آیت‌الله خامنه‌ای و هزاره های لشکر فاطمیون
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۸/۱/۱۰ کد خبر: 158008 منبع: پرینت

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیداری با خانواده‌های کشته‌شدگان "لشکر فاطمیون" عملکرد این گروه را در جنگ سوریه ودفاع از اماکن مقدس شیعه ستود. آنچه را که رهبر ایران اسلامی در مورد آنها بیان نمود قابل توجه است. وی نه تنها گفت که براساس گزارش‌هایی که دریافت کرده، افغانستانی‌های لشکر فاطمیون "از دیگران استقامت بیشتری داشتند و‌ پایدارتر بودند"، بلکه فرا تر از وجهه مذهبی، آیت الله خامنه ای حضور هزاره ها را در جنگ سوریه یک پدیده سیاسی مهم دانست وکشته شدگان هزاره در سوریه را "عامل شکست امریکا" نه تنها در سوریه بلکه در لبنان و عراق هم شمرد.

او در نوروز سال گذشته نیز در دیدار مشابهی گفته بود: "بنده از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم چرا که از نزدیک دیده بودم طلبه‌های‌شان با ما مأنوس بوده و از قدیم با آن‌ها آشنا بودم. جمعیت زیادی از خانواده‌های افغانستانی به ایران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهی کردند." همانگونه که سهمگیری هزاره ها در جنگ سوریه و کشته شدن صدها تن از آنها (ازعدد دو هزار کشته یاد آوری شده) یک واقعیت است، سهم گیری طلبه های افغانی (هزاره) در انقلاب اسلامی ایران یک واقعیت است. معروفترین طلبه ای که گفته میشود شاگرد خامنه ای بوده و حتا برای خدمت به انقلاب اسلامی ایران مدت چندی را در زندان شاه سپری نموده استاد مزاری از رهبران سازمان اسلامگرای ولایت فقیه، سازمان نصر، و بنیان گذار حزب وحدت اسلامی افغانستان میباشد.

اینگونه، به اضافه روابط تاریخی قدیم میان دو ملت، وجوه مشترک فرهنگی و زبانی، شیعه های افغانستان، بویژه هزاره ها، دارای روابط خاصی با جلهوری اسلامی ایران اند. سوال در این است که در برابر صدها قربانی هزاره در سوریه که توسط سپاه پاسداران ایران تعلیم دیدند، مجهز شدند و در سوریه "شهید" شدند و قبل از آن در جنگ ایران ـ عراق نیز "وجیبه اسلامی" خود را ادا کردند و حتا در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، دولت ایران چه امتیازی برای آنها، مهاجر در ایران، و فرزندان آنها که در ایران تولد و بزرگ شدند، قایل شده است. مهاجران افغان (هزاره یا غیر هزاره) از حقوقی که یک پناهنده سیاسی، مطابق به کانوانسیون ژنو، باید داشته باشند برخوردار نبودند و نیستند. آنها حق کار و شغل را ندارند مگر در بخشهای که دولت تعین میکند، کارهای سخت و طاقت فرسا مانند سنگ تراشی، کوره های خشت پزی، کار های دستمزد در کشاورزی و یا شغل های که کمتر یک ایرانی به آن میپردازد. آنها حق داشتن حساب بانکی، گواهینامه رانندگی و سایر گواهینامه های که در شغل های آبرومند را بروی آنها باز کند، ندارند. فرزنان اینها که در ایران تولد یافته اند و با مشقات زیاد تا سرحد کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کرده اند حق ندارند که ثمره دیپلوم خود را بیبینند. یک پسر یا دختر افغان، برادر یا خواهر و یا دوست همان "شهدای لشکر فاطمیون" که کارشناس ارشد از دانشکده حقوق هست حق ندارد که مستقلانه به شغل وکالت بپردازد. میتوان تا بینهایت مثال ها را ادامه داد. حتی در خرید سیم کارت گوشی همراه هم به تازگی آگاه شدم که یک "مهاجر افغان" همان مهاجری که آیت الله خامنه ای وی را میستاید، همان حقی را که یک شهروند ایرانی دارد، ندارد.

آیت الله خامنه ای که رهبر دینی و سیاسی بلا منازع ایران است و قدرت فرا قانونی دارد اگربه مهاجرین و پناهنده های افغانستانی همان حقوقی را که کشور های غیر مسلمان اروپا به آنها میدهند، قایل شود، یقین داشته باشند که "روح شهدای فاطمیون" و آنهایی که سهمی در بقدرت رسیدن نظام اسلامی ر ایران داشته اند خوشنود خواهند شد.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آیت الله خامنه ای
فاطمیون
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر صاحب شهید مزاری با خامنه شاید رفیق و دوست وهمفکر بوده امّا یقینا شاگردش نبوده از نزدیکترین شاگردان و دوستان افغانستانی خامنه که بیشتر طلاب مدرسه جعفریه مشهد بود در دوران مبارزه با محمد رضا شاه میتوان از شهید سید حیدر محمودی از بند امیرنام برد و..
M Naser Sharifi

>>>   من به عنوان یک ایرانی این مطلب را تایید می کنم و البته در ایران اینقدر پیچ و خم های اداری و قانونی زیاد است که کارها با مشکل مواجه می شود ولی باز هم آیت الله خامنه ای چند سال پیش دستور داد فرزندان برادران افغان در ایران بدون هیچ مدرکی در مدرسه ثبت نام شوند ولی جا دارد که به حقوق این برادران بیشتر توجه شود. آرزوی توفیق و سلامتی برای همه مسلیمن صلح جو و برادران افغانستانی دارم

>>>   در رک های افغان ها اب جریان دراد باید در جنک هر کشور کشته شود دیروز و امروز در پاکستان و امروز هم در سوریه و ایران....

>>>   پاکزاد عزیز!
تنها رهبر جمهوری اسلامی نیستند که ازما تعریف وتمجیدبعمل می اورند چندی قبل شاروال طهران نیز طی یک تعریف زاید الوصفی بیان داشتند زیبای شهر طهران مرهون دست های خسته وبسته ای افغانها است ولی راستی هم انطوری که شما میفرماید نگفتند بعوض چه پاداشی در انتظار انهاست ایا رد مرز واخراج و... یا دادن حق اقامت وشغل ازاددر تر کیه کسی که سه سال را قانونی میگذراند برایش تابعیت ترکی میدهند ودر ایران حتی به قول خودشان بار مانده ها وخانواده ای شهدا هیچ چیزی بدست نمی اورند چون جایزه انهارا حضرم سپاه در وقت حیاتش ماهانه ۵۰۰ دالر داده است من بار ها گفته ام افغانها در هر گروهی ملحق گردیدند دوبرابر تیز تر از دیگران میدرخشند کمو.نیست های ما کمونیست تر از روسها واخوانی های ما دست سید قطب وحسن البنا را از پشت بسته اند وسنی های ما پیش روتر از ابو حنیفه وشیعه های ماهم گویا استاد امام جعفر صادق <رح> هستند شیعه ای را که امام خمینی وحضرت خامنه ای تربیت داده اند به مجرداین که هوا پیمای ایران به اسمان بلند شودحجاب های خودرادر راه رو های هوا پیما می اندازند ولی شیعیان افغانستان در نزدیکی قصر سفیدهم لا اقل چادر نماز به سر دارندوشاگردان هردو امام به خارج میروند مسیحی وهر بلای دیگر میشوندولی افغانهای شیعه مسجد وتکایا میسازند که یگان روز ایرانی های راهگم هم انجا جهت ادای نمار ودر روزهای محرم می ایند
صفدر علی بامیانی

>>>   سید حیدر محمودی چند وقتی شاگرد. استاد ما شیخ عبدالله وثیقی بوده وآقای وثیقی نقل می کرد که در هرات نزد من درس میخواند ونابغه ای به تمام معنا بود اقای محمودی در مشهد شاید شاگرد رهبری ایران بوده ودر سال ۵۷ توسط کمونیست ها در بامیان دستگید وشهید شدند
سید عنایت الله حسینی غوربندی

>>>   مهمان عالی رتبه یاسر عرفات به رهبر گفت:
این جلال الدین فارسی افغانی باید رئیس جمهور ایران شود
رهبرآنزمان:
خوبست اما با قانون اساسی ایران مغایرت دارد

>>>   با مطالعه ی این نوشته متوجه شدم که برای هزاره ها شیعه بودن و آنهم در خدمت ایران مقام والا تر از افغان یا افغانستانی بودن دارند.. من همیشه گفته ام و باز هم میگویم که علی مزاری و دگر رهبران حزب ها ی اقلیت شیعه در رگ های شان خون دفاع از ایران و شیعیزم جریان دارد.
به همین ترتیب گلبدین و همفکران او که اگر خواب اند ، یابیدار ، نشسته و یا دراز کشیده اند خلاصه در هر حالتی اند در مورد اینکه چگونه به افغانستان خیانت و به پاکستان مفاد برسانند فکر می‌کنند. در حالیکه در داخل افغانستان هزاره ها دعوی مقام های بلند دولتی و عزت و را میخواهند. شرم است.....
خداداد افشاری

>>>   وقتی که شما بنام لشکر فاطمیون زیر فرمانده ایران در جنگ عراق و سوریه سهم میگیرید و کشته میشوید و یا بنام طالب در جنگ های افغانستان و سوریه زیر فرمان پاکستانی ها فرستاده میشوید و کشته میشوید،شما دیگر حق ندارید که خود را افغان بنامید و دعوی وطن دوستی کنید.
زیرا شما خون خود را تحت نام مذهب و زبان و ملیت و قوم،برای بیگانه ها میریزید،نه برای مردم افغانستان.

>>>   خوب این لشکر فاطمیون افغانستان که دو هزار و خوردی در جنگ ایران کشته شده و چرا در مقابل جنگ با طالبان و داعشیان افغانستان تلاش به خرچ نمی دهند خود کش بیگانه پرست، در کشور خودتان دارند همه روزه هزاره های بیچاره توسط طالبان و داعشیان سر برده و در سالروز مرگ مزاری صد ها نفر زن و مرد پیر جوان کشته شدند و شما به خاطر سیاست کشور بیگانه قربانی می دهید؟ عجبا، این نوعی جان فشانی برای بیگانه ها که برای شما تابعیت و پول بده،؟شما رو همه .... فرض کردند تا بتونه از منابع انسانی کشور بیگانه و به منافع کشور خودش را شما قربانی کنن؟؟؟ واقعا که، و جناب رهبر ایران مجبوره از شما تشکر کنن که ویرانه بجا مانده جنگ عراق رو توسط منابع انسانی کشور بیگانه آباد و شهرداری تهران از شما به خاطر ویرانی کشور شما و آبادانی تهران شما ها رو قدردانی نمود اینو نفهمیدی که هر کس تو دنیا بی مطلب دایه مهربان تر از مادر نمیشه؟.

>>>   مردم افغانستان به نسبت آگاهی پائین و هزاره ها نیز علاوه بر آن، در دهه ها و حتی قرن گذشته بدلیل تعصب مذهبی، جلب آخوندهای ایران شده ولی مجبوریت اقتصادی نیز دلیل اصلی پیوستن شان به فاطمیون بوده که سنی های غیرپشتون حتی بشمول بعضی تاجیکهای بدخشان و بامیان و بغلان نیز بیشتر از هزاره های فاطمیون در داخل و بیرون کشورشان به طالبان شامل شده که این نشان دهنده مشکلات مشابه آگاهی و عقیدتی تمام افغانهاست.
هستند بسیار هزاره هایی که میدانند ایران از هر کس فقط استفاده خود را میکند چه سادات باشه ، تاجیک باشه ، هزاره باشه یا حتی طالب پشتون باشه ، و حتی از نگاه نژادی هزاره ها را کمتر خوش دارند و برخورد تحقیر آمیزانه تری با آنها دارد و این هزاره ها حتی اگه بعضاً از مزایای فرهنگی و اجتماعی مهاجرت در ایران مستفید هم شده اند باز هم از سیاستهای ایران شدیداً متنفرند و ایران را یک کشور نژادپرست و سوءاستفاده گر میدانند و بسیاری از تخریبات آن را افشا میکنند.
هزاره ها بخاطر مذهب و نژاد خود بیشترین محرومیتهای داخلی و مجبوریتهای بیرونی را متحمل شده اند ولی معمولاً صادق ترین و سازنده ترین قوم به وطن خود نیز بوده اند که امروز اعتبار بیشتر کسب کرده اند و انشاءالله اگر همچنین نفوذیهای سادات شان جدا شود و چنین تاجیکان نفاق گوی ناامیدتر گردند، حتی محقق و خلیلی ... دیگر نمیتوانند هزاره ها را بر علیه منافع ملی کشور بسیج کنند و اگر صلحی پایدار توآم با عدالت و معیارهای حقوق بشری در افغانستان نیز حکمفرما شود، هزاره ها سازنده ترین و خادم ترین افغان خواهند بود!
بلاغی یکاولنگی

>>>   مهاجرینی که در ایران کارشناس و دکتر و وکیل شدند ثمره ی دکترا و وکالت ایشان را باید کشور افغانستان و مردم افغانستان به حیث یک کشور فقیرومحروم ببیند... کشوری که به شدت به این کارشناسها و دکترها و وکیل ها برای آبادی وپیشرفت خود احتیاج دارد...قرار نشد حالا که با امکانات رایگان ایران دکترومهندس ووکیل شدید این را مثل شلاق بر سر ما ایرانیها بکوبید و از ما تقاضای مشاغل دولتی ایران با وجود صدهاهزار و شایدهم میلیونها جوان تحصیلکرده ی ایرانی بکنید... اندکی شرم و حیا داشته باشید.
مهاجرین افغانستانی حق داشتن سیم کارت را ندارند؟ حق داشتن گواهینامه رانندگی را ندارند؟ حق داشتن حساب بانکی را ندارند؟ به راستی که مشمئزکننده ترین مردم روی زمین شمایید. به جای اینکه بعد از دهها سال این مهمانی ناخوانده را تمام کنید و مملکت مردم را ترک کنید و به کشورخودتان برگردید تازه ادعاها وتوقعات بی شرمانه از ایران دارید؟ عجب....

>>>   آنجا که نوشته اید:مهاجرافغان همان حقی را که یک شهروند ایرانی دارد؛مهاجر افغانی در ایران ندارد.
درجواب این جمله باید بگویم که شهروند ایرانی اگر حقی در ایران دارد شهروند ایران است مملکت خودش است در کشور خودش زندگی می کند ایران زادگاهش است متعلق به ایران است ایران متعلق به اوست تولد و زندگی ومرگش در وطن خودش ایران است...
واما مهاجر افغان که از یک کشور خارجی اکثرا به صورت قاچاقی و غیرقانونی وتعداد کمتری به شکل قانونی در ایران پناهنده هستند چه حقی به ایران دارند؟؟؟هرچند که درموارد بسیاری حکومت ؛مهاجران افغانی را به مردم خود ایران ترجیح می دهد..
دست از این ادعاهای پوچ بردارید و به کشور خود برگردید.

>>>   در آخرالزمان سید خراسانی از همین خطه خواهد بود.
هزاره های مقید دین خود را به شیعه خوب دارن ادا میکنند احسنت

>>>   دولت ایران چه امتیازی برای آنها، مهاجر در ایران، و فرزندان آنها که در ایران تولد و بزرگ شدند، قایل شده است.//
همی که به ایران میرویم و صدها .....و به سرحد فرار می کنیم خوش استیم. اما اگر کلید دفتر ریاست جمهوری ایران را به افغان ها بدهند تازه میشود نیم قورت. دو قورت و نیم دیگر باقیست !!

>>>   آن کسی که از یک کشور به کشور دگری بنام جنگ و جهاد می‌رود و در منازعات کشور های بیگانه طرف می‌گیرد تروریست است.در جنگ‌های سال‌های ۱۹۷۸-۲۰۱۹ در افغانستان عرب ، چیچین ، سومالیایی ، پاکستانی برای بربادی افغانستان گسیل شدند و این پروسه ادامه دارد. فرق بین تروریست و متجاوزین داعشی در شرقمیانه و لشکر فاطمیون و طالب و لشکر طایبه و جهش محمد وجود ندارد.
آقای کریم پاکزاد شما با پر رویی کامل از این لشکر متجاوز و آدمکشان حرفوی به افتخار یاد کرده اید . اگر قضیه چنین است چرا شما هزاره ها از طالب و گلبدین گله مند استید؟؟؟؟ تمام هزاره های قلم بدست در ظرف هژده سال اخیر بر ضد ملیت پشتون موضعگیری داشته و از تروریست های داخل افغانستان شکایت کرده اید.
خداداد افشاری

>>>   اون آقا یاخانمی که گفتن چرالشکرفاطمیون درافغانستان باطالبان وداعش مبارزه نمیکنه چون به اونا اجازه داده نمیشه لازمم نیست به باورمن اگربه همین اردو ملی افغانستان اجازه نابودی طالبان بدن درظرف شش ماه افغانستان پاکسازی میشه ولی وقتی ازاردو پشتیبانی نمیشه واوناهرجادرمحاصره طالبان باقی میمانندودولت نیروی کمکی نمیفرسته چه انتظاری ازاردو میشه داشت جنگ افغانستان یه بازی سیاسی میشه برادران اشرفی غتی وکرزی کشت خب اوناناراحت میشن تاوقتی طالبان بردران اشرف غنی وکرزی باشن یه عزم جدی برای نابودی طالبان وافراط گرایی درافغانستان به وجود نیاد همین آش وهمین کاسه است

>>>   به نویسنده11
ببین برادر کسی از شما توقع ندارد که حتما باید به این موضوع رسیدگی شود.ازاین که مهاجرین را درکشور خودتان جا دادید.برایشان کار داديد.مردم افغانستان هیچوقت این خوبی های مردم ایران را فراموش نخواهد کرد.مردمان عادی ایران انسان های باشخصیت ودل رحم هستن البته یک چیزی خیلی آزار دهنده است که همیشه در شبکه های اجتماعی و پیام رسانی وجود داشته.موقع مثله حق و حقوق مهاجرین پیش میآید .سریع وبدون معطلی وبدون اینکه به عواقب آن فکر کنند.از طرف بعضی از اشخاص سرزنش ومنحت میگذارند برای مهاجرین .بلی این را قبول داریم که مهاجرین افغانستان در فضای آرام همسایه خود زندگی نمودند.اما سختی ها و بدبختی های خودشان را داشتن.اگر واقعا مسلمانیم باید اعمال مثبت و منفی مهاجرین را بنویسیم هیچ وقت یکطرفه نباید قضاوت نمود

>>>   جناب پاکزاد رهبر ایران با این سخنان نکته های به مسئولین و دولت و قانونگذاران گوشزد می کند که به فکر مهاجرین باشید اما متاسفانه دولت و مجلس بیشتر تفکر سرمایه داری دارند حتی به شهروندان خودشان کوتاهی زیادی صورت می گیرد ...توقعات من مهاجر از رهبری ایران همین کافیست که می فرماید بنده به شما افتخار می کنم .متاسفانه همبستگی و وحدت را استعمارگران از ملت افغانستان گرفته است و برادر را با برادر دشمن کرده است .... لقمه حرام ( دلار ) تاثیر دارد ... چشم و گوش ما کشور های غربی باشد وضعیت همین است ....

>>>   آقای خداداد افشاری
در سوریه پیش از جنگ فاطمیون وجود داشتند. مهاجران افغانستانی وجود داشتند. زینبیه‌ی دمشق مسکن هزاران هزاره بوده قبل از جنگ داخلی.
واژه‌ی تروریسم هم مانند سایر ایسم های غربی هیچ تعریف مشخصی برایش وجود ندارد غربی ها حتی ترور مخالفان را تحت عنوان ستمگرکشی ماستمالی می کنند.
جنگ در سوریه و افغانستان یک معنی رو دارن. مبارزه نیروهای دولتی با شورشیانی که با تهدید به مرگ به وضوح مناطق تحت امر خود را خالی از دیگر اقوام و مذاهب کردند.
در این شرایط حتی حیوانات هم راه دفاع از خانه و کاشانه ی خود را بلد هستند و نباید انتظار داشت طرف مقابل دست روی دست گذاشته و تماشا کند. تروریست خواندن شما هم تاثیری ندارد چون در غیر این صورت مردان کشته و بر زنان تجاوز خواهد شد و اموال به غارت خواهد رفت.

>>>   به افغان ها همين حالا در سوريه در يمن در بحرين حتي طور مزدور ونوكر در نظام ال سعودي وهابي برادران پشتون ما از همه كشورها وجود دارند شاهد بر كفتارم در سوريه اسير از گروه داعش ازجنگ يمن همين حالا چشم ديد خودم از از بحرينً كه يك تعداد ايران ها وملا هاي كه فارسي را ميدانند انها در زبان پشتون توهين ميكردن از كشور همسايه چتلستان كه معلوم است همه دار ندار قوم پشتون از دال خور هاست حالا چرا هزاره عيله كفر كه از كعبه بر امده چرا جهاد نكنند برادر كه كفتند چرا در افغانستان كشور خود جنگ جهاد نميكنند در افغا نستان طالب وداعش يك پروژه است كار به جاي نميرسد !!!
ع ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است