کمک 80 میلیون پوندی انگلیس به القاعده افشا شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۸/۱/۱۲ کد خبر: 158039 منبع: پرینت

یک شرکت در انگلیس طی 20 سال مبلغی معادل 80 میلیون پوند به گروه القاعده و رهبر آن گروه کمک مالی کرده است.
به گزارش ایرنا، روزنامه «سان» انگلیس در مطلبی افشا کرد، که یک شرکت خصوصی در انگلیس طی 20 سال مبلغی معادل 80 میلیون پوند به گروه القاعده و اسامه بن‌ لادن رهبر آن گروه کمک مالی کرده است.

گزارش این روزنامه انگلیسی حاکی است، این شرکت خصوصی با اعمال نفوذ بر اداره مالیات انگلیس توانسته در مدت 20 سال گذشته بخشی از دارایی‌های این اداره را برای آموزش گروه‌های تروریستی القاعده در پاکستان و افغانستان ارسال کند.
روزنامه سان در مطلب خود به گزارش محرمانه سازمان اطلاعات انگلیس اشاره کرد ولی هیچ اشاره‌ای به نام این شرکت خصوصی نکرده است.
اما در بخشی از این گزارش عنوان شده که این شرکت ارتباط نزدیکی با داستان بمب‌گذاری لندن که منجر به کشته شدن 52 تن شد، دارد.

بر اساس این گزارش، این شرکت خصوصی با سرقت بخشی از پول‌های مالیات‌ دهندگان ، در مجموع یک درصد از درآمدهای این اداره را برای کمک به القاعده به افغانستان و پاکستان ارسال می‌کرده است.
به گفته روزنامه سان، برخی از بانک‌های انگلیسی نیز در این انتقال پول دست داشته‌اند اما سرویس اطلاعات داخلی انگلیس از ارائه جزئیات این پرونده خودداری می‌کند.
یادآوری می کنیم، که پیش‌ از این نیز «فارس شهابی» نماینده سوری در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفته بود، که شواهد متقاعد کننده‌ای هست که نشان می‌دهد دفتر وزارت خارجه انگلیس از تروریست‌های تکفیری مانند القاعده و النصره در حلب سوریه پشتیبانی می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
القاعده
انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   القاعده و داعش ساخته غرب برای جنگیدن مسلمانان علیه مسلمانان طراحی شده تا اموالشان را غارت کنند و با تفرقه انان را به جان هم بیاندازند

>>>   سلام خدا انسانها را هدایت فرمایند که دست تخریب همدیگر بردار و برادر کشی نکنند

>>>   با نظر دهنده اول موافقم القاعده و داعش و ...را خود غربیها ساختند

>>>   مجاهدین این مزدوران انګلیس هنوز هم در بند انګلیس اند! طالب داعش و مجاهد عین القعده است! این همه ګواه بر راستګویی حزب خلق است!

>>>   القاعده و داعش ساخته غرب برای جنگیدن مسلمانان علیه مسلمانان طراحی شده تا اموالشان را غارت کنند و با تفرقه انان را به جان هم بیاندازند تا دین اسلام را ذعیف سازد وبد نام جهانی بکند
جاغوریان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است