خلیلزاد دور جدید سفر به چند کشور را آغاز کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۸/۱/۷ کد خبر: 157972 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، دور جدید سفر به چند کشور را آغاز کرد.
قرار است خلیلزاد به افغانستان، بریتانیا، بلجیم، پاکستان، ازبکستان، اردن و قطر سفر کند.

در خبرنامه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که این سفر از ۲۵ مارچ تا ۱۰ اپریل سال روان میلادی (پنجم تا بیست و یکم ماه حمل) ادامه خواهد داشت و هفده روز را دربر خواهد گرفت.
در خبرنامه آمده است: «در کابل، نماینده‌ ویژه با حکومت افغانستان و افغان‌های دیگر درباره وضعیت گفتگوها میان امریکا و طالبان، مشوره خواهد کرد. همچنان وی تلاش‌ها از بهر تشکیل یک هیات گفتگو کننده همه‌شمول را تشویق خواهد نمود و درباره مراحل بعدی گفتگوهای بین الافغانی بحث خواهد نمود.»

خبرنامه می‌افزاید که سفر خلیلزاد به این کشورها بخشی از تلاش کلی برای زمینه سازی روند صلحی است تا تمامی جناح‌های افغانستانی وارد گفتگوهای فراگیر بین الافغانی شوند.
بربنیاد این خبرنامه، آقای خلیلزاد در کابل با مقام‌های حکومت و افغان‌ستانی های دیگر درباره وضعیت گفتگوهای امریکا با طالبان بحث خواهد کرد و آنان را برای ایجاد یک هیات فراگیر ملی برای گفتگو تشویق خواهد کرد.
این در حالی است که آقای خلیلزاد در ماه مارچ برای شانزده روز با تیم مذاکره کننده طالبان در قطر گفتگو کرده است.

هنگامی‌که آقای خلیلزاد سرگرم گفتگو با نمایندگان طالبان در قطر بود، وزارت امور خارجه امریکا گفت که هر دو تیم گفتگو کننده از صلاحیت‌های بیشتری نبست به دورهای پیشین برخوردار اند و بحث‌های شان روی چهار موضوع اساسی تمرکز داشته‌اند.
خلیلزاد پس از گفتگوهای قطر در صفحه تویتراش نوشت که آن‌ها در قطر به پیشرفت‌های دست یافته‌اند، اما هیچ موافقت‌نامه‌یی را امضا نکرده‌اند.

به گفته آقای خلیلزاد، هر دو طرف درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تهدید نبودن افغانستان به کشورهای دیگر پس از یک توافق صلح، از موضوعاتی استند که آنان در باره آن‌ها به توافقاتی دست یافته‌اند.
سفر دور ششم آقای خلیلزاد در حالی به هفت کشور منطقه آغاز شده است که قرار است سیاسیون افغانستان در آینده نزدیک به طالبان در قطر دیدار کنند.
در همین حال، عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به گفتگوهای صلح افغانستان گفته است که ایجاد یک حکومت موقت می‌تواند مشکل افغانستان را حل سازد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
سفر
نظرات بینندگان:

>>>   صلح عادلانه دایمی وآشتی ملی خواست وآرزوهای اکثر مطلق مردم مومن وزجر کشیده افغانستان بوده وهستند.جنگ وخانه جنگی برای گرفتن قدرت سیاسی گروه ها واحزاب که متاسفانه درمدت چهل سال است افغانستان رابه ویرانه وکشتارگاه تبدیل کرده است وهزارها عالم دینی، استادان پوهنتون ودانشگاه ها ،محصلین، معلمین.کسبه کاران، تجاران، دهاقین ،زمین داران وافراد عادی را به اشکال مختلف تحت نام های مختلف کشته شده اند ،زیر بنای اقتصادی ،روابط اجتماعی وتعلیمی وآساس نیروهای امنیتی اردو وپولیس درطول سال های جنگ داخلی درافغانستان به شدت صدمه دیده اند.خصومت های قومی ،مذهبی، منطقوی وزبانی درین مدت به اوج خودرسیده اند دراثر جنگ های خانمانسوز داخلی وشکستن مرزهای افغانستان افراد غیر مسئول وبیگانه تحت نام ها وشعارهای جذاب و فریبنده داخل افغانستان گردیدند وبه وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز طولانی المدت جامعه افغانستان به شدت آسیب رسانیدند.خلاصه انواع عوامل ماجرا جویی ونفاق افگنی جامعه عقب مانده افغانستان بازهم سال های سال های سال به طرف عقب وجهالت بردند.الحمدالله درچند سال آخر که با کومک جامعه جهانی زمینه رشد وترقی ،تعلیم وتربیه،آزادی بیان بی سابقه ،جراید و مطبوعات درافغانستان مساعد گردیده است وبرای مردم زجر کشیده افغانستان امید واری های زندگی بهتر وآرام ترپیدا شده اند وخصوصا دربخش تعلیم وتربیه وتجارت پیشرفت زیادی صورت گرفته است اما بدبختانه بازهم یک عده گروپ های مسلح که تاحال افکار ماجرا جویی،تسلط گرایی و عقب گرایی درذهن رهبران شان هستند به جنگ داخلی وآدم کشی درافغانستان ادامه میدهند وباعث تشویش دوباره ملت مومن وزجر کشیده افغانستان گردیده اند این گروپ های ماجراجو دربعضی مناطق راهای عبور ومرور مسافرین را درداخل درطی چند سال گذشته درافغانستان گرفته اند و مسافرین را به شکلی از اشکال اذیت وآزار میدهند ومیربایند ودربعضی حالات مسافرین را میکشند وتحت نام های مختلف پول ازمسافرین میگیرند.این ماجراجویان ودشمنان صلح عادلانه وامنیت بدانند که انشالله روزی درافغانستان صلح وامنیت سرتا سری حتما آمدنی است واین اعمال شوم وماجراجویی خایینانه آنهابه عنوان لکه ننگین شان ثبت تاریخ افغانستان میگردند.ازچند مدت به این طرف فعالیت هاوجلسات صلح ازطرف جامعه بین المللی، کشورهای همسایه وکشورهای دور ونزدیک واحزاب سیاسی افغانستان واشخاص دینی ،ملی موثرو جامعه مدنی درداخل وخارج افغانستان به شدت ادامه دارد وانشالله بادعاو نیایش ملت مومن افغانستان و هواخواهان صلح وآشتی ملی وهم به یاری خدای بزرگ به طرف موفقیت وصلح دایمی به پیش میروند واز مردم شریف ومومن واقشار مختلف افغانستان احترامانه تقاضا میگرددکه درپروسه وتشویق عملی صلح عادلانه وآشتی ملی درافغانستان ازهر نوع تلاش وکوشش دریغ نفرمایند ونگذارند که تنور گرم وداغ صلح وصلح طلبی درداخل وخارج افغانستان دوباره سرد گرددو هم اجازه ندهد که ماجراجویان وفرصت طلبان درداخل وخارج افغانستان باعث نفاق افگنی وبدبختی بیشتر درافغانستان ویران شده شوند.به پیش به سوی صلح دایمی ،رشد ،ترقی ،وآشتی ملی وهمزیستی مسالمت آمیز درسرتاسر افغانستان، محو ونابود باد گروه های ماجراجو ،نفاق افگن ودشمنان صلح و آشتی ملی در افغانستان.
ومن الله التوفیق
انجنیرعبدالرشیدناصری ازآسترالیا

>>>   تشکیل حکومت به رهبری محترم حامد کرزی
حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت حکومت سرپرست ۱۸ ماهه
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
حاجی محمد محقیق مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
عمر داودزی ریس شورای صلح ملا برادر ریس د بیر خانه شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
نورالحق علومی وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
حکم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی ریس شورای امنیت ملی
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فرها عظیمی والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
عبدالحمید خراسانی والی پنچشیر
شیرآغای شیرزی والی قندهار
نعیم لاله ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
شاه‌گل رضایی ریس حقوق بشر افغانستان
داکتر ملك ستیز وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
عمر داود زوی والی پروان
محمد ایوب ایوبی والی بعلان
انجنیر رحمت الله نبیل بحیث سفیر در امریکا
عبد الحدود پیمان والی سمنگان
ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.
اشرف غنی و همکاران نزدیک فاشیزم آن خانه نشین و بخاطر کشته شدن 45000 سربا و150 هزار فرد ملکی کشت وزخمی از بی کفایتی وغفلت در امور جنگ محاکم میشوند!
خروج تدریجی نیروهای خارجی، آتش بس دایمی، ایجاد «حکومت سرپرست ۱۸ ماهه» و خلع سلاح طالبان از بند ‌های دُرشت این تفاهم‌نامه خواهند بود.
حکومت سرپرست به‌طور شورایی اداره می‌شود و برای برگزاری انتخابات‌ کار می‌کند.
هیچ‌کدام از اعضای حکومت سرپرست حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارند.

>>>   زلمی خلیلزاد افغان نه بلکه یک امریکایی است او هرگز به نفع افغانستان کاری نخواهد کرد ما صلح امریکایی نمی خواهیم. امریکای ترورست است یهود هرگز دوست مسلمان نمی شود تا اینکه به دین شان بروید. روزی خداوند این یهودان را خار وذلیل ونابود خواهد کرد ان شاءالله
هارون
افغان

>>>   دو جنگ جهانی در دنیا رخ داد.جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم.
آیا کشور های اروپایی دور دنیا را گشتند تا پلان صلح خویش را با آنها در میان بگذارند و یا این که در بین خود فیصله کردند و به صلح رسیدند؟
در جنگ ویتنام،آیا امریکا دور دنیا را گشت تا پلان صلح خود را با ویتنام با تمام کشور های جهان در میان بگذارد و یا این که ریچارد نکسن قوای خود را از ویتنام کشید و هردو ویتنام یکجا شد؟
در جنگ عراق آیا امریکا سراسر دنیا را گشت تا شیعه ها و سنی ها و کرد ها برای تشکیل یک دولت اعتلافی با هم موافقه کنند و یا این که در داخل عراق این کار را کردند؟
در جنگ روس ها و افغان ها،آیا روس ها سراسر جهان را گشتند تا پلان خروج خویش را و پلان صلح افغانها را با آنها در میان بگذارند و یا این که در ژنیف توافقنامه امضا کردند و قوای خود را کشیدند؟
در یک جنگ فقط طرف های درگیر جنگ هستند که با هم روی یک میز مذاکره مینشینند و با هم صحبت میکنند و به یک توافق برای صلح میرسند و یا نمیرسند و به جنگ ادامه میدهند.
این دستمال شیرینی نیست که شما آن را بگیرید و در سراسر دنیا بگردید که : ما دستمال آوردیم.
به سر شال آوردیم.
عروس بیادر جانه.
به جنجال آوردیم.

>>>   اصلا خلیل زاد هم روز خود را گم می کند و هم روز مردم ما را بد پدر این صلح نالت شود که در طول یک سا ل هچ صلح نمی اید حتما امریکا در این کشور روز گمی می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است