راغی، نمونه یک دیپلمات و مدیر لایق
یک مدیر لایق باید بتواند از حد اقل امکانات و افراد مشغول بکار، بیشترین استفاده را در روند رسیدگی به اهداف کاری بنماید و همواره بکوشد تا در بروز رسانی سیستم کاری و تشویق کارکنان، به رضایت مردمی در حیطه کاری خودش برسد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۸/۱/۹ کد خبر: 157998 منبع: پرینت

این سایت انتقادی است و به ندرت پیش می آید که از یک فرد موفق و دلسوز به جامعه و مدیر لایق و کاردان تعریف و تمجید بعمل آید.
مواردی در گذشته متناسب با شرایط زمان و مکان پیش آمده که هیات تحریر این شبکه فردی را لایق تقدیر دانسته و از طریق سایت این شبکه تشویق کرده است.

در تداوم این روند، از طریق کاربران سایت مطلع شدیم که جنرال قونسل افغانستان در شهر مشهد کشور ایران تبدیل شده و بجای وی فرد دیگری با تایید ریاست جمهوری به این نمایندگی سیاسی معرفی شده است.
در طول دوران نمایندگی ایشان در سمت جنرال قونسل افغانستان در شهر مشهد، اخبار و گزارش های متفاوتی بیش از حد معمول به این شبکه ارسال گردید که برای نشر به عنوان یک گزارش کافی نبود اما بیانگر این مطلب بود که وضعیت رسیدگی به امور مهاجرین هموطن تحت پوشش این نمایندگی سیاسی، هر روز بهتر روز گذشته اجرایی می شود.

در گذشته ها این نمایندگی سیاسی افغانستان به دلیل درآمد بالای اقتصادی، مورد توجه بسیاری از مسوولان مملکتی بود و در این میان زد و بندهای زیادی نیز صورت می گرفت و توجه به امور مهاجرین و رسیدگی به مشکلات آنان در درجه دوم اهمیت قرار داشت. این مساله طبیعی به نظر می رسید! زیرا در داخل کشور وضعیت رسیدگی به مردم به مراتب بدتر از این بود و کسی انتظار زیادی از رسیدگی آرمانی و رویایی در وضعیت و شرایط پیش آمده از مسوولان این نمایندگی را نداشت.

با آمدن سید نورالله راغی به عنوان جنرال قونسل افغانستان در مشهد، وضعیت بهتر شد و هر روز که می گذشت، رضایتمندی مردمی نسبت به رسیدگی عمومی و قانونی از این نمایندگی سیاسی بیشتر می شد و فعالیت کارمندان این نمایندگی سیاسی برای مهاجرین هموطن، بیشتر به چشم می آمد.

راغی بجای عیش و نوش در باغها و رستوران های تفریحی و دعوتی های آنچنانی، بیشتر وقتش را به مجموعه های فرهنگی و تشکل های دینی و مذهبی در شهر مشهد اختصاص داد و این یکی از نکات مثبت وی در دوران مسوولیت اش در شهر مشهد بشمار می رود.
او رابطه خوبی را با نهادهای علمی و فرهنگی و دانشجویی مهاجرین هموطن برقرار کرد تا جایی که بیشتر این نهادها عملا احساس کردند که این نمایندگی سیاسی به آنان تعلق دارد و باید برای غنای بیشتر آن، با این نمایندگی سیاسی همکار باشند و موارد لازم را با مسوولین سرقونسلگری افغانستان در مشهد در میان بگذارند.

رسیدگی به بخش های تجاری و حمل و نقل و مهاجرین، از موارد با اهمیت در این نمایندگی بود که با توجیه کارمندان این بخش ها و ایجاد ارتباط خوب و معقول و منطقی با نهاد های مختلف ایرانی بشکل رسمی به سامان رسید و این روزها هماهنگی در این بخش ها بخوبی احساس می شود.

امتیاز دیگر این قونسل جوان و کوشا در این نمایندگی سیاسی، بروز رسانی سیستم کهنه و فرسوده نوبت دهی و رسیدگی به مشکلات و درخواست های مهاجرین بود که این کار سبب گردید تا رسیدگی به درخواست مهاجرین در اندک زمان لازم صورت عملی بخود بگیرد و حتی بسیاری از کارهایی که در گذشته در مدت زمان یکهفته حتی بیشتر انجام می شد، اینک طی یک روز سامان می یابد.

ابتکار دیگر آقای راغی، ساخت سالن انتظار در داخل قونسلگری بود که از ازدحام جمیعت در بیرون از این نمایندگی که وجهه خوبی نداشت را جلوگیری کرد و به وضعیت شلوغی بیرون این نمایندگی سیاسی سامان داد.

تلاش آقای راغی در تسهیل روند رسیدگی به درخواست های مردمی و تقبل تقلیل هزینه سرسام آور خدمات برای مهاجرین و صدور پاسپورت به وزارتخارجه در کابل، یکی دیگر از خدمات فراموش نشدنی در نمایندگی مشهد بود.

نکته مثبت دیگر سید نورالله راغی، رایزنی های دیپلماتیک در عرصه همراهی با کشور میزبان بود که بسیاری از ادارت ایرانی نیز حضور وی را در این نمایندگی سیاسی افغانستان، قدرتمند و با صلابت توصیف کرده اند و از حضور ایشان در ایران در راستای دفاع از حیثیت و حقوق مهاجرین بخوبی یاد می نمایند.

یک مدیر لایق باید بتواند از حد اقل امکانات و افراد مشغول بکار، بیشترین استفاده را در روند رسیدگی به اهداف کاری بنماید و همواره بکوشد تا در بروز رسانی سیستم کاری و تشویق کارکنان، به رضایت مردمی در حیطه کاری خودش برسد.
هرچند این کار سخت و طاقت فرسایی می باشد و یک مدیر کوشا را با دیگر کارمندان تن پرور و سودجو در گیر می کند اما آقای راغی با اتکا به حمایت مردمی و قبولاندن این شرایط به بالا دستی ها، موفق به انجام آن شد و دوره چندساله این مدیر لایق، دوران طلایی برای نمایندگی سیاسی افغانستان در شهر مشهد بود.

گذشته از همه اینها، مهاجرین هموطن از حضور قدرتمند آقای راغی در رسیدگی به مشکلات و درخواست های آنان، به نیکی یاد می کنند و بطور یقین دعای خیر هموطنان مهاجر ما بدرقه راه ایشان خواهد بود.
توفیقات بیشتر این مدیر لایق و کوشا را از درخواه باریتعالی خواستداریم و امیدواریم تا جنرال قونسل جدید، زحمات و تلاش های مدیر قبلی را سرلوحه کاری خود قرار دهد و از هیچ کوششی جهت رسیدگی به مشکلات و درخواست های مهاجرین هموطن دریغ نورزد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راغی
مشهد
قونسلگری
نظرات بینندگان:

>>>   از شما بعید بود که از یک فرد و یا یک شخصیت دولتی تعریف و تمجید کند.
البته دو نمونه دیگر نیز از این سایت قبلا مشاهده شده و هر دو مورد پس از برکناری و یا اتمام ماموریت آن افراد بوده است.
در این مورد نیز شما زمانی به تعریف و تمجید سرکنسول افغانستان در مشهد پرداختید که همزمان شده است با مراسم تودیع وی از کنسولگری!
شاید بهتر باشد در زمان ماموریت افراد از آنان تمجید شود.
اما از یک جهت این کار شما قابل قدر است که پس از برکناری و یا اتمام زمان ماموریت افراد آنان را تقدیر می کنید تا شایبه ای پیش نیاید.
شیما کابل

>>>   به حق چنین است اقای راغی تهران ۳۰۰ تذکره صادر وتایید شده مشهد ده هزار تذکره این یعنی تلاش مضاعف

>>>   خدمات کنسولگری مشهود است وقابل تقدیر اما نمی دانم افرادی که منافع شخصیشان به خطر افتاده توطیه می کنند
عاصم

>>>   امیدوارم چند مدیر دیگر مثل آقای آقای راغی نمایندگی های دیگر ایران بیایند.
مشکلات مهاجرین کمتر شود.
راجی

>>>   وقتی مدیری دلسوزباشد رشوت خوارها وقومگراها توطیه می کنند کاش همه مدیران کشور اینگونه بودند. ومورد حمایت قرار می گرفتند مردم خوبی ها را می فهمند دولتمردان هم قدر مدیر خوب رابدانند.
جعفری دانشجو مقیم مشهد

>>>   تشكر ميكنم از كنسولگري افغانستان در مشهد كه فعاليتها وعملكردشان بسيار منظم شده ودرخدمت رساني به مهاجرين بهترين ومثمرثمرترين عملكرد رادارند واميدوارم ان دسته از افرادي كه به خاطر منافع شخصي دست به دروغ پردازي وتوطئه ميزنند چمشان را به روي حقايق بازكنند
مصطفي احمدي ازمشهد

>>>   اداره سالم جنرال قونسلگری افغانستان در مشهد بیانگر همت مضاعف، دانش و تکنالوجی روز و مدیریت مدبرانه جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان است که با تلاش شبانه روزی در خدمت مهاجرین افغان قرار دارد
میوند شریفی مشهد

>>>   بلی قابل تشویق وتقدیر است گرچند اصطلاح معروف( به یک گل دو گل دنیا بهار نمی شود)امید وارم که افراد لایق در کشور ما زیاد شود

>>>   مدیریت درست جنرال کنسول افغانستان در مشهد قابل تمجید است و ما افغانهای که سالها پشت تذکره ای تابعیت میگشتیم امروز در اثر تلاش این مرد بزرگ در حقیقت به آسانی تابعیت به دست آوردیم.
علیرضا عرفانی مشهد

>>>   آقای راغی جدای از مدیریت خوب یک استاد دانشگاه مهربان است. فردی اهل فرهنگ قلم و اندیشه خداوند اورا برای جامعه افعانستان نگهدار.
وحید امینی مشهد

>>>   اقای راغی چون اهل فکر است در این کشور مظلوم واقع شده چون کسی صاحب فکر ودوستدار مردم را نمی تابد متاسفم برای افراد عقده یی کسانی که منافع شخصی شان بالاتر از همه کس و همه چیز است
بهرامی هامبورگ

>>>   درود بر راغی صاحب که مایه افتخار کشور هستی...

>>>   دستی که کمک می کند،
از دستانی که برای دعا بالا می روند مقدس تر است. به راستی که همه تلاش مسئولان در این نمایندگی برای ایجاد سهولت ها و رفع مشکلات مهاجرین عزیز و رنجدیده افغانستانی است و این تلاش قابل قدر است.
ی مرادی

>>>   به صراحت و قاطعیت میگوییم که اقای راغی محترم نمونه یک مدیر دلسوز و مهربان و گره گشای مشکلات مردم جدااز قومیت و شکل و رتبه شان بدون هیچ چشم داشتی از مردم و بدون درخواست مردم از ایشان خودشان دست بکار می شوند و کار گشای مشکلات مردم هستن

>>>   بنده هم به سهم خودم از تلاش هاي بي دريغ چنين مدير لايق و با درايت جناب آقاي راغي محترم، كسي كه با شروع ساعات اداري تا پايان روز و چه بسا پاسخگويي خارج از ساعات اداري و حتي در روز رخصتي (پنجشنبه ) با وجود تعداد كثيري از مراجعه كنندگان در روزهاي اخير چه مربوط به صدور تذكره چه صدور پاسپورت هاي الكترونيكي و ساير بخش ها كه صبورانه و بدون فوت وقت با وجود موانع مختلف سعي در تسهيل انجام امور اداري و به خصوص براي قشر دانشجويان عزيزمان مينمايند، كمال تشكر و سپاس را دارم .
با نهايت احترام زهرا كريمي / مشهد مقدس

>>>   آمار صدور تذکره و تایید آن را که در رسانه ها دیدم نسبت به تهران که ۳۰۰ تذکره صادر وتایید شده در مشهد بیش از ده هزار تذکره خود گواه بر مدیریت خوب اقای راغی و تلاش بی وقفه هیات تذکره مستقر است دوستانی که بدبین و مغرض هستند بسیار ناجوان هستند یا خودشان با حل مشکلات مردم رضایت ندارندما قدردان این مدیر خوب و همکارانش هستیم خسته نباشید واقعا
محمد ایمانی
>>>   بله واقعا قابل تقدیر است

>>>   امید است اقای راغی در کابل در یکی از پست های اصلی وزارتخارجه منصوب شود تا آنجا نیز مدیریت و کارایی خود را ثابت کند.
زکیه عاقل از کابل

>>>   غنی برای سفارت افغانستان در تهران یک فاشیست پشتون را فرستاده است که حتی از فارسی حرف زدن پرهیز میکند.
خدا کند این کنسول جدید مشهد مثل سفیر در تهران نباشد.
زلمی مشهد

>>>   جابر انصار به عنوان سرکنسول جدید به مشهد معرفی شده است.
>>>   برنامه و سیستم نوبت دهی آقای راغی برای تثبیت هویت و پاسپورت ماشینخوان خیلی هم جالب نیست؛ چون:
اولاً: یک شهروندعادی به هیچ وجه نمی تواند نوبت ثبیت هویت و نوبت پاسپورت ماشینخوان بگیرد؛ بلکه یک بازار سیاه نوبت دهی درست کرده است که باید پول برای نوبت گیری به کافی نت ها بپردازیم تا نوبت بگیریم.
و ثانیاً: هم چنین، تایید مجدد تذکره های تایید شده در ثبت احوال کل و وزارت خارجه و گرفتن ده دلار برای تایید مجدد و گردان کردن مردم از این بابت...
و ثالثا: تبعیض در اعمال تخفیف برای اهل علم در مشهد از برخی مدیریت های نادرست آقای راغی است.
البته زحمات ایشان نیز قابل قدر است و لیکن خیلی هم تعریف ندارد.
با آمار نمی شود همه چیز را خوب توصیف کرد، بلکه مدیر خوب باید برای مردم مراجعه و کار وی را درست و معقول حل کند، نه اینکه برای تثبیت هویت دو روز صف بایستیم.

>>>   قضاوت شايسته و خردمندانه ،در مورد كار كردها وفعاليت هاي جنرال قونسل ج،ا، افغانستان مقيم مشهد جناب سيد نورالله راغي را قدر نموده و در خور ستايش ميباشد درطول ماموريت شان از هرگونه تلاش براي فراهم سازي سهولت ، آسايش و ارزه خدمت براي مهاجرين افغان مقيم مشهد دريغ نورزيده و تن به خستگي نسپرده همچنان موج عشق ورزيدن به ملت افغان و وطن رنج كشيده ما افغانستان در وجودشان موج ميزند ،جناب ايشان را به عنوال مدير توانان و صادق، همچنان متحد بر حفظ ارزش هاي افغاني واسلامي ميدانيم از دولت جمهوري اسلامي افغانستان به عنوان يك شهروند تقاضامنديم باملاحظه ار كار كرد هاي شان از جناب سيد نورالله راغي تقدير به عمل بياورد،
ثامر. باشند شهر مشهد محصل در مقاطع كار شناسي ارشد در دانشگاه آزاد

>>>   زحمات و تلاشهای شبانه روزی جناب راغی صاحب واقعا قابل تمجید است که ما شاهد خدمات ایشان برای مهاجرین هستیم یکی از خدمات ارزشمند ایشان نظر به اینکه درآمد مهاجرین افغانستان مقیم ایران پایین میباشد وتوان‌پرداخت هزینه پاسپورت رانداشتن کاهش هزینه پاسپورت برای مهاجرین است که بنا به تلاشهای ایشان از ۱۲۰ دالر به ۲۰ دالر کاهش یافت .
ذکرالله محمدی مشهد

>>>   اینکه شما بعد از برکناری سرکنسول از او تعریف می کنید معلوم میشود که منظوری ندارید ولی اگر زمان مسولیت او از او تعریف میگردید انوقت شاید منظوری داشتید.
سالم عینی

>>>   بدون شک راغی دیپلمات جوان، مستعد،صادق و شخصیت فرهیخته است، خدمات ارزنده ایشان در خور ستایش و تمجید است.
شریفی مشهد

>>>   عملکرد خوب کارکنان کنسولگری مشهد به نسبت سفارت تهران و سهولت ایجاد شده برای مراجعه کنندگان نشان از مدیریت خوب آقای راغی می باشد، همچنین پراکندگی قومیتی کارمندان بکار گماشته شده از دیگر نکات مثبت قابل ذکر می باشد.
م، مشهد

>>>   یکبار رفتم برای تایید تذکره کارمند خیلی کند بود و سرکنسول راغی که داخل حیاط بازدید می کرد به کارمند تذکر داد که سریعتر باشد مدیری که همیشه سر کشی می کرد خدا خیر بهش بده

>>>   جناب راغی صاحب از معدود افرادی هستند که به معنای واقعی در پی تلاش و فراهم آوردن امکانات برای مراجعه کنندگان افغانستانی می باشند. تلاش ایشان در گوشه گوشه این نمایندگی قابل رویت است. از نوبت دهی اینترنتی که باعث ایجاد نظم در شعبات مختلف شده تا سالن پذیرشی که برای راحتی مراجعه کنندگان ساخته شده است. امیدوار هستیم که سر کنسول جدید فردی پر تلاش باشند. امیدوارم مراجعه کنندگان شهر مشهد قدر آقای راغی را بدانند.
اخلاقی/ایران

>>>   خداوند اجر نصیب شان و همیشه کامیاب و نیک نام داشته باشند.

>>>   قبل از اینکه دیدگاه خود را در مورد راغی صاحب بزگوار شریک می ساختم نخست مروری داشتم به دیدگاه دوستان.
من از قبل به استعداد و پشت کار بودن ایشان باور داشتم و خوش بختانه اکثریت مطلق دوستان که در این سایت نظریات خود را شریک ساختن می رساند که راغی صاحب مرد دلسوز و خدمتگار واقعی است که قوم و سمت را نمی شناسد و آنچه معیار است انسان افغانستانی.
درجای خواندم تهران 300 گذرنامه توزیع کرده و مشهد بیشتر از ده هزار و این بیانگر ونمونه ی خوبی از تلاش ها شب و روز جناب راغی صاحب است.
اگر اراده در جهت خدمتگذار به مردم در هاردیسک ذهن صاحبان قدرت در کابل وجود می داشت برای جناب راغی صاحب فرصت بیشتر می دادن تا کارهای بیشتر را به انجام می رساند.
انتظار دارم برای جناب راغی صاحب جایگاه مناسب در دستگاه سیاسی وزارت خارجه در نظر گرفته شود تا جناب شان بتوانند به دردها مردم بیچاره بررسند. درختم باید اضافه کرد، راغی صاحب نه تنها یک مدیر خوب است بلکه نویسنده چیره دست، تحلیل گر امور سیاسی و استاد شایسته است.
راغی مرد شعار نیست
آنگونه که در مشهد ثابت ساخت مرد قول وعمل است.
مبارز
کابل

>>>   جا دارد که من هم به نوبه خود از استاد عزیزم آقای راغی که فرد نخبه شایسته و قابل قدر است یاد آوری کنم واقعا شخص وطن دوست اهل قلم و اهل کار و سزاوار مقام بلند تر ازین پست بوده است مهم این نیست که ایشان سمت این پست را از دست داده اند مهم اینست که منحیث یک فرد صادق کاردان و دلسوز از اوشان ستایش بعمل می آید و مردم ما از اوشان قدر دانی میکنند برایشان موفقیت دارین را ارزومندم . برای همگان واضح است که چنین شخصیت ها درین دولت جای ندارد .
حارث

>>>   کدرها جوان که صادقانه و دلسوزانه خدمت می کنند باید حمایت شوند.
امیدوار هستم دیدگاه من و دوستان که در این ویب سایت ریخته شده در حد این دریچه باقی نماند به نشانی جناب دکتر غنی ریس جمهور و جناب صلاح الدین ربانی وزیر خارجه بررسد.
معلومات که من دارم جناب راغی به مهاجر ین خدمت انسانی انجام داده و به بسیاری از مشکلات شان رسیدگی کرده سهولت ها زیاد در قسمت اخذ گذرنامه ایجاد کرده و به بقیه مشکلات شان در مشهد رسیدگی شده. باید جناب شان تا مدت دیگر باقی می ماند حالا به هر دلیل که است به کابل خواسته شده باید حمایت شود و در موقف و مهم گماشته شود تا بتواند زیاد تر خدمت کند.
ع.م
کابل

>>>   دلم به خودم و به ملت رنجدیده ام می سود. بجای اینکه استعداد ها جوان حمایت شوند برعکس جلو پیشرفت کارهایشان گرفته می شود.
همه از راغی صاحب راضی هستند، به چه جرمی به کابل خواسته می شود و کسی دیگری جایش را می گیرد؟
دقیقا یک بازی سیاسی است وبس.
جناب ربانی که از آدرس یک مجموعه بزرگ در هرقدرت سیاسی وزارت خارجه قرار دارد چرا کار کرده نمی تواند؟
من از جناب ربانی خواهشمندم تا تبر را به ریشه خود نزند، به هر دلیل که شد جناب راغی را به کابل خواستین جای مناسب ومهم برایش در نظر بگیرید تا بتواند به مردم خدمت بیشتر بکند.
ما جمع بزرگ از جوانان کنار این استعداد جوان هستیم وحمایت می کنیم واگر خواسته باشید حمایت یک مجموعه بزرگ را داشته باشید جناب شان را در جای مناسب ومهم بگمارید.
غفوری

>>>   دیپلمات جوان "راغی" چرا از جنرال قسنولگری مشهد سبکدوش می شود؟
اطلاع دریافت نموده ام که سید نورالله راغی جنرال قسنل مشهد به کابل خواسته می شود و درجایش کسی دیگری معرفی می شود. راغی سیاست گرجوان وپرانرژی است. ایشان مدیر لایق وشایسته اند که هم هنر مدیریت بلد است وهم فن مدیریت ودست آوردها چشم گیری در عمرسیاسی کوتاه خود دارد.
جناب شان نویسنده توانا هستند که به دها مقالات در ویب سایت ها معتبر، شبکه ها اجتماعی و مجلات وزارت خارجه به چاپ دادن. علاوه برآن، راغی مرد وطن دوست و دلسوز است، تفاوت بین اقوام قایل نیست و آنچه برای ایشان مهم است ومعیار انتخاب ایشان در اداره کاری اش استعداد و توانای فرد است نه چیز دیگری.
جناب راغی صاحب در مدت اندک که مسولیت رهبری قسنلگری مشهد را عهده دار بودن کارهای چشم گیر انجام دادن و یافت ها نشان می دهد که همه مهاجرین از هر طیف وقوم که هستند راغی را نزدیک ترین فرد به خود می دانند وبرای بودنش در مشهد افتخار می کنند اما چرا چنین آدم کارا اجازه بیشتر فعالیت ندارد؟
همه از ایشان راضی هستند. همه می گویند در مشهد در ماموریت جناب راغی کار شده. سهولت وفرصت ها ایجاد شده. صدای مهاجرین شنیده می شود و مشکلات مهارجرین ببرسی می شود وبودن جناب راغی ارزشمند است.
صلاح الدین ربانی در هرم تصمیم گیری وزارت خارجه قرار دارد چرا نمی تواند و یا نمی خواهد از چنین استعداد ها دفاع کند تا بیشتر بمانند و بیشتر کار کنند.
داکتر غنی اگر اراده خدمت واقعی به مردم دارد باید از چنین استعدادها حمایت کند.
راغی مامور مورد تاید نسل جوان وما همه حمایت اش می کنیم.
عوضی س

>>>   راغي ديپلومات توانمند و خرد انديش. در امور باز سازي قونسلي از ايمار ساخت ساز تا به سيستم سازي الكترونيك اگر به كليات بپدازيم زمان گير است وزارت أمور خارجه جمهوري اسلامي افغانستان در جريان است كه عوائد جنرال قونسلگري مشهد از زمان ماموريت راغي چند برابر افزايش بي سابقه پيدا نموده هروز با آغاز تايم اداري از تمام دفاتر قونسلگري ديدار داشته از انجام كار مراجعين پرسپال نموده و روز مره مطالبه گذارشات كاري روز مره را چيك مينمايد تا اينكه كار قانوني مراجعين به روز بعد باقي نمانده باشد مهاجرين افغان مقيم ايران بلخصوص باشنده هاي افغان مقيم مشهد جناب راغي را به القاب فرزند ،اصيل ، دلسوز ، افغان القاب دادن. ثمرالدين ، محصل در مشهد

>>>   استاد راغی صاحب یک مدیر فهمیده، امروزی و نواندیش است.
با هدایت ها و حمایت های جناب راغی صاحب در دو سال اخیر، تغییرات بنیادین در سیستماتیک شدن بخش های مختلف این نمایندگی صورت گرفته و ثمره این تغییرات امروز در قالب ارائه خدمات بهتر و با سرعتی بیشتر، خود را نشان داده است، که علاوه بر کسب رضایت و خرسندی مراجعین، عرضه خدمات را سرعت بخشیده است.
در جواب یکی از دوستان که فرموده بودند: (یک شهروند عادی به هیچ وجه نمی تواند نوبت ثبیت هویت و نوبت پاسپورت ماشینخوان بگیرد) باید عرض کنم که آمار شرکت گوگل از بازدید کنندگان سایت این نمایندگی در زمان "نوبت دهی" نشانگر این است که 51% نوبت ها توسط موبایل اخذ می شود. و این خود نشانگر این است که نیمی از مراجعین خودشان و توسط موبایل نوبت می گیرند.
تمامی این آمار مستند آماده ارائه و هر یک از هموطنان پیشنهاد و یا انتقادی دارد می تواند به بخش آی تی این نمایندگی مراجعه نماید.
هاشمی _ کارمند جنرال قونسلگری ج.ا افغانستان در مشهد

>>>   نمیدانم در این وزارت خارجه چه میگذرد راغی دیپلمات نوواندیش و توانمند می رود تا اشرف غنی بتوانددمهره های ضعیف را بکار گمارد متاسفم برای ملتمان با این ریس جمهور فاشیست و ....
حمید توانا دانشجوی حقوق مشهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است