طرح شیطانی اشرف غنی افشا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۸/۱/۵ کد خبر: 157946 منبع: پرینت

داکتر اشرف غنی غلط گفت و اشتباه کرد، اما طرح شیطانی اش افشا شد.

الف:
رییس حکومت وحدت ملی دیروز در ارگ در مراسم معرفی وحید عمر راجع به برنامه یک صد سالگی استقلال و تجلیل و تحلیل از تاریخ یک هزار و چهارصد ساله‌ی زبان دری سخن گفت و بعداً در کمال گستاخی،فربه غلط کرد و سنگین اشتباه نمود.

او در کمال ناباوری، دیواری ناپایداری به بلندای تاریخ جعلی فاشیسم بین دری و فارسی کشید و در اوج جهل و گمراهی، زبان رایج (کشور ایران فعلی را در بعد از اسلام) پهلوی نامید و در کمال افتخار نعره کشید که درست در همان روزگاران دری در این سرزمین متولد شده است.
احتمالاً حاکم ارگ کابل نمی داند که تا سده های دهم؛ واژه های فارسی و پارسی و پهلوی و فلوی و دری در ادبیات فارسی مترادف هم استعمال می شده اند،چنانچه در قطعه‌ی معروف شیخ بهایی در توصیف مثنوی شریف سروده شده است:
من نمی گویم که آن عالیجناب
هست پیغمبر ولی دارد کتاب
مثنوی معنوی مولوی
هست قرآن در زبان پهلوی
اینجا پهلوی همان زبان فارسی و دری است.

ب:
همچنان روایتی وجود دارد که معروف است و از جمله از مقدسی نقل کرده اند و برخی ها هم برصحت این حدیث مهر تأیید نهاده اند.
«لسان اهل الجنة ألعربيه و الفارسيه الدرية » محمد بن احمد شمس‌الدین المقدسی در تفسیر این روایت دری را صفت زبان فارسی تعریف کرده است.
«قول الدریة صفة الفارسية»
گویا محمد اشرف غنی هنوز نمی داند، که؛ فارسی، پارسی، فارسی دری، دری و فارسی میانه همه نامهای یک زبان و یک نگارش و یک کتابت است.
دری و فارسی در یک هزار و چهارصد سال گذشته مترادف هم استعمال شده و در اوایل همین زبان پارسی را پهلوی یا فهلوی هم گفته اند.

ج:
آیا محمد اشرف غنی صادق است و راست می گوید او حاضر است تا راستی آزمایی شود؟
اگر ایشان راست می گوید و صادق است و ریگی به کفش خود ندارد برای نشان دادن صداقت خود همین فردا چهار فرمان ذیل را صادر نماید:
یک
نام جعلی و کذایی شیندند را دوباره به سبزوار تبدیل نماید و نام اسفزار را احیاء نماید.
دو
سریعاً به والی هرات دستور بدهد تا بلافاصله لوحه دانشگاه هرات را که به سه زبان آماده است نصب نمایند.
سه
به والی غزنین هدایت بدهد تا در اسرع وقت آرامگاه البیرونی را مطابق شأن او اعمار نمایند.
چهار
به والی بلخ که حالا نمایندهٔ تام الاختیار او هم شده است دستور بدهد؛تا با سفارت ترکیه بصورت عاجل داخل مذاکره شده خانقاه و خانه‌ی مولانا را اعمار نمایند.
آیا حاضراست برای راستی آزمایی این جهار فرمان را همین هفته صادر کند؟

د:
در این میان سکوت سنگین ارباب قلم و قدم و فکر و اندیشه برایم سخت قابل تأمل است، فراموش نکنید، همینگونه که ما پدران خود را بخاطر سکوت در برابر اقدامات محمد گلخان مومند و سیر تدریجی اقتدار فاشیسم ملامت می کنیم، نسل فردا عملکرد تمام ما ها را بصورت وحشتناک تجزیه و تحلیل خواهد کرد، آیا واقعاً سخنرانی محمد اشرف غنی را دیروز نشنیدید، این سکوت شرم آور را چگونه تفسیر کنیم؟

متن سخنان محمد اشرف در ارگ:
«یک هزار و چهارصد سال ادبیات دری ما در این سال تجلیل می شود.
دری زبان وصل منطقه و دنیا بوده و مخصوصاً ارتباط دری با پشتو ‌ازبیکی مورد تحلیل اساسی قرار می گیره،
تمام تحقیقات آخری نشان میته که زبان دری محصول افغانستان و آسیای مرکزی بوده و در آنوقت ایران پهلوی زبان بوده و زبان وصل از این سوی رفته و ضرورت داریم که این فرهنگ عظیم خوده تجلیل کنیم.»

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طرح شیطانی
اشرفغنی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی طرح شیطانی ندارد بلکه طرح شان ازبین بردن دزدها وچپاولگران است
حالا به نظرم طرح شیطانی کسانی دارند که وی را تخریب میکند وهیچ چیزی هم بدست آورده نمیتواند

>>>   زبان را خداوند برای انسانها برای شناخت و تبادل افکار و مراوده افریده هیچ زبانی با هیچ زبانی دگر ارجیحت و امتیاز ندارد اگر اینطور میبود حال کل دنیا بنظر مسلمانان باید عربی حرف میزدند .
بسیاری از جوامع با پیشرفت ساینس و تکنالوزی زبان شانرا به زبان های جهانی تبدیل کردند و رسمیات دفتری شانرا به انگلسی مبدل ساختند و امروز از توسعه و انکشاف خوب برخوردار اند .
ما بیچاره ها هنوز در جنگ زبانها دری فارسی پشتو و غیره در گیر هستیم . کدام زبان هنوز هم ۵۰ فیصد لغات زبانهای ما عربی و خارجی است .
این نوع جنگ های زبانی کار بی سواد ها اند نه دانش مندان .
بیایید همه یی ما به یک زبان حرف بزنیم امروز زبان های ما وسیله یی نفوذ استعماری شده .و اقیعت سخن این است که هیچ زبان بر زبان دگر برتر نیست .

>>>   اشرف غنى احمد زى رييس کوچيان
شير واري خيز زد به امربادار به کوه هندوان
در هرگاه استاد بود فغان مي زد مانند شيرژيان
از هيچ کسى ترس ندارم جزء بىبى گل جان
حتى در (سمپوزيم) سمبوسه دوست م براى بزرگوار نى و نوأيان
که شش قرن پيش کمپوز کرد آهنگ آهنگان
براى ديدن گل لاله زار شاه مردان
غنى اول شد رييس پول شيروخورشيددر پيش پل آرتنان
همه پول داد از ماليه و بانک به طالبان
نماد آريانا شد سره مياشت پوشتونان
شير ژيان خيز زد به نردبان پاميران
ابله‌ بالاتر رفت از نردبان آدميان
عاقبت افتادنیست زین دونان
چو افتاد برزمين پادشاه جنگللان
بشکست سخت تر شکم و دهن واستخوان
واز بتن اش برآمد چوچه ني نيان
چون شير نبود که شير بدهد شير بچگان
خشک پانقراص افغان کرد به نماد اروپايان
براى شير دادن به شيران آمدند چل گاوان چوشيدن بچگان پستانهاى نماد ارو پايان

* در حقيقت نماد يا سمبول اروپا دخترزيبا سفيد به شکل گاو ميش اما شعر نبود مهر به مردم و مهربانى به بوم ام بود

>>>   خراسانی صاحب. نویشته های شما را میخوانیم، قلم رسای شما صرف بخاطر دو ودشنام است؟ گاهی یکی را دروغ گو ودیگری را شیطان خطاب میکنيد. اگر از این نعمت بزرگ واستعداد عالی قلمی تان به وصل اقوام وملت ها کار میگرفتید چقدر خوب میشد. اشتباه مخالفین تان را با اندیشمندی چون نویسنده توانا وموقر اندیشمند صاحب مؤدبانه تصحیح کنید. محترما با این سیاست قلمی که شما دارید بسیارى از خوانندهایتان را خسته وخفه میکنید، عرض این است که به این پنجه وخامه قوي خدا وبندهای خدا را راضی کنید نه عکس آن.

>>>   ر :
من چگویم وصـف آن عالیجناب
نبست پیغمبر ولی دارد کتاب

>>>   اشرف غنی خود شیطان هست و تمام کار‌هایش طرح شیطانی بوده و حامی‌ داعش و مزدور CIA آمریکا است. اشرف غنی کثیف‌ترین و فاسد‌ترین فردیست که بر سرنوشت مردم تحمیل شده است.

>>>   غنی ولله بلا کردهیی - تو خیانت به شاه و گدا کرده یی.
دیوانه روانی معاف است گپ های طفلانه انرا جدی نگیرید دیوانه را بگذارید بکار احمقانه ان اخر عمر اش است دیوانگی ان بیشتر از گذشته شد به هر خس و خاشاک دست اندازی میکند که مگر چند روز دیگر در ارگ با رولا غنی عیش و نوش بماند اما دیگر برایش حرام است و محال است و جنون که دوام خیانت اش را ادامه دهد.

>>>   در این جای شک نیست که زبان فارسی و دری ریشه مشترک دارند، ولی دری را فارسی گفتن درست نیست.در دنیا زبانهای زیادی اند که ریشه مشترک دارند ولی یک زبان گفته نمی شوند.نمی شود در موجز مثل های را بیاوریم ولی محققین این نکته را به ساده گی میشناسند.باوجودیکه اشرف عنی یک شیطان در سیاست است ولی مطمین ام که نسبت به نویسنده این مطلب دقیق تر موصوع را بیان داشته است.

>>>   اینها برادران پشتون به دری و فارسی چه کار دارند؟ آخر به تقویت علمی زبان خود برسید . کسی راه شما را نگرفته . لطفن کتابی که در ایران به نشر رسیده با کتابی که در افغانستان به نشر رسیده هر دو را مقایسه کنید و بعد ببینید کدام اختلاف میان ادبیات هر دو کتاب وجود دارد تا مطابق آن بگوئید که این هر دو زبان باهم فوق العاده فرق دارند و باید نام شان جدا باشد . شرم است برای کسی که خود را دکتر علم بگوید و چنین منطقی داشته باشد .

>>>   اشرف غنی شیر است
جان به فدایت اشرف غنی
به نظرم اشرف غنی دارد به افغانستان خدمت میکند
آزاد ازبک مقیم تهران

>>>   خراسانی!
زبان نشانه از تفکر است!
و تفکر باعث عمل است! مګر این کار در تاجیکان نیست! ایا در تاریخ ۱۰۰۰ساله دولت تاجیک را درک دارید؟ نه فقط عنصری وار ګفته میرین!

>>>   به تحقیق هر کسی که از متعصب ها و قبیله گرا ها دفاع می کند از جمله حیوانات به شمار می رود

>>>   گرچه هندو در عدوبت شکراست @طرزگفتاردری شیرینتراست

>>>   غنى جان معلومات ندارد فق يك پف ميكند وبس با صداي زيل وبم خود بعدآ چهار نفر احمق كه در دورش است چك چك ميكند وبلز يك نفر از بيرون برش تيلفون ميكند كه فلان جاي را غلط گفتى باز متوجه ميشود ٠

>>>   اشرف غنی گوه خورده با هفت پشت اش.آن چیزی که حقیقت دارد .با غوغو نمودند این احمق خرکوس هیچ وقت تغیر وعوض نمیشه .البته این را قبول داریم .درزمانی زمام داری هر شخص یک حرف های ناسنجیده زده میشود.اما هیچ ثابت نمیماند.گذری است .مثلا چوب تر صدا ندارد کرزي فرعون.برای اینکه مملکت خرتاخري میباشد با پر رویي و چشم سفیدی.میدان هوایی که 50 سال قبل توسط شخصی دیگری ساخته شده به همین راحتی بنام خودش نموده وخودشم مثلی گاو میداند که این عملکرد های بی بنیاد و چند روزه زیاد طول نمی کشد.توسط نفری بعدی برمیگردد سری جاهی اول اش.

>>>   به سر نوشت کشور تان صدر اعظم پا کستان فیصله میکند روس وامریکا در راس ان وشما بیخبران را به لوحه های پو هنتون ودا نشگاهومصروف ساختهوافسوس به حال مان که هنوز پسخورده دیگران را میخوریم دبی وطن هستیم .

>>>   Barmak
روز یک شنبه در میدان بازی والیبال من گفتم بازی والیبال ما اوغانی شد، دوستهای افغان ما (پشتون) ناراحت شدن که از خاطر ما گفتی ... من به آنها گفتم دیدی که هیچ هزاره، هیچ ازبیک و هیچ تاجیک عکس العمل نشان نداد تنها شما و افغان تنها شما هستی دیگر اقوام نی ... ولی دولت کثیف فاشیستی اسرار به تحمیل هویتیکه شما سر آن می شرمید بالا اقوام دیگر دارد.

>>>   رستگار دهگان
راست گفته. اوغان بودن و انسان بودن همزمان ناممکن است.

>>>   Dehganpoor is met Mohamadi Sani Dehate.
متاسفانه همه روزه شاهد شهادت ده ها جوان برومند در دفاع از حکومت این دو نفر هستیم ؛ حکومتی که در آن بی عدالتی های اجتماعی ، ناامنی ها ، تضاد های قومی و فساد گسترده به اوج خود رسیده است.
با وجود آن ، یکی اش روزی ده هامرتبه به مردم دروغ می گوید و دیگرش روزی ده ها مرتبه آرایش می کند آنهم از کیسه دولت.
خلاصه مطلب ، نه این دونفر وجدان سالم دارند و نه آنانیکه بازهم از این دو نفر حمایت می کنند.

>>>   Dr. Latif Pedram
بیایید با هم بسیج شویم تا نام افغانستان را دوباره به خراسان تبدیل کنیم.

>>>   به نظرمن هیچ تفاوتی میان فارسی دری وفارسی ایرانی وجود نداردبه عنوان مثال آثار شعرای ایرانی ازقبیل دیوان حافظ شیرازی ،گلستان سعدی وغیره را اگر ماملاحظه نماییم تفاوت میان آنان دیده نمیشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است