حمله افراطی های بریتانیایی بر مساجد مسلمانان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۸/۱/۳ کد خبر: 157913 منبع: پرینت

منابع بریتانیایی از حمله با چکش به 4 مسجد در شهر بیرمنگام بریتانیا خبر داده که در اثر آن شیشه‌های ساختمان‌ مساجد تخریب گردیده است.
اسپوتنیک به نقل از العالم، حملات صبح روز پنجشنبه رخ‌ داده و پولیس ضدتروریزم درحال حاضر مشغول بررسی شواهد و تحقیق در این مورد است.
سخنگوی پولیس وست میدلندز اعلام کرد: ماموران پولیس ساعت 2 و 32 دقیقه به مسجدی واقع در جاده «بیرچفیلد» استخدام شدند. درست 45 دقیقه بعد پولیس گزارش دیگری درباره حمله به یک مسجد، در نقطه دیگری دریافت و تصمیم می گیرد که گزمه های خود را در سطح شهر افزایش دهد. پس از آن پولیس متوجه می شود که حملات دیگری در دو مسجد دیگر نیز رخ داده است.

سخنگوی پولیس تایید کرد: مرکز اسلامی «ویتون رود» که یکی از مساجد اصلی شهر بیرمنگام به شمار می رود، در این حادثه مورد حمله قرار گرفته است.
تا این لحظه اطلاعاتی درباره هویت مهاجمان و انگیزه آنها از این اقدام منتشر نشده است.
این تحولات درحالی صورت می گیرد که دولت بریتانیا پس از حادثه مرگبار هفته گذشته در «کرایست چرچ» نیوزیلند که 50 تن را به کام مرگ کشاند، ضریب امنیتی مساجد این کشور را افزایش داده است.
کارشناسان با اشاره به رشد نژادپرستی و نفرت از اسلام در کشورهای غربی تأکید می‌کنند که صلح ‌طلبان و آزادی‌ خواهان جهان باید ناسیونالیست‌های نژادپرست و پرخاشجوی جوامع غیرمسلمان را تحت‌ فشار قرار دهند تا جهان برای همیشه نفرت‌ پراکنی و تروریستی نمایاندن اسلام و مسلمانان را پشت سر بگذارد.

همچنین مسوولان نهادهای اسلامی، روحانیون و اساتید مسلمان دانشگاه های سراسر جهان در نامه‌ای سرگشاده که در روزنامه گاردین انگلستان منتشر شد، زبان تند سیاست مداران و رسانه‌ها را عامل اصلی رواج خشونت و تروریسم علیه اسلام و مسلمانان خواندند.
بیش از 350 تن از چهره‌های برجسته جهان اسلام روز سه شنبه نامه‌ای را امضاء کردند که در آن حمله تروریستی جمعه گذشته به مساجد شهر 'کرایس چرچ' نیوزیلند که 50 کشته برجای گذاست به فضای اسلام‌هراسی سازمان‌یافته در غرب نسبت داده‌ شده است.
قابل ذکر است که کشتار مسلمانان با تیراندازی تَرنت (متهم اصلی حمله تروریستی نیوزیلند) آغاز نشده، بلکه از دهه‌ها قبل با انتشار گزارش‌های اسلام هراسانه و اختصاص صدها و هزاران ستون نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در روزنامه‌ها، شکل‌ گرفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بریتانیا
مسلمانان
نظرات بینندگان:

>>>   بیشتر مسلمانان کشورهای خاورمیانه به اروپا مهاجرت میکنند از مالزی و اندونزی کسی مهاجرت نمیکند از عراق و سوریه و افغانستان و یمن و لیبی و ...مهاجرت میکنند همین مهاجرت زیاد مسلمانان باعث نفرت اروپاییها شده اینکه چرا از مالزی و اندونزی مسلمان هیچ مسلمانی مهاجرت نمیکند و برعکس از خاورمیانه مسلمان مهاجرت میکنند دلیلش جنگها و تحریمها و مشکلات اقتصادی شدید خاورمیانه است خدا آرامش رو به کشورهای خاورمیانه برگردونه و مشکلات کشورهای خاورمیانه رو رفع کنه ان شاءالله روزی امنیت و رفاهی که در مالزی و اندونزی مسلمان وجود داره در بقیه کشورهای خاورمیانه برقرار بشه تا هیچکس مجبور به مهاجرت و ترک وطنش نشه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است