زیبایی‌های تهران را مدیون کارگران افغانستانی هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۸/۱/۲ کد خبر: 157902 منبع: پرینت

پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم قدردانی از کارگران و پاکبانان افغانستانی در تهران گفته که زیبایی‌های این شهر را مدیون این کارگران است.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار عصر روز گذشته (سه شنبه ۲۸ دلو/اسفند) معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جشن آغاز سال نو ویژه کارگران افغانستانی شاغل در شهرداری تهران را برگزار کرد.

شهردار تهران در این مراسم گفت "با افتخار میزبان افغانستانی‌ها هستیم." آشوب‌های فراوانی در منطقه رخ‌داده و این موجب شده است تا بسیاری از مردم عراق، افغانستان و دیگر کشورها در این چندسال به ایران مهاجرت کنند.
در این مراسم شهردار تهران به تمامی کارگران افغانستانی شهرداری تهران سه میلیون ریال عیدی داد.

در گزارش ایرنا آمده که در این مراسم برخی با لباس پاکبان و بعضی با لباس‌های دیگر به ایوان شمس آمده بودند تا در واپسین روزهای سال ۱۳۹۷ در کنار همکارانشان در شهرداری تهران میهمان جشنی باشند که به یمن سال‌ها فعالیت و کوشش آنان برگزار شده‌است.

محمد رضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم گفت "باوجود مرز سیاسی بین دو کشور ایران و افغانستان اما مرز فرهنگی به دلیل آداب و سنن مشترک بین دو ملت وجود ندارد."
او افزود که افغانستانی‌ها ریشه‌های مشترک فراوان با ایرانیان دارند و یکی از مهمترین آنها جشن نوروز و تقویم مشترک خورشیدی است.

جوادی یگانه همچنین با اشاره به کسب ۳ رتبه برتر در کنکور ارشد امسال توسط دانشجویان افغانستان گفت که "افغانستانی‌ها مردمی با استعداد و دارای هوش بالا هستند."
او از رسانه‌های ایران خواست که موفقیت‌های افغانستانی‌های مقیم ایران را بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

در این مراسم کلیپی از اشکان خطیبی بازیگر ایرانی نیز پخش شده که در آن هشتک "من نژادپرست نیستم" را برای دفاع از بی‌مهری برخی افراد نسبت به افغانستانی‌ها راه اندازی کرده‌است.
در این مراسم او روی سن آمده و از بعضی اتفاقات و بی‌مهری‌ها عذرخواهی و تاکید کرد: "فارغ از هر رنگ و نژادی ما همه انسان هستیم و هیچ برتری نسبت به هم نداریم."
خطیبی همچنین گفته: "بسیاری از افغانستانی‌های مقیم ایران صنعتگر، هنرمند، پزشک، مهندس، تاجر و ... هستند."

افغان‌های شرکت کننده در این مراسم نیز گفته‌اند که فرمانده پولیس تهران در این مراسم وعده داد که در ایام نوروز به مهاجرین افغانستان کمک کند تا به کشورشان سفر کنند و دیگر اینکه به آنان گواهینامه رانندگی بدهد.
قبل از این پولیس تهران به مهاجرین افغانستانی که کارت آمایش داشتند گواهینامه نمی‌داد و فقط به افرادی گواهینامه داده می‌شد که فرد معلول در خانواده داشتند. به افراد مجرد که دارای پاسپورت و اقامه بودند، نیز گواهینامه داده نمی‌شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تهران
کارگران
شهردار
نظرات بینندگان:

>>>   اسلام ناب محمدی ص مرز ندارد. مفکوره های خبیث وتفرقه انداز واجانب واستکبارکه با پلان سیاست بازی ونفوذ میخواهند اهداف پلید خود را دنبال کنند افراد مزدور را مامور میکنند که تفرقه بیندازند ونخم کین بیفشانند عمده ترین این خبیثان وهابیزم سعودی است وبهایی های نوکر رژیم اشغالگر قدس شری وموساد . واپوزبسون ایران وا دسمنان مردم افغانستان . این دو کشورحدود 200 سال است که از هم جدا شده اند .مردمی با یک زبان مشترک وعنعنات فرهنگی یکسان دین وایین یکسان، این دشمنان هستند که تفرقه می اندازند. انقلاب اسلامی دلهای دوملت را بهم نزدیک میکند وارمانش به وحدت رساندن است ولی جمهوری اسلامی ایران بعضی از قوانین مهاجرنی اش اشکالاتی دارد که باید اصلاح شود مثل مدرک فارغ التحصیلی مکاتب برای مهاجربن افغانستانی یا همین درایوینگ سرتیفیکت ( گواهینامه رانندگی )یاحساب بانکی وچندین مشکل دیگر.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   ایران فهمیده که تخریبات شان نتیجه نداد و امریکا صلح و آرامی را به افغانستان میاورد و باید دل کارگران و افغانیها را کمی خوش بسازیم که ظلم هایمان را فراموش کرده و کدام وقت به دستور امریکا و اعراب بلای جان مان نشوند.
ولی افغانها هیچ وقت منافقت ها و ظلم های ایران و پاکستان را فراموش نمیکنند و بلاخره حق و نوبت خود را از آنها خواهند گرفت.
لطیف بیژن پور

>>>   تهران باید از اصطلاح رایج بین افغان هاکه میگویند:
( وزنش را زمین برمیدارد روزی اش را خدامیدهد) ممنون باشند
اما افغان ها برعکس این اصطلاح خود زمانیکه طفل شان تولد وراه رفتن رابلد شد کوشش میکنندآنرا از نزد خود دور بسازند یا اورا به مکاتب انتحار پروری پاکستان اعزام میکنند یا به قاچاقبر میدهند تااورا به ایران برساند یا اگر چند صنفی مکتب خوانده باشد ویس ونو را بلد باشد اورا به قاچاقبراروپاوامریکا می فرستند ، هرچه بسرش آمد آمد،

>>>   این سالهل بهترین چانس طلائی برای فلم سازان ایرانی است تا هرچه میتوانند بیشتر فلم سریال با سوژه زندگی افاغنه درایران به جهت تحقیبر وتوهین وکوچک نمائی آنها بسازند اینکار جندین مفاد دنیوی واخروی رابدنبال دارد :
اول : مردم ایران بادیدن آن به زندگی وحالت موجوده خود شکر میکنند واز حکومت ونظام خود منت گذار می شوند که زندگی آنها بهتر از همسایه از زندگی مهاجرین همسایه شان افغانستان است
دوم:یکی از ایرانی ها رفته بازار تابرای باغش پاروی حیوانی( پشقل)گوسفند خریداری کند وقتی نرخ را می بیند ومقدغاری پولی که برای چند کیلو پارو پرداخته متوجه میشود که وزن پولی که به ریال دربدل پشقل پرداخت کرده بیشتر از وزن پشقل بوده است بعد یک یک پشقل هارا میشمارد ومتوجه میشود که یک پشقل هزار ریال قیمت دارد ، بنا با این پول بی ارزش فلم ساختن تاوانی ندارد
سوم: ثواب اخروی :
درروایات آمده که عبیدالله بن معاذالله واو از ذاکرالله بن حجت الله واو از ابو نعیم بن ابو تراب نقل وقول نموده وگفته است وقتی مسلمانان در مکه درمضیقه قرار گرفتند وبمدینه حجرت کردند انصار آنان را تحقیروتوهین میکردند ، حال ما مسلمانان هم باید مانند مسلمانان ابتدای اسلام رفتار کنیم،
ر

>>>   بعنوان یک ایرانی که خود راننده تاکسی هستم وقتی شنیدم به افغانستانی ها گواهی نامه رانندگی داده خواهد شد ساعتی قبل از سال تحویل واقعا از ته دل خوشحال شدم . امیدوارم هر روز رابطه ای بهتر از دیروز داشته باشیم
ایرانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است