست است که از بسکه بر شکم خودش غرض جمع کردن پول سختی کرده که روده ان از نا خوراکی قاق شده بود داکتران روده پلاستیکی را در داخل شکمش انداختند اما خانه ی را که بیک چشم سبز قوم کوچی اش برگشت از مهاجرت پاکستان یک باب اپارتمان مربوط نوساخت را بخشش داد و یا مثل ازین قبیل از جیب شخصی اش نبود ازبیت المال را انهم به قوم و زبان خودش سخاوت کرده است کشیدن یک روپیه از جیب شخصی غنی احمدزی کار اسان نیست امادر وازه بیت المال برای قوم اغا بلی گویانش باز مانده هرزگاهی به انها تحفه میدهد همین خیانت های ان بب گردیده که به اقتثنای نیم فیصد مردم مخالف دوام کاری غنی هستند و رای را خو چه میکنید در گذشتههم به اثر تقلب و جعلکاری به ارای پاک مردم وپادر میانی جانکیری بکرسی ریاست جمهوری دست پیدا کرد نه به ارای مردم ما .

>>>   محمد عارف هستم از ولايت تخار!
از نظر بنده أين يك جرگه بخاطري جمع واري كردن رأي مردم در انتخابات رياست جمهوري است تا سران حكومت ودولت تا بريشان يك كمپاين انتخابات باشد در يك كشور كي از لحاظ فيقر فرياد ميزنه نبايد أين قدر پول در رآه كي هيج فايده براي مردم نميرسد به مصرف برسد در افغانستان نهاد هاي قانون گذار اجود دارد بايد همراي او ها مشوره صورت بيكرد تا از مصرف بيجا جلوگيري صورت بيكرد در يك نظام ديموكراتيك همه جوامع حضور دارد بايد با او ها مشوره صورت بيكرد أين پول از سران حكومت ودولت نيست بخاطري يك مشوره كي فايده نه براي صلح ميكند و نه براي مردم انجام شود در يك كشور كي از لحاظ زير بناه سازي زير صفر قرار دارد بايد أين پول در عرصه هاي مختلف وبخش هاي مختلف زير بناه أي به مصرف برسد از ديد بنده يك كاري غير معاري غير قابل قبول است .

>>>   اوغان انسان شدنی نیست. اینها با لویه جرگه و لوی اوغانستان لوی طالبان لوی جهالت و بقیه لوی حماقت ها و وحشت های خود تمام مردم کشور ما را تباه کردند.
کاری که از اول معلوم است برای آن این لویه جرگه و این بقیه لویه غولگری ها چه ضرورت است؟

>>>   هدف اصلی تدویر لویه جرگه فقط تبلیغات انتخاباتی برای غنی کوچی است.
این طائفه هیچگاهی به ملت صادق نبوده و هیچگاهی بدون تقلب و خیانت نبوده اند.
همه ملت از وحشت طالبان به تنگ آمده اند و صلح میخواهند، ضرورت به این جرگه و هیف و میل ملیون ها دالر از خون ملت در کجا است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است