اشرف‌غنی و حسیبِ قوای مرکز !
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۶    ۱۳۹۸/۱/۵ کد خبر: 157947 منبع: پرینت

در حالیکه حکومت وحدت ملی ورزیده‌ترین نیروهای دفاعی و امنیتی را مامور نشاندن بالاجبار آمر امنیه جدید ولایت بلخ می‌کند، دهها سرباز محاصره شده در بادغیس توسط دشمن کشته می‌شوند و درحالیکه نیروهای ویژه از کابل تا فلان قریه دور پنجشیر به‌دنبال حسیب قوای مرکز سرگردان هستند بیش از هفتاد جوان اردو و پولیس ملی در هلمند قتل عام می‌شوند.

گویا که حکومت ماموریت خود را ناامن‌سازی ولایات امن کشور و متلاشی کردن اردو و پولیس ملی تعریف کرده باشد! بلخ در آستانه نوروز عمدا ناامن می‌گردد تا رئیس جمهور ظفرمندانه در مراسم عید نوروز در روضه سخی حضور یافته و به کمپاین انتخاباتی بپردازد؛ تا دیده شود که مقصود نهایی از لشکرکشی به پنجشیر و ناامن‌سازی آن ولایت به بهانه دستگیری یک فرد لاابالی چیست؟!

به باور این قلم غنی که در میدان سیاست و جنگ علیه تروریزم قافیه را باخته است، با فتح نمادهای قدرت رقیب سیاسی ارگ در بلخ و پنجشیر به‌دنبال عوامفریبی توده پشتون جنوب و شرق کشور و صید رای آنان است.
او که اکنون در انزوای مطلق سیاسی در سطح ملی و بین المللی قرار گرفته و از سوی آمریکا طلاق سیاسی شده است، آخرین تقلاها و دست و پا زدن‌هایش را برای ماندن بر سریر قدرتی که بر روی دریای خون مردم شناور است، انجام می‌دهد. خیمه‌شب‌بازی های وی در خیمه لویه جرگه و گرد آوردن تعدادی افراد حکومتی تحت نام مشورت با جوانان، زنان و... و اکنون تدویر لویه‌جرگه فرمایشی با عنوان "لویه جرگه مشورتی صلح" تنها با یک هدف صورت می‌گیرد و آن ماندن بر چوکی لرزان ریاست جمهوری است.

روزگار اما بر وفق مراد وی نمی‌گردد و حوادث مسیر دیگری را می‌پیماید. غنی که زمانی ادعای مالکیت پروسه صلح را داشت، به‌صورت تحقیرآمیزی از روند مذاکرات صلح دور انداخته شده است. تلاش وی حتی برای فهم جزئیات مذاکرات آمریکا و طالبان نیز بی‌نتیجه مانده است. خلیلزاد او را از آنچه در مذاکرات میان وی و طالبان می‌گذرد بی‌خبر می‌گذارد، طالبان حاضر نیست وی را به عنوان طرف گفتگو بپذیرد، دور دوم مذاکرات صلح بین الافغانی قرار است در غیاب حکومت وی بار دیگر در دوحه برگزار شود و غنی که روزی مهارت خود در به حاشیه بردن دیگران را به رخ می‌کشید، خود کاملا به حاشیه رفته است.

او اکنون برای انحراف افکار عمومی از شکست‌های مکرر سیاسی‌اش چاره‌ای جز پناه بردن به رفتارهای پوپولیستی و چنگ و دندان نشان دادن به این و آن ندارد. جایگاه او در افکار عمومی در حد گلاویز شدن با حسیب قوای مرکز تنزل یافته است.

امین جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حسیب
نظرات بینندگان:

>>>   چاره انسانهای لاوبالی و اوباش مثل حسیب قوای مرکز نیز شود ، تاکی چنین انسانهای لمپن و بی سروپا به جان و سرومال مردم باید بازی کنند .شر این قماش آدم نما هانیز باید از سر مردم کم شود . کارد به استخوان مردم رسیده است. تبصرهای بیمورد و غرض آلود را بس کنید .
شمس تمنا

>>>   هههههههه غنی احمدزی سر انجام منافقین وام فریب در اهداف شوم شان ناکام و سر افگنده میگردد که ار نمونه ومثال انست روزی با عوام فریب چیغ میزد که بدون قید و شرط حاضر به مذاکره با طالبان است اما امروز که مصالحه با طالبان نزدیک به قطعی شدن انست حال دیوانه وار در صدد سپوتاژ پروسه صلح با طالبان است .

>>>   یفینا که همینطور است.
بابه غنی میدان سیاست و نظامی را باخته است. او غرق در آب است و هر طرف دست میزند که خود را از آب بکشد و حتی میداند که در دور دوم نیست لاکن میخواهد که به مانند اطفال عملی را انجام دهد که به گفته شما پشتونک های لوده را فریب دهد نه پشتون های عاقل را.
شاهین شمالی

>>>   قوای مرکز و نور مهمتر از فاریاب است! انجا صد میمرد اما نور صرها را خورد!

>>>   زنده باد محمد اشرف غنی که تمام پلان های شهر فساد را یکی خنثی میکند افرین جناب ریس جمهور که در دو جبهه جنگ را پیش میبرد

>>>   خوب اش کردی بی ادب را

>>>   غنی و تیمش در مقابل طالب و داعش باخته اند و جال دنبال بینی خمیری هستند.
حسیب و حسیب ها از بی کفایتی پلسی در شهر های بزرگ استفاده کردند و این همه بزرگ شدند. اگر پلیس کفایت میداشت و حمایت میشد مفیای جنایت این همه رشد نمیکرد.

>>>   تشکر اقای امین جواد از تحلیل درست تان باساس واقعیت های عینی واضح و روشن به همه مردم کشور و دنیا که با همین عملکرد نادرست عوام فریبانه غنی احمدزی سبب انزوای سیاسی و بی باوری را بوجود اورده است هنوز که هنوز است اشرف غنی انسان بی شرم دروغگو از اعمال زشت غیر قابل قبول بمردم دستبردار نشده است به استثنای یکی دو فیصد دیگر همه مردمان کشور ما چنان از اشرف غنی احمدزی متنفر گردیده که با گرفتن نام ان از خود حساسیت نشان میدهند از نام یاد کردن غنی احمدزی خوش شان نمی اید .

>>>   غنی برای اینکه پولی بیت المال را برای حیف میل توله سگ هایش بخارج می فرستد.شب هاخواب راحت ندارد عذاب و وجدان دارد.برای همين است که نقشه های شیطنت را راه میکند.دست به اذیت و آزار این وآن میپردازد

>>>   بپاس وجدانتان ازین تف بالا آن ازیها وبی اتفاقیها صرف نظر کر ده دشمن شادی هارا دامن نزنید.
شنیدید که غلام پدر پدر ی و عمر ی دشمنان ما عمرا خان چه تفاله با د می‌کند و ما غرق قوماندان سازی ها _
دوستان سلاحهای بی نور و حسیب نوکر همسایه ها ساخت کجاست؟و خرچش از جیب کیست؟

>>>   "دریادلی"
حامد کرزی، حنیف اتمر ، اشرف غنی احمد زی، داود زی و احدی و یون و چند تای دیگر، همگی شان سوپرفاشیست های اوغان استند. همدست شدن، همراه شدن، در یک تکت انتخاباتی بودن و به دنبال هر کدام این افراد فاشیست رفتن ، برای هیچ تاجیک با وجدان قابل افتخار و قابل توجیه نمی باشد.

>>>   Farzam
عنوانى رهبرى وزارت امور داخله!
ميرويس نام دارد. وابسته به حزب اسلامى گلبدين حكمتيار است. سالهاست يك باند تبهكار و آدم ربا را در بغلان رهبرى مى كند. به انواع مختلف از مردم باج مى گيرد. زمين هاى دولتى و مردم را غصب كرده است.
اگر واقعاً اراده مستحكم براى بازداشت مجرمين داريد برويد ميرويس را در بغلان بازداشت كنيد.
#مسعود اندرابى
#خوشحال سعادت

>>>   Hamidi
خطاب همه ملت ازاده ما بشماجناب اقای امرالله صالح شمشیر بدست دولت فاشیزم اگر عیار باشی نیروی ویزه بخاطر سرکوب فرندان بلند قامت ما میفرستی اگر از تمامیت ارضی با قامت افروخته دفاع کنی به غضب فاشیزم دچار میشوی . پس چه باید کرد.

این جوان قرار است به 10 سال حبس محکوم شود .
ایشان چنین اظهار مینماید :
نامم تورن احمدالله دربندی است قومندان تولی هستم. اتهامات گوناگون و بی اساس به پایم ریخته اند. بالای بنده در ولسوالی جاغوری به مدت هشت شبانه روز نه اعاشه رسیده و نه مهمات ولی در برگشت به ثارنوالی معرفی شدم. حتی کارجوری که بالای بنده کردند با خارجی ها یکجا از کوماندو اخراج شدیم که چرا شما مقاومت کردین میگذاشتین که ولسوالی سقوط میکرد.

در یازده بجه شب از خانه به وظیفه (ریشخور) طلبیسته شدم بدون اینکه معلومات از ساحه وظیفه برایم بدهند، بدون اینکه نقشه ساحه عملیات را بدهند، بدون اینکه راپور در مورد دشمنان آن ساحه برایم بدهند؛ استخدام گردیدم بعدن پرسونل را تحریک کردند که اعاشه را بالای شما قطع کرده و غیره موارد دیگر که نمیشه اینجا بیان کنم.

حالا مشکل من اینجاست در همین جایی که محکمه میشوم سارنوال، قاضی و مقامات همه بر مخالف من هستند.
یادداشت: پیام فرستاده شده از فرمانده احمدالله دربندی فرمانده تولی، مربوط قریه فراج شهرستان عنابه استان پنجشیر
یادداشت ؛لطفن همگانی سازید تا همه ازین برخورد های قوم ستیزی دولت در ارگانهای نظامی دولت آگاه شوند.

>>>   این عملکرد غنی مطلقآ درست است که انسانهای لاوبالی و. تفنگدار مورد پیگرد قانونی قرار میدهد به مانند حسیب قوای مرکز و. امثال این لچکان در شهر کابل زیاد اند باید همه انها به پنچه قانون سپرده شود ،این اشخاص و افراد توسط افراد بزرگ در دستگاه دولتی حمایت میشوند و امید. است بیخ وبن شان برای همیشه کنده شود تا هموطنان بیچاره ما در افغانستان زندگی آرام را دنبال کنند
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است