رولا غنی با پول بیت المال کمپاین انتخاباتی میکند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۸/۱/۸ کد خبر: 157996 منبع: پرینت

گزارش‌هایی از توزیع پول از سوی او برای "کارزارهای انتخاباتی" بین مراجعان زن در مراکز صحی​ بهداشتی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان منتشر شد و در رسانه‌های محلی گفته شد که گویا طالبان این پول‌ها را جمع آوری کرده، آتش زده و این مراکز صحی​ بهداشتی را بسته‌اند. مقام‌های محلی نیز از این کار انتقاد کردند." این خبر چند سوالی را بمیان میکشد.

۱ ـ "بانوی اول" عنوانی برای همسر اشرف غنی یک پدیده وارداتی است. این عنوان در نه در قانون اساسی، نه در قوانین عادی و نه در رسم و رواج و تعامل جامعه افغانستان وجود دارد. نیم قرن قبل ماه عنوان "ملکه" را برای همسر پادشاه داشتیم. بعد از سال ۲۰۰۱ نیز این عنوان برای همسر حامد کرزی بکار برده نمیشد. نخبگان، سیاستمداران و رسانه های مطیع و چشم به حسن نیت حکومت و امریکا این عنوان را در گفتار و نوشتار خود عمومیت دادند.

۲ ـ رولا غنی مطابق قوانین مدنی افغانستان بطور اتوماتیک با ازدواج با یک افغان (هر که باشد) شهر وند افغان نمیشود. وی باید مراحل قانونی تقاضا و قبولی تابعیت افغانستان را باید مراعات کند. سالی قبل وی در مورد اینکه سادات یک قوم نیست موضعگیری در مورد مباحث سیاسی افغانستان نمود (امروز ادعا دارد که موضع سیاسی نمیگیرد) و ادعا کرد که حالا یک افغان و پشتون است. وی همچنان در برتری پشتونها حرف زد. او حق دارد عقاید خود را بیان کند ولی حق ندارد گفتار و کردار سیاسی خود را روپوش "مادر ملت" بگذارد.

۳ ـ قانون اساسی هیچ امتیازی برای همسر رئیس جمهور (بانوی اول) و یا همسر رئیس اجرائیه (بانوی دوم) قایل نشده (البته همسر رئیس اجرائیه چنین ادعایی ندارد، برای فهم موضوع به آن اشاره نمودم). من اطلاع ندارم که این عنوان توسط پارلمان هم برسمیت شناخته شده باشد و بودجه خاصی برای سفر ها (سفر های خارجی) و حاتم بخشی های وی تصویب کرده باشد. در چنین صورتی اگر وزارت مالیه برای او بودجه ای را در نظر گرفته باشد غیر قانونی است.

۴ ـ حتی در صورتیکه چنین بودجه قانونی باشد، مصرف آن برای کارزار انتخاباتی شوهرش نه با قانون و نه با اخلاق همسویی دارد.

۵ ـ از مبلغ حاتم بخشی رولا غنی اطلاع ندارم ولی این پول بیت المال راکه طالبان جمع آوری و آتش زده اند این خانم برباد داده. چگونه او در محلی که طالبان تا این حد قدرت دارند این کار را انجام داده ؟ وانگهی مگر او نمیدانست که پول پخش نمودن کار بشردوست است (از پول افغانهای خارج نه از بیت المال) و بشر دوست واقعی پول را پخش وبرباد دان نیست. با این پول برای این زنان میشد کار گاه های کوچک ایجاد کرد. بجای دیدن آنها بمثابه گدا آنها را در تولید و اقتصاد سهیم ساخت و زمینه های آزادی آنها را فراهم نمود. به گفته مائو تسه تونگ " برای آدم گرسنه ماهی دادن خوب است ولی خوبتر آنست که به وی ماهیگیری آموخت و افزار ماهیگیری را به او داد".
"بانوی اول" ، "متفکر اول" مردم آخر!

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رولا غنی
کمپاین
نظرات بینندگان:

>>>   مهمترین دست‌آوردهای سیاست غلط و لجوجانه آقای غنی شرات انداز منطقه طی پنچ سال سال به این قرار است دولت ناکاره غنی کوچی و غرق در فساد را که عامل اساسی فقر و بیکاری و ناامنی نابودی آثار تاریخی رسم و رسوم آریایی های در کشور است
حکومت غنی در طی پنچ سال در کشورما ۵۴۲ انتحاری برای نابودی مردم بومی کشور از ارگ مهندس شده
حکومت غنی ۱۸۰۰۰۰ نفر مردم عادی کشور ما در انتحاری کشته شدند
حکومت غنی 45000 افسروسرباز کشو ر نا کاره گی س قومندان عالی غنی شهید
حکومت غنی ۱۶۰۰۰ تن افسر اردوی ملی شجاع کشور کشته شدند
حکومت غنی ۱۵۰ ساختمان در کابل از اثر آسیب انفجار و انتحار تخریب شد
حکومت غنی ۸۰۰۰ طالبان آزاد شد و از بین بردن روحیه جنگی درمیان نیروهای نظامی و امنیتی. امروزه دیگر حتی نیروهای امنیتی، روحیه و انگیزه مبارزه با طالبان را ندارند.
حکومت غنی ۶۰۰۰۰ هزار زن در کشور بیوه شد
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ از اثرفقر و بیکاری ﻟﻜﻬﺎ ﻧﻔﺮ ﺭا ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺳﺎﺧﺖ شد.
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ ﺩاﺭاﻱ ﻣﻠﺖ ﺭا ﺩﺯﺩﻱ ﻛﺮﺩ و ﺑﺤﺴﺎﺏ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ اش افزوده اند.
حکومت غنی از اثربی کفایتی ضعف حکومت داری غنی ۱۴ ولایت کشور به محاصره طالبان در آمده است
حکومت غنی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ دالر افغانستان از آمریکا قرضار شد
حکومت غنی ۳۲ وکیلان پارلمان کشته شد
حکومت غنی ۸۰ فیصد مردم کشور اثر فقر وجنگ خانمان سوز غنی برباد و 300000 جوان وطن از اثر بیکاری و نادری فراری از کشو شد
حکومت غنی از هرنگاه در حکومت داری اثر بی نامه در رفا وآسایش ۹۰ فیصد ناکام شد
حکومت غنی ۲۴۳ تظاهرات بزرگ برضد حکومت فاشیستی نا وحدت ملی شد
حکومت غنی ده ها نفر زد طالب توسط افرادغنی کوش مالی و گرفتار شد
حکومت غنی قهرمان جباروطن دوست و جنرال رازق میهن کشته شد
حکومت غنی پارلمان تبدیل به ﻗﻮﻡ پرستی کوچی های و ناقلین و فساد شد
حکومت غنی در ارگ غیره ﺗﻴﻢ ﺧﻮﺩﺵ از قوم کوچی دیگر قوم نیست
حکومت غنی سرک های مان از اثر بی توجه توسط قطار شترآن آنها تخریب شد
حکومت غنی تعصیبات قومی سمتی حتی بین دارانها وغلجی ها به اوج خود رسید ، به خاطر سیاست‌های قوم‌گرایانه غنی کوچی متعصب قبیله ،
حکومت غنی میان اقوام کشور تفریقه بی سابقه ایجات شد و بزرگ شدن شکاف‌های قومی و مذهبی
حکومت غنی داعش به کشورما بنام جعلی مهندسی از اقوام لر بر شده و پیدا شد.
حکومت غنی معاون اول را دوستم بار دوم تبعید به ترکیه و توطعه و خانه نشین شد
حکومت غنی از بی کفایتی آن رای دادن مردم بر غنی پشیمان شدند
حکومت غنی از ترکیب لر و بر و داعش واوغان متعصب پیدا شد
حکو مت غنی دروغ گوی و گزافه گوی آن غیر قانونی شد
حکومت غنی بلآخره کشور ما عنقریب است به بحران عظیم برود
حکومت غنی همکاران داخلی اش ناکام و شرمنده پیش باداراش خود شد
هم خدمت آقای اشرف غنی طی پنچ سال با برنامه اسکان کوچی آن سوی مرز دیورند با تیم اش ﺑﺮاﻱ ضرر رساندن ویر انی و خرابی به املاک و مستغلات ﻣﺮﺩﻡ بومی کشور ﻣﺎ شد.
غنی کوچی بی فر هنگ دربرابر زبا و ادب فارسی همواره با کینه ورزی عمل کرده است.

2. از بین بردن روحیه جنگی در میان نیروهای نظامی و امنیتی: رفتار آقای غنی و حکومت دربرابر طالبان موجب قباحت‌زدایی از طالبان و مشروعیت‌زدایی از مقاومت نیروهای ضد طالبانی شده است. برای همگان روشن است که امروزه دیگر حتی نیروهای امنیتی، روحیه و انگیزه مبارزه با طالبان را ندارند.

3. عدم اعتماد مردم به حکومت و نیروهای نظامی و امنیتی: سیاست غلط حکومت و ضعف مدیریت‌ها شکست‌های سنگینی را برای نیروهای امنیتی و حکومت دربرابر طالبان درپی داشته است. این شکست‌ها و ضعف‌ها چنان است که حتی مردم هم متوجه این قضیه شده و اعتماد آنان از حکومت به کلی سلب شده است.

4. نابود شدن تمامی آنچه دست‌آوردهای حکومت در دوره پساطالبانی دانسته می‌شد؛ مانند دست‌آوردهای حقوق بشری و دموکراتیک که برای جامعه جهانی و حامیان بین المللی حکومت مهم بود. به همین دلیل است که امروزه، منزلت این حکومت در نظر جامعه جهانی تفاوتی چندانی با منزلت حکومت طالبانی ندارد

به خاطر این سیاست غلط بود که حکومت نه خود با طالبان مبارزه کرد و نه از حضور کشورهای دیگری مانند آمریکا استفاده کرد. حال که خروج نیروهای آمریکا از کشور قطعی به نظر می‌رسد، دیگر نه توان مبارزه با طالبان است و نه انگیزه آن در داخل کشور و نه جامعه جهانی تمایل زیادی به حفظ این حکومت دارد.

اما درعین‌حال، تنها زمانی می‌توان امید به آینده این حکومت داشت که آقای غنی بجای التماس و مماشات با طالبان و اعتماد بر رفتارهای قوم‌گرایانه و لجاجت در قبال منتقدان، بپذیرد که سیاست گذشته او غلط بوده و درصدد جبران سریع آن برآید. ادامه رفتار لجوجانه و کودکانه آقای غنی کشور را به وضعیت دهه هفتاد خواهد برد.

>>>   ای مردم افغا نستان اگر شما واقعا اسلام و مسلمان هستید باید این غنی یهودی و خانم لبانانی یهودی را از این وطن خارج کنید به خدا قسم که غنی نماز و کلیمه خود را یاد ندارد

>>>   Rezai
دزدی کنید و مدال امان الله بگیرید!

>>>   Bahrom Khorosoni
این گروه از پدر تا پدر دزد وجعل کار بودند ؛ هستند وخواهند بود ؛امریکا هم کلان دزدهای جهان.. مردم ما بادرد وهمسایه با این دزدان وجعلکاران تاریخ بایک بدبختی پنجه نرم میکنند.

>>>   رستم كابلى Matin Barak Rahimi
گذشته، حال و آینده اش از اندیشه اش هویداست
خواستگار برایش جای نمی رویم که گذشته اش را به معرفی بگیریم همینکه دست اش در خون آغشته نیست مانند حفیظ الله امین، نجیب و گلبدین و جیب اش از پول پر نیست مانند کرزی و غنی احمدزی زاخیل وال و دیگرانش کفایت میکند و از همه مهم‌تر این که اجنت، جاسوس، غلام، معاملگر و خاکفروش نیس

>>>   بیائید با خود صادق باشیم،چرا پشتونها از تجزیه افغانستان ترس دارند ؟به قول خودشان پادشاهی ۲۵۰ ساله در افغانستان داشتند و دستاورد این سالها کشوری در سطح سومالی هست و ننگ و غیرت قبیله گرایی و اسلام طالبانیسم‌شان افغانستان را به سرطان دنیا تبدیل کرده ،این را از عکس‌العمل مردم دنیا دربارهٔ افغانستان می‌توان شنید و دید که از مردم افغانستان چقدر وحشت دارند ،اگر باور نمیکنی‌ و در افغانستان هستی‌ ،حال یکی‌ از هموطن‌هایت را جویا شو که خارج از کشورند و از او بپرس ،این بدنامی دیگر بس هست ،افغانستان باید تجزیه شود ،با کسی‌ که ‌حتی زبانشان برایمان بیگانه هست ،وقتی که زبان این قوم برایمان زبانی نه آشناست و مردمشان در قرن ۲۱ باز هم قبیل گرا هستند چه حرفی‌ از مدرنیته و پیشرفت می‌توان انتظار داشت ،یک بار و برای همیشه ،تجزیه، ورنه این داستان طالبانیسم و واپسگرایی فرهنگی‌ و آشفتگی‌ سیاسی ۲۵۰ ساله دیگر هم دست به گریبان میمانیم ،باید رفراندم صورت بگیرد و مردم با اختیار خود سیستم اداره کشور را تعیین کند ،

>>>   Khalid
وقتی این خانم حاضر نیست اعتراف کند که شوهرش یک طیاره دزد است، چگونه انتظار دارید که بگوید رولا غنی در پروژه پرموت خیانت نکرده و پول به ننگرهار هم برای کمپاین انتخاباتی ارسال نکرده است.
در این سرزمین وجدان اکثریت خوابیده است

>>>   فحه شمس فروغ
از عجایب روزگار اینکه:
قرار است ۱۹۲ ملیون دالر پول کمکی بیچاره خارجی هارا را زیر نام کمک به ثبات سیاسی در اوغانستان حیف و میل کنند تا همین دومین مغذ پوسیده دوباره برما گماشته شو‌د!
من: هربدی میکنید بکنید، غنی ضد ملی و دیکتاتور بودنش را ثابت شاخته و با هیچ انتصاباتی نمیتوانید بالای ما حاکم سازید.
لازم شود حد اقل ملک خصوصی و خانه شخصی خودم را مستقل از حاکمیت دیوانه روانی خواهم ساخت و از آنجا شروع خواهم کرد!
این متن نشانی!!!!

>>>   Chopan
جلو فاجعه را با فاجعه بزرگتر نمی توان گرفت
تحمیل اشرف غنی، برمردم افغانستان،فاجعه یی بود برابر به نازل شدن بلای طالبان
برآنها، و ماندن او برای بار دوم فاجعه اندر فاجعه خواهد شد.
استدلال آنهایی که میگویند که بگذار اشرف غنی برای بار دوم بماند ولی طالب بر نگردد، بما روزمرگی همراه با شرمساری بشارت میدهند.
حساب ما با طالب روشن است و با غنی روشنتر از طالب. نه طالب نه غنی؛ حکومت مردمی !
هرکس میخواهد با علم کردن طالب، ما را به ماندن اشرف غنی، راضی بسازد بدانید که او نیز دوست صادق نیست.
طالب نیاید و غنی برود و این هر دو ممکن است اگر مردم بخواهند و اراده کنند.

>>>   Salam
کشوری که نه نامش را خودش گذاشت ، و نه حاکمیت هایش را ، کشوری که نه هوایش و نه هم زمینش در اختیار خودش است ، کشوری که انسان اش اراده ی برای خوش بختی خودش ندارد ، کشور که مردمش سر نوشت خود را از خارجی ها می خواهد ، کشوری مه جز گدای گری کاری ندارد ، کشوری که همه چیز است جز کشور ، بودنش در این سیاره واقعن اضافی است . شاید تقسیم این کشور در میان همسایه ها راه نجات انسان باقی مانده آن باشد.

>>>   Khurasani
عمران خان را رها کنید رولا غنی را بگیرید !
پول کمپاین رولا غنی باعث بسته شدن ده ها شفاخانه و عدم دسترسی صد ها زن به خدمات صحی شد.
برای بیشتر گزارش را ببینید

>>>   یک سوال
بانوی اول افغانستان از کدام ولایت افغانستان است
هر کسی درست جواب داد جایزه داره

>>>   خراسانی
ولایتشه خو نمیدانم اماسچه ازقوم بنی اسراییل است

>>>   آشنا
این بیلر سخاوت از اسرا:ل است . فعلا" در این موقع زمانی هم یهودی است و هم از قوم پشتون و مسلمان . ولی چیزی که جالب است که این زن با تماما" محارت های یهودی خود میخواهد خاک در چشم مردم ما بزند . ولی ما به این ( . ........) میگویم که تو کی هستی .... .

>>>   همین خانم اشرف غنی همین اریانا سعید را نزدخود در ارگ خو است و از او خو اهش کرد که بعد از این زنان و دختران افغان را تا که تو ان داری اواز خو ان و بی حجاب کند دیگر شما قضا وت کنید که غ باید یک لحظه هم نباشد

>>>   هرگز چنین نیست که ایشان کمپاین انتخاباتی نمایند این پولهارا بخاطر به مصرف میرسانند تا از فقر وبیگارگی مردم استفاده نموده زنها را به تنصیر ومسیحیت دعوت نمایند واین پولها از موسسه های تبشیری بوده به همین منظوربرایشان داده شده است بیخبر ازین که گرویدن به یک دین از روی مجبوری فایده ندارد خدا ورسولش در اذهان زن ومرد این مرزوبوم خمیر گردیده هم پول اورا میگیرند وهم در دین خود پایند می مانند منتها درجه رولا غنی در نزد کلیسا ها بلند میرود وبه همین بهانه ملیونها دالر اخذ مینماید یک صدم ان را به مصرف رسانیده مابقی را در حساب شخصی خود جمع مینمایند
ترشت والرکوچک

>>>   امیدوارم که روزی برسد تا جنایتکاران زن و مرد به پای عدالت مردمی کشانیده شود

>>>   یک موضوع را فراموش نمودید چقدر زنان و دختران پاکدامن ما به بیراهه و بد اخلاقی سوق داده شدند چقدر قرهنگ ما زیر لگد های این یهودی قرار گرفت بنام پروژه ها بنام کار یابی برای دختران و زنان که در ان حدود سن (بین 16-الی 25 ) تعیین گردیده بود از آنها استفاده های سوء صورت گرفت .
چقدر دیسکوتیک افتتاح شد .
برای دختران جوان ازادی اینکه هر گاه با پسران دیده میشوند برایشان مزاحمت صورت نگیرد و هزاران فجایع دیگر .

>>>   پس زمانیکه یک بانو خلاف قانون بانوی اول لقب می گیرد بانو های دوم سوم چهارم و پنجم هم باید معرفی شود زیرا در کشوری به نام افغانستان همه چیز خلاف قانون و عرف و سنت پیش می رود.

>>>   روزنامه انگلیسی پرده از راز ثروت افسانه ای " کرزی " در دوبی برداشت © Sputnik / Evgeniy Odinkov
افغانستان
15:22 13.05.2017(اخرین تجدید 15:31 13.05.2017) دریافت لینک کوتاه5187
روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» با انتشار گزارشی مدعی شده که «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور یکی از بزرگترین امپراطوران مالی دوبی است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» با انتشار گزارشی مدعی شده که «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور یکی از بزرگترین امپراطوران مالی دوبی است.
دیلی‌میل که در این گزارش حامد کرزی را به فساد متهم کرده است، نوشت: مجموع ارزش املاک مربوط به اعضای خانواده حامد کرزی در دوبی، به ۹۰ میلیون پوند انگلیسی می‌رسد.
این خبر در حالی توسط این روزنامه انگلیسی منتشر شده که دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکنون واکنشی به آن نشان نداده است.
در سال ۲۰۱۶ نیز یک روزنامه به اسم «پیپل ویت مانی» ۱۰ سیاستمدار پر درآمد جهان را معرفی کرده بود که حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در این رده‌بندی جایگاه نخست را داشت.
براساس گزارش این روزنامه، که‌ در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، حامد کرزی بطور میانگین ۸۲ میلیون دالر سالانه بدست آورده است و حدود ۲۴۵ میلیون دالر سرمایه دارد.
همچنین پایگاه اینترنتی «مدیا مس» نیز سال گذشته با انتشار گزارشی رئیس جمهور پیشین افغانستان را بعنوان ثروتمندترین سیاستمدار جهان معرفی کرده بود که دفتر کرزی آن را رد کرده و کذب دانست.
بنابر ادعای مدیا مس، تنها سرمایه شخصی ریس جمهور پیشین افغانستان مبلغ ۲۴۵ میلیون دالر و همچنین درآمد سالانه کرزی از ماه مارس سال ۲۰۱۵ الی مارس ۲۰۱۶، ۸۲ ملیون دالر بوده است.

>>>   بانو اول از هر جای که است با شو هرش یکجا درداخل افغانستان به سر میبرند ان خانمهای محترمین که از افغانستان است ولی در خار ج دور ازشوهر زندگی میکنند به انها هم چیزی بگویید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است