سعیدی: حکومت پاکستان عقب نشینی کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۰    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157982 منبع: پرینت

فشار حکومت افغانستان باعث گردید تا حکومت پاکستان از گفته های نخست وزیر آن کشور عقب نشینی نماید.
وزارت خارجه پاکستان: سخنان عمران خان در باره افغانستان بد تفسیر شده است وزارت خارجه پاکستان با نشر اعلامیه‌ای اعلام کرد که سخنان عمران خان، نخست وزیر این کشور درباره افغانستان "بد تفسیر" شده است.

رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که عمران خان، برای تامین صلح در افغانستان بر ایجاد حکومت موقت تاکید کرده است.
براساس این گزارش‌ها، نخست وزیر پاکستان همچنین گفته بود که دولت افغانستان بارها کوشیده است تا روند صلح با طالبان را به بن‌بست بکشاند اصرار داشته این گروه با آنها گفت‌وگو کند.
در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان که امروز، چهارشنبه (هفتم حملنشر شد، آمده که سخنان عمران خان "خارج از متن" توسط رسانه‌ها گزارش و واکنش‌های "توجیه ناپذیری" را در پی‌داشته است.

وزارت خارجه پاکستان افزوده است که آقای خان در سخنان خود "به مدل پاکستان اشاره کرده که انتخابات زیر نظر یک دولت موقت برگزار می‌شود. این نظر نباید تفسیر نادرست شود که به معنی دخالت در امور داخلی افغانستان باشد."
در این اعلامیه گفته شده که پاکستان هیج نوع علاقه‌ای به مسایل افغانستان ندارد مگر ترویج صلحی که مدیریت آن به دست افغان‌ها و توسط افغان‌ها باشد.
وزارت خارجه پاکستان افزوده است که نخست وزیر پاکستان از علاقه شخصی خود برای تسهیل روند صلح افغانستان استفاده کرده و نباید از این "تلاش‌های صادقانه" پاکستان تفسیر غلط شود و در این مرحله حساس، سوء تفاهم ایجاد کند.
این نهاد پاکستانی تاکید کرده که آقای خان "گرفتاری" مردم شجاع افغانستان را درک می‌کند؛ مردمی که حق دارند بعد از چهار دهه جنگ و خشونت در صلح زندگی کنند.

بعد از نشر سخنان نخست وزیر پاکستان، زلمی خلیلزاد فرستاده آمریکا برای صلح افغانستان سخنان عمران خان را مناسب ندانست و گفت: "در حالیکه پاکستان سهم سازنده‌ای در روند صلح افغانستان داشته، اظهارات آقای خان سازنده نیست."
وزارت خارجه افغانستان معاون سفارت پاکستان در کابل را احضار و به این اظهارات شدیدا اعتراض کرد. افغانستان همچنین سفیر خود در اسلام آباد را برای "مشورت بیشتر" به کابل فرا خواند.

وزارت خارجه افغانستان سخنان اخیر عمران خان را "غیر مسوولانه" و نشانه‌ای از سیاست "مداخله جویانه" پاکستان در قبال افغانستان ذکر کرد.
جان بس، سفیر آمریکا نیز شب گذشته در کابل به خبرنگاران گفت که در نشست دوحه درباره حکومت موقت صحبت نشده است. او گفت که اگر طالبان از جنگ دست نکشند تلفات سنگینی را متحمل خواهند شد.

آقای بس به خبرنگاران گفت که طالبان به جای صحبت با رسانه‌ها باید فرصت مذاکرات با افغان‌ها را از دست ندهند. او طالبان را متهم کرد از مذاکرات اخیر دوحه تبلیغات سو کرده تا اذهان مردم را مغشوش سازد.
گروه طالبان این اظهارات سفیر آمریکا را رد کرده که طالبان در مورد مذاکرات تبیلغات می‌کند و گفته است که این گروه هرگز صحبت از حکومت موقت نکرده بلکه به صراحت گفته که مسائل داخلی افغانستان به آمریکا ربط ندارد و طالبان در این باره با آمریکایی‌ها هیچ گفتگویی نمی‌کند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
عقب نشینی
نظرات بینندگان:

>>>   راس می گویند کدام دولت کدام حکو مت حکو مت دوسره در هچ کشوری قابل قبو ل نیست

>>>   عقب نشینی تکتیکی است !

>>>   درتمام جهان حکومات دوســـره هستند مثلا درپاکستان یکی حکومت کرکت باز دیگری حکومت آی اس آی - در ایران یکی مقام ریاست جمهوری دیگری مقام رهبری، درامریکا یکی دموکراتها دیگری جمهوریخواه ها درعربستان یکی شاه فرتوت دیگری قمار باز جوان وآدم کش ولیعهد قاتل خاشقچی درلبنان یکی رئیس جمهور دیگری نصرالله،در ونزویلا یکی مادورو دیگری گوایدو ف
ر

>>>   مردم نا شُکر !!!
در یکی از صفحات فیسبوک این پاراگراف توجه ام را به خود جلب کرد .
" در ۲۷۰ سال حکومات افغانستان ، به جای رشد تمدن به بدترین عقبگرد شاگرس کرده ایم ، چاپانی ها آدم بودند و ما هم آدم ، اما آنها کجا و ما کجا " .
برادر گلم ، نا شکر نباش ، آنچه که ما اختراع کرده ایم ، هیچ کشوری تاکنون به کشف آن موفق نشده است .
۱ - در زمان امیر عبدالرحمن خان برای اولین بار در جهان ( تکک بیل ) ساخته شد .
۲ - بعد از گذشت هزار و چارصد سال ، هیچ کشور دنیا موفق به کشف این مساله مهم که ( حسین نواسه خداست ) نشده بود ، اما جناب اشرف غنی احمدزی مغز متفکر دوم جهان ، به این کشف بزرگ دست یافت ، که مایه افتخار ماست .
کریمی استالفی

>>>   اجراجو
با چنین قومی در یک جغرافیا گیر مانده ایم ،کشتن و وحشت فرهنگ شان است ،به قول فردوسی پاکزاد: به قومی مبتلا شدیم که فکر می کنند خدا جز آنها کسی را هدایت نکرده است .
جز جدایی ازین قوم راه دیگری وجود ندارد .

>>>   Parsa
حامیان حکومت آقای غنی که در کوچک‌ترین رفتار مخالفان سیاسی وی، نقدهای وطنپرستانه و رساله‌های دولت‌داری می‌نویسند و تظاهر می‌کنند که غنی مهم نیست نفس حاکمیت دولت‌ مهمتر است گاهی هم در مورد دزدی‌های آشکارا سخن بر زبان بیاورند یا برای پیگیری این مسایل تلاش کنند. فساد آشکار یازده ملیون دالری در قرارداد سیستم «ریل تایم» وزارت مخابرات، فرستاده‌شدن پول‌های اوپراتیفی دفتر رولا غنی به ننگرهار که سبب بستن مراکز صحی شده است، اتهام اختلاس آقای اکلیل حکیمی که مدال عالی دولتی بر سینه زد، دوام وزارت آقای وردک با اتهام چند صد ملیونی دزدی از معارف، مشاوریت امرخیل با اتهام قریب به یقین تقلب سازماندهی‌شده در انتخابات فقط نمونه‌هایی است که ممکن است حتا بررسی و حل شان مشکل افغانستان را حل نکند، اما کسانی که فکر می‌کنند می‌تواند در یکی دو مورد ادای صداقت و وطن‌پرستی در بیاورند و در این مسایل با خاموشی، خود را هوشیار جلوه بدهند، فقط این را بدانند که شاید در حفظ منافع خود هوشیار باشند، به روابط اشرافی شان لطمه نزنند و بسیار به راحتی به ایران و امریکا و پاکستان و سومالیا بتازند، اما در برابر وجدان و شرافت خود می‌بازند.
#ما_شما_را_می‌بینیم

>>>   سفیر آمریکا غلت کرده یعنی چیز خورده با رئیس جمهورش که ترامپ بیشعور است با نوکرانی که در افغانستان داره با حکومت دست نشانده اش چیز خورده اند آقای سعیدی شما دیگه چرا ازین حرفا میزنید واقعا دل تان به حال مردم مظلوم نمیسوزه این مردمی که همه آواره ی کشورهای غریب شده اند از بی عرضه گی حکومت دست نشانده و پست فطرت بگذارید که این حکومت دست نشانده سرنگون و برکنار بشود که مردم یک نفس راحت بکشند معادن و سرمایه های ملی را دزدی کردند آمریکای کثیف و انگلیس کثیف ی روبای مکار با نوکران و غلامان داخلی اش ......
حمید هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است