دوستم: صورتم را سیاه کرده از افغانستان می روم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۸/۱/۱۰ کد خبر: 158028 منبع: پرینت

باز گشت آقای جنرال دوستم در شرایط حساس کنونی که اکثر مناطق سمت شمال و به خصوص مناطق که جایگاه و پایگاه اجتماعی ایشان به حساب می‌آید در حالت سقوط قرار دارد از اهمیت به سزای برخوردار است.
گرچه آقای دوستم از سفر به شمال کشور منع شده بود اما اینبار معلوم نیست که ایشان با اجازه و یا بدون اجازه ارگ نشینان به شمال کشور برگشته است.

اگر آقای دوستم بتواند راجع به روند مذاکرات و دفاع از سمت شمال با آقایان عطا محمد نور و محمد محقق زبان مشترک پیدا نماید بدون شک سرنوشت افغانستان بگونه دیگری رقم می خورد و طالبان در جای قرار می گیرند که به آن مناطق تعلق دارند که اگر این سه مرد قدرتمند سمت شمال به تفاهم مشترک نرسند سرنوشت شکست هریکی آن ها را دنبال خواهد کرد.

اینکه آقای دوستم می گوید که اگر ارگ نشینان اجازه بدهد در مدت شش ماه از بادغیس تا بدخشان را امنیت می کنم و اگر نکردم صورتم را سیاه کرده از افغانستان می روم ، تا جایی قابل تامل است چون ارگ نشینان به خاطر خدمت به طالبان و آوردن طالبان آقای دوستم را خلع قدرت کرده بودند و آقای دوستم نباید بالای ارگ نشینان اعتماد نماید.
برای آقایان دوستم ، عطا و محقق پاسداری از سمت شمال با اهمیت تر از انتخابات نا معلوم ریاست جمهوری است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   هههههههه

>>>   حمله بر كاروان‌های جنرال دوستم در راه بلخ-شبرغان! در حال صورت گرفت که وی میخواست به شبرغان برود. اما در مسیر راه جنگجویان گروه طالبان بر کاروان وی حمله کردند، که در نتیجه یک محافظ جنرال دوستم کشته و دو تن دیگرشان زخم برداشتند.
خبر ها حاکی از آن ست که طالبان تلفات زیادی داده اند و فرمانده شان نیز در این رویداد بازداشت شده است.

>>>   مسؤولان بانک مرکزی، می‌گویند که ذخایر ارزی افغانستان به هفت میلیارد و 800 میلیون دالر رسیده‌است که این نشان‌دهندۀ افزایش ذخایر ارزی کشور در چندسال اخیر است

>>>   دوستم مرد میدان است. اما عطاگگ امپراتور کاغزی و اتی باقیر چار زنه هرگز مرد نخواهد شد.

>>>   از دست تو کله خام بی سواد افغا نستان تا حال در جنگ است اگر تو کله خام علیه نجیب کودتا نمی کردی حالا ما چرا به این جنگ روبرو می شدیم
تو خو بدون او یک اسنان شرابی هستی و طالب و مسلمانی حوش نداری

>>>   شیر مردان صفحات شمال از خواب غفلت بیدار شوید تاکه دیر نشده اتحاد کنید و سرنویشت وطن تان را خود رقم بزنید. همان طور که آگاهید در پشت درهای بسته دسایس جهانی بر سر معامله بر سر نویشت شما و سرنویشت وطن تان و سر نویشت ۳۰ ملیون انسان در افغانستان دارد معامله می‌شود. بپا خیزید و نگزارید که معامله صورت بگیرد. امریکا دایه دلسوز تر از مادر نیست برای افغانستان. و این شما هستید که دلسوز هستید.این را بدانید که امریکا دارد افغانستان را تحویل فرزندان نا خلف شان(ترورستان) می‌کند.
سید حیسین علوی بلخ

>>>   اشرف غنی در طی پنچ سال حکومتدار 95 درصد ناکام بوده
غنی انسان شرارت انداز وحشت وجنایت کار و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند. درطی پنچ سال حکومت غنی از 442 حمله انتحاری 180 هزارنفر کشته و 45 هزار سرباز وطن شهید و در کابل تنها 150 ساختمان اثر انفجارتخریب شده است.
چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
حقیت زندگی مردم کشور عزیزم و اوضاع اقتصاد وسیاسی کشور به مراتب بدترو قابل تشویش است.غنی مانند کودن است که بر شاخچه درخت نشته ومصروف بریدن کند ه است و تاکنون درک نکرده که ختم این کار خود ش هم نبود می کند دارد.
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر هداف لر و بر 45000 ایده پوچ غنی شرات انداز در منطقه سرباز جوان وطن توسط ترویستان تربیت یافته پاکستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی جنایت کار و متعصب و قدر طلب کشت شده اند.

غنی چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت انداز بایده ای اقدار تک قومی که با مردم ما یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی شوونیست تک قوم گرا خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست

>>>   هههخخخخ اگر من به جای ارگ نشینان بودم به این ....اجازه میدادم که برود جان خود را به حق تسلیم کند چونکه این جنگش اولین و اخرین جنگش خواهد بود چونکه سپاه فاتح طالبان مجاهدان راه خدا دین و اسلام خیلی قوی شده اند برای اینکه امریکای گستاخ را سر جایش نشانده اند با اجیران داخلی ی شان صد و بیست تن از اجیران داخلی پا به فرار گذاشتند به سمت ترکمنستان و حدود شصت تن هم در دام مجاهدان اسیر شده بودند که رهایشان کردند و گفتند که دیگه سپر غربیهای کثیف نشوند و حالا هم دوستم با روی سیاه از افغانستان بیرون نمیرود بلکی با روی سیاه به اون دنیا خواهد رفت این هنوز در خواب زمستانی است این پیره مرد جاهل نمیدانه که اوضاع تغییر کرده کاش بهش اجازه داده شود که سپاه فاتح انتقام خون شهیدان شان را ازین پیر گمراه بگیرند ...
حمید هراتی

>>>   دوستم: صورتم را سیاه کرده از افغانستان می روم!
دوستم: صورت ات را غنى سیاه کرده است يک انسان بدون اشرف هستيد خيانيت به همه اقوام غير پشتون کرديد. دست ات پاى هاى غنى را لمس کرد.

شما اندک رنج و اندک خاطر و اندک فکر و اندک هدف وبلاخره اندک وسبک مغز ايد مغز رهبر ات غنى چارمغز و مغز خود ات بادام مغز استي: درود زياد از سوى ''آلزایمر ''
بیماری آلزایمر (به انگلیسی: Alzheimer's disease) یا بیماری فراموشی که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد. بتدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود. کم‌کم مشکل مسیر یابی پیدا شده و اگر تنها از منزل بیرون برود ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مشکل پیدا می‌کند. بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود.

یکی از مشکلات زوال عقل بروز توهم و هذیان است. مثلاً بیمار فکر کند همسرش به وی خیانت کرده‌است و یا همسایگان و پرستارش قصد آسیب رساندن و توطئه علیه وی را دارند. بیمار ممکن است به فرزندانش بدبین شود. گاهی اوقات بیمار افرادی را مثلاً والدین فوت شده یا اقوام را که نیستند و حضور ندارند می‌بینند.

در موارد شدید بیمار برای انجام کارهای اولیه شخصی نیاز به کمک پیدا می‌کند و ممکن است توانایی کنترل ادرار و مدفوع را هم از دست دهد. بیمار دچار زوال عقل ممکن است در تکلم و یافتن کلمات مناسب مشکل پیدا کند و در نتیجه کم حرف و گوشه گیر شود. در موارد پیشرفته تر بیمار آگاهیش را نسبت به بیماری از دست داده و نمی‌داند دچار ناتوانی در انجام برخی کارها است و ممکن است کارهای خطر ساز انجام دهد. بتدریج ممکن است توانایی حرکتی بیمار هم دستخوش آسیب شده و مکرراً تعادلش را از دست داده زمین بخورد.

آلزایمر رایج‌ترین شکل زوال عقل است. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظهٔ موقت در دوران پیری آغاز شده و به‌تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد. مرگ پس از پنج تا ده سال از بروز علائم اتفاق می‌افتد؛ اما بیماری حدود بیست سال قبل از ظهور علائم آغاز شده‌است. این بیماری با از دست رفتن سیناپسهای نورونها در برخی مناطق مغز، نکروزه[۱] شدن سلول‌های مغز در مناطق مختلف سیستم عصبی، ایجاد ساختارهای پروتئینی کروی شکلی به نام پلاک‌های پیری (SP) در خارج نورون‌های برخی مناطق مغز و ساختارهای پروتئینی رشته‌های به نام NFT در جسم سلولی نورون‌ها، مشخص می‌شود.

این بیماری علاج‌ناپذیر را اولین بار روانپزشک آلمانی به نام آلویز آلزایمر[۲] در سال ۱۹۰۶ میلادی معرفی کرد. غالباً این بیماری در افراد بالای ۶۵سال بروز پیدا می‌کند ؛ گر چه آلزایمر زودرس (با شیوع کمتر) ممکن است زودتر از این سن رخ دهد. در سال ۲۰۰۶ میلادی ۲۶٫۶ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۵۰ میلادی از هر ۸۵ نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد. روز جهانی آلزایمر: همه ساله روز ۲۱ سپتامبر یا ۳۰ شهریور به مناسبت روز جهانی آلزایمر در دنیا مراسم و همایش‌های مختلف برگزار می‌شود. شعار سال ۲۰۰۸ این روز (No time to lose) است، به این معنی که زمانی برای تلف کردن نداریم.

پنج درصد از جمعیت ۶۵ ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالیست که ۱۰ تا ۱۵ درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج می‌برند.

وزيرها و سفير رهبران و علماى کرام و اعضاى کابينه ولويه جرگه از قوم آلزایمر قوى اند. تعادلش را از دست داده و مى روند به مسجد مست ومستان
او کونه پيخ ها ازشما محرومين متحرک چيزى بور نشد! برخيزيد در لب گور رويد و منتظر خانه اصلى تان باشيد. ياداشت مغزى نداريد آيه هاى نماز رافراموش وحتى آداب حرکت هاى نماز را ! نمونه کلان تان اشرف غنى احمد زى شکمرو سالرو بیمار دچار زوال عقل در تکلم و یافتن کلمات مشکل دارد و سيلى سلم مى گويد نماز عيد را در نماز جنازه و نماز جنازه را در نماز تراوى و تراوى را در آشورا.
افغان تونه را رشخند جها ن کردند حتى تنبان دوستم و دامن دوست پسر اش دست انداخت. در خيابان اين طرف و آنطرف مانند کجاوه شتر لحق مى خورد انگار مى خورده باشد با ميدانى تاشکند اوزبيکستان و عرق اردوغان
اجازه دهيد که خون تازه بيايد درکار
پاک کند خانه با خانه تکانى آلزایمرهاى روزگار
سرزمين را به آتش کشيديد - باروت بر سر کرديد
جرگه کته و جرگه چوچه را شرم جهان کرديد
فرياد و ناله را هويت افغان کرده ايد
عزت سر زمين به يک قطره سيروم 50 کشور غربى فدا کرديد
مردم را پيش خدا و دنيا به يک پيسه امريکا کرديد.

>>>   دوستم یک .....جنگی است چون از او چیزی دیگری ساخته نیست

>>>   ملخ یک بار جستی و دوبار جستی آخر به دستی. روزی فراخوهد رسید که این حیوان شش پاه شما قربانی همچون کمینها خواهد شد. اگر بازهم نشد در مقابل عزرائیل چه خواهید گفت؟

>>>   دوستم كجا روي دارد كه سياه باشد و يا سفيد، همين قضيه ايشجي رفيق دوران كودكي اش بدتر از مرگش است ، انسان ناديده و پاي ترقيده شرم ندارد، تا حال چه نفع اش به قومش يا افغانستان رسيده است ، رژيم منحوس خلق و پرچم از ترس به كف هم دست انداخته، از يك بيسواد و بي أدب ، زنا كار و لواط و مفعول شخصيت نسازيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است