کمپاین کردن به بهانه بهبود معارف کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۸    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157983 منبع: پرینت

آقای رییس جمهور در حالیکه زنگ مکاتب را نواخت یاد آور شد که: به دلیل پایین بودن کیفیت درس٫ معارف فقط بیکار تولید میکند!
کاش آقای رییس جمهور به دلایل تولید بیکار ها و کیفیت پایین معارف هم میپرداخت! کاش ریس جمهور از فساد گسترده ای که در معارف موجود بود و از فاروق وردک منحیث یک مفسد نام میگرفت که میلیون ها دالر پول را از بابت مکاتب٫ معلمین و شاگردان خیالی به جیب زد و همین حالا یکی از افراد نزدیک به ریس جمهور و وزیر دولت در کابینه ایشان است. کاش آقای ریس جمهور از فساد گسترده در وزارت مالیه و کمیسیون تدارکات ملی هم یاد میکرد که مانع چاپ کتب درسی٫ رسیدن آن به ولایات و دادن تخصیص به معلمین میشوند هم یاد آوری میکرد.

در زمان وزارت فاروق وردک از بابت ساخت صد ها مکتب خیالی٫ معاشات هزاران معلم و ده ها هزار شاگرد خیالی میلیون ها دالر به جیب فاروق وردک و دیگر مقامات وزارت معارف رفت. امروز شاگردان به کمبود کتب درسی در سرتاسر افغانستان در حالی مواجه اند که کمیسیون تدارکات ملی و وزارت مالیه افغانستان قرار داد های چاپ کتب درسی و انتقال آن به مرکز و ولایات افغانستان را از امروز به فردا میاندازد. شاگردان در صنوف مزدحم و شصت نفره و آنهم برای یک و نیم الی دو ساعت به دلیل نبود مکتب و معلم مصروف فرا گیری تعلیم اند. معلمین مخصوصن در ولایات ماه ها معاشات شانرا اخذ نکرده اند و اکثریت آنها در نهایت فقر و تنگدستی بسر میبرند.

آقای رییس جمهور! همه چیز فقط سیاه و سپید نیست٫ بد بودن کیفیت درس در مکاتب دولتی دلیل دارد و یکی از دلایل آن همان میراث بر جا مانده فساد از زمان وزارت یکی از افراد مورد اعتماد تان آقای فاروق وردک است و دیگرش تعلل و کار شکنی وزارت مالیه و کمیسیون تدارکات ملی است که نه بودجه کافی در اختیار این وزارت میگذارد و هم در دادن قرار داد ها و چاپ و نشر کتب درسی تاخیر میکنند.

وقتی معلم در صنف شصت نفره و مزدحم و فقط برای دو ساعت و آنهم بدون کتاب و بدون گرفتن معاش سه ماهه اش تدریس میکند٫ کیفیت معارف از این بهتر نمیشود!

برای بهبود معارف و کیفیت تعلیمی نیاز به عقده گشایی و کمپاین کردن نیست! بهبود معارف نیاز به اراده سیاسی٫ شفافیت و پاسخگویی دارد.
برای بهبود معارف نیاز به معلم تعلیم یافته و آموزش دیده٫ مکاتب قابل استفاده٫ کتب درسی٫ صنوف منظم با تعداد شاگردان کم و ساعات درسی مناسب است. معارف با شعار نه با عمل درست میشود!

حوریه مصدق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمپاین کردن
معارف
نظرات بینندگان:

>>>   Parsa
حامیان حکومت آقای غنی که در کوچک‌ترین رفتار مخالفان سیاسی وی، نقدهای وطنپرستانه و رساله‌های دولت‌داری می‌نویسند و تظاهر می‌کنند که غنی مهم نیست نفس حاکمیت دولت‌ مهمتر است گاهی هم در مورد دزدی‌های آشکارا سخن بر زبان بیاورند یا برای پیگیری این مسایل تلاش کنند. فساد آشکار یازده ملیون دالری در قرارداد سیستم «ریل تایم» وزارت مخابرات، فرستاده‌شدن پول‌های اوپراتیفی دفتر رولا غنی به ننگرهار که سبب بستن مراکز صحی شده است، اتهام اختلاس آقای اکلیل حکیمی که مدال عالی دولتی بر سینه زد، دوام وزارت آقای وردک با اتهام چند صد ملیونی دزدی از معارف، مشاوریت امرخیل با اتهام قریب به یقین تقلب سازماندهی‌شده در انتخابات فقط نمونه‌هایی است که ممکن است حتا بررسی و حل شان مشکل افغانستان را حل نکند، اما کسانی که فکر می‌کنند می‌تواند در یکی دو مورد ادای صداقت و وطن‌پرستی در بیاورند و در این مسایل با خاموشی، خود را هوشیار جلوه بدهند، فقط این را بدانند که شاید در حفظ منافع خود هوشیار باشند، به روابط اشرافی شان لطمه نزنند و بسیار به راحتی به ایران و امریکا و پاکستان و سومالیا بتازند، اما در برابر وجدان و شرافت خود می‌بازند.
#ما_شما_را_می‌بینیم

>>>   لاف پارسال که شش هزار مکتب اعمار می نماییم چه شد ؟ دروغ گوی دشمن خدا و رسول است . تا بکی دروغ و عوام فریبی . این دروغ هانشان میدهد که دروغ گویان به زندگی خود اعتبار نداشته و مطمین نیستندکه ما تا سال آینده زنده هستیم و مردم همین حرف های مارا به به یاد دارند و پرسان می کنند.

>>>   حوریه جان واقعیت را گفتید .

>>>   ما در قرن بیست و یکم زندگی میکنیم.در عصر دیجیتال که تمام چیز از آموزش گرفته تا کار و تفریح و اوقات فراغت،بطرف دیجیتال شدن میروند.
انسانها در سراسر دنیا آن لاین آموزش میبینند و آن لاین کار میکنند و آن لاین اوقات فراغت خویش را سپری میکنند.
از طرف دیگر به همان اندازه که دنیای دیجیتال با سرعت در حال پیشرفت است،بهمان اندازه علم و دانش نیز هر روز در حال پیشرفت است و هر لحظه(آپ دت) میشود.
بنأ از یکطرف غرض جلوگیری از آلودگی محیط زیست و جلوگیری از از بین بردن درختان که برای تهیه کاغذ از آن استفاده میشود و همچنان مصارف بیجا تجدید چاپ کتاب های درسی،باید تمام شاگردان مکاتب و محصلین دانشگاه ها دارای لپ تاپ و یا آی پت باشند ،تا مواد درسی خویش را و کتاب های درسی خویش را و دروس استادان را ،در اًنها داونلود کنند و برای آموزش از آن استفاده کنند.
در هر عرصه تعلیمی اگر هر سال چیز های جدیدی کشف میشود،میتوان آن را در لپ تاپ ها و آی پت ها (اپ دت) کرد.
بنأ باید اداره یونیسف ملل متحد در همکاری با کمپنی های تولید کننده هارد ویر ها،زمینه را برای تولید لپ تاپ ها و آی پت های ارزان قیمت در سراسر جهان مهیا سازند تا از یکطرف در حفظ محیط زیست کمک شود و از جانب دیگر کیفیت و کمیت آموزش در تمام جهان بالا برود.
افغانستان که حدود ده میلیون دانش اًموز دارد با یک آی پت به قیمت پنجاه دالر،به قیمت مجموعی پنجصد میایون دالر،میتواند تمام شاگردان مکاتب را با آی پت مجهز سازد.
در مناطقی که برق نیست،میشود با نصب سولار های آفتابی،برای چارچ بطری های این آی پت ها استفاده کرد.
ازین که دنیا سالانه دو تریلیون دالر را مصرف تولید و فروش سلاح های کشنده در جهان میکنند،با مصرف یک فیصد آن،میشود زمینه آموزش آن لاین را به تمام مردم جهان فراهم کرد.
امریکا بعد از حادثه یازدهم سپتامبر،بغیر از جنگ و سلاح فروختن در جهان دیگر هیچ کاری ندارد.
کشور چین که امروز دومین ابر قدرت اقتصادی جهان است،باید درین راه ملل متحد را کمک کند و به امریکا نشان دهد که در عوض جنگ و قتل و کشتار و فروش سلاح،میشود با مهیا کردن زمینه آموزش بهتر برای جهانیان،به آنها خدمت کرد،نه در پی قتل و خونریزی و نابودی آنها شد.

>>>   از برای خدا شما فکر کنید من خودم یک معلم هستم مرا نگرانی مرا نمی دهد اما خانم غنی پول های بیت المال را به خاطر کمپاین کردن برای مردمان داده تا رهی برای شان بدهد افسوس به این ملت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است