حکومت موقت آمدنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۷    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157984 منبع: پرینت

بدون شبهه که طرح حکومت موقت از سوی عمران خان صدراعظم پاکستان ، مداخله صریح در امور داخلی افغانستان است. اما فکر نمیکنید که در مورد تشکیل «حکومت موقت» اجماع جهانی و منطقوی به وحو د آمده باشد؟

فعلاً از زبان عمران خان میخواهند آنرا وارد اذهان جمعی نمایند. در داخل هم سیاسیون حکومت موقت را گزینه ای مناسب میدانند. من حد اقل چنین فکر میکنم که حتی پیش از ختم میعاد کاری حکومت وحدت ملی، حکومت موقت در افغانستان آمدنی است. چون فعالیت های دیپلوماتیک در سطح منطقه و جهان سرعت یافته و سفر موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پاکستان و افغانستان، بی ارتباط به این فرایند در حال ظهور نمی باشد.

درجایی خواندم که داکتر عبدالله به نمایندگی از حکومت وحدت ملی سند تشکیل حکومت موقت را امضا میکند. چون چندی قبل وی از حکومت موقت به نحوی استقبال کرد.
گرچه اشرف غنی تلاش می نماید که از طریق جرگه مشورتی صلح، عمر خود را دراز نماید، اما اوضاع رو به وخامت کشور، تشدید جنگ و تلفات جانکاه سربازان و نیروهای امنیتی، این پروسه را شتاب بیشتر سیاسی داده است. تا از طریق حکومت موقت آ تش بس برقرار گردد.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   حکو مت مو قعت را بدون ع وغ دیگر همه مردم عام خوش دارند زیرا در طول 5 سال ع وغ به جز خو ن ریزی و دالر های کشور های کفری را در جیب خود و فامیل شان دیگر هچ درد غریب و بیچاره را دوا نکرد
و حالا این ع وغ هر گز نمی خواهد این دالر ها از دست شا ن برود غریب غربی تر شده می رود و سرمایه دار سرمایه دار تر شده می رود شما در شهر کابل بیبند که همه سرمایه داران شب خو اب می کنی صبح دیده می شود که بلند نزل 10 منزله در نزدیک خانه جور می شود و همه مردم ما می بیند که نه دولت است و نه حکو مت هر کار که کنند کسی نیست که پرسان کنند

>>>   راوی
حیف و افسوس که شمار چشمگیری از جوانان با استعداد و تحصیلکرده تاجیک ، از نا امیدی و سرشکستگی و دیدن وعده خلافی و خیانت از سوی به اصطلاح «بزرگان» خود ما، حالا دسته دسته پیش دروازه های اشرف غنی فاشیست یا کرزی و حنیف اتمر خاین صف بسته اند و مسابقه خوشخدمتی و نوکرمنشی راه انداخته اند. عجیب است که اینها ، این ضعف نفس و سقوط شخصی خویش را با این گپ توجیه می کنند که چون « بزرگان » خیانت کردند ما خود با فاشیستها زد و بند می کنیم. خوب ، بزرگان تان خیانت کردند، ضرور است که شما هم در پای فاشیست ها بیفتید؟! فرق شما از آن به اصطلاح « بزرگان » خاین تان چه است ؟!

>>>   Salam
برای یک لحظه فکرکنید ، نام این کشور افغانستان نه بل پشتونستان می بود ، در آن صورت حاکمان قبیله جای اوغان همه را پشتون می نویشتند و یا اینکه می گفتند هر کی در پشتونستان زنده گی می کند ، پشتون است !
پشتون و پتان و پختون و افغان همه نام یک قوم اند .

>>>   اجراجو
با چنین قومی در یک جغرافیا گیر مانده ایم ،کشتن و وحشت فرهنگ شان است ،به قول فردوسی پاکزاد: به قومی مبتلا شدیم که فکر می کنند خدا جز آنها کسی را هدایت نکرده است .
جز جدایی ازین قوم راه دیگری وجود ندارد .

>>>   GulshanyarVolgen
به فاشیزم قومی لعنت بفرستید !
روز نامه هشت صبح لست سفرا را نشر كرد.
سفير افغانستان در آمريكا خانم رویا رحمانی پشتون
سفير افغانستان در كانادا شينكي كروخيل پشتون
سفير افغانستان در جرمني علي احمد جلالي پشتون
سفير افغانستان در فدراسيون روسیه لطیف بهاند پشتون
سفير افغانستان در ويانا خجسته فنا ابراهيم خيل
سفير افغانستان در خلق چين جانان موسي زي پشتون
سفير افغانستان در هالند همايون عزيزي پشتون
سفير افغانستان در آذربايجان سپلني پشتون
سفير افغانستان در پاكستان عاطف مشعل پشتون
سفير افغانستان در جاپان بشير محبت پشتون
سفیر افعانستان در کوریا عطارد پشتون
سفير افغانستان در استراليا وحيد ويسي پشتون
سفير افغانستان در ايتاليا وحيد عمر پشتون
سفير افغانستان در ناوري شكريه بار كزي پشتون
سفير افغانستان در اردون عبدالله حبيبي پشتون
سفير افغانستان در امارات متحده عربي فريد ذكريا پشتون
سفير افغانستان در فرانسه احمد لإله
سفير افغانستان در دوحه قطر فيض الله كاكرپشتون
سفير افغانستان در عربستان سيد جلال پشتون
سفير افغانستان در بلجيم ولي منور پشتون
سفير افغانستان در ماليزيا عاطفمل پشتون
اشرف حیدری سفیر افغانستان در سریلانکا پشتون
سفير افغانستان در هند پشتون
جنرال قنسول افغانستان در ممبي نسيم شريفي پشتون
عبدالصمد افغان جنرال قنسل افغانستان در دبي پشتون
جنرال قونسل افغانستان در پشاور پاكستان پشتون
جنرال قونسل افغانستان در كراچي پاكستان پشتون
جنرال قنسل در كويته پاكستان پشتون
جنرال قنسل افغانستان در بن
جنرال قنسل افغانستان مري تركمنستان پشتون
جنرال قونسل افغانستان در إستانبول تركيه ذكريا باركزي پشتون
جنرال قونسل افغانستان نيويارك لطف الله سادات پشتون
معين سياسي پشتون
معين اقتصادي عادله راز پشتون
رييس عمومي مالي و اداري صاحب زاده پشتون
رئيس دوم سياسي هاشمي پشتون
رييس رياست سرحدي و امور امنيتي علي خَيل پشتون
رييس رياست سوم سياسي سلطان احمد بهين پشتون
رييس رياست پنجم سياسي احمد خالد ذكريا پشتون
رييس رياست امور پارلماني صابر بريا پشتون
رييس تشريفات جديد تقرر از نزديك اشرف غني پشتون
ريس روابط بين الملل خانم أصيلا وردك پشتون
ريس حقوق بشر عابده عثمان پشتون
رييس رياست انستيتوت دپلوماسي محب سپين غر پشتون
اكمل غني بچه كاكاي اشرف غني مشاور ارشد
حالا شما قضاوت كنيد !؟

>>>   اویانی
جنگ، جنگ تحمیل تبار بر تبار است.
هر «حکومتی موقت» که از نماینده های تروریزم افغانی و مار های به آستین تباری ساخته-برساخته شود، برای ادامه جنگ تحمیل افغانسازی باشد!

چرا نمی شرمد آن «آگاه سیاسی»
کو مژده دارد از «حکومت موقتی»
از صلح تروریستان امارتی
با امریکا و اشغالگران جهانی
از صلح تروریزم افغانی با تروریزم امریکایی
برای ادامه تحمیل ستم و کشتار تباری

هممیهن گرامی!
از گور های بیشمار جان باخته های هر روزه ما و از بندی خانه های رژیم فاشیستی فریاد رسد و بر همگان روشن است که جنگ در کشور ما، میان رژیم افغانی و طالب افغان نیست.
نیست طالبِی که دشمنی داشته باد با دیکتاتوریی اشرغنی احمدزی.
نیست طالبی که دشمنی داشته باشد با امریکا.
نه طالب و نه رژیم، ندارند با امریکا و با پاکستان و با ایران و با جهانیان دشمنی؛ هر دو درگیر کشتار تباری/قومی اند و هر روز می کشند.
رژیم دیکتاتوری (که دولتش نامند) و گفته میشود که با طالب در جنگ است، ، درگیر کشتار تباریست.
طالبی که گفته میشود «دشمن دولت» است، درگیر کشتار تباریست.
امریکای که گفته میشود صلح خواهد، دستیار و دالر پرداز و تجهیز گر این هر دو دست یک فاشیزم تباری ست.
اینکه بسیار برملاست!!!!
بیاییم اگر گمراهیم، براه آییم؛
اگر بیخودیم، بخود آییم؛
جنگ در کشور ما تباری است.
هر دو دست افغان ما (هم رژیم کابل و هم طالب) جنگ با تبار های بومی دارند.
جنگ در کشور ما داخلی و برای تحمیل تبار بر تبار و تحمیل هویت است.
جنگ در کشور ما بسا آشکارا برای تحمیل افغان و مانیفست فاشیزم افغانسازی است.
جنگ در کشور ما، برای تحمیل مرامنامه ی است که عمرش به سده هاست.
در گروه سیاسی ی که نامش را «حکومت موقت» نامند، تا زمانیکه نماینده های راستین (نه مار های به آستین) همه تبار ها/ملیت ها جای نداشته باشند؛ این حکومت برای جنگ است و تحمیل همان یک مانیفست فاشیستی- افغانسازی که جنگ خواهند تا دستیابی به خواسته های دستگاه فاشیزم.
تازه سه/چهار سال است که «کافر!» و اخوانی و «سکولار!» و خودکفان ها، همه همدست و یکپارچه شده اند برای تحمیل «نظامنامه ناقلین» خود بر میلیون های بومی.
اینها جنگ خواهند تا زمانیکه زبان افغانی را که آرمان ستم تباری (در چوکات مانیفست فاشیزم افغانسازی) است، نکرده باشند همگانی.

>>>   اگر حکومت موقت تشکیل شود احتمال این میر ود که کشور بسوی بحران برود
تعداد زیادی از تفنگ سالاران منتظر چنین فرصتی هستند تا دوباره ادارات دولتی را چور کنند
جمشید از هرات باستان

>>>   عقل سلیم و دیدگاه روشن و غیر جانبدارانه حکم می کند که حکومت موقت یگانه راه بیرون رفت ازین بحران است. حکومت فعلی چنان کار های را انجام داده که اعتبار و حیثیت و صداقت خود را برای تامین صلح و قطع جنگ خانمان سوز که هر ساعت و هر روز حیات مردم افغنستان را چه به نام دولتی ها و چه بنام طالبان میگیرد در برابر جامعه جهانی و مردم افغانستان از دست داده است. اگر حرف تشکیل حکومت موقت از زبان هر کس شنیده شود مردم به واقعیت امر فکر می کنند نه به اینکه کی خوش می شود و کی خفه.

>>>   آقای تقوایی چرا رک نمیگی که امارت اسلامی آمدنی است چون می آید خودت هم خوب میدونی که می آید چونکه مردم ازین نظام ب اصطلا جمهوری اسلامی افغانستان خسته است کشور رو به فحشا کشیده شده دزدی فساد قتل طلاق اعتیاد به مواد مخدر فقر بیکاری کارهای نا مشروع به اوج خود رسیده است فکر نمیکنی که نوکران و جیره خواران غربی ها مردم مسلمان و مظلوم سرزمین اسلامی افغانستان را با اون فرهنگ کثیف ونا بجای غربی رو به گمراهی میبرند زنان بد کاره و فاحشه ی مثل آریانا سعید سیتا قاسمی و غزل سادات و امثال اینها را معمور کرده اند تا به حدف شوم شان که گمراهی مردم مسلمان و مظلوم سرزمین اسلامی افغانستان است برسند تا حدود زیادی هم رسیده اند بیوجدان ها آرامش خانواده هارا بر هم زده اند به بهانه ی حقوق بشر به بهانه ی حجاب اجباری به هزاران بهانه ی دیگر آرامش را از خانواده ها گرفته اند بی ناموس های بی دین پست در صورتی که حجاب مانع فساد در جامعه میشود و حق و حقوقی که اسلام به زنان داده است کشور های غیر اسلامی نداده است بعد میگویند که خشونت علیه زنان است احترامی که اسلام به زن دارند کفار ندارند در اسلام زن مادر است زن خواهر است زن همسر است و در کشور های غیر اسلامی زن برده های جنسی است زن وسیله ی شهوت است بعد غربیهای کثیف میگویند خشونت علیه زنان ببینید فرق زن در بین کشور های اسلامی و غیر اسلامی چقدر است فقط و فقط میخواهند اسلام را گمراه و نابود کنند و ازدواج با خر و سگ و دیگر حیوانات را رواج دهند حرمت انسانی و اسلامی را از بین ببرند غربیهای کثیف که دم از حقوق بشر میزنند و اگر حقوق بشر برای شان مهم هست چرا به عربستان صلاح های کشتار جمعی میدهند که مردم مظلوم یمن را قتل عام کنند چرا از داعشیهای خونخوار و وحشی ی کفتار صفت پشتیبانی پولی و مالی میکنند چرا داعشیهای کثیف خونخوار کفتار صفت را به افغانستان انتقال میدهند اگر حقوق بشر برای شان مهم است چرا با کمک نوکران داخلی ی شان داعشیهای کفتار صفت را از دست مجاهدان طالبان نجات میدهند اگر حقوق بشر برای غربیهای کثیف مهم است چرا میلیونها عراقی سوری یمنی افغانی سمالیایی ویتنامی ایرانی ژاپونی بهرینی فلسطینی و پاکستانی را قتل عام کردند و قتل عام میکنند اگر حقوق بشر برای کفتار صفت های غربی ی بی دین کثیف مهم است چرا خاک فلسطین و سوریه را به زور میدهند به اسرائیلی های یهودی کثیف حقوق بشر برای قربیهای کثیف فقط یک ابزار است در برابر کشورهای اسلامی مرگ بر یهودیها مرگ بر امریکای ها مرگ بر انگلیسی ها مرگ بر تمام کفار درود بر مسلمین جهان سنی شعیه همه و همه پیروز و سربلند باد اسلام .....
حمید هراتی

>>>   تشکیل حکومت به رهبری محترم حامد کرزی
حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت حکومت سرپرست ۱۸ ماهه
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
حاجی محمد محقیق مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
عمر داودزی ریس شورای صلح ملا برادر ریس د بیر خانه شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
نورالحق علومی وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
حکم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی ریس شورای امنیت ملی
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فرها عظیمی والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
عبدالحمید خراسانی والی پنچشیر
شیرآغای شیرزی والی قندهار
نعیم لاله ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
شاه‌گل رضایی ریس حقوق بشر افغانستان
داکتر ملك ستیز وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
عمر داود زوی والی پروان
محمد ایوب ایوبی والی بعلان
انجنیر رحمت الله نبیل بحیث سفیر در امریکا
عبد الحدود پیمان والی سمنگان
ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.
اشرف غنی و همکاران نزدیک فاشیزم آن خانه نشین و بخاطر کشته شدن 45000 سربا و150 هزار فرد ملکی کشت وزخمی از بی کفایتی وغفلت در امور جنگ محاکم میشوند!
خروج تدریجی نیروهای خارجی، آتش بس دایمی، ایجاد «حکومت سرپرست ۱۸ ماهه» و خلع سلاح طالبان از بند ‌های دُرشت این تفاهم‌نامه خواهند بود.
حکومت سرپرست به‌طور شورایی اداره می‌شود و برای برگزاری انتخابات‌ کار می‌کند.
هیچ‌کدام از اعضای حکومت سرپرست حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارند.

>>>   اصلا همه بد بختی به خاطر ع است

>>>   هههههههه مگر کرزی و اشرفغنی چی فرقی دارند باهم
هردوشان داعش و طالب را برادر دینی و مذهبی خود میدانند باور کنید که تغیری در اوضاع نخواهد آمد یعنی اگر قوای خارجی از افغانستان بروند در قدم اول پشتونها هزاره را که اکثریتشان شیعه مذهب هستند پوست خواهد کرد چون کسی نیست که بازخواست کند بودن قوای خارجی خیلی به نفع اقلیت های مذهبی در افغانستان است این جای نشانی که وقتی امریکایها و ناتو از افغانستان بروند باز خواهی دید که سر حکومت وحدت ملی شکر بکشید کرزی پافشاری دارد که خارجیها بروند چون که دوطرفه به نفع پشتونها است و خودش قومش نام نیک خواهد شد که خارجیها از افغانستان بیرون کرده اما در عوض اقلیت های مردمی دیگر هیچ قدرتی نخواهد داشت وبه مرور زمان دوباره پشتونها قوم درجه یک و صاحب اصلی افغانستان خواهد شد پشتونها در پی دسیسه و جدایی بین دیگر اقوام هستند تا مثل دوران جنگ های داخلی همهگیشانرا پارچه پارچه کند و خودشان یکتای شوند...
م ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است