اوج فضاحت و رسوایی در وزارت دفاع مثلا ملی! (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۸/۱/۱۵ کد خبر: 158071 منبع: پرینت

لیست جدیدترین تعیینات در وزارت دفاع ملی را به حضور همه ملت افغانستان و رهبران سیاسی کشور تقدیم می کنیم و از محمداشرف غنی و پشتونیست های جوانی که از خارج آمده، درس خوانده و دنیا را دیده اند و این فاجعه را در دستگاه های امنیتی کشور رقم زده اند می پرسیم:

۱- آیا افعانستان را با این نگاه و شیوه مدیریتی می توانید به یک کشور امن و آرام و دارای همبستگی و ثبات ملی تبدیل کنید؟

۲- آیا با این تعیینات ستمگرانه و قوم پرستانه و تمامیت خواهانه کسی به شما باور و اعتماد خواهد کرد که در پی یک کشور امن و آرام و آباد و مستقل هستید؟ واقعا شما دارای اندک ترین حس ملی هستید؟

۳- کجای این تعیینات با قرآن که بر عدالت تاکید می کند، با قانون اساسی که بازهم بر اجرای عدالت و شایسته سالاری و نفی تبعیض میان اتباع افغانستان تاکید می کند و با رویه وطن داری سازگار است چرا از قران و قانون اساسی و تاریخ حیا نمی کنید؟

۴- آیا ۲۷۰ سال که قدرت مطلق و مطلق قدرت در اختیار حاکمان پشتون بود جز ناکامی و توسعه نایافتگی و بحران و تروریسم و عقب ماندگی و فروپاشی های پیاپی چه حاصلی برای این کشور و ملت داشت؟ آیا از ناکامی های بیش تر نمی ترسید؟ آیا از تاریخ سیاه گذشته و آینده سیاه تر شرم نمی کنید؟

۵- چرا رهبران پشتون حاکم بر قدرت سیاسی هیچ به خود نمی آیند و از ناکامی و بدنامی گذشتگان خود درس و عبرت نمی گیرند؟

۶- راستی! چرا همین هایی که از هاروارد و جان هاپکنیز و اکسفورد و دنیای جدید آمده اند دست از تمامیت خواهی و برتری طلبی و تعصب و تبعیض برنمی دارند؟

۷- چرا همه در پی قدرت مطلق هستید اما به هیچ وجه مسولیتی در برابر تاریخ و مردم افغانستان به عهده نمی گیرید؟ مسولیت عقب ماندگی و تروریسم و بحران و نابسامانی این کشور را؟

۸- شما همیشه به کسانی که در پی عدالت هستند متعصب و فاشیست و جاسوس ایران و ضد ملی عنوان می دهید؛ حال می پرسیم با این شیوه و رویه سیاسی و نگاه متعصبانه قومی واقعا چه کسانی در این کشور متعصب و اهل تبعیض و ناروایی هستند؟ شمایی که چهار نعل این کشور را به سمت قومی شدن و پشتونیزه کردن پیش می برید و یا امثال ما که در پی عدالت و رواداری و انصاف هستیم؟ آیا اینگونه انتظار ملت شدن را دارید؟ آیا واقعا با این رویه سیاسی قوم پرستانه یک ملت خواهیم شد؟

من واقعا نمی دانم دوستان حاکم و بر سرکار پشتون مخصوصا محمد اشرف غنی احمدزی متفکر دوم جهان و استاد جان هاپکیز و آنتروپولژیست مشهور این کشور در حال بحران را به کجا خواهند برد؟

امیدوارم آقای اسدالله خالد که مطمنا مسوولیتی جدیی در انتصابات شرم آور ندارد دستی بجنباند و عدالت و انصاف و ملی بودن را به وزارت دفاع برگرداند!
امیدوارم قانون پوه استاد محمد سرور دانش معاون اشرف غنی نیز از این فاجعه و جنایت تاریخی باخبر شود!

عارف رحمانی


رسوایی در وزارت دفاع

رسوایی در وزارت دفاع

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت دفاع
پشتونیزم
سند
نظرات بینندگان:

>>>   اگر اینطور قضاوت و عدالت باشد واگر حقیقت داشته باشد واقعا ظلم بر ملیت های محروم ومظلوم کشور بیحد وبی پایان خواهد بود.ظالمان بدانند که ظلم اینهارا به نزدمردم منفور ورسوا خواهد کردند ودرقرآن کریم نیز خدای بزرگ فرموده:وسیعلم الذین ظلمو ای النقلبون المنقلبون بدانید آنانیکه ظلم میکنید که هرچه چیز درتغیر و تحول است.
ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   تصفیه قومی از نزدیک به 300 سال شروع و تا حال ادامه دارد. تصفیه قومی در 18 سال اخیر مدرنتر شده. اگر جلوی این فاشیستها گرفته نشود ما شاهد دوباره اغاز جنگ داخلی خواهیم بود که همه را غرق خواهد کرد.

>>>   غنی احمدزی دیکتاتور دوم جهان بزودی توسط بادارانش امریکاییها به تشناب انداخته خواهد شد.

>>>   پیشنهاد واضع.
اقوام تاجیک هزاره ازبیک باید فرزندان خود را که هر روز برای منافع فاشیستها شهید میشوند از اردوی نا ملی خارج کنند.

>>>   هنوز کجاست حال چند نفر پوف پتاق میکند مانند استاد عطا, صلاح الدین, اسماعیل خان, پدرام , جنرا دوستم, محقق و چند دکاندار دیگر قدرت. روزی خواهد رسید که بخیر بجز عسکری, خانه سامانی بالاتر به شما نرسد. قبایل پشتون عسکری نمیکند تمامی صاحب منصب از قوم محترم تمامیت خواه پشتون و خدمت و مردن از اقوام دیگریکه مستحق مردن هستند.

>>>   عارفجان!
خود کرده را نه درد است و نه درمان! این همه نتیجه خروس خروس شدن است تا خراسان را دریابید!
محال است!!!!!!!!!!!۱ دهنت بدون خاک چیزی پر نخواهد شد!

>>>   غنی به سر نوشت حفیظ اله امین گرفتار می شود.گله امین را کی جی بی همرای خود به مسکو برد و متباقی را به در دارلمان اذداخت.

>>>   انشا لله که به یاری خداوند متعای عمر این دولت ....کم ماند است

>>>   اقای رحمانی این لست که نود در صد از یک قوم خاص پشتون در پست های کلان وزارت دفاع را نشان میدهد به هیچ دین و قانون و عقل و انسانیت و برادری و برابری همخوانی ندارد بل اثبات قومگرای و نفاق افگنی و قدرت طلبی و قدرت خواهی ارگ نشینان و دارو دسته انرا واضح بیان میکند و بر دروغگویی ها و اغوا گری ها و خیانت ریس جمهور غنی احمدزی عوام فریب صحه میگذارد اینکار بذات خود خیانت و جنایت در حق کشور و مردم است و سرور نادان (سرور دانش) معاون احمدزی پشتنست درین خیانت و جنایت به ملت و کشور شریک و مسولیت مساوی با اشرف غنی احمدزی دارد سرور دانش تان بخاطر حفظ چوکی معاونت اش در همه جا در سخنانش از توجه و مسولیت پذیری ریس ارگ در جهت تطبیق عدالت و حقوق مساوی شهروندی و تعین و تقرر باساس لیاقت و دانش و شایسته سالاری حرف زده در حالیکه همه میدانند که کاملا دروغ است و برخلاف گفتار شان عمل کرده اند ازین تقرر و تعینات سرور دانش بی خبر نبوده ونیست بلکه همدست با غنی احمدزی است پس چه ضرورت که به دانش صدا زده اید که ازین لست قوم اندیشی و خیانت بسایر اقوام در وزارت دفاع اگاهی پیدا کند و ازین تعینات و مقرری های خاینانه قومگرایی و توجه بیک قوم خاص و زبان خاص ریس ارگ در سایر وزارت هم وجود دارد ناکامی و شرمساری دولت موجود در همین نقطه خلاصه میگردد لعنت به قومگرایی و قوم اندیشی و ضدیت با اقوام دیگر .

>>>   ای کاش ان باقی مانده ها هم پشتون می بودند چون اینها از تاجک ها واوزبیک وهزاره کسی را نمیگیرند که به لعنت بی ارزدیا از پشتونهای اند که مانند عبدالله در قوم پشتون اند ولی به مرور زمان مانند بابای ملت به ترجمان ضرورت دارندویا بکلی از اصالت خود منکر بوده خودرا با احمد شاه ابدالی ومیرویس نیکه نزدیک تر میدانند تا اقای پدرام مانند یاسین ضیا واندرابی واوزبیک ها هم که در لیست هستند دست نقیب الله فایق را از پشت بسته اند وهزاره ها هم مانند معاون سخن کوی ریاست جمهوری وبلکه خسیس تر ورذیل تر ازان خواهند بودزین رو اگر من بجای اشرف عنی میبودم همه ای این تشکیلات را ازین قماش انسانها انتخاب وتعیین مینمودم تا هم اعتراض کسی متوجه او نمیشد وهم برنامه های خودرا از طریق اینها به پیش می بردند
مولانا قربان

>>>   Salam
فرهنگ دیگر اندیشی ، فارغ از دغدغه های پشتونوالی باید از میان نخبگان و الیت سیاسی خود پشتون بر خیزد ، این مهم می تواند برای نسل های آینده این قوم خیلی حیاتی باشد . ناشناس شاید اولین قدم را در این راه گذاشته است که درخور تحسین است ، شکی نیست که عده ی او را تکفیر خواهند کرد، همین جنگ تفکر ها می تواند در آینده گفتمان ثمر بخش را در میان نخبگان سیاسی ، علمی و ادبی پشتون تبار جاری کند و جامعه ی پشتون را بیشتر به تفکر وادار د تا تاریخ گذشته ی شان را آسیب شناسانه به کاوش گیرند

>>>   قبلا تاجیک ، قبلا هزاره ؟! حالا که پشتون شدند چهره ، خانواده و ...شان تغییر کرد ؟ فعلا اشرف غنی با حمایت آمریکا رئیس جمهور شده و پیش میرود

>>>   شما از کدام حکومت چنین گلایه و انتظاراتی دارید این حکومت دست نشانده است برادران عزیزم کی میخواهید بیدار شوید در حال حاظر افغانستان نه حکومت مستقل دارد و نه رسانه ی مستقل و نه چیزی دیگر اینها همه حقوق بگیر و دست نشانده های آمریکا و دیگر غربیها هستند این بی لیاقتها تحت نظارت و فرمان غربیها به خصوص امریکا هستند به خدا قسم که جز این نیست بیدار شوید هموطنان عزیزم باید همه یکصدا و یک دست این حکومت دست نشانده و مزدور را سرنگون و به جهنم بفرستیم تا همه راحت شویم در طول هجده سال صدها هزار قربانی دادیم کشور عزیز مان تحت اشغال قرار دارد معادن و سرمایه های ملی ی مان همه غارت شد و میشود هرچه زود تر بیدار شوید بهتر است ...
حمید هراتی

>>>   جناب رحمانی مشکل در کجاست اگر واقع بینانه بگویم در خود ماست چون تبر دسته یی از درخت دارد و باان قطع میشود ما ها تا افرادی چون دانش خلیلی امرالله صالح دوستم احمد ضیا و دیگر افرادی که بخاطر چند صبحا در قدرت همه چیز خود را فروختن و دنباله رو متعصبین چون غنی و کرزی شدند و مثل غلام از انها پیروی کردند حال باید چنین باشد پس باید از این افراد دوری کرد تا ما ما شویم.
wahed

>>>   گرگ زاده عاقبت گرگ شود
گرچه در آمریکا بزرگ شود
پشتون زاده سرانجام پشتون شود
گرچه در دنیای دیگر بزرگ شود

>>>   غنی راه موفقیت خود را در قوم گرایی در یافته است و همین قوم گرایی وی در افغانستان که سطح سواد و درک درست از یک ملت بودن و در کل خود را افغان پنداشتن و خانه خودرا افغانستان دانستن است خوب به کار و بار شخصی اش مفید واقع شده است بی خبر ازین که این سیاست نفرین بر انگیز بوده وخود غنی محکوم تاریخ است کمتر از دو ماه به عمر این سیاست تفرقه بر انگیز وی باقی مانده است. غنی غیر از این وسیله دیگر چیزی ندارد که برای مردم پیشکش و جلب اعتماد نماید بناٌ خودر در پوستین قوم گرایی پیچانیده است دیده شود که این پوستین کارا خواهد بود یا آخر انرا شپیش زده پوسیده خواهد شد.

>>>   غنی کوچی از روز اول معلوم بود. رسوائی مخکش در اداره امور را بیاد بیاورید. این پای ترقیده تازه موزه را دیده اند و اصلاح شدنی نیستند.

>>>   غنی به دلیل حمایتهای آمریکا بار دیگر رئیس جمهور افغانستان میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است